Как реших проблема с разпадащите се кабели за подгревните свещи.

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
samo ra4na na zavoite
Мнения: 883
Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Как реших проблема с разпадащите се кабели за подгревните свещи.

Мнениеот samo ra4na na zavoite » Съб 04 яну 2020 17:42


ktamen написа:Какво ще стане при късо съединение в някоя от свещите? Ще изгори бушона или ще се запали кабела?


Кажи ти какво ще стане?




Потребителски аватар
Водния дух1
Мнения: 3481
Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
Автомобил: Golf 3 variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе

Re: Как реших проблема с разпадащите се кабели за подгревните свещи.

Мнениеот Водния дух1 » Съб 04 яну 2020 19:53


Не помня,тук във форума,а и не само-на някой да му е дала на късо подгр.свещ.Иначе съм виждал изгорял бушон за подгр.свещи. Нали инсталацията е сметната от германеца-надали ще се запали кабела.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6152
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Как реших проблема с разпадащите се кабели за подгревните свещи.

Мнениеот ktamen » Съб 04 яну 2020 20:41


Много силно се съмнявам, че германеца би сложил 50А бушон на 1,5мм2 кабел.
ПП Целият този спор е за да се оправдае икономията на 30 стотинки. А иначе форумът е пълен с пропаганда, че всеки, който не дава поне 500лв годишно за нови гуми е по-вреден за безопастността и от дрогирана блондинка с камаз.


Потребителски аватар
Кайзен
Мнения: 1531
Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Германия

Re: Как реших проблема с разпадащите се кабели за подгревните свещи.

Мнениеот Кайзен » Съб 04 яну 2020 21:02


Изображение
Типично съпротивление на подгревните свещи: 1Ω
Общо съпротивление на 4 паралелно свързани подгревни свещи: 1Ω/4 = 0,25Ω
I = U/R = 12V/0,25Ω = 48A
Съпротивление във веригата при добавено вътрешно съпротивление на акумулатора: 0,25Ω + 0,03Ω = 0,28Ω
По този начин във веригата протича ток от 43А, вместо 48А.
Пад на напрежението в акумулатора по време на максимално подгряване: ΔU = Ri x I = 0,03Ω х 43A = 1,3V
Ако акумулатора ви е напълно зареден и напр. показва 12,4V без товар, то по време на подгряване ще показва 12,4V - 1,3V = 11,1V

След като вътрешното съпротивление на свещите е само 1Ω, общото съпротивление на веригата е 0,28Ω и тока през веригата е 43A, то единствения въжможен предпазител може да е 50А.


Потребителски аватар
samo ra4na na zavoite
Мнения: 883
Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Как реших проблема с разпадащите се кабели за подгревните свещи.

Мнениеот samo ra4na na zavoite » Съб 04 яну 2020 23:09


Ама той физически е 50А. Намира се върху акумулатора в пластмасовата кутийка F5 от големите втория от дясно на ляво.


Потребителски аватар
samo ra4na na zavoite
Мнения: 883
Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Как реших проблема с разпадащите се кабели за подгревните свещи.

Мнениеот samo ra4na na zavoite » Съб 04 яну 2020 23:26


ktamen написа:Много силно се съмнявам, че германеца би сложил 50А бушон на 1,5мм2 кабел.


Точно толкова 50А.

ktamen написа:Целият този спор е за да се оправдае икономията на 30 стотинки.


Идеята ми беше да е с 2,5мм2 но още в началото на темата казах, че имах под ръка обувки за 1,5мм2 и затова го направих така защото знам,че и с 1,5мм2 няма да има проблем. И сега спора е грешно ли е това мое решение :biggrin


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6152
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Как реших проблема с разпадащите се кабели за подгревните свещи.

Мнениеот ktamen » Нед 05 яну 2020 5:47


Кайзен написа:Изображение
Типично съпротивление на подгревните свещи: 1Ω
Общо съпротивление на 4 паралелно свързани подгревни свещи: 1Ω/4 = 0,25Ω
I = U/R = 12V/0,25Ω = 48A
Съпротивление във веригата при добавено вътрешно съпротивление на акумулатора: 0,25Ω + 0,03Ω = 0,28Ω
По този начин във веригата протича ток от 43А, вместо 48А.
Пад на напрежението в акумулатора по време на максимално подгряване: ΔU = Ri x I = 0,03Ω х 43A = 1,3V
Ако акумулатора ви е напълно зареден и напр. показва 12,4V без товар, то по време на подгряване ще показва 12,4V - 1,3V = 11,1V

След като вътрешното съпротивление на свещите е само 1Ω, общото съпротивление на веригата е 0,28Ω и тока през веригата е 43A, то единствения въжможен предпазител може да е 50А.

А не може ли да се сложи 100А предпазител или 200А или 4 предпазителя по 15А?
Прекрасно доказателство, че водата е суха :th_up :th_up :th_up Подобни брилянтни сметки са основната причина за електрическите пожари. Значи вече установихме, че планината не може да се премести. Затова пък Мохамед е лесно подвижен, ама за него нищичко не си споменал в тази толкова евроумнокрасива калкулация. Даже и аз трябва да призная, че бушона наистина е 50А :th_up :th_up :th_up Само дето аз и без твоите сметки не съм възразявал, че бушона е 50А.
И понеже съм много нагъл, продължавам да твърдя, че германеца няма да сложи 50А бушон на 1,5мм2 кабел.


Потребителски аватар
Кайзен
Мнения: 1531
Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Германия

Re: Как реших проблема с разпадащите се кабели за подгревните свещи.

Мнениеот Кайзен » Нед 05 яну 2020 6:56


ktamen написа:Какво ще стане при късо съединение в някоя от свещите? Ще изгори бушона или ще се запали кабела?
Още когато зададе този въпрос ми стана ясно, че си нямаш никаква представа как работят подгревните свещи. Та те са винаги в "режим на късо съединение". Представи си ги като всеки един реотан.

Позицията на предпазителя е между акумулатора и управляващия модул, където както вече стана ясно (съгласно Закон на Ом) протича ток от порядъка на 40-45А.
Понеже четирите свещи са захранени паралелно с по един отделен кабел, то съгласно първи закон на Кирхоф, имаме по около 11А през всеки един проводник. Съгласно таблицата за избор на проводници в автомобилния сектор при 12V:
Изображение
става ясно, че 1,5мм2 са напълно достатъчни.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6152
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Как реших проблема с разпадащите се кабели за подгревните свещи.

Мнениеот ktamen » Нед 05 яну 2020 7:48


Кайзен написа: нямаш никаква представа

Благодаря ти за ласкавата оценка :bowdown :bowdown :bowdown
Колко късо е съединението в свещите - 1 метър или 1мм :gruebel Ако при правенето на резба, централният електрод превърти и повреди изолацията и се допре до маса колко късо ще е съединението - 30см или 23мм :rolleyes Ако няма никакъв риск от ,,по-късо" съединение, защо тъпия германец е сложил предпазител, от какво трябва да пази този предпазител? Даже свещите да са хамерикански и да са 1000% надеждни, какво ще стане ако забравя ключето на гайката и то се допира едновременно до гайката и някое дебело джелезо и врътна ключа да подгрявам? Ами ако някое сладко мишленце реши да преправи окабеляването по свой вкус?
Има едно азбучно правило, за което очевидно не подозираш. - За да е безопасна една схема, предпазителят трябва да е най-слабото звено - демек при проблем, трябва да се стопи и да прекъсне веригата и по-този начин да предпази проводниците от прегряване.
Бушонът трябва да е съобразен не само с нормалния ток през консуматора, а и с максималният безопасен ток в проводниците.
50А е много повече от максималния безопасен ток за 1,5мм и при проблем кабелът ще пламне преди да се стопи бушона. Точно затова не вярвам, че кабелът е 1,5мм2!
Всичко това за 30ст икономия!!!
Едит:
Не търси таблици в нета, потърси цяла книжка, в която има такива таблици. И я прочети цялата книжка, там ще пише, че числата от таблицата понякога трябва се умножат по коригиращ коефициент - rated factor на английски, не знам как е на немски. Подобно коригиране се налага заради различните условия около кабела, примерно наличие на околни кабели, които също загряват или съседство със загрети предмети, като 100кг дизел примерно.

Последна промяна от ktamen на Нед 05 яну 2020 9:29, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Кайзен
Мнения: 1531
Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Германия

Re: Как реших проблема с разпадащите се кабели за подгревните свещи.

Мнениеот Кайзен » Нед 05 яну 2020 9:23


Това в какво вярваш или не вярваш си е твоя работа. Вярата обаче няма нищо общо с техниката и науката.
Кабелите от управляващия модул до свещите при Golf 5 1,9 TDI BKC са 1,5мм2. Т14b е конектора, а Q10-Q13 са свещите.
J179_Golf 5 1,9 TDI BKC.PNG

Кабелите от управляващия модул до свещите при 2.7 TDI (BPP, BSG, CANB, CAND, CANA, CANC) и
3.0 TDI (ASB, BMK, BNG, BNK,CDYA, CDYB, CDYC) са 2,5мм2. - https://docs.google.com/viewer?url=http ... f&pdf=true

П.П.: "цялата книжка" е стандарт, с който разполагам в електронна форма.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6152
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Как реших проблема с разпадащите се кабели за подгревните свещи.

Мнениеот ktamen » Нед 05 яну 2020 9:33


Къде в тази схема е 50 амперовият бушон, който предпазва кабелите по 1,5мм2 :gruebel
Не виждам и реле, което ги включва, виждам електронен блок, в който вероятно е вградена индивидуална защита за всеки отделен кабел.
И каква е консумацията на точно този модел свещи?

Последна промяна от ktamen на Нед 05 яну 2020 9:45, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Кайзен
Мнения: 1531
Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Германия

Re: Как реших проблема с разпадащите се кабели за подгревните свещи.

Мнениеот Кайзен » Нед 05 яну 2020 9:37


чукча писател, не читател!

Позицията на предпазителя е между акумулатора и управляващия модул, където както вече стана ясно (съгласно Закон на Ом) протича ток от порядъка на 40-45А.


А какво се крие зад J179? Провери си сам.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6152
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Как реших проблема с разпадащите се кабели за подгревните свещи.

Мнениеот ktamen » Нед 05 яну 2020 9:53


Предлагаш ми да си купя такова блокче само за да видя, че вътре е предвидена защита за всеки кабел поотделно?!?
Колко ампера консумират тези свещи?
Сигурен ли си, че свещите не са някакви слабички, като тези за които говори този колега:
apchih написа:Стартовия ток при Beru е около 14А, след 5сек е 11А, след още 5сек е 7А. След 30сек около 5А. При Bosh 11А стартов и пада до малко над 6А след 10сек.

Със силиконов 15AWG за всяка една свещ и кабелните обувки от предната страница няма проблем със загряване на кабелите. Всяка двойка свещи е вързана към отделен захранващ кабел излизащ от кръглата букса, както си е на оригиналните лули.


Потребителски аватар
Кайзен
Мнения: 1531
Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Германия

Re: Как реших проблема с разпадащите се кабели за подгревните свещи.

Мнениеот Кайзен » Нед 05 яну 2020 10:08


На всичките ти въпроси има отговори, които са свободно достъпни. Има си каталози, електрически схеми и т.н. Ако очакваш някой да ти предостави готовата информация "на тепсия", това е вече нещо друго.
Аз каквото имах да кажа съм го казал, с физични закони доказал, че и техническа литература от извора съм намерил и постнал.

П.П.: Както казах, електричеството и електрониката, не са за вярващи, а за знаещи! В днешни времена знание има навсякъде. Друг въпрос е, че много хора са мързеливи и не искат да го достигнат.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6152
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Как реших проблема с разпадащите се кабели за подгревните свещи.

Мнениеот ktamen » Нед 05 яну 2020 10:12


Демек знаеш, че 50А бушон е достатъчна защита за 1,5мм2 кабел. Надявам се, че сам не си вярваш.



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 129 госта