Ремонт кори врати
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- donMaranzano
- Мнения: 789
- Регистриран на: Нед 08 фев 2009 15:52
- Автомобил: Golf 4
- Двигател: AQY
- Местоположение: Plovdiv
Ремонт кори врати
1.Купувате си резервни щипки за корите. Аз не чупих нито една, но все пак е хубаво да имате под ръка. Оригиналните даже имат и гумичка отпред, за да не скърцат корите.
2.Сваляте корите.
3.Кората се състои от две части- пластмасова част и дървена част, на която е залена провисналата скапана тапицерия.
4. Тя е залепена така, че да не може да се отремонтира никога. Швабите прости можеха да го направят с видии, ама нейсе.
5. Обръщате кората на обратно и с тънки клещи резачки режете пластмасата, която държи кората. Пиша отново не я чупере, режете я, защото после ще лепите кората за тези пластмасови ушички, счупите ли ги, няма отремонтиране.
6. Махнали сте кората дървената част и почвате да разлепяте плата. Отдолу остава шибания изгнил донапрен. Никакъв корселин, ама грам. Взимате шкурки, телена четка и жулите докато падне донапрена и оригиналното лепило.
7. Купили сте си качествена тапицерия за кори и лепило, ако се съмнявете в едно от тях, правите тест.Не искаме трудът ни да отиде на халос.
8. След като сте изжули кората до дърво, почвате да кроите точно за плата.Имайте предвид, че трябва да отрежете от краищата поне с 5 см повече, заради чупките вътре и може да се окаже, че платта няма да ви стигне , за да покриет кората.
9. След като сте отрязали плата, намазвате кората с хубава четка и доста лепило.
10. Поставяте тапицерията и веднага я опъвате по вдлъбнатините и ако всичко е изчистено както трябва, лепилото хваща веднага. Използвайте ръкавици да не омажете плата в лепило.
11. След като сте положили лепилото лепите добре и натискайте, за да хване донапрена.
12. Чакайте поне 24 часа и периодично гледате плата дали добре е хванал.
13. Режете платта по ушичките на кората, за да може отново да влезне в пластмасовата кора.
14. Лепите с лепило каноколит, секундо аз ползвах едно турко бетон е.Някой слагат в ушичките между дървената част и кората тънки видии, аз нямам нерви да се занимавам.
15. С ножичка за нокти, тези извитите режите дупките където са дръжките и където влизат видиите с шило.
16 И след 8 часа труд вече имате нови кори.
Sent from my STF-L09 using Tapatalk
2.Сваляте корите.
3.Кората се състои от две части- пластмасова част и дървена част, на която е залена провисналата скапана тапицерия.
4. Тя е залепена така, че да не може да се отремонтира никога. Швабите прости можеха да го направят с видии, ама нейсе.
5. Обръщате кората на обратно и с тънки клещи резачки режете пластмасата, която държи кората. Пиша отново не я чупере, режете я, защото после ще лепите кората за тези пластмасови ушички, счупите ли ги, няма отремонтиране.
6. Махнали сте кората дървената част и почвате да разлепяте плата. Отдолу остава шибания изгнил донапрен. Никакъв корселин, ама грам. Взимате шкурки, телена четка и жулите докато падне донапрена и оригиналното лепило.
7. Купили сте си качествена тапицерия за кори и лепило, ако се съмнявете в едно от тях, правите тест.Не искаме трудът ни да отиде на халос.
8. След като сте изжули кората до дърво, почвате да кроите точно за плата.Имайте предвид, че трябва да отрежете от краищата поне с 5 см повече, заради чупките вътре и може да се окаже, че платта няма да ви стигне , за да покриет кората.
9. След като сте отрязали плата, намазвате кората с хубава четка и доста лепило.
10. Поставяте тапицерията и веднага я опъвате по вдлъбнатините и ако всичко е изчистено както трябва, лепилото хваща веднага. Използвайте ръкавици да не омажете плата в лепило.
11. След като сте положили лепилото лепите добре и натискайте, за да хване донапрена.
12. Чакайте поне 24 часа и периодично гледате плата дали добре е хванал.
13. Режете платта по ушичките на кората, за да може отново да влезне в пластмасовата кора.
14. Лепите с лепило каноколит, секундо аз ползвах едно турко бетон е.Някой слагат в ушичките между дървената част и кората тънки видии, аз нямам нерви да се занимавам.
15. С ножичка за нокти, тези извитите режите дупките където са дръжките и където влизат видиите с шило.
16 И след 8 часа труд вече имате нови кори.
Sent from my STF-L09 using Tapatalk
- Курт Деликуртев
- предупреждение за БАН
- Мнения: 2116
- Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
- Автомобил: Passat Variant 2001
- Двигател: AWT
- Местоположение: Филибето майна/ Щурград
Re: Ремонт кори врати
Ще сменям моите тапицерии на Пасат Б5,5, та да попитам:
1. Колко е дебел дунапрена отдолу и от къде се купува в Пловдив?
2. Платът черният от къде си го купил?
3. Цена на лепилото, дунапрена и тапицерията приблизително?
Направил си операцията перфектно, браво!
1. Колко е дебел дунапрена отдолу и от къде се купува в Пловдив?
2. Платът черният от къде си го купил?
3. Цена на лепилото, дунапрена и тапицерията приблизително?
Направил си операцията перфектно, браво!
- donMaranzano
- Мнения: 789
- Регистриран на: Нед 08 фев 2009 15:52
- Автомобил: Golf 4
- Двигател: AQY
- Местоположение: Plovdiv
Re: RE: Re: Ремонт кори врати
Добър вечер Колега, платът и лепилото ги взех от магазина в Пловдив отстрани на Румекса на централните гробища. Плат 1 кв.м. и лепило общо 26 лева и шкурки няколко размера за дърво. Не съм тапицер и не правя чужди коли. Ако мислиш, че можеш да се справиш го направи. Пипкаво и тегаво е. Ако имаш въпроси съм на линия.
Нова китайска ще взема
Курт Деликуртев написа:Ще сменям моите тапицерии на Пасат Б5,5, та да попитам:
1. Колко е дебел дунапрена отдолу и от къде се купува в Пловдив?
2. Платът черният от къде си го купил?
3. Цена на лепилото, дунапрена и тапицерията приблизително?
Направил си операцията перфектно, браво!
Нова китайска ще взема
MMX написа:И дръжката плаче за възстановяване или смяна с нова.
- Курт Деликуртев
- предупреждение за БАН
- Мнения: 2116
- Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
- Автомобил: Passat Variant 2001
- Двигател: AWT
- Местоположение: Филибето майна/ Щурград
Re: Ремонт кори врати
Реших да си подменя тапицерията на проблемните зони на вратите на пасата ми.
В Пловдив намерих майстор за сваляне на корите ( 4 по 20 лева) и тапицер ( 4 по 20 лева), общо 160 лева. Поради липса на време исках да отложа за декември, но после ми хрумна идеята да си го свърша сам.
Купих си всички необходими материали за 30 лева, включително инструменти за 5 лева за да не се чупят копчетата.
Свалих задна дясна кора и дойде първата изненада. Кората с тапецерията е пластмасова. Колата ми е Пасат Б5,5 произведена ноември 2001 година.
Проверих дали купеното лепило лепи на пластмаса, като първо обезмаслих повърхността. При дърпане е стабилно, къса се само дунапрена.
За да се свали основата изпилих с машина за гравиране кантовете. Така остава материал, който после може да го размажа с поялник и по този начин да върна и закрепя здраво свалената част.
С помощта на тапетен нож се срязват остатъчни лепилни кантове.
Манипулацията е доста трудоемка, но си струва определено. При мен на места плата се измъкна и отдолу се показа червена маса като глина.
За останалите манипулации до готова врата ще споделя след време.
В Пловдив намерих майстор за сваляне на корите ( 4 по 20 лева) и тапицер ( 4 по 20 лева), общо 160 лева. Поради липса на време исках да отложа за декември, но после ми хрумна идеята да си го свърша сам.
Купих си всички необходими материали за 30 лева, включително инструменти за 5 лева за да не се чупят копчетата.
Свалих задна дясна кора и дойде първата изненада. Кората с тапецерията е пластмасова. Колата ми е Пасат Б5,5 произведена ноември 2001 година.
Проверих дали купеното лепило лепи на пластмаса, като първо обезмаслих повърхността. При дърпане е стабилно, къса се само дунапрена.
За да се свали основата изпилих с машина за гравиране кантовете. Така остава материал, който после може да го размажа с поялник и по този начин да върна и закрепя здраво свалената част.
С помощта на тапетен нож се срязват остатъчни лепилни кантове.
Манипулацията е доста трудоемка, но си струва определено. При мен на места плата се измъкна и отдолу се показа червена маса като глина.
За останалите манипулации до готова врата ще споделя след време.
- Курт Деликуртев
- предупреждение за БАН
- Мнения: 2116
- Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
- Автомобил: Passat Variant 2001
- Двигател: AWT
- Местоположение: Филибето майна/ Щурград
Re: Ремонт кори врати
Изпиляване на закрепването трае около час. Какво се вижда след сваляне на старата тапицерия?
Червената маса е лепкава, грубо я остъргах със шпатола. После пробвах с два разредителя, без успех.
Шкурката се запълни бързо, не става с нея. После имах под ръка шпрей за почистване на спирачни диискове и разредител за почистване на четки. И двете не стават.
Моля за съвет! Мога да си купя разредител за нитроцелулозни лакове или ацетон. Обаче основата е пластмаса, не знам кое средство е подходящо да разтвори грязната маса, но да не нападне пластмасата.
Проектът е замразен до намиране на решение за почистване на основата. Помагайте!
Червената маса е лепкава, грубо я остъргах със шпатола. После пробвах с два разредителя, без успех.
Шкурката се запълни бързо, не става с нея. После имах под ръка шпрей за почистване на спирачни диискове и разредител за почистване на четки. И двете не стават.
Моля за съвет! Мога да си купя разредител за нитроцелулозни лакове или ацетон. Обаче основата е пластмаса, не знам кое средство е подходящо да разтвори грязната маса, но да не нападне пластмасата.
Проектът е замразен до намиране на решение за почистване на основата. Помагайте!
Последна промяна от Курт Деликуртев на Нед 20 сеп 2020 14:20, променено общо 2 пъти.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7641
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Ремонт кори врати
Телена четка
- Bai Sando
- Мнения: 8110
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Ремонт кори врати
Телена четка и търкаш колкото падне,и да остане нещо не е проблем.После мажеш с лепило и лепиш новия плат или кожа.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Ремонт кори врати
Kората на тавана се изчиства перфектно с добра водоструйка, та и тук ще е така.
- Курт Деликуртев
- предупреждение за БАН
- Мнения: 2116
- Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
- Автомобил: Passat Variant 2001
- Двигател: AWT
- Местоположение: Филибето майна/ Щурград
Re: Ремонт кори врати
Телена четка и шкурка не вършат работа, само ацетон, но не бива да се прекалява понеже напада пластмасата.
Не е необходимо отстраняване на целия лепилен пласт, направих проба върху почистено място с ацетон. Лепи се добре, при опит да го отлепя се къса по дунапрена.
Така изглежда почистената пластмаса, отстранил съм само глинообразната червена маса, остатъци от стария дунапрен.
Залепването е пипкава работа, правих го на участъци, като се налага издърпване на места, понеже има голяма ниша и там без издърпване ще се набръчка.
Закрепването го направих комбинирано, през няколко места механично със самонарезни винтове 12 мм дълги, малко под наклон, за да не се покажат от другата страна и на останалите места с течна пластмаса от пистолет.
Това е готовата тапицерия за врата, не е перфектно, но за втората се надявам да стане по-добра.
Не е необходимо отстраняване на целия лепилен пласт, направих проба върху почистено място с ацетон. Лепи се добре, при опит да го отлепя се къса по дунапрена.
Така изглежда почистената пластмаса, отстранил съм само глинообразната червена маса, остатъци от стария дунапрен.
Залепването е пипкава работа, правих го на участъци, като се налага издърпване на места, понеже има голяма ниша и там без издърпване ще се набръчка.
Закрепването го направих комбинирано, през няколко места механично със самонарезни винтове 12 мм дълги, малко под наклон, за да не се покажат от другата страна и на останалите места с течна пластмаса от пистолет.
Това е готовата тапицерия за врата, не е перфектно, но за втората се надявам да стане по-добра.
- Прикачени файлове
-
- IMAG4071_1024x579.jpg (87.22 KиБ) Видяна 8778 пъти
- Курт Деликуртев
- предупреждение за БАН
- Мнения: 2116
- Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
- Автомобил: Passat Variant 2001
- Двигател: AWT
- Местоположение: Филибето майна/ Щурград
Re: Ремонт кори врати
Двете задни врати ги тапецирах и монтирах, сега съм на предна дясна. Днес ми хрумна една идея за един инструмент, който се ползва в кухнята, а аз с него си махам винетките от предното стъкло.
Сваля остатъка от старото лепило до пластмаса:
Също по кривите повърхнини:
В резултат получих една почти на 100% изчистена кора, която тук е обезмаслена и чака залепването на новата тапицерия:
Сваля остатъка от старото лепило до пластмаса:
Също по кривите повърхнини:
В резултат получих една почти на 100% изчистена кора, която тук е обезмаслена и чака залепването на новата тапицерия:
- Курт Деликуртев
- предупреждение за БАН
- Мнения: 2116
- Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
- Автомобил: Passat Variant 2001
- Двигател: AWT
- Местоположение: Филибето майна/ Щурград
Re: Ремонт кори врати
Днес качих последната кора на шофьорската врата, най-сложна е заради изрязването, но пък стана перфектна, поради факта че натрупах опит.
Ако някой се заеме със същата работа съм готов да давам съвети.
Ако някой се заеме със същата работа съм готов да давам съвети.
- stan4_kz
- Мнения: 30
- Регистриран на: Вто 17 авг 2010 15:11
- Автомобил: VW Passat TDI
- Двигател: AWX 2002
- Местоположение: Burgas
Re: Ремонт кори врати
Братле, справил си се екстра. Аз съм в този филм сега. Направих /не много добре/ задните кори и сега съм на предна дясна. Всичко до лепенето на новата тапицерия ми е ясно и се справих. Демонтаж, почистване...всичко, ама това лепене е... Много ми се набира плата по вдлъбнатите участъци и не мога да му хвана чалъма, а като залепне и няма отлепяне после за корекция. Направо ми изпочупи нервичките.
- Pet_rov
- Мнения: 4413
- Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
- Автомобил: Passat Variant B4
- Двигател: ADZ 1996
- Местоположение: Шумен
Re: Ремонт кори врати
Колега, пробва ли да използваш някаква пластмасова шпатула или дори стара пластика - карта за отстъпки или нещо подобно, за да имаш равномерен натиск при залепването, включително и по извивките?
- stan4_kz
- Мнения: 30
- Регистриран на: Вто 17 авг 2010 15:11
- Автомобил: VW Passat TDI
- Двигател: AWX 2002
- Местоположение: Burgas
Re: Ремонт кори врати
Не е до натиска, колега. И аз не знам къде точно е проблемът. Първата я намазах изцяло и плата изцяло и почнах да подлепвам, ама някъде като не стане и няма разлепяне после за да се коригира. Втората я намазах до половина по дължина и стана малко по-добре. Снощи с третата пробвах по широчина на малки участъци - мажа, лепя, мажа, лепя. Стана малко по-добре ама пак не е идеално. Май грешката е, че съм сам. Трябва някой да държи плата а аз да си го изпъвам. Сега реално работя с една ръка, защото с другата държа плата да не пада върху кората.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: FEN_NA_TDI и 63 госта