Монтаж на 256мм вентилирани задни дискове на пасат б5.5 с предно предаване.

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1862
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Монтаж на 256мм вентилирани задни дискове на пасат б5.5 с предно предаване.

Мнениеот Danny boy » Сря 06 май 2020 16:34


Здравейте, конверсията от 245 плътни на 256 вентилирани е извършена успешно на моя пасат, и сега ще дам малко насоки на тези които се интересуват и искат да го направят за себе си.
Първо да кажа че конверсията не е плъг енд плей, а е свързано с някои корекции, които трябва да се извършат преди пристъпване към промяната.
Необходими са ви :
1.Апарати от пасат или ауди куатро с вентилирани дискове за 256мм.Цена - кой как ги намери, аз успях да се сдобия с тях за 150лв със съпортите комплект.
2.Трябват ви вентилирани дискове 256мм. за пасат 4моушън или ауди куатро s4. Тук правя уточнение, че разликата в офсета на вентилирани те дискове е 16мм спрямо плътните 245 с които сте в момента.
Тоест трябват ви 4ри втулки по 16мм всяка за да подложите между съпорта и шенкела(по две от всяка страна) за да изнесете съпорта и да го ориентирате в средата на диска, който монтирате на главината.
Аз използвах втулки вътрешен 10мм,външен 18мм,дължина 16мм.Стават при всеки стругар, материал стомана каквато има 45,40х....автоматна и тн.
3.Болтовете,които хващат съпорта към главината вече идват къси старите са с дължина 20мм. M10х1.25 и е необходимо да се сдобием с нови 4бр. М10х1. 25мм Високоякостен. Аз закупих 4 бр. С дължина на резбата 40мм 12.9индекс на якост(най-високия), около 10лв за 4те болта. Хубаво е и шайби да подложите под тях. Аз подложих по два броя х 2.5мм под всеки болт или общо 8бр за всичките, тъй като не ми се занимаваш да режа болтове те 2-3мм
Другия по сериозен проблем с който трябваше да се справя е да препозиционирам механизмите на ръчната спирачка, така че да паснат на моите жила.
При куатро апаратите жилата влизат отдолу а при моята кола влизат отгоре. Бяха ме посъветвал да взема жила от А6 с предно предно предаване, по-дълго са с около 7см.
Аз обаче не изках да се занимавам със смянa на жила, затова размених механизмите на левия и десния куатро апарат като развих гайката, която ги придържа, използвах скоба за лагери за да ги измъкна от шлиците и ги завъртях в посоката както седят на моите апарати, след което пробих нов отвор и нарязах в него нова резбичка м6, която се получи дефазирана спрямо старата на 180' почти. Там се навива инбусно болче с вътрешен торкс, което фиксира неподвижно механизма на ръчната към апарата.
Този вид изпълнение е доста пипкава работа,защото освен всичко се пробиват и апаратите, които са алуминиеви, и е много неудобно, но аз така буквално пригодих апаратите към моите жила и имам перфектно работеща ръчна. Освен това се спестява цената на нови жила, смяната и регулирането им което никак не е малко.
Задните щитове остават същите и се използва старият спирачен път с лекичко припасване.
Накладките са същите.
Резултатът е 34% оптимизация (увеличение силата на захващане + спирачният момент) на задната спирачна система, комбинация от разликата в диаметъра на биталото, което вече е 43мм спрямо старото 38мм и увеличения диаметър на спирачни диск от 245 на 256мм + по доброто охлаждане поради увеличената широчина на диска на 25мм
Заедно с комбинация от преден спирачен сетъп на 312мм,общата ефективност нарасна с още 8% от разликата в диаметрите 288-312мм и нарасна на близо 42%на цялата система.
Сега спирането е друга бира, буквално не мога да блокирам предните колела, защото колата е вече спряла. Спирането е много по-балансирано и липсва гмуркането при рязко натискане на спирачката.
Снимки на процеса нямам но ще кача няколко от готовия резултат както и на апаратите които съм монтирал.
За въпроси може на лично ако някой нещо има питания.
Куатро апаратите, техните маркучи не се използват
IMG_20200414_130919.jpg


IMG_20200330_211523.jpg
IMG_20200330_211408.jpg


IMG_20200403_144739.jpg
Позицията на жилото при оригиналните апарати

IMG_20200403_144659.jpg
Старите апарати




Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1862
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Монтаж на 256мм вентилирани задни дискове на пасат б5.5 с предно предаване.

Мнениеот Danny boy » Сря 06 май 2020 17:38


Ето как стоят:
Прикачени файлове
IMG_20200506_182234.jpg
IMG_20200506_182230.jpg
IMG_20200506_180527.jpg
IMG_20200506_180507.jpg


Sstefaan84
Мнения: 400
Регистриран на: Пет 25 окт 2013 16:57
Автомобил:
Двигател:

Re: Монтаж на 256мм вентилирани задни дискове на пасат б5.5 с предно предаване.

Мнениеот Sstefaan84 » Пет 29 май 2020 11:29


Здравей колега, аз сам с пасат б5 4х4, и минах на ате57 и 312мм диск, в момента колата спира доста добре.
Но имам чувството ,че повече спира отпред и при мокро се включва абс, поради тази причина реших да мина на 256мм отзад както теб.
Взех апарати и супорти +ламаринките(таза) от 2,5тди, и мисля че при мен ще е по лесно.
Кажи има ли някаква драма проблем след преминаването на по голями.апарати,проблем с педала твърдоста,пропадане?


Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1862
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Монтаж на 256мм вентилирани задни дискове на пасат б5.5 с предно предаване.

Мнениеот Danny boy » Сря 10 юни 2020 14:41


Няма драми, само спира по-добре като се напаснат накладките и дисковете.
Трябва да обезвъздушиш добре обаче. Използвай момента да си смениш и спирачната течност.
При мен се усеща най фрапиращо предимството при спиране от висока скорост на магистрала. Имаш усещане за пълен контрол.


Sstefaan84
Мнения: 400
Регистриран на: Пет 25 окт 2013 16:57
Автомобил:
Двигател:

Re: Монтаж на 256мм вентилирани задни дискове на пасат б5.5 с предно предаване.

Мнениеот Sstefaan84 » Сря 01 юли 2020 10:15


Благодаря за отговора.
По принцип сам сменил и четерите маркучета, казанче сп.течност, ревизия и на всички апарати(нови бутала+О-пръсъени), и толкова сп.течност прекарах ,че се води сменена.



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 9 госта