кислороден датчик /ламбда сонда/- замяна с електроника ?

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
venc_i
Мнения: 51
Регистриран на: Пет 27 май 2005 6:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе
Контакти:

кислороден датчик /ламбда сонда/- замяна с електроника ?

Мнениеот venc_i » Сря 29 юни 2005 18:51


някой чувал ли е или ако е виждал електроника която да замества кислородния датчик....




Потребителски аватар
paco
Мнения: 1817
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 15:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: кислородния датчик - заместен ?

Мнениеот paco » Чет 30 юни 2005 21:26


venc_i Golf 3 1.8 написа:някой чувал ли е или ако е виждал електроника която да замества кислородния датчик....


Кой датчик gruebel lupe gruebel Screwy

Аз такова чудо не съм срещал :!:

PACO


Потребителски аватар
KILLER GTI
Мнения: 847
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 23:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот KILLER GTI » Чет 30 юни 2005 21:28


с такув термин няма и да срещнеш :D


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил: Passat B35i
Двигател: AGG
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vaskoto1 » Чет 30 юни 2005 21:37


що бе-правилно си го е написал човека-на български си е кислороден датчик!
иначе е ламбда сонда.


Потребителски аватар
KILLER GTI
Мнения: 847
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 23:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот KILLER GTI » Чет 30 юни 2005 23:12


vaskoto1 написа:що бе-правилно си го е написал човека-на български си е кислороден датчик!
иначе е ламбда сонда.

ми на мен повече ми звучи като за датчика за температурата на всмукателния въздух.
Я по добре да каже чоевека за кво говори да няма догатки, а като се замисла маи ваското е по прав от мене!


Потребителски аватар
[steeN]
Мнения: 44
Регистриран на: Пет 01 юли 2005 13:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: там някъде

Мнениеот [steeN] » Пет 01 юли 2005 13:49


Здравейте на всички, първия ми пост тук ;)
От известно време чета направи си сам секцията във вашия форума, имате доста интересни неща...

Ето една схема, която имам от доста време. Не знам дали работи.
Иначе термина си е абсолютно точен...
Изображение


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил: Passat B35i
Двигател: AGG
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vaskoto1 » Пет 01 юли 2005 20:13


това го имаше по руските сайтове и вече 3 дни безуспешно се мъча да го открия...реших че няма смисъл да пиша че просто съм виждал някъде.
доколкото знам схемата работи-има само един проблем.
трябва да си гласиш сместа ръчно и е малко неудобно. в ниските ако е добре-във високите обеднява и обратно.


stil
Мнения: 534
Регистриран на: Вто 13 юли 2004 9:04
Автомобил: VW Polo 1991
Двигател: NZ
Местоположение: София

Мнениеот stil » Съб 02 юли 2005 0:39


spam Извинявам се!
Че е датчик, няма спор - датчик е.
Но защо са го нарекли КИСЛОРОДЕН?
След като сигналът, който праща е толкова по-голям, колкото по-малко кислород има в изх. газове.
Аз бих го нарекъл БЕЗКИСЛОРОДЕН. :lol:


Потребителски аватар
M4r1qn
Мнения: 619
Регистриран на: Пет 01 апр 2005 20:19
Автомобил:
Двигател: C5 X7
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот M4r1qn » Съб 02 юли 2005 21:51


ами защото сравнява две стойности на наличието на кислород - вътре в изпускателните тръби и отвън вземайки проба през малка дупчица в корпуса - понякога нейното запушване води до проблеми.


Потребителски аватар
KILLER GTI
Мнения: 847
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 23:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот KILLER GTI » Нед 03 юли 2005 3:27


тва с гласенето на сместа не си е рабора щот ша има мноо детонации, освен ако друго по електрониката не е доработвано!!!!


Потребителски аватар
Krasi
Мнения: 670
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ПЛЕВЕН

Мнениеот Krasi » Пон 04 юли 2005 11:29


vaskoto1

--------------------------------------------------------------------------------

това го имаше по руските сайтове и вече 3 дни безуспешно се мъча да го открия...реших че няма смисъл да пиша че просто съм виждал някъде.
доколкото знам схемата работи-има само един проблем.
трябва да си гласиш сместа ръчно и е малко неудобно. в ниските ако е добре-във високите обеднява и обратно.


Абсолютно си прав, схемата беше с ИС555 и един среднограмотен в електрониката човек може да си я сглоби сам - излиза около 3-4лв. заедно с релето, което се вързва към газовия клапан и превключва сонда-емулатор. Наистина, недостатъка на тия схеми е че не регулират в реално време, т.е. тя си изкарва един и същ сигнал независимо от режима на двигателя. Сега мисля с един приятел точно по тоя въпрос, изх. с-л на тази схема трябва да се модулира по някакъв начин от някакъв управляващ сигнал, например от оборотите на коляновия вал или нещо подобно. Васко, имаш ли някаква идея?


Потребителски аватар
KILLER GTI
Мнения: 847
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 23:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот KILLER GTI » Пон 04 юли 2005 23:27


трябва ви широколрнтова ламбда иначе :banghead: и няма да стане нищо с от това с което сте се захванали!!!
нормалната цонда мери до горната границата на бедно и богато!!!!


Потребителски аватар
Krasi
Мнения: 670
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ПЛЕВЕН

Мнениеот Krasi » Вто 05 юли 2005 9:34


трябва ви широколрнтова ламбда иначе и няма да стане нищо с от това с което сте се захванали!!!
нормалната цонда мери до горната границата на бедно и богато!!!!




Моля те да обясниш, що е туй широколентова ламбда и как се ползва?


cman
Мнения: 45
Регистриран на: Вто 28 юни 2005 23:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот cman » Вто 05 юли 2005 17:58


много трудно ще излъжете ECU-то да "види" схемата по-горе като ламбда сонда. според мен ламбда сондата може да бъде заменена само с ламбда сонда. въпроса не е да се върже един елементарен генератор на правоъгълно напрежение с честота около 2 херца вместо ламбдата и сичко да е ОК. процесите са доста динамични. изходното напрежение на живата ламбда сонда постоянно щраколи между 2 нива /релеен изход/ обикновено около 0,2 - 0,8 V. Едното ниво /сега не си спомням кое точно/ условно означава "бедна смес" - другото "богата смес". като запалите двигателя и сондата почне да работи /след като достигне до към 300 градуса/ ECU- то влиза в т.нар. "closed loop" режим на управление - на български май беше "управление по затворен контур" /ако има някой вещ в теорията на автоматичното управление да ме поправя ако бъркам/. та много грубо въпросното управление изглежда така:

1.ламбдата, да речем, дава "бедна смес"
2.ECU-то реагира и увеличава времето през което е отворена дюзата.
3.процеса на обогатяване на сместа продължава докато ламбдата не даде сигнал "богата смес"
4.ECU-то обеднява сместа докато не се постигне т.1.

този цикъл се повтаря нонстоп. резултата е одно постоянно колебание около оптималната горивна смес което в крайна сметка е и целта. та не сещам с каква електроника може да се замести ламбда сондата. но ако има ще ми е много интересно да я видя.:roll:

иначе и аз съм си сложил "емулатор" като горния да щрака като карам на газ. ламбдата ми е умряла тотално. разхода на бензин сигурно е към 20 на 100.:shock: но това е друга тема.


Потребителски аватар
M4r1qn
Мнения: 619
Регистриран на: Пет 01 апр 2005 20:19
Автомобил:
Двигател: C5 X7
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот M4r1qn » Вто 05 юли 2005 21:49


Имам емулатор и на ламбдата - резултата беше никакъв на газ но колата спря да работи на бензин - след инициализация както пише по книгите колата работи нормално на бензин до момента в който превключа на газ - веднага ЕКУ-то реагираше като на бедна смес - дюзата се отваря много и сместа става много богата и колата не работеше въобще. След редица експерименти изкл. емулатора и вързах ламбдата към ЕКУ-то - колата отново работи на газ и бензин едновременно - за съжаление този експеримент ми струваше 70 лв. Сега имам емулатор който не знам какво да правя.



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 107 госта