И така колеги, понеже аз на няколко пъти си патих с моя шибедах, реших, че ще е полезно за всички да има една тема, в която са систематизирани почти всички възможни неизправности на електрическия шибедах на Голф или Пасат (мисля, че и на Корадо е същия, но не съм 100% сигурен). Не сложих темата в раздела за голф/джета, но ако решите, че там й е мястото, я преместете.
И така, шибедахът на работи.
1. Ако при натискане на бутона не се чува никакъв звук, но с помощта на манивелката люкът може да се отваря и затваря, значи проблемът е в моторчето. То се сменя за няколко минути.
2. Ако шибедахът може да се отвори, но при опит за затваряне от едната страна тръгва да се затваря, а от другата не, тогава от проблемната страна се бута плъзгача с отвертка, за да се затвори. Това е най-често срещаният проблем и причината е счупен водач (всъщност обикновено се чупи накрайника, към който се закрепва въжето. Този накрайник се прави от много лека и чуплива сплав, наречена силомин). Това ми се случи първия път. Смяната е много трудна и изисква много време, пари и нерви (разглобява се в общи линии целия салон). Най-добре е да се иде на майстор - в рамките на 100-150 лева всичко се изглажда. Иначе просто не си струва мъката.
3. Ако люкът работи, но при движение назад върви "на пресечки" и се чува неприятен звук, трябва спешно да се смаже. В зависимост от това, колко пъти е отварян при такова положение, може да са износени носещите шини и тогава силоминовият накрайник не може да се плъзга по тях. Тогава рано или късно моторчето ще счупи тези накрайници и се отива на точка 2.
4. Ако люкът работи нагоре и надолу без проблеми и също може да се отвори назад, но не може да се върне напред, има две възможни причини:
4.1. Ако при затворено положение или при положение вдигнат нагоре шибедахът е хлътнал в единия край и ако го натиснете с ръка потъва още, значи се е счупил (или загубил) един щифт, който поддържа опората на стъклото. В този случай се сваля стъклото (трябва ви бит Т25 (звезда) - стъклото се държи с 4 такива болта) и се слага нов щифт. Такъв беше проблемът при мен втория път.
4.1. Ако не е хлътнал най-вероятно става дума за точка 2.
5. Ако върви САМО нагоре - надолу, а назад не може, най-вероятно проблемът се състои в това, че кобилицата от единия край подпира в пластмасата отдолу. Това се решава много лесно - отрязвате парче изолация от трижилен кабел (такъв от разклонител) и я надявате на проблемното място върху старото уплътнение. Желателно е да се добави една капка каноколит.
Най-важното е шибедахът да се смазва редовно и да не се оставя дълго време без поддръжка. През зимата, когато е замръзнал, да не се отваря в никакъв случай! Каналите за отводняване да се прочистват редовно (2 пъти годишно) с жило от километраж. Там има една тънкост: като се отворят предните врати се виждат черните маркучи, през които тече водата. Там те правят една чупка, където се събира много мръсотия. Затова трябва жилото да се пъхне още веднъж от страната на вратата (отдолу нагоре).
Това е всичко! Успех на всички! По принцип има още една възможност при неизправност на шибедаха - уплътнява се със силикон, маха се бушонът и се забравя, че той съществува. Това е крайна мярка и не я препоръчвам на никого. Особено ако нямате климатик, шибедахът си е хубаво нещо. Това е! Ако някой се сети за още нещо, да казва!
Диагностика на шибедах на Голф/Пасат
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: Чет 22 мар 2007 15:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
- icefire
- Мнения: 1777
- Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Мünchen/София
Vasseto написа:Имам проблем с шибидаха и то не е описан в по горните проблеми.
Когато е затворен тропа.Ако го отворя на някъде леко и спира да тропа.
Отидох на сервиз и онзи ми говореше за някакви водачи,но аз се усъмних и сега ме дразни,че тропа.
От колко време имаш колата? Най-вероятно предишният собственик не го е смазвал редовно. Може от това да се получи тракане, защото въпросните водачи се изтъркват. Той иначе работи ли във всички посоки? А можеш ли да локализираш откъде идва тракането, т.е. стъклото ли трака или някъде вътре в тавана?
-
- Мнения: 588
- Регистриран на: Пон 25 апр 2005 8:24
- Автомобил: Passat B7
- Двигател: CFFB -2 0 4motion
- Местоположение: Велико Търново
Всичкото което е писано е полезно но не разбрах защо този шибедах има ръчка и ми се струва че е прозрачен. Това сигурно е тези които са сложени допълнително или....... Моя си е заводски ламаринен и е цял, няма отделно "тава" отдолу да се отваря първо тя и после шибедаха както на Опелите. Имам само бутон без ръчка и смазвам шейните и каналите с тефлонова смазка за 4 лв. от Практикер.
- icefire
- Мнения: 1777
- Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Мünchen/София
kibo_tom_8440 написа:Всичкото което е писано е полезно но не разбрах защо този шибедах има ръчка и ми се струва че е прозрачен. Това сигурно е тези които са сложени допълнително или....... Моя си е заводски ламаринен и е цял, няма отделно "тава" отдолу да се отваря първо тя и после шибедаха както на Опелите. Имам само бутон без ръчка и смазвам шейните и каналите с тефлонова смазка за 4 лв. от Практикер.
Става дума за елетрически шибедах, който се слага серийно на Голф 3 и на Пасат. На голфовете винаги си е стъклен
- icefire
- Мнения: 1777
- Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Мünchen/София
divaka написа:на мен проблема ми е точно такъв както е описан в т.5 ама нещо немога да схвана каде точно се слага парчето от изолациония кабел и за кое уплатнение от долу,трябва ли да разглабям таван за да стигна до там
Не, колега, нищо не се разглобява. Като го вдигнеш нагоре, ще видиш едно лостче (въпросната кобилица), което е подпряно горе-долу по псредата. От единия край е заоблено, а от другия се слага въпросната изолация върху старото уплътнение. Ако не го намериш ще кача снимка. Успех!!
- icefire
- Мнения: 1777
- Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Мünchen/София
proxy написа:Имаше писано по въпроса в други теми, но не останах с конкретно мнение, кой е подходящият продукт за смазването на механизма?
Ми аз моят го мажа с грес и вече 4 години нямам проблеми с водачите.
До скоро и аз се чудех с какво точно да смазвам, защото имах проблем с шибедаха и мислех, че пак е счупен водач, ама се оказа, че не е...
Греста за мен си е наи-доброто решение.
- Vasseto
- Мнения: 2643
- Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
- Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
- Двигател: CFFB AVF BXE
- Местоположение: Пловдив
icefire написа:Vasseto написа:....
От колко време имаш колата? Най-вероятно предишният собственик не го е смазвал редовно. Може от това да се получи тракане, защото въпросните водачи се изтъркват. Той иначе работи ли във всички посоки? А можеш ли да локализираш откъде идва тракането, т.е. стъклото ли трака или някъде вътре в тавана?
Люка работи във всички посоки.Тропа от стъклото и то само когато е затворено.
Ще пробвам да го смажа,но се съмнявам да има разлика в тропането.
- icefire
- Мнения: 1777
- Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Мünchen/София
Vasseto написа:icefire написа:Vasseto написа:....
От колко време имаш колата? Най-вероятно предишният собственик не го е смазвал редовно. Може от това да се получи тракане, защото въпросните водачи се изтъркват. Той иначе работи ли във всички посоки? А можеш ли да локализираш откъде идва тракането, т.е. стъклото ли трака или някъде вътре в тавана?
Люка работи във всички посоки.Тропа от стъклото и то само когато е затворено.
Ще пробвам да го смажа,но се съмнявам да има разлика в тропането.
Виж добре ли е затегнато стъклото. Другото, за което се сещам, е за щифтовете отпред - двете релсички, към които стъкото се завива с винтовете, отпред имат едни щифтове, които също могат да изхвърчат от вибрациите. Ако някой се е поразхлабил, може затова да тропа... За друго не се сещам... Щом работи се радвай.. така или иначе шибедахът на тия коли според мен е едно от най-недомислените неща в историята на VW
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 35 госта