Смяна на термостат на голф 6 1,6 ТДИ 105 коня 2010 г

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
dafi_dimo
Мнения: 152
Регистриран на: Нед 12 юни 2005 18:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Смяна на термостат на голф 6 1,6 ТДИ 105 коня 2010 г

Мнениеот dafi_dimo » Сря 11 мар 2020 17:55


Налага се да сменя термостта.
Моля за помощ!!! Така и не можах да го намеря къде е.
Ще съм благодарен ако някой го е сменял и да обясни последователността при смяната и има ли някакви тънкости.




Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6059
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Смяна на термостат на голф 6 1,6 ТДИ 105 коня 2010 г

Мнениеот DoH_KuXoT » Сря 11 мар 2020 22:01


До алтернатора, на блока, под дросела. Но дай да почнем от въпроса как е диагностициран , че е за смяна , че този мотор рядко има проблем с термостат, но често заблуждава собствениците си , че има проблем, сменят го и подобрение няма.


dafi_dimo
Мнения: 152
Регистриран на: Нед 12 юни 2005 18:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Смяна на термостат на голф 6 1,6 ТДИ 105 коня 2010 г

Мнениеот dafi_dimo » Чет 12 мар 2020 10:41


На извънградско загрява до 90 след около 20км. Проблема е, че след това варира между 60 и 90 в зависимост от терена. Според мен би трябвало след като загрее до 90, температурата да се движи в рамките 85-90, но да пада до 60 не е нормално.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6059
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Смяна на термостат на голф 6 1,6 ТДИ 105 коня 2010 г

Мнениеот DoH_KuXoT » Чет 12 мар 2020 11:20


Варирането на градусите е нормално , при продължителни спускания, ако на равен път спада не е нормално да спада. Този двигател е с много висок КПД и загрява трудно, на място дори изстива дори лятото. В движение обаче си поддържа 90 - което реално е между 75-95 измерени с диагностична апаратура. Градско при нормално каране ако стартираш на 10 градуса или -10 градуса да речем достига не повече от 50 градуса за 3 км. При спускане от Рилския манастир докато не стигнеш до равен път и да почнеш да подаваш газ за ускорение, не загрява изобщо. На принудителен празен ход (спускане на скорост) от загрял на 90 градуса при спускане на Витиня да речем независимо колко е топло навън изстива под 75 градуса , което означава, че стрелката започва да пада от 90 надолу. Виждаш ли обаче стрелка под 60градуса, или не успяваш да загрееш до 50 градуса реални за разстояние 3-4 км значи може да се съмняваш че е останал отворен термостата. Това лесно се хваща точно след стартиране на студен двигател, шофиране няколко километра и започнала да се отлепя от минимума стрелка, слизаш без да гасиш двигателя и опипваш хубаво термостатното тяло , както и маркучите влизащи и излизащи от него. Трябва да е топло само около термостара, не трябва да имаш относително топли маркучи към радиатора. Прекалено рано е там да е топло, ако вече е топло значи термостата не затваря. Едва тогава може да се съмняваш в изправността му. Интересно е , при теб тези аномалии от кога ги наблюдаваш , дали отскоро са се появили а преди ги е нямало, или просто от скоро имаш колата и ти се струва странно, защото ако притежаваш автомобила отскоро най-вероятно очакванията ти са неправилни, а термостата си е ок. Не на последно място все пак стигнеш ли до подмяната му, задължително сложи Оригинален или Berh, Mahle нищо друго не ти препоръчвам, защото ще се вкараш в безкраен филм.


Потребителски аватар
vankat-2
Мнения: 267
Регистриран на: Сря 24 май 2006 13:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Смяна на термостат на голф 6 1,6 ТДИ 105 коня 2010 г

Мнениеот vankat-2 » Чет 12 мар 2020 12:03


dafi_dimo написа:На извънградско загрява до 90 след около 20км. Проблема е, че след това варира между 60 и 90 в зависимост от терена. Според мен би трябвало след като загрее до 90, температурата да се движи в рамките 85-90, но да пада до 60 не е нормално.

Правилно мислиш. При мен 2.0 TDI си държи 90 градуса няма значение кво пускаш качваш и колко е студено. Загрее ли до 90 си ги държи.


dafi_dimo
Мнения: 152
Регистриран на: Нед 12 юни 2005 18:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Смяна на термостат на голф 6 1,6 ТДИ 105 коня 2010 г

Мнениеот dafi_dimo » Чет 12 мар 2020 12:09


Колата я имам от скоро. Изминaл съм около 800 км. Има ли някъв чалъм при смяната на термостата. Видях, че за този модел се продават два напълно различни видове термостата. Възможно ли е да са два. Единия е нещо като тройник, другия нормален.
Ще е супер ако някой прати снимка на термостата и мястото му в двигателя.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6059
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Смяна на термостат на голф 6 1,6 ТДИ 105 коня 2010 г

Мнениеот DoH_KuXoT » Чет 12 мар 2020 12:20


Ако си с автоматична скоростна кутия са два , ако си с ръчна е един. Щом от 800км е в теб автомобила те съветвам да проведеш тестовете за да си сигурен, че правилно мислиш че не е ок термостата. Разговарял съм с познати от Порше Юг , че леко като застудее и всички масово запитванитя са за смяна термостат на 1.6 тди от това поколение и половината клиенти после са недоволни , че ефект няма и се съмняват, дали им е сменен термостата, ако звъннеш и питаш колко е смяната ще ти кажат Около 4 часа по 83 лв с ддс смяната му , но с усмивка ще ти кажат, че трябва да си сигурен, че е термостат :)

Последна промяна от DoH_KuXoT на Чет 12 мар 2020 12:24, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6059
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Смяна на термостат на голф 6 1,6 ТДИ 105 коня 2010 г

Мнениеот DoH_KuXoT » Чет 12 мар 2020 12:21


vankat-2 написа:
dafi_dimo написа:На извънградско загрява до 90 след около 20км. Проблема е, че след това варира между 60 и 90 в зависимост от терена. Според мен би трябвало след като загрее до 90, температурата да се движи в рамките 85-90, но да пада до 60 не е нормално.

Правилно мислиш. При мен 2.0 TDI си държи 90 градуса няма значение кво пускаш качваш и колко е студено. Загрее ли до 90 си ги държи.

2.0тди и 1.6тди имат много различно поведение , ти на празен ход нямаш 0.3l моментен разход , повечето 1.6tdi са bluemotion , с куп разтоварващи системи за двигателя.


dafi_dimo
Мнения: 152
Регистриран на: Нед 12 юни 2005 18:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Смяна на термостат на голф 6 1,6 ТДИ 105 коня 2010 г

Мнениеот dafi_dimo » Чет 12 мар 2020 12:25


Ръчна е.
А, относно мястото му и начина на смяна?


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6059
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Смяна на термостат на голф 6 1,6 ТДИ 105 коня 2010 г

Мнениеот DoH_KuXoT » Чет 12 мар 2020 12:30


мястото е това, ако дадеш рама на ЛС ще ти кажа и номер на твоя , че са два варианта
Прикачени файлове
Opera Snapshot_2020-03-12_122914_www.partslink24.com.png
Opera Snapshot_2020-03-12_122914_www.partslink24.com.png (55.23 KиБ) Видяна 6253 пъти


dafi_dimo
Мнения: 152
Регистриран на: Нед 12 юни 2005 18:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Смяна на термостат на голф 6 1,6 ТДИ 105 коня 2010 г

Мнениеот dafi_dimo » Чет 12 мар 2020 12:43


WVWZZZ1KZBM616937


Потребителски аватар
IvanMan
джедай
джедай
Мнения: 10401
Регистриран на: Пон 23 май 2005 15:12
Автомобил: Golf 7 TDI Estate BlueMotion
Двигател: CRLB
Местоположение: София

Re: Смяна на термостат на голф 6 1,6 ТДИ 105 коня 2010 г

Мнениеот IvanMan » Чет 12 мар 2020 12:49


03L 121 111 S
Прикачени файлове
92754.jpg
92754.jpg (18.23 KиБ) Видяна 6247 пъти
Untitled.png
Untitled.png (43.82 KиБ) Видяна 6247 пъти


dafi_dimo
Мнения: 152
Регистриран на: Нед 12 юни 2005 18:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Смяна на термостат на голф 6 1,6 ТДИ 105 коня 2010 г

Мнениеот dafi_dimo » Чет 12 мар 2020 13:11


Благодаря за отзивчивостта ти.
Някой ако е сменял такъв термостат да опише начина, че доколкото чета имало някакви пластмасови неща които се чупели.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6059
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Смяна на термостат на голф 6 1,6 ТДИ 105 коня 2010 г

Мнениеот DoH_KuXoT » Чет 12 мар 2020 13:34


мотора е друг но е същото



Потребителски аватар
110afn
Мнения: 1893
Регистриран на: Нед 25 окт 2009 13:55
Автомобил: Audi A6
Двигател: AFN
Местоположение: Враца

Re: Смяна на термостат на голф 6 1,6 ТДИ 105 коня 2010 г

Мнениеот 110afn » Чет 12 мар 2020 15:45


dafi_dimo написа:Благодаря за отзивчивостта ти.
Някой ако е сменял такъв термостат да опише начина, че доколкото чета имало някакви пластмасови неща които се чупели.

Безсмислено е да го сменяваш. Положението ще си остане същото.
DoH_KuXoT ти го обясни отлично защо се получава така



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта