Поех ангажимент да пиша зимата.
Ще опиша поведението на термостата.
- Спускане само на 2-ра при снеговалеж Златица - Етреполе при температура около 2 градуса, ТЕМПЕРАТУРАТА 90 градуса;
- Спускане само на 2-ра Етрополе - Златица при температура около - 6 градуса, ТЕМПЕРАТУРАТА 90 градуса;
- Спускане на 5-та със скорост около 90-100 км/ч и разстояние може би около 7-8 км, ТЕМПЕРАТУРАТА падна на 80 и на равното за минута може би се върна на 90
Смяна на термостат на голф 6 1,6 ТДИ 105 коня 2010 г
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Re: Смяна на термостат на голф 6 1,6 ТДИ 105 коня 2010 г
Здравейте, и аз имам въпрос относно температурата. От скоро закупих голф 6 - 1,4 TSI 122 коня. Притеснява ме термостата защото бавно ( след 20-30 км извънградско ) загря до 80 градуса, после като го натоварих на баир след Долно Камарци към Златица вдигна 90 гр., но учудващото е че после по спускането и по равното падна около 65 - 70 гр. Това нормално ли е за тези мотори. По принцип на предишната ми кола ПОЛО, при подобен проблем, смених термостата и естествено се оправи. Четох тук, че било нормално... но все пак си мисля че когато и да залепи на 90 гр. трябва да ги държи. Ще пробвам да видя маркучите при стартиране от студено, от място дали се затоплят и към радиатора. Интересува ме дали някой друг с този мотор се държи по същия начин преди да съм предприел смяна. Благодаря!
Re: Смяна на термостат на голф 6 1,6 ТДИ 105 коня 2010 г
Здравейте,
притежавам Голф 5, 1.6 бензин и газ, 102 к.с.,BSE.
Искам и аз да попитам за термостата на моята кола-дали е за смяна?Симптомите са подобни като на колегата momchi, при градски условия държи 90 гр., но при студено време и продължително каране температурата се мени.
Ако е за смяна, кой да купя, четох за Beru, но...моля за съвет от патилите и знаещите!
Благодаря на всички.
притежавам Голф 5, 1.6 бензин и газ, 102 к.с.,BSE.
Искам и аз да попитам за термостата на моята кола-дали е за смяна?Симптомите са подобни като на колегата momchi, при градски условия държи 90 гр., но при студено време и продължително каране температурата се мени.
Ако е за смяна, кой да купя, четох за Beru, но...моля за съвет от патилите и знаещите!
Благодаря на всички.
- ktamen
- Мнения: 6119
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Смяна на термостат на голф 6 1,6 ТДИ 105 коня 2010 г
Купи си термостат с вграден мощен нагревател
99% че термостатът ти е перфектен, ама това няма да ти попречи да го смениш с менте.
Двигателят не винаги произвежда еднакво количество топлина, ако работи на малка мощност, радиаторчето на парното му е предостатъчно да го охлади, че даже и да го преохлади и масово се сменят термостати.
Темостат се проверява с обарване на маркучите, другия път като температурата ти падне от 90 обратно на 80 градуса, спри отвори капака и опипай маркучите към радиатора, единият маркуч трябва да е студен. Ако не е студен, значи термостатът е за смяна, ако е студен значи всичко е точно.
99% че термостатът ти е перфектен, ама това няма да ти попречи да го смениш с менте.
Двигателят не винаги произвежда еднакво количество топлина, ако работи на малка мощност, радиаторчето на парното му е предостатъчно да го охлади, че даже и да го преохлади и масово се сменят термостати.
Темостат се проверява с обарване на маркучите, другия път като температурата ти падне от 90 обратно на 80 градуса, спри отвори капака и опипай маркучите към радиатора, единият маркуч трябва да е студен. Ако не е студен, значи термостатът е за смяна, ако е студен значи всичко е точно.
Re: Смяна на термостат на голф 6 1,6 ТДИ 105 коня 2010 г
Благодаря Ви, ще проверя маркучите.Интересно ми е , че при другите ми два автомобила-Волво температурата на антифриза забива на 90 гр.и не мърда!Та за това питам, от година имам Голфа и това ми прави впечатление.
- System_error
- Мнения: 137
- Регистриран на: Чет 19 окт 2017 11:13
- Автомобил: T4 Multivan 1998
- Двигател: ACV
- Местоположение: Силистра
Re: Смяна на термостат на голф 6 1,6 ТДИ 105 коня 2010 г
ktamen написа:Купи си термостат с вграден мощен нагревател
99% че термостатът ти е перфектен, ама това няма да ти попречи да го смениш с менте.
Двигателят не винаги произвежда еднакво количество топлина, ако работи на малка мощност, радиаторчето на парното му е предостатъчно да го охлади, че даже и да го преохлади и масово се сменят термостати.
Не е съвсем вярно това по мое мнение. Чак пък "даже и да го преохлади"... Каквото и да значи
Ако се мени температурата - 99% е термостат. При мен не се мени, поне не видимо, въпреки "малкото" радиаторче на мотора + парното. Поне откакто го смених с някакъв Mahle-нски Behr.
Забива си на 90°C и не мърда, дори при продължително спускане на скорост, което предполага по интензивен поток на антифриза. Предвид оборотите на празен ход на мотора/водната помпа (около 750), при спускане на скорост са около 2к.
Ще вметна, че загряване до 90°, през хладните месеци и допреди смяната на термостата, не съм виждал. Да не говорим за тазгодишните, истински зимни.
ktamen написа:Темостат се проверява с обарване на маркучите, другия път като температурата ти падне от 90 обратно на 80 градуса, спри отвори капака и опипай маркучите към радиатора, единият маркуч трябва да е студен.
Ако говорим за един радиатор...
Къде отива топлото, че не стига до другия маркуч?
това няма да ти попречи да го смениш с менте.
Каквото и да е сравнително добро менте, ще работи по добре от оригинален термостат на 10 г.
Както знаем, всеки термостат е подложен на механично износване. Я пружина, я клапан, а не е изключено и опукан О-пръстен.
В крайна сметка струва 10-15 лв. Вероятно и толкова за "майсторлък"
- ktamen
- Мнения: 6119
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Смяна на термостат на голф 6 1,6 ТДИ 105 коня 2010 г
System_error написа:
Къде отива топлото, че не стига до другия маркуч?
Кво топло откъде идва тва топло Първо напиши откъде идва това топлото, и тогава ще ти отговоря къде отива.
Тези 90, дето ги гледш на таблото, не са температура, а просто фабричен софтуер, направен така че да не се шашкат потребители, като теб и да не почват да ремонтират изправни коли.
System_error написа:Както знаем, всеки термостат е подложен на механично износване.
Ами аз примерно не знам, може ли да покажеш такъв износен механично термостат, че да знам занапред.
Преди 10 години се опитах да продам един стародревен термостат Made in West Germany. Вероятно произведен 1984г, за мой късмет никой не го купи, а термостатът в голфа ми се прецака и сложих антиката. Работи си безпроблемно още 6 - 7 години и накрая замина заедно с цялата кола за Вторични.
- System_error
- Мнения: 137
- Регистриран на: Чет 19 окт 2017 11:13
- Автомобил: T4 Multivan 1998
- Двигател: ACV
- Местоположение: Силистра
Re: Смяна на термостат на голф 6 1,6 ТДИ 105 коня 2010 г
Ъъъм...
Чудя се на тия, дето произвеждат термостати. Ся кат се замисля, се чудя и на нас, дето ги купуваме.
От цялата замислянка, излиза, че поне едните са абдали...
"Абе да си правят термостатите - кой ше им ги купи. Ми те просто са вечни!! Колата мре - термостата остава! Даже и донор става за идните поколения...
Аре бегай бе... Аз да не съм спонсор, че да им вервам на глупостите..."
Или пък:
"Уфффф...
Добре е, че все още има такива, които вярват на вързанката, дето софтуерно сме заложили, че уж гледат някакви градуси, на някакви флуиди. Ако сички се светнат - яко сме я закъсали...
Не дай Боже да ни хакнат и софтуера. Е тогава си е@ло мамата"
...
Не да се заяждам, ама сам виж какво си писал:
Как тъй се прецака тоя на голфа... Нали няма какво да му се износи? А как точно разбра, че се е прецакал?
Чудя се на тия, дето произвеждат термостати. Ся кат се замисля, се чудя и на нас, дето ги купуваме.
От цялата замислянка, излиза, че поне едните са абдали...
"Абе да си правят термостатите - кой ше им ги купи. Ми те просто са вечни!! Колата мре - термостата остава! Даже и донор става за идните поколения...
Аре бегай бе... Аз да не съм спонсор, че да им вервам на глупостите..."
Или пък:
"Уфффф...
Добре е, че все още има такива, които вярват на вързанката, дето софтуерно сме заложили, че уж гледат някакви градуси, на някакви флуиди. Ако сички се светнат - яко сме я закъсали...
Не дай Боже да ни хакнат и софтуера. Е тогава си е@ло мамата"
...
Не да се заяждам, ама сам виж какво си писал:
ktamen написа:Ами аз примерно не знам, може ли да покажеш такъв износен механично термостат, че да знам занапред.
Преди 10 години се опитах да продам един стародревен термостат Made in West Germany. Вероятно произведен 1984г, за мой късмет никой не го купи, а термостатът в голфа ми се прецака и сложих антиката. Работи си безпроблемно още 6 - 7 години и накрая замина заедно с цялата кола за Вторични.
Как тъй се прецака тоя на голфа... Нали няма какво да му се износи? А как точно разбра, че се е прецакал?
- ktamen
- Мнения: 6119
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Смяна на термостат на голф 6 1,6 ТДИ 105 коня 2010 г
Отговорен съм за това, което съм написал, а не за това, което ти си разбрал. А ти нищо не си разбрал. Струва ми се безсмислено да си износвам клавиатурата заради теб. Продължавай да се чудиш.
ПП От години насам, ти си първият, дето не знае, че стрелката на таблото се управлява от компютъра, а не директно от температурен датчик на двигателя.
ПП От години насам, ти си първият, дето не знае, че стрелката на таблото се управлява от компютъра, а не директно от температурен датчик на двигателя.
Re: Смяна на термостат на голф 6 1,6 ТДИ 105 коня 2010 г
Благодаря за мненията Ви.По принпип термостата не трябва ли да поддържа някаква температура на антифриза?Т.е. да отваря/затваря до постигане на тази цел.Все пак може би има датчик, някъде по блока на двигателя, който подава сигнала към компа, а от там към таблото.А предполагам тази температура игра роля за нормалната работата на двигателя.Иначе разхода на гориво не се е покачил.
- ktamen
- Мнения: 6119
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Смяна на термостат на голф 6 1,6 ТДИ 105 коня 2010 г
Pepsito написа:По принпип термостата не трябва ли да поддържа някаква температура на антифриза?Т.е. да отваря/затваря до постигане на тази цел.
Не точно.
Термостатът просто променя движението на антифриза и се стреми да поодържа постоянна температура.
Но ако антифризът получава 2кВт от изгарянето на горивото, а радиаторчето на парното взема 3кВт от антифриза, съвсем логично антифризът ще започне да се охлажда. Въпреки, че термостатът е спрял охлаждането през големия радиатор. Той друго не прави.
Ако не искаш да се охлажда антифриза, трябва или да настъпиш газта или да изключиш парното.
Ако твоята стрелка постоянно се движи между 85 и 95 градуса, а на гошовата кола стрелката на мърда от 90 ще си помислиш, че гошовата кола е по-убава и ти си се прекарал с твоята. Точно затова потребителско мислене прдавачите на коли не искат да знаеш реалната температура. Ако реалното отклонение стане твърде голямо, примерно 110 градуса, чак тогава компютърчето на гошовата кола ще размърда стрелката.
- System_error
- Мнения: 137
- Регистриран на: Чет 19 окт 2017 11:13
- Автомобил: T4 Multivan 1998
- Двигател: ACV
- Местоположение: Силистра
Re: Смяна на термостат на голф 6 1,6 ТДИ 105 коня 2010 г
стрелката на таблото се управлява от компютъра, а не директно от температурен датчик на двигателя.
Ще загърбя шеговития тон...
Само, ако ми кажеш къде точно стои компютъра, който движи стрелката, получавайки информация от някакъв датчик.
Говоря точно за
един стародревен термостат Made in West Germany. Вероятно произведен 1984г,
Въпроса ми е на каква кола е бил тоя "вечен" термостат.
В тоя ред на мисли - те през оная Епоха с какво са си гледали, дали не им прегрява мотора, при липса на компютър?
...
Термостатът просто променя движението на антифриза и се стреми да поодържа постоянна температура.
Не се излагай повече!
Термостата, тоя на колите, най-просто казано е КЛАПАН, който при определена температура ЗАТВАРЯ ИЛИ ОТВАРЯ движението на охлаждащия флуид. Това му е работата и към нищо не се стреми.
Нищо общо няма с температурен датчик, стрелка за температура или пък компютър.
Термостат имаш и на хладилника и на бойлера, че даже и на газовия котлон.
Провери си!
- ktamen
- Мнения: 6119
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Смяна на термостат на голф 6 1,6 ТДИ 105 коня 2010 г
System_error написа:Провери си!
А минава ли ти през акъла сам да последваш съвета си и да проверяваш наивните си напъни за мисловни процеси, преди да ги правиш публично достояние?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 50 госта