Механизъм за чистачки на Голф5
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Механизъм за чистачки на Голф5
Здравейте колеги.
Незнам дали темата е на правилното място или към темите за Голф 4.
Искам да споделя как се почиства и смазва механизма на Голф 5.Прочетох тук във форума за Голф 4, и няма голяма/никаква разлика с Голф 5.Разглобих всички части, почистих и смазах частите с алуминиева смазка на Wurth AL 1100 sa Besto.Механизма го свалих от колата, пречеше ми, имах работа зад него по купето-но това в друга тема(търсих теч към купето).
При демонтиране на предното стъкло миналата година, забелязах, че липсва пластмасовото капаче на пасажерската чистачка-намерих го сложено на амортисьора под капака, отгоре .
Много важни са тези предпазни капачета на осите на механизма, предпазват водата да не се стича директно надолу.И именно тази пасажерска ос малко трудно излезе при мен.На снимките съм показал корозията по остта със стрелки.Още нещо важно, О-пръстените отдолу и отгоре на осите , също са важни за проникването на водата.Моите бяха здрави и ги сложих пак, като всичко съм намазал със смазка.Ако вашите липсват/скъсани, мисля че могат да се намерят със същият диаметър и височина!
При Голф 5, осите на чистачките са еднакви по височина-мерил съм ги!Някъде четох, че при Голф 4 не били .Успех на всички,дано съм бил полезен.
Незнам дали темата е на правилното място или към темите за Голф 4.
Искам да споделя как се почиства и смазва механизма на Голф 5.Прочетох тук във форума за Голф 4, и няма голяма/никаква разлика с Голф 5.Разглобих всички части, почистих и смазах частите с алуминиева смазка на Wurth AL 1100 sa Besto.Механизма го свалих от колата, пречеше ми, имах работа зад него по купето-но това в друга тема(търсих теч към купето).
При демонтиране на предното стъкло миналата година, забелязах, че липсва пластмасовото капаче на пасажерската чистачка-намерих го сложено на амортисьора под капака, отгоре .
Много важни са тези предпазни капачета на осите на механизма, предпазват водата да не се стича директно надолу.И именно тази пасажерска ос малко трудно излезе при мен.На снимките съм показал корозията по остта със стрелки.Още нещо важно, О-пръстените отдолу и отгоре на осите , също са важни за проникването на водата.Моите бяха здрави и ги сложих пак, като всичко съм намазал със смазка.Ако вашите липсват/скъсани, мисля че могат да се намерят със същият диаметър и височина!
При Голф 5, осите на чистачките са еднакви по височина-мерил съм ги!Някъде четох, че при Голф 4 не били .Успех на всички,дано съм бил полезен.
- System_error
- Мнения: 137
- Регистриран на: Чет 19 окт 2017 11:13
- Автомобил: T4 Multivan 1998
- Двигател: ACV
- Местоположение: Силистра
Re: Механизъм за чистачки на Голф5
Еднакви са и на четворката. Есента се занимавах с такъв механизъм.
Корозията по оста, поне там където е посочена е без значение. Не лагерува там, а на бронзови втулки в двата края. Ясно личи къде.
Хубаво е да се запълни разстоянието между двете втулки с грес. Под капачето също.
Използвах медна, но каквото и да се сложи, не е грешка. Важното е да не се спича или изтича
Корозията по оста, поне там където е посочена е без значение. Не лагерува там, а на бронзови втулки в двата края. Ясно личи къде.
Хубаво е да се запълни разстоянието между двете втулки с грес. Под капачето също.
Използвах медна, но каквото и да се сложи, не е грешка. Важното е да не се спича или изтича
Re: Механизъм за чистачки на Голф5
Да така е, корозиралото място не е проблемно за движението-лагерува на бронзовите втулки в двата края.Но, между втулките ръждясва и после няма вадене, при избиването им в следващ етап се стига до счупване на корпуса от ЦАМ.Така че, е добре профилактично всеки да си ги разглоби и смаже.Иначе, аз нямах никакви проблеми с тях.
- System_error
- Мнения: 137
- Регистриран на: Чет 19 окт 2017 11:13
- Автомобил: T4 Multivan 1998
- Двигател: ACV
- Местоположение: Силистра
Re: Механизъм за чистачки на Голф5
При мен се беше получила студена заварка и чистачките бяха спрели почти отвесно на стъклото. Не успях да счупя нищо, въпреки че в един момент, много ми се искаше.
Помогнаха ми обикновена горелка, чук, чираци и много търпение.
Не пропускайте една почти невидима зегерка откъм страната на шлиците. Според мен е по-добре О-пръстенчетата да се подменят с нови. Струват жълти стотинки. Щом веднъж са пропуснали, няма как да не пропуснат пак. Ако се наложи ползването на чук или чираци, не забравяйте да навиете гайката, за да предпазите резбата и шлиците.
Операцията минава по лесно, ако започнете да споменавате "мамата", "лелята" и т.н.
Добре е да се бележи или снима положението на рамената преди разглобяване. Аз не го направих и имах малко заигравка с положението на чистачките след ремонта.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13429
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Механизъм за чистачки на Голф5
2-3-4 широки шайби от РTFE б 0,5-0,8 мм плътно по осите под рамената за чистачките + медна или молибденова смазка. Не позволява да прониква вода надолу към ЦАМ овата отливка.
Re: Механизъм за чистачки на Голф5
Тази алуминиево-медна смазка AL 1100, мисля, че също е добра.Тя е противозаклинваща , смазваща, антикорозиина, предотвратява изгарянето и корозията при триене.Устойчива на вода, алкални разтвори и киселини.Приложима при спирачки, батерии, акумулаторни клеми, уплътнения, винтови съединения и др.Устойчива от -80 до + 1100 градуса.
Та в този ред на мисли, да попитам тук:
Мога ли да я ползвам за намазване на резбите на свещите? Или по-добре с медно-алуминиева смазка?Предполагам голямата разлика между тях е съотношението мед/алуминий във всяка една.
Та в този ред на мисли, да попитам тук:
Мога ли да я ползвам за намазване на резбите на свещите? Или по-добре с медно-алуминиева смазка?Предполагам голямата разлика между тях е съотношението мед/алуминий във всяка една.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13429
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Механизъм за чистачки на Голф5
Pepsito написа:Мога ли да я ползвам за намазване на резбите на свещите? Или по-добре с медно-алуминиева смазка?Предполагам голямата разлика между тях е съотношението мед/алуминий във всяка една.
Пробвай.
Аз използвам COPASLIP .Преди 10 тина години бях купил опаковка 0,5кг - имам и за следващия век
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11917
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Механизъм за чистачки на Голф5
За свещите това ползвам аз
- System_error
- Мнения: 137
- Регистриран на: Чет 19 окт 2017 11:13
- Автомобил: T4 Multivan 1998
- Двигател: ACV
- Местоположение: Силистра
Re: Механизъм за чистачки на Голф5
Това май не е точно за резбата на свещите към главата. По-скоро е за над изолатора, че е ел.непроводимо.
Де да знам - така си мисля.
Де да знам - така си мисля.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11917
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Механизъм за чистачки на Голф5
Свещи дизелови и бензинови, дизелови дюзи с такава грес монтирам, после се вадят много по лесно. Електро проводимостта не създава ядове, освен ако не пуснеш плюс по масата
- System_error
- Мнения: 137
- Регистриран на: Чет 19 окт 2017 11:13
- Автомобил: T4 Multivan 1998
- Двигател: ACV
- Местоположение: Силистра
Re: Механизъм за чистачки на Голф5
Съгласен!
Мисълта ми беше, че всичките тия греси са създадени с определена цел. То и без никаква грес по резбата става. Проблемите идват по-скоро от пренатягане, отколкото от корозия. Срещу пренатягане и грес от русалка няма да те спаси.
Мисълта ми беше, че всичките тия греси са създадени с определена цел. То и без никаква грес по резбата става. Проблемите идват по-скоро от пренатягане, отколкото от корозия. Срещу пренатягане и грес от русалка няма да те спаси.
Re: Механизъм за чистачки на Голф5
Ако се стягат свещите с динамометричен ключ, не трябва да има проблем.
Едно време като нямаше такива греси, пак се монтираха/демонтираха свещи, даже на пътя
Едно време като нямаше такива греси, пак се монтираха/демонтираха свещи, даже на пътя
- System_error
- Мнения: 137
- Регистриран на: Чет 19 окт 2017 11:13
- Автомобил: T4 Multivan 1998
- Двигател: ACV
- Местоположение: Силистра
Re: Механизъм за чистачки на Голф5
Така и така измести темата...
Я кажи какво стана с термостата
Re: Механизъм за чистачки на Голф5
Здравей.
По въпроса с термостата нищо не съм правил.Миналата седмица сменях ангренажен комплект, и питах майстора за него.Попита ме , лятото дали загрява колата, дали се включва перката-отговора ми бе положителен и каза да не пипам термостата.Аз все още се чудя какво да правя!Лятото мисля да сменям антифриза и ще реша.В момента не карам колата-в гаража е.За презалепване ми е предното стъкло и чакам ред.Но , това за моите патила с него, в друга тема ще споделя.
По въпроса с термостата нищо не съм правил.Миналата седмица сменях ангренажен комплект, и питах майстора за него.Попита ме , лятото дали загрява колата, дали се включва перката-отговора ми бе положителен и каза да не пипам термостата.Аз все още се чудя какво да правя!Лятото мисля да сменям антифриза и ще реша.В момента не карам колата-в гаража е.За презалепване ми е предното стъкло и чакам ред.Но , това за моите патила с него, в друга тема ще споделя.
Re: Механизъм за чистачки на Голф5
Преди малко запалих колата в гаража, и я оставих да загрее на празен ход.Спрях парното в купето.Почнах да пипам маркучите към големия радиатор.Този след термостата, започна да се затопля някъде към 76 градуса(по таблото).Иначе колата си вдигна 90 градуса и така остана.Форсирах двигателя няколко пъти след това и си държеше 90 градуса.Не изчаках да се включи перката!Незнам, дали е нормално да отваря при тези 76/78 градуса?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 153 госта