„Едно усъвершенствано устройство е автоматичното зарядно устройство за 12-волтови батерии, показано на фигурата.
За да се повиши сигурността и да се намали вероятността от презареждане на акумулаторната батерия, в схемата се извършва постоянен автоматичен контрол на степента на зареденост. Той се реализира с транзисторите Т1 и Т2 чрез следене на напрежението на батерията.
След включане на акумулаторната батерия към клемите на зарядното устройство се натиска бутонът Б. Ако свързването е с вярна полярност, през диода Д3 протича ток. Релето Р2 се задеиствува и трасформаторът се включва към мрежата. Същевременно през резистора R7 транзисторът Т2 получава управляващ ток и релето Р1 също се задействува. Със своя контакт Р1 то шунтира бутона Б така, че състоянието се запазва и след отпускането му. С помощта на волтметъра V във всеки момент може да се контролира напрежението на акумулаторната батерия. Чрез потенционометъра R9 се регулира желания заряден ток, чиято големина се отчита от амперметъра А. Процесът на зареждане на акумулатора е съпроводен с повишаване на напрежението върху клемите му. При достигане на определени стойности на напрежението (определена степен на зареждане) ценеровият диод Д1 се отпушва и осигурява по-голяма чуствителност на изменение на базовото напрежение на транзистора Т1 към напрежението на акумулаторната батерия. При по-нататъшното повишаване на напрежението на клемите на акумулатора транзисторът Т1 започва да се отпушва и сунтира базата на транзистора Т2, който се запушва. Релето Р1 изключва, а с него и релето Р2. Цялата схема за контрол остава без захранващо напрежение. Функционирането на автоматиката зависи от релето Р1 (ПМК111-05 българско реле на 5 волта), което притежава един нормално отворен контакт, хирметизиран в стъклена ампула. Поради това, че работното му напрежение е 5 волта, допълнително е свързан резистирът R8. Той отпада ако се ползва друго подходящо реле. Релето Р2 не е критично. То трябва да е 12-волтово и да разполага с нормално отворен контакт, позволяващ при 220V комутация на съответната мощност. Диодите Д2 и Д3 имат защитни функции. Първият предпазва транзисторът Т2 от повреди поради индуктивният характер на товара в колекторната му верига. Вторият диод защитава зарядното устроуство от включване към електроческата мрежа при погрешно свързване на акумулаторната батерия. За настройка на автоматиката за изключванр се използва регулеруем токоизправител , който се свързва към клемите вместо акумулаторна батерия. При изключено мрежово захранване на зарядното устройство и откачени кондензатори С2 и С3 се настройва праг на задеиствуванр 14,4 V чрез регулиране на тримера Pt1.
След това кондензаторите С2 и С3 отново се запояват. Двата кондензатора са филтриращи , а кондензаторът С3 предпазва от нежелано автоматично повторно включване. Диода LED1 е индикаторен при нормална работа на устройството.”

За да не става голяма темата от моя страна снимките на печатната платка и самато изделия от вънка ще ги прикача само като линкове.
http://media.snimka.bg/5646/017547100-big.jpg
http://media.snimka.bg/5646/017547102-big.jpg
http://media.snimka.bg/5646/017547103-big.jpg
http://media.snimka.bg/5646/017547105-big.jpg
http://media.snimka.bg/5646/017547109-big.jpg
Другото което мога да посъветвам е за тороидалният трансформатор. Имаго готов и не струва скъпо като се има качеството с което е направено. Моя е взет от тук и точно този -> http://vikiwat.com/product.php?productid=3696&cat=46&page=3
Поради трудноста да се намери амперметър до 10 ампера съм си купил такав до 1 ампер и с шунт съм го направил да мери до 10 ампера. Просно след ремонта на амперметъра не съм го снимал да покажа как съм го разграфил. Волтметъра съм го купил от Конрад Стара Загора за около 6 лв. като имаите предвид тои се захранва с отделно захранване от това което мери, т.е трябва да се вземе едно отделно малко трансформаторче което е на 9 волта което струва 2.80-3.00 лв. Тиристора и греца ( греца ползвам едни готови в крадратен корпус бяха около 30А ако не се лъжа ) се монтират на подходящ радиатор тъи като при по голям ток си загряват стабилно

Това е колеги ако има някакви други въпроси с удоволствие ще ви окажа съдеиствие.