Механизъм за чистачки на Голф5

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Pepsito
Мнения: 109
Регистриран на: Съб 14 мар 2020 14:51
Автомобил:
Двигател:

Механизъм за чистачки на Голф5

Мнениеот Pepsito » Сря 10 мар 2021 15:42


Здравейте колеги.
Незнам дали темата е на правилното място или към темите за Голф 4.
Искам да споделя как се почиства и смазва механизма на Голф 5.Прочетох тук във форума за Голф 4, и няма голяма/никаква разлика с Голф 5.Разглобих всички части, почистих и смазах частите с алуминиева смазка на Wurth AL 1100 sa Besto.Механизма го свалих от колата, пречеше ми, имах работа зад него по купето-но това в друга тема(търсих теч към купето).
При демонтиране на предното стъкло миналата година, забелязах, че липсва пластмасовото капаче на пасажерската чистачка-намерих го сложено на амортисьора под капака, отгоре :icon_sad .
Много важни са тези предпазни капачета на осите на механизма, предпазват водата да не се стича директно надолу.И именно тази пасажерска ос малко трудно излезе при мен.На снимките съм показал корозията по остта със стрелки.Още нещо важно, О-пръстените отдолу и отгоре на осите , също са важни за проникването на водата.Моите бяха здрави и ги сложих пак, като всичко съм намазал със смазка.Ако вашите липсват/скъсани, мисля че могат да се намерят със същият диаметър и височина!
При Голф 5, осите на чистачките са еднакви по височина-мерил съм ги!Някъде четох, че при Голф 4 не били :rolleyes .Успех на всички,дано съм бил полезен.
Прикачени файлове
20210306_140145.jpg
20210305_165320.jpg
20210305_165312.jpg
20210305_165309.jpg
20210306_140350.jpg




Потребителски аватар
System_error
Мнения: 137
Регистриран на: Чет 19 окт 2017 11:13
Автомобил: T4 Multivan 1998
Двигател: ACV
Местоположение: Силистра

Re: Механизъм за чистачки на Голф5

Мнениеот System_error » Сря 10 мар 2021 22:58


Еднакви са и на четворката. Есента се занимавах с такъв механизъм.
Корозията по оста, поне там където е посочена е без значение. Не лагерува там, а на бронзови втулки в двата края. Ясно личи къде. :smile
Хубаво е да се запълни разстоянието между двете втулки с грес. Под капачето също.
Използвах медна, но каквото и да се сложи, не е грешка. Важното е да не се спича или изтича :smile


Pepsito
Мнения: 109
Регистриран на: Съб 14 мар 2020 14:51
Автомобил:
Двигател:

Re: Механизъм за чистачки на Голф5

Мнениеот Pepsito » Чет 11 мар 2021 10:38


Да така е, корозиралото място не е проблемно за движението-лагерува на бронзовите втулки в двата края.Но, между втулките ръждясва и после няма вадене, при избиването им в следващ етап се стига до счупване на корпуса от ЦАМ.Така че, е добре профилактично всеки да си ги разглоби и смаже.Иначе, аз нямах никакви проблеми с тях.


Потребителски аватар
System_error
Мнения: 137
Регистриран на: Чет 19 окт 2017 11:13
Автомобил: T4 Multivan 1998
Двигател: ACV
Местоположение: Силистра

Re: Механизъм за чистачки на Голф5

Мнениеот System_error » Чет 11 мар 2021 12:26


:smile
При мен се беше получила студена заварка и чистачките бяха спрели почти отвесно на стъклото. Не успях да счупя нищо, въпреки че в един момент, много ми се искаше. :biggrin
Помогнаха ми обикновена горелка, чук, чираци и много търпение.
Не пропускайте една почти невидима зегерка откъм страната на шлиците. Според мен е по-добре О-пръстенчетата да се подменят с нови. Струват жълти стотинки. Щом веднъж са пропуснали, няма как да не пропуснат пак. Ако се наложи ползването на чук или чираци, не забравяйте да навиете гайката, за да предпазите резбата и шлиците.
Операцията минава по лесно, ако започнете да споменавате "мамата", "лелята" и т.н.
Добре е да се бележи или снима положението на рамената преди разглобяване. Аз не го направих и имах малко заигравка с положението на чистачките след ремонта.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13431
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Механизъм за чистачки на Голф5

Мнениеот kris11 » Чет 11 мар 2021 15:16


2-3-4 широки шайби от РTFE б 0,5-0,8 мм плътно по осите под рамената за чистачките + медна или молибденова смазка. Не позволява да прониква вода надолу към ЦАМ овата отливка.


Pepsito
Мнения: 109
Регистриран на: Съб 14 мар 2020 14:51
Автомобил:
Двигател:

Re: Механизъм за чистачки на Голф5

Мнениеот Pepsito » Чет 11 мар 2021 16:14


Тази алуминиево-медна смазка AL 1100, мисля, че също е добра.Тя е противозаклинваща , смазваща, антикорозиина, предотвратява изгарянето и корозията при триене.Устойчива на вода, алкални разтвори и киселини.Приложима при спирачки, батерии, акумулаторни клеми, уплътнения, винтови съединения и др.Устойчива от -80 до + 1100 градуса.
Та в този ред на мисли, да попитам тук:
Мога ли да я ползвам за намазване на резбите на свещите? Или по-добре с медно-алуминиева смазка?Предполагам голямата разлика между тях е съотношението мед/алуминий във всяка една.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13431
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Механизъм за чистачки на Голф5

Мнениеот kris11 » Чет 11 мар 2021 21:34


Pepsito написа:Мога ли да я ползвам за намазване на резбите на свещите? Или по-добре с медно-алуминиева смазка?Предполагам голямата разлика между тях е съотношението мед/алуминий във всяка една.

Пробвай.
Аз използвам COPASLIP .Преди 10 тина години бях купил опаковка 0,5кг - имам и за следващия век :mhihi


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11917
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Механизъм за чистачки на Голф5

Мнениеот К.Одаджийски » Пет 12 мар 2021 7:59


За свещите това ползвам аз
Изображение


Потребителски аватар
System_error
Мнения: 137
Регистриран на: Чет 19 окт 2017 11:13
Автомобил: T4 Multivan 1998
Двигател: ACV
Местоположение: Силистра

Re: Механизъм за чистачки на Голф5

Мнениеот System_error » Пет 12 мар 2021 23:37


Това май не е точно за резбата на свещите към главата. По-скоро е за над изолатора, че е ел.непроводимо.
Де да знам - така си мисля.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11917
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Механизъм за чистачки на Голф5

Мнениеот К.Одаджийски » Пон 15 мар 2021 7:32


Свещи дизелови и бензинови, дизелови дюзи с такава грес монтирам, после се вадят много по лесно. Електро проводимостта не създава ядове, освен ако не пуснеш плюс по масата :biggrin


Потребителски аватар
System_error
Мнения: 137
Регистриран на: Чет 19 окт 2017 11:13
Автомобил: T4 Multivan 1998
Двигател: ACV
Местоположение: Силистра

Re: Механизъм за чистачки на Голф5

Мнениеот System_error » Пон 15 мар 2021 23:35


Съгласен!
Мисълта ми беше, че всичките тия греси са създадени с определена цел. То и без никаква грес по резбата става. Проблемите идват по-скоро от пренатягане, отколкото от корозия. Срещу пренатягане и грес от русалка няма да те спаси.


Pepsito
Мнения: 109
Регистриран на: Съб 14 мар 2020 14:51
Автомобил:
Двигател:

Re: Механизъм за чистачки на Голф5

Мнениеот Pepsito » Вто 16 мар 2021 10:23


Ако се стягат свещите с динамометричен ключ, не трябва да има проблем.
Едно време като нямаше такива греси, пак се монтираха/демонтираха свещи, даже на пътя :mhihi


Потребителски аватар
System_error
Мнения: 137
Регистриран на: Чет 19 окт 2017 11:13
Автомобил: T4 Multivan 1998
Двигател: ACV
Местоположение: Силистра

Re: Механизъм за чистачки на Голф5

Мнениеот System_error » Сря 17 мар 2021 1:40


:smile
Така и така измести темата...
Я кажи какво стана с термостата :biggrin


Pepsito
Мнения: 109
Регистриран на: Съб 14 мар 2020 14:51
Автомобил:
Двигател:

Re: Механизъм за чистачки на Голф5

Мнениеот Pepsito » Сря 17 мар 2021 10:31


Здравей.
По въпроса с термостата нищо не съм правил.Миналата седмица сменях ангренажен комплект, и питах майстора за него.Попита ме , лятото дали загрява колата, дали се включва перката-отговора ми бе положителен и каза да не пипам термостата.Аз все още се чудя какво да правя!Лятото мисля да сменям антифриза и ще реша.В момента не карам колата-в гаража е.За презалепване ми е предното стъкло и чакам ред.Но , това за моите патила с него, в друга тема ще споделя.


Pepsito
Мнения: 109
Регистриран на: Съб 14 мар 2020 14:51
Автомобил:
Двигател:

Re: Механизъм за чистачки на Голф5

Мнениеот Pepsito » Сря 17 мар 2021 14:57


Преди малко запалих колата в гаража, и я оставих да загрее на празен ход.Спрях парното в купето.Почнах да пипам маркучите към големия радиатор.Този след термостата, започна да се затопля някъде към 76 градуса(по таблото).Иначе колата си вдигна 90 градуса и така остана.Форсирах двигателя няколко пъти след това и си държеше 90 градуса.Не изчаках да се включи перката!Незнам, дали е нормално да отваря при тези 76/78 градуса?



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 193 госта