Почистване на всмукателен колектор 2.0 TDI

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
VR666
Мнения: 325
Регистриран на: Чет 08 юли 2004 19:38
Автомобил: VW Jetta
Двигател: CFFB 2011
Местоположение: Ботевград

Почистване на всмукателен колектор 2.0 TDI

Мнениеот VR666 » Пон 13 сеп 2021 21:58


Колата е VW Jetta 2.0 TDI 140кс 2011г
Код на двигателя CFFB
Пробег 303000км. Над 90% от които са извънградско

По-специални необходими инструменти са:
1.удължение с накрайник torx Т30 - за повечето винтчета и самия колектор
2.динамометричен ключ с отворен накрайник 17мм за стягане на горивните тръбички
3.Клещи гарги за свиване на тръбните скоби (става и с обикновени клещи)
4.шестостен М5 за скобата на EGR тръбата

Предварително е хубаво да се направят снимки за да се види кое как минава и при монтажа да няма - това как беше?.
Внимателно се борави с разни пластасови скоби за прекрепяне а ел.конекторите с много лек натиск с тънка права отверка се отключват.

На първата снимка - горе-долу в тази последователност се махат:
- двете винтчета 1, отсъединява се скобата 2 и тогава тръбичката 3 от водната система може да се отмести настрани (тя е към горната част на ресервоара с антифриз, така че няма да тече много от нея)
- винтче 4 и бракета с клапана 5 се отмества настрани
- измъква се маркучето 6, и се разсъединява скобата 7 от гориво-връщателната магистрала, маха се и винтче 8 - така тръбичката от тази система маже да се отмести напред и да се върже за да не пречи (остава закачена само на горивната помпа и филтъра)
- конектор 9 и 10 от горивната шина
- четирите конектора 11 от свещите, като се внимава да не се строши пластмасовата обвивка
- четирите конектора 12 от инжекторите
- под пластмасовата шина с кабелите остава една вакуумна тръбичка, която аз не мoжах да разкача. Тя не пречи много и може да се отмести без да е разкачена
- накрая цялата пластмасова шина с кабели се отмества настрани
img1.jpg

На втората - снимка махаме горивната шина:
- развиват се 1 и 2, скобата 3 и тази тръбичка се маха
- развиват се 4, 5, 6, 7 и четерите тръбички се махат
- развиват се двата винта 8 и горивната шината се маха

При махането се поставя парцал под нещата за да не се олее всичко с нафта.
Поставят се на чисто място а теоритично трябва и всички места да се затапят.
img2.jpg

Остава да се махне колектора:
- с прахосмукачка се почиства пространството зад колектора, там където са подгревните свещи е пълно с мръсотия и парчета от гъбата на капака на двигателя
- от предната част под дроселовата клапа 2 се разхлабва с отверка скобата. Усуква се с ръка входящата гумена връзка за да може да отлепи от клапата
- развива се скобата 3 на EGR входящата тръба с шестостен M5
- отсъединява се ел.конектора 5 на дроселовата клапа
- развива се болтчето 6 което крепи маслената щека към дроселовата клапа
- развиват се десетте болта 4 (по документи от вън навътре) и се маха колектора
img3.jpg

При свален колектор се махат трите закрепващи болта на дроселовате клапа за да се олесни почистването. След почистването се монтира обратно с 8Nm стягане на болтовете и тъй като нямах ново уплътнение исползвах старото. При монтажа само се намазва с някаква смазка.
Сваля се и тръбата от EGR системата.
За самото почистване използвх короселин, малка четка и пластмасова стъргалка. Нямаше как да го накисвам и чакам да размеква, така че добре се изчистиха тръбата от EGR-а и дроселовате клапа. Самия колектор се изчисти добре там където стигах със стъргалката. Накрая промиване с вода на чешмата и добро подсушаване.
Почистих и отворите в двигателния блок с парцалче напоено със спирт. Внимава се да не се вкара мръсотия при клапаните.

Монтаж по обратен ред със следните по-важни неща:

1.Монтира се към двигателя тръбата от EGR системата
2.Всмукателен колектор с ново уплътнение, 8Nm се стягат десетте му болта, почва се отвътре навън и диагонално
3.Горивна шина. Двата болта към двигателя се стягат с 22Nm а всички останали тръбички са на 28Nm. Първо се хващат двата края на ръка, после се натягат леко с ключ и накрая с динамометричния. Целта е коректна инсталация и минимално напрежение на тръбичките.
4.След това връщателната магистрала и шината с кабелите
5.Остана само тръбичката от охладителната система
1.jpg
2.jpg

Проверява се всичко финално и се пали мотора за проверка на течове от тръбопроводите.

Нещата бяха далеч от запушване с изключение на тръбата идваща от EGR-а.
В крайна сметка важна е профилактиката. :zork-metal-smiley




Потребителски аватар
VR666
Мнения: 325
Регистриран на: Чет 08 юли 2004 19:38
Автомобил: VW Jetta
Двигател: CFFB 2011
Местоположение: Ботевград

Снимки преди

Мнениеот VR666 » Пон 13 сеп 2021 22:16


img4.jpg

img5.jpg

img6.jpg

img7.jpg

img8.jpg


Потребителски аватар
VR666
Мнения: 325
Регистриран на: Чет 08 юли 2004 19:38
Автомобил: VW Jetta
Двигател: CFFB 2011
Местоположение: Ботевград

Снимки след

Мнениеот VR666 » Пон 13 сеп 2021 22:29


img10.jpg
img11.jpg
img12.jpg
imgf.jpg


Потребителски аватар
fur1ous
Мнения: 1345
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
Местоположение: София

Re: Почистване на всмукателен колектор 2.0 TDI

Мнениеот fur1ous » Вто 14 сеп 2021 11:08


Добро DIY, браво за труда.

Има ли разлика в колата преди и след?


Stoyan Yanchev
Мнения: 3
Регистриран на: Съб 16 яну 2016 2:46
Автомобил: Passat
Двигател:

Re: Почистване на всмукателен колектор 2.0 TDI

Мнениеот Stoyan Yanchev » Вто 14 сеп 2021 18:04


От 3 дни събирам информация от руските форуми относно тази процедура, защото ми предстои смяна на ЕГР и съответно искам да почистя цялата магистрала.

Преди малко реших да проверя за последно тук и О-ЧУДО!
Същия код на мотор на същите километри и качено днес.

Перфектно изпълнение и супер си се постарал със стъпките.

Благодаря и бъди здрав!


Потребителски аватар
VR666
Мнения: 325
Регистриран на: Чет 08 юли 2004 19:38
Автомобил: VW Jetta
Двигател: CFFB 2011
Местоположение: Ботевград

Re: Почистване на всмукателен колектор 2.0 TDI

Мнениеот VR666 » Сря 15 сеп 2021 18:40


Немога да преценя дали има разлика преди и след.
От два месеца съм с чип и колата и без това стана доста пъргава.

Преди няколко години ми искарваше грешка P0403 за EGR-а и бях се навил да го сменям, но спря да се появява и се отказах.

Ето едно добро видео за смяна на EGR-а без да се свалят маслените тръби на турбото. https://www.youtube.com/watch?v=C2H1JVbBGTk
А това е видео с тест на EGR-а с VCDS. https://www.youtube.com/watch?v=3lm0WXxZLvM



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 52 госта