кислороден датчик /ламбда сонда/- замяна с електроника ?
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- venc_i
- Мнения: 51
- Регистриран на: Пет 27 май 2005 6:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
- Контакти:
кислороден датчик /ламбда сонда/- замяна с електроника ?
някой чувал ли е или ако е виждал електроника която да замества кислородния датчик....
- paco
- Мнения: 1817
- Регистриран на: Сря 09 юни 2004 15:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: кислородния датчик - заместен ?
venc_i Golf 3 1.8 написа:някой чувал ли е или ако е виждал електроника която да замества кислородния датчик....
Кой датчик gruebel lupe gruebel Screwy
Аз такова чудо не съм срещал
PACO
- KILLER GTI
- Мнения: 847
- Регистриран на: Чет 10 юни 2004 23:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- KILLER GTI
- Мнения: 847
- Регистриран на: Чет 10 юни 2004 23:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
vaskoto1 написа:що бе-правилно си го е написал човека-на български си е кислороден датчик!
иначе е ламбда сонда.
ми на мен повече ми звучи като за датчика за температурата на всмукателния въздух.
Я по добре да каже чоевека за кво говори да няма догатки, а като се замисла маи ваското е по прав от мене!
- KILLER GTI
- Мнения: 847
- Регистриран на: Чет 10 юни 2004 23:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
vaskoto1
--------------------------------------------------------------------------------
това го имаше по руските сайтове и вече 3 дни безуспешно се мъча да го открия...реших че няма смисъл да пиша че просто съм виждал някъде.
доколкото знам схемата работи-има само един проблем.
трябва да си гласиш сместа ръчно и е малко неудобно. в ниските ако е добре-във високите обеднява и обратно.
Абсолютно си прав, схемата беше с ИС555 и един среднограмотен в електрониката човек може да си я сглоби сам - излиза около 3-4лв. заедно с релето, което се вързва към газовия клапан и превключва сонда-емулатор. Наистина, недостатъка на тия схеми е че не регулират в реално време, т.е. тя си изкарва един и същ сигнал независимо от режима на двигателя. Сега мисля с един приятел точно по тоя въпрос, изх. с-л на тази схема трябва да се модулира по някакъв начин от някакъв управляващ сигнал, например от оборотите на коляновия вал или нещо подобно. Васко, имаш ли някаква идея?
- KILLER GTI
- Мнения: 847
- Регистриран на: Чет 10 юни 2004 23:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
много трудно ще излъжете ECU-то да "види" схемата по-горе като ламбда сонда. според мен ламбда сондата може да бъде заменена само с ламбда сонда. въпроса не е да се върже един елементарен генератор на правоъгълно напрежение с честота около 2 херца вместо ламбдата и сичко да е ОК. процесите са доста динамични. изходното напрежение на живата ламбда сонда постоянно щраколи между 2 нива /релеен изход/ обикновено около 0,2 - 0,8 V. Едното ниво /сега не си спомням кое точно/ условно означава "бедна смес" - другото "богата смес". като запалите двигателя и сондата почне да работи /след като достигне до към 300 градуса/ ECU- то влиза в т.нар. "closed loop" режим на управление - на български май беше "управление по затворен контур" /ако има някой вещ в теорията на автоматичното управление да ме поправя ако бъркам/. та много грубо въпросното управление изглежда така:
1.ламбдата, да речем, дава "бедна смес"
2.ECU-то реагира и увеличава времето през което е отворена дюзата.
3.процеса на обогатяване на сместа продължава докато ламбдата не даде сигнал "богата смес"
4.ECU-то обеднява сместа докато не се постигне т.1.
този цикъл се повтаря нонстоп. резултата е одно постоянно колебание около оптималната горивна смес което в крайна сметка е и целта. та не сещам с каква електроника може да се замести ламбда сондата. но ако има ще ми е много интересно да я видя.
иначе и аз съм си сложил "емулатор" като горния да щрака като карам на газ. ламбдата ми е умряла тотално. разхода на бензин сигурно е към 20 на 100.: но това е друга тема.
1.ламбдата, да речем, дава "бедна смес"
2.ECU-то реагира и увеличава времето през което е отворена дюзата.
3.процеса на обогатяване на сместа продължава докато ламбдата не даде сигнал "богата смес"
4.ECU-то обеднява сместа докато не се постигне т.1.
този цикъл се повтаря нонстоп. резултата е одно постоянно колебание около оптималната горивна смес което в крайна сметка е и целта. та не сещам с каква електроника може да се замести ламбда сондата. но ако има ще ми е много интересно да я видя.
иначе и аз съм си сложил "емулатор" като горния да щрака като карам на газ. ламбдата ми е умряла тотално. разхода на бензин сигурно е към 20 на 100.: но това е друга тема.
- M4r1qn
- Мнения: 619
- Регистриран на: Пет 01 апр 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател: C5 X7
- Местоположение: София
- Контакти:
Имам емулатор и на ламбдата - резултата беше никакъв на газ но колата спря да работи на бензин - след инициализация както пише по книгите колата работи нормално на бензин до момента в който превключа на газ - веднага ЕКУ-то реагираше като на бедна смес - дюзата се отваря много и сместа става много богата и колата не работеше въобще. След редица експерименти изкл. емулатора и вързах ламбдата към ЕКУ-то - колата отново работи на газ и бензин едновременно - за съжаление този експеримент ми струваше 70 лв. Сега имам емулатор който не знам какво да правя.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 107 госта