Технология на боядисване ... как е точно :)

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
_NqKoI_
Мнения: 530
Регистриран на: Съб 14 мар 2009 12:36
Автомобил: Golf 2
Двигател: ABF
Местоположение: Plovdiv

Технология на боядисване ... как е точно :)

Мнениеот _NqKoI_ » Сря 09 сеп 2009 17:13


Колеги мисля да си боядисвам предния капак и единия калник :) как е точно технологията на боядисване... компресор имам пистолет също не сам скаран с боядисването... но на автомобили не ми се е налагало :)




Потребителски аватар
aleky
Мнения: 93
Регистриран на: Сря 15 апр 2009 20:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: asenovgrad

Re: Технология на боядисване ... как е точно :)

Мнениеот aleky » Сря 09 сеп 2009 19:39


ако си боядисвал преди коли да ама ся за 1 ви пат недеи колега не е лесно да налеиш капак дето е почти наи големия детаил по колата иска практика и то много . :D


Потребителски аватар
kikata
Мнения: 525
Регистриран на: Съб 29 сеп 2007 20:57
Автомобил: vw golf 4
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Технология на боядисване ... как е точно :)

Мнениеот kikata » Сря 09 сеп 2009 21:03


И аз се нуждая от съвет!
Искам да си боядисам лайсните и предната добавка на голфарата.Единственото нещо което съм боядисал до сега са някои детайли по интериора в стил р32 и трябва да одбележа, че станаха супер.
И аз като колегата имам всичко необходимо, пистолет, компресор, шкурки и т.н. Как точно се подготвят детайлите, преди боята с каква основа се пръска, а след нея? Айде разбирачите да ударят по едно рамо! :beer


Потребителски аватар
_NqKoI_
Мнения: 530
Регистриран на: Съб 14 мар 2009 12:36
Автомобил: Golf 2
Двигател: ABF
Местоположение: Plovdiv

Re: Технология на боядисване ... как е точно :)

Мнениеот _NqKoI_ » Сря 09 сеп 2009 21:11


Ми преди боя е шприц кит ако всичко е добре преди това обаче с водна щурка за да падне лака ако има такаф :) и според мен може и да греша затова и пуснах темата... и след шприца пак водно после боя и лак :)


Потребителски аватар
martin4o_mom4e
Мнения: 376
Регистриран на: Нед 15 юни 2008 12:56
Автомобил: VW Golf II
Двигател: PF 1988
Местоположение: Пазарджик

Re: Технология на боядисване ... как е точно :)

Мнениеот martin4o_mom4e » Сря 09 сеп 2009 21:34


И още едно допълнение - важно !

Детайлът ( капак , врата , калник .... ) при боядисването ( пръскането ) да е в такова положение в което стои на колата , че иначе се получава разлика в цвете ;)


Потребителски аватар
_NqKoI_
Мнения: 530
Регистриран на: Съб 14 мар 2009 12:36
Автомобил: Golf 2
Двигател: ABF
Местоположение: Plovdiv

Re: Технология на боядисване ... как е точно :)

Мнениеот _NqKoI_ » Сря 09 сеп 2009 21:50


martin4o_mom4e написа:И още едно допълнение - важно !

Детайлът ( капак , врата , калник .... ) при боядисването ( пръскането ) да е в такова положение в което стои на колата , че иначе се получава разлика в цвете ;)

затова пуснах темата защото за всичко си има и тънкости :applause: :drunk


Потребителски аватар
StS
Мнения: 2246
Регистриран на: Нед 02 юли 2006 1:02
Автомобил: Golf VI
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Технология на боядисване ... как е точно :)

Мнениеот StS » Сря 09 сеп 2009 21:53


Може ли да ползвам темата ? Как и с какво се боядисва - предна броня и странични огледала ?

ПП Иначе за предния капак не трябва ли да се свали първо стария слой боя ??


Потребителски аватар
kikata
Мнения: 525
Регистриран на: Съб 29 сеп 2007 20:57
Автомобил: vw golf 4
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Технология на боядисване ... как е точно :)

Мнениеот kikata » Сря 09 сеп 2009 23:03


StS написа:Може ли да ползвам темата ? Как и с какво се боядисва - предна броня и странични огледала ?

ПП Иначе за предния капак не трябва ли да се свали първо стария слой боя ??


Само да вметна, че и предна броня трябва да боядисвам, и от тук въпроса - до до какво положение се сваля старата боя.


Потребителски аватар
GRUEL
Мнения: 541
Регистриран на: Пет 24 авг 2007 17:18
Автомобил: 1995 Golf III GT
Двигател: AEK
Местоположение: София

Re: Технология на боядисване ... как е точно :)

Мнениеот GRUEL » Сря 09 сеп 2009 23:28


Ако има дефекти сваляш до "твърдо" мястото около дефекта и после изравняваш с кит. Ако си е здрава боята е достатъчно да свалиш само лака...


Потребителски аватар
StS
Мнения: 2246
Регистриран на: Нед 02 юли 2006 1:02
Автомобил: Golf VI
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Технология на боядисване ... как е точно :)

Мнениеот StS » Чет 10 сеп 2009 7:53


GRUEL написа:Ако има дефекти сваляш до "твърдо" мястото около дефекта и после изравняваш с кит. Ако си е здрава боята е достатъчно да свалиш само лака...


Е на огледалото какво да му свалям то е пласмаса :|


Потребителски аватар
_NqKoI_
Мнения: 530
Регистриран на: Съб 14 мар 2009 12:36
Автомобил: Golf 2
Двигател: ABF
Местоположение: Plovdiv

Re: Технология на боядисване ... как е точно :)

Мнениеот _NqKoI_ » Чет 10 сеп 2009 10:19


М за шприц кита се иска специален пистолет.. че аз само в флакони съм виждал или има и като за стандартните пистолети :) :drunk


Потребителски аватар
GRUEL
Мнения: 541
Регистриран на: Пет 24 авг 2007 17:18
Автомобил: 1995 Golf III GT
Двигател: AEK
Местоположение: София

Re: Технология на боядисване ... как е точно :)

Мнениеот GRUEL » Чет 10 сеп 2009 16:27


StS написа:
GRUEL написа:Ако има дефекти сваляш до "твърдо" мястото около дефекта и после изравняваш с кит. Ако си е здрава боята е достатъчно да свалиш само лака...


Е на огледалото какво да му свалям то е пласмаса :|


Говорех за предния капак. За пластмасата - понеже не е гладка ами е малко "рошава" минаваш хубаво с водна да стане гладка, после пластификатор, боя, лак и като изсъхне лака го полираш за да махнеш портокала...


Потребителски аватар
kondzhagyulo
Мнения: 194
Регистриран на: Нед 10 авг 2008 17:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Балчик

Re: Технология на боядисване ... как е точно :)

Мнениеот kondzhagyulo » Чет 10 сеп 2009 22:55


martin4o_mom4e написа:И още едно допълнение - важно !

Детайлът ( капак , врата , калник .... ) при боядисването ( пръскането ) да е в такова положение в което стои на колата , че иначе се получава разлика в цвете ;)

Колега, аз не откривам логика в това. Аз съм пръскал много други неща с изключение на коли и затова. Ама може да има някаво значение все пак положението на детаела :roll: . Все пак.... обясни по-подробно, ако не те затруднява :talk:


milenski_77
Мнения: 462
Регистриран на: Съб 20 дек 2008 18:05
Автомобил: Passat 3B6
Двигател: AVF
Местоположение: Оряхово

Re: Технология на боядисване ... как е точно :)

Мнениеот milenski_77 » Пет 11 сеп 2009 13:49


_NqKoI_ написа:М за шприц кита се иска специален пистолет.. че аз само в флакони съм виждал или има и като за стандартните пистолети :) :drunk

Шприца си се пръска със същия пистолет като за боята.Не ти трябва специален.
Не съм бояджия, но и на мен ми се налага от време на време да си боядисвам разни неща.Последно опашката на мотора.
Ще се опитам да ти обясня стъпките на боядисването.
Първо ако имаш кривини по детайла трябва да свалиш боята до ламарина и да китосаш(кита хваща най-добре на ламарина). След това шлайфаш и пак китосваш докато стане равно.
След това е реда на шприц кита.Ако детайла е боядисан трябва първо да минеш на водна за да матираш боята и тогава шприца.
Като изсъхне шприца минаваш отново на водна и после боядисваш.
Това за положението на калника и на мен ми е непонятно.
Според мен е хубаво да са ти разположени водоравно детайлите за да има по-малка опасност от стичане.
Още нещо много важно. Помещението в което ще боядисваш трябва да е чисто, защото аз пребоядисах опашката на мотора заради една паяжина която падна върху боята.
След като изсъхне хубаво боята е желателно но не задължително да се полира с полирпаста за да стане още по-добре.
Надявам се да съм бил полезен.


Потребителски аватар
_NqKoI_
Мнения: 530
Регистриран на: Съб 14 мар 2009 12:36
Автомобил: Golf 2
Двигател: ABF
Местоположение: Plovdiv

Re: Технология на боядисване ... как е точно :)

Мнениеот _NqKoI_ » Пет 11 сеп 2009 14:12


milenski_77 написа:
_NqKoI_ написа:М за шприц кита се иска специален пистолет.. че аз само в флакони съм виждал или има и като за стандартните пистолети :) :drunk

Шприца си се пръска със същия пистолет като за боята.Не ти трябва специален.
Не съм бояджия, но и на мен ми се налага от време на време да си боядисвам разни неща.Последно опашката на мотора.
Ще се опитам да ти обясня стъпките на боядисването.
Първо ако имаш кривини по детайла трябва да свалиш боята до ламарина и да китосаш(кита хваща най-добре на ламарина). След това шлайфаш и пак китосваш докато стане равно.
След това е реда на шприц кита.Ако детайла е боядисан трябва първо да минеш на водна за да матираш боята и тогава шприца.
Като изсъхне шприца минаваш отново на водна и после боядисваш.
Това за положението на калника и на мен ми е непонятно.
Според мен е хубаво да са ти разположени водоравно детайлите за да има по-малка опасност от стичане.
Още нещо много важно. Помещението в което ще боядисваш трябва да е чисто, защото аз пребоядисах опашката на мотора заради една паяжина която падна върху боята.
След като изсъхне хубаво боята е желателно но не задължително да се полира с полирпаста за да стане още по-добре.
Надявам се да съм бил полезен.

Мерси мн колега :)



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 7 госта