Пасат B3 1.8, 90 коня бензин 1990г. - смяна на гумички на клапани без махане на глава
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- ludmil
- Мнения: 250
- Регистриран на: Нед 11 юни 2006 21:30
- Автомобил: VW Passat B3
- Двигател: RP 1990
- Местоположение: Земята
- Контакти:
Пасат B3 1.8, 90 коня бензин 1990г. - смяна на гумички на клапани без махане на глава
Здравейте!
Някой сменял ли е гумички на клапаните на Пасат B3 без да маха главата?
Някой сменял ли е гумички на клапаните на Пасат B3 без да маха главата?
Re: Пасат B3 1.8, 90 коня бензин 1990г. - смяна на гумички на клапани без махане на глава
Така го дават да се прави елринг:
https://www.youtube.com/watch?v=WfUPFKZ22k8
Трябва компресор и приспособлението за надуване. Иначе любители правят приспособлението от стара свещ. Но на твоя двигател, клапаните могат да се придържат и механично, с крива отверка, например...
https://www.youtube.com/watch?v=WfUPFKZ22k8
Трябва компресор и приспособлението за надуване. Иначе любители правят приспособлението от стара свещ. Но на твоя двигател, клапаните могат да се придържат и механично, с крива отверка, например...
-
- Мнения: 628
- Регистриран на: Съб 27 окт 2012 20:30
- Автомобил: Polo 9N3 2008 1.4 16V
- Двигател:
- Местоположение: warna
Re: Пасат B3 1.8, 90 коня бензин 1990г. - смяна на гумички на клапани без махане на глава
Може просто да докарате в ГМТ буталото на което сменяте гумичките на клапаните , клапана дефакто пропада съвсем малко и може да се извърши процедурата , с компресор е по добре разбира се.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11932
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Пасат B3 1.8, 90 коня бензин 1990г. - смяна на гумички на клапани без махане на глава
Буталото на горна мъртва точко и се напъхва през отвора на свещта въженце за простор, да не крепиш с отверката докато работиш с другата ръка.
Само че тоя ремонт е на точно десет болта и две скоби на генерацията от свалянето на главата. Аз предпочитам да се свали главата, нова гарнитура, че и без това гният клингеритовите гарнитури, пасване на клапаните, смяна на гумички, може и водач да се наложи да се смени, челен шлайф на главата и сглобяване
Само че тоя ремонт е на точно десет болта и две скоби на генерацията от свалянето на главата. Аз предпочитам да се свали главата, нова гарнитура, че и без това гният клингеритовите гарнитури, пасване на клапаните, смяна на гумички, може и водач да се наложи да се смени, челен шлайф на главата и сглобяване
- Курт Деликуртев
- предупреждение за БАН
- Мнения: 2116
- Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
- Автомобил: Passat Variant 2001
- Двигател: AWT
- Местоположение: Филибето майна/ Щурград
Re: Пасат B3 1.8, 90 коня бензин 1990г. - смяна на гумички на клапани без махане на глава
Аз бих пробвал първо с една добавка, прави гумичките меки, пък тогава ако не подейства бих се впуснал в ремонти, ама зависи защо се иска смяна на гумичките/колко масло гори.
Последна промяна от Курт Деликуртев на Съб 30 юни 2018 21:03, променено общо 2 пъти.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7682
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Пасат B3 1.8, 90 коня бензин 1990г. - смяна на гумички на клапани без махане на глава
Каква е тая добавка бе, Курте?
-
- VW експерт
- Мнения: 12867
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Пасат B3 1.8, 90 коня бензин 1990г. - смяна на гумички на клапани без махане на глава
В такива случаи никакви добавки не вършат работата.
- Курт Деликуртев
- предупреждение за БАН
- Мнения: 2116
- Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
- Автомобил: Passat Variant 2001
- Двигател: AWT
- Местоположение: Филибето майна/ Щурград
Re: Пасат B3 1.8, 90 коня бензин 1990г. - смяна на гумички на клапани без махане на глава
Additiv "Öl-Verlust-Stop (300 ml)" , струва 12 евро.
Това масло Liqui Moly Stop Recovery регенерира уплътненията на двигателя, направени от каучук и пластмаса. Като уплътнения на вала, уплътнява стените на клапаните и предотвратява петна от мазнини под автомобила. Предотвратява разтварянето на маслото. Намалява шума на двигателя и консумацията на масло чрез бутални пръстени и водачи на клапаните.
Пробвано е от мен, спестих си ремонта, като гледам кво препоръчва майсторът сваляне глава, шлайфане и тъй нататък "ремонта" отива към 500 лева!
Това масло Liqui Moly Stop Recovery регенерира уплътненията на двигателя, направени от каучук и пластмаса. Като уплътнения на вала, уплътнява стените на клапаните и предотвратява петна от мазнини под автомобила. Предотвратява разтварянето на маслото. Намалява шума на двигателя и консумацията на масло чрез бутални пръстени и водачи на клапаните.
Пробвано е от мен, спестих си ремонта, като гледам кво препоръчва майсторът сваляне глава, шлайфане и тъй нататък "ремонта" отива към 500 лева!
Последна промяна от Курт Деликуртев на Съб 30 юни 2018 21:20, променено общо 1 път.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7682
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Пасат B3 1.8, 90 коня бензин 1990г. - смяна на гумички на клапани без махане на глава
Баце добавките са за джамбазите, да си напудрят стоката. Човека иска да си поправи колата.
-
- VW експерт
- Мнения: 12867
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Пасат B3 1.8, 90 коня бензин 1990г. - смяна на гумички на клапани без махане на глава
Курт Деликуртев написа:Additiv "Öl-Verlust-Stop (300 ml)" , струва 12 евро.
Това масло Liqui Moly Stop Recovery регенерира уплътненията на двигателя, направени от каучук и пластмаса. Като уплътнения на вала, уплътнява стените на клапаните и предотвратява петна от мазнини под автомобила. Предотвратява разтварянето на маслото. Намалява шума на двигателя и консумацията на масло чрез бутални пръстени и водачи на клапаните.
Пробвано е от мен, спестих си ремонта, като гледам кво препоръчва майсторът сваляне глава, шлайфане и тъй нататък "ремонта" отива към 500 лева!
Стига бре!
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11932
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Пасат B3 1.8, 90 коня бензин 1990г. - смяна на гумички на клапани без махане на глава
Курт Деликуртев написа:Additiv "Öl-Verlust-Stop (300 ml)" , струва 12 евро.
Това масло Liqui Moly Stop Recovery регенерира уплътненията на двигателя, направени от каучук и пластмаса. Като уплътнения на вала, уплътнява стените на клапаните и предотвратява петна от мазнини под автомобила. Предотвратява разтварянето на маслото. Намалява шума на двигателя и консумацията на масло чрез бутални пръстени и водачи на клапаните.
Пробвано е от мен, спестих си ремонта, като гледам кво препоръчва майсторът сваляне глава, шлайфане и тъй нататък "ремонта" отива към 500 лева!
Ако го правиш сам, гарнитурата на главата е 30 лв, челен шлайф още толкова, гумичките са скъпи, по 60 ст бройката, ама така и така са купени. За 26 минимум години със сигурност клапаните са станали за пасване, а гарнитурата е изгнила
- Курт Деликуртев
- предупреждение за БАН
- Мнения: 2116
- Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
- Автомобил: Passat Variant 2001
- Двигател: AWT
- Местоположение: Филибето майна/ Щурград
Re: Пасат B3 1.8, 90 коня бензин 1990г. - смяна на гумички на клапани без махане на глава
Ако си го правиш сам, ама колко от нас могат да си го правят сами?
Първо се купуват нови болтове за главата, те са специални, при натягането леко се издължават в областа на шийките, затова се ползват само един път.
Второ иска се схема за затягането и правилата с колко Нютон.метър се затяга, при всеки мотор си е съвсем различно, при по-старите след 200 км болтове се донатягат, това си е майсторлук дето не всеки го може.
Освен това ако се шлайфа главата се купува следващото по дебелина уплътнение, на едно място по него си има едни срезчета. Но не мисля, че всяка глава иска да се зачисти, ако мотора е прегрял да, но ако не е имало прегряване не е необходимо, за целта се проверява със специален линеал дали главата е изкривена.
Във всеки случай не е "ори, мели и яж"!
Първо се купуват нови болтове за главата, те са специални, при натягането леко се издължават в областа на шийките, затова се ползват само един път.
Второ иска се схема за затягането и правилата с колко Нютон.метър се затяга, при всеки мотор си е съвсем различно, при по-старите след 200 км болтове се донатягат, това си е майсторлук дето не всеки го може.
Освен това ако се шлайфа главата се купува следващото по дебелина уплътнение, на едно място по него си има едни срезчета. Но не мисля, че всяка глава иска да се зачисти, ако мотора е прегрял да, но ако не е имало прегряване не е необходимо, за целта се проверява със специален линеал дали главата е изкривена.
Във всеки случай не е "ори, мели и яж"!
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Пасат B3 1.8, 90 коня бензин 1990г. - смяна на гумички на клапани без махане на глава
Всеки, който е сменял поне 3 пъти гумички на клапаните, може по луфта на клапана във водача да прецени дали въпросния е за смяна.
- ludmil
- Мнения: 250
- Регистриран на: Нед 11 юни 2006 21:30
- Автомобил: VW Passat B3
- Двигател: RP 1990
- Местоположение: Земята
- Контакти:
Re: Пасат B3 1.8, 90 коня бензин 1990г. - смяна на гумички на клапани без махане на глава
Въпросът е, че не искам да влизам в големи харчове. Моторът е сменян, този го взехме от моргата. Върви добре, но просто харчи масло. Нямам динамометричен ключ, а само той сигурно е 60 лв.
- Курт Деликуртев
- предупреждение за БАН
- Мнения: 2116
- Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
- Автомобил: Passat Variant 2001
- Двигател: AWT
- Местоположение: Филибето майна/ Щурград
Re: Пасат B3 1.8, 90 коня бензин 1990г. - смяна на гумички на клапани без махане на глава
Сменях веднъж гумичките на Б3, ама сменяхме гарнитура на главата и разноските не бяха големи. Трябва да ви кажа, че старите бяха станали твърди като пластмаса, никаква еластичност.
Но гнездата, дето се надяват гумичките са много тънки, някой самозван майстор може да счупи нещо и тогава ще гори повече масло, щото гузно премълчават.
Пробвай първо с добавката и засечи дали има подобрение. И да не забравиш да дадеш информация тук.
Но гнездата, дето се надяват гумичките са много тънки, някой самозван майстор може да счупи нещо и тогава ще гори повече масло, щото гузно премълчават.
Пробвай първо с добавката и засечи дали има подобрение. И да не забравиш да дадеш информация тук.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 28 госта