Правилен метод за регулиране на фаровете

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
kyoshinn
Мнения: 18
Регистриран на: Чет 14 апр 2022 12:09
Автомобил:
Двигател:

Правилен метод за регулиране на фаровете

Мнениеот kyoshinn » Съб 01 фев 2025 13:06


Здравейте, изчетох и изгледах доста материал за най-рязлични методи за регулиране на фаровете и всеки дава някакви различни резултати и накрая човек се чуди какво да прави. Ще ги сумирам методите и резултатите, а вие може да си направите изводите и да дадете мнение кой е правилен. В случая ще взема мерките на моята кола, където височината от земята до центъра на фара H = 64 cm, а разстоянието между двата центъра е S = 122 cm (или съответно по 61 см от центъра на автомобила до центъра на фара).
1. Най-прост общ масов метод - махат се 5 см от височината на центъра на фара (в моя случай 59 см) и колата се дърпа на 7.5 метра от стената. Фаровете се регулират по тези 59 см, което означава, че на всеки метър светлинния лъч ще пада с около 0.66 см, тоест светлинния сноп ще падне на земята на около 90-95 метра. Според мен това е доста за късите светлини и ще се заслепяват масово хората.
2. Гледат се % изписани на фара, които показват с какъв % трябва да се снижава светлинния сноп спрямо дистанцията. В моя случай е 1%, което доста хора го възприемат като 1% от разстоянието на крушката до стената. В случая, ако колата е на 5 метра от стената, то маркера ще трябва да се постави 5 см под центъра на фара, тоест на 59 см и фара се регулира. По този начин светлината ще пада с 1 см на всеки метър, тоест светлинния сноп ще падне до 0 на 64 метра пред колата, което смятам, че е окей, хем ще има видимост, хем няма много да се заслепяват отсрещните хора, но може малко да дразнят фаровете, а ако се сложат LED крушки хич няма да е приятно.
3. Отново се взима % от фара, но този път се изчислява спрямо височината на центъра на фара. В моя случай 1% от 64 см. Тоест светлинния сноп трябва да пада с 0.64 см на метър, което е почти същия резултат като номер 1.
4. Някаква странна формула, която се върти - (400 * H) / (L + H). В моя случай за 5 метра (500 см) е 400*64 / 564 и се получава, че за 5 метра светлинния сноп трябва да е на 45,40 см, което е 18,60 см надолу за 5 метра или по 3.72 см надолу на всеки метър, което е другата крайност, тъй като светлината ще свърши на около 17 метра и нищо няма да се вижда, но няма и да заслепяват.
5. Отново се взимат %, но този път чрез формули и ъгли се изчисляват см, с които трябва да пада светлината (има видео в ютуб, където можете да видите как по-подробно се стига до крайния резултат), но за 1% наклон на всеки метър, то лъча трябва да пада с 1.571 см или за 5 метра това са 7.855 см, което дава видимост до около 40 метра напред. За мен този резултат е задоволителен, тъй като по стари неписани правила, късите трябва да осветяват до 40-50 метра.
Така, дайте мнение вие как си регулирате фаровете.




Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13379
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Правилен метод за регулиране на фаровете

Мнениеот Zdravko Zankov » Съб 01 фев 2025 13:16


В сервиз.


kyoshinn
Мнения: 18
Регистриран на: Чет 14 апр 2022 12:09
Автомобил:
Двигател:

Re: Правилен метод за регулиране на фаровете

Мнениеот kyoshinn » Съб 01 фев 2025 13:47


Не винаги има сервиз и не винаги ги правят добре.


Потребителски аватар
vanesto
Мнения: 6346
Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
Автомобил: Octavia 3 FL
Двигател: DGTE 2018
Местоположение: Varna

Re: Правилен метод за регулиране на фаровете

Мнениеот vanesto » Съб 01 фев 2025 14:42


В пунктовете на СБА в цялата страна. Цената е символична, преди години ми взеха 4лв, сега не знам колко е. Поне знаеш, че са настроени както трябва.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13379
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Правилен метод за регулиране на фаровете

Мнениеот Zdravko Zankov » Съб 01 фев 2025 18:49


10лв в СБА ми взеха преди две години.


Потребителски аватар
georgebonev
Мнения: 3106
Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
Автомобил: Golf 3 Variant
Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
Местоположение: Търговище
Контакти:

Re: Правилен метод за регулиране на фаровете

Мнениеот georgebonev » Съб 01 фев 2025 19:25


Ползвал съм всички методи, без първия.
Настройвам при положение 0 - най-високо.
След всяка настройка, на пътя или по-добре на паркинг, гледам до къде осветяват задницата на този пред мен, като разстоянието до предния е една-две дължини на колите, т.е. 5-10 м. Светлиния сноп не трябва да е над нивото на огледалата на предния.
Имайте предвид, че левия ви фар осветява дясното огледало на предния, ако нивото/центъра е близко до нивото на огледалата на предния.
Свалям и карам на позиция 3 - най-ниско. И имам поне 40-50 м видимост напред.
И ... след като си оправих (изшкурих и полирах стъклата на фаровете) си карам на къси и извънградско...


Потребителски аватар
MMX
Мнения: 1747
Регистриран на: Пет 05 мар 2010 14:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Re: Правилен метод за регулиране на фаровете

Мнениеот MMX » Съб 01 фев 2025 20:40


За добро "регулиране" трябва да започнеш от слагане на стандартна крушка, такава каквато е предвидена по книжка. А не +100/+200%, китайска с охладител, която хем свети хем не заслепява (само малко). Преди малко зад мен караше поредният с "хубави" китайски крушки. Фаровете му дори да са заводски калибрирани, пак не се търпят.


Потребителски аватар
vanesto
Мнения: 6346
Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
Автомобил: Octavia 3 FL
Двигател: DGTE 2018
Местоположение: Varna

Re: Правилен метод за регулиране на фаровете

Мнениеот vanesto » Съб 01 фев 2025 21:37


Каквито и крушки да сложиш, не са ли ти регулирани добре фаровете, заслепяват. А дали е с хубави или лоши китайски крушки, няма как да знаеш, може просто фаровете му да светят горе при гаргите. Аз също съм против евтините лед крушки, има хубави, има и лоши. А тия с фабричните ледове на високите коли, като джипове и супове, щото хич не заслепяват. Фаровете им идват баш на нивото на очите ти. Много ме дразнят.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13379
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Правилен метод за регулиране на фаровете

Мнениеот Zdravko Zankov » Нед 02 фев 2025 11:13


Клиото, служебна е, е със LED фабрично. Хубаво отсича, но няколко пъти са ми присветвали, камиони основно. Ходих до СБА от любопитство, в норма са.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12115
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Правилен метод за регулиране на фаровете

Мнениеот К.Одаджийски » Нед 02 фев 2025 12:08


vanesto написа:А тия с фабричните ледове на високите коли, като джипове и супове, щото хич не заслепяват. Фаровете им идват баш на нивото на очите ти. Много ме дразнят.

Нее знам, снощи в Петрохан карах малко Порше Кайен и в завоите се наслаждавах каква хубава бяла стена свети пред него и дори аз отзад виждах всичко напред. Помислих си, че да мине пред него ще е гадно, но караше доста лежерно за моя вкус и при първа възможност минах пред него,
За моя изненада, все едно беше на габарити, така го виждах в огледалата.
И техните фарове когато са регулирани и се ползват правилно няма проблем. Няма производител който да създаде фарове които да пречат на останалите.
Преди две вечери в София някаква нова Дачия дъстър, единия фар свети към гаргите и направо ме побърка. На един светофар отворих прозореца да му кажа да ходи да си регулира левия фар, но изобщо не ме отрази. Тъпото е, че повечето от съвременните фарове се регулират само при дилърите или в специализиран сервиз и хората не ходят щото е скъпо. Иначе не виждам как който и да е сервиз на СБА има диагностика и подравнява фаровете на който и да е СУВ.
Тия които имат врътки на фаровете за реглаж и не изискват ровичкане с диагностик стават в СБА, но за другите няма как


Потребителски аватар
vanesto
Мнения: 6346
Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
Автомобил: Octavia 3 FL
Двигател: DGTE 2018
Местоположение: Varna

Re: Правилен метод за регулиране на фаровете

Мнениеот vanesto » Нед 02 фев 2025 12:19


Човек ако има желание, ще намери начин, ще отиде дори в представителството и ще ги оправи. Тъпото е, че една голяма част от шофьорите въобще не се интересуват, не разбират или са над тия неща. Като отидат на ГТП, проверката е фиктивна, нищо не им казват. Като те спрат на пътя, документи за проверка, заврат се в патрулката да ти търсят невръчени фишове. Всичко се прави за пустите пари, никой не го интересува изправността на автомобила и човешкия живот в крайна сметка. Тази тема не е никак маловажна.


kyoshinn
Мнения: 18
Регистриран на: Чет 14 апр 2022 12:09
Автомобил:
Двигател:

Re: Правилен метод за регулиране на фаровете

Мнениеот kyoshinn » Нед 02 фев 2025 16:46


А бре пичове, аз питах за правилен метод, че в Интернет са една камара, то вие го обърнахте на селския пазар... Зарежи човек


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7910
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Правилен метод за регулиране на фаровете

Мнениеот goppa » Нед 02 фев 2025 19:42


Като цяло всичките методи със стената (а и стендовете в сервизите) само ти дават отиентир за първоначална настройка. Защото нито ще намериш идеално равно място, дълго 12-13м , с идеално права стена пред него, нито ще караш по такива места после.
След предварителната настройка срещу стената винаги се налага корекция в последствие, защото единият фар свети по-далеч от другия.


Потребителски аватар
vanesto
Мнения: 6346
Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
Автомобил: Octavia 3 FL
Двигател: DGTE 2018
Местоположение: Varna

Re: Правилен метод за регулиране на фаровете

Мнениеот vanesto » Нед 02 фев 2025 20:00


kyoshinn написа:А бре пичове, аз питах за правилен метод, че в Интернет са една камара, то вие го обърнахте на селския пазар... Зарежи човек

Ти попита ние как си ги регулираме, ние ти отговорихме как. Не знам защо се сърдиш. Може би идеално точен вариант няма.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13379
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Правилен метод за регулиране на фаровете

Мнениеот Zdravko Zankov » Нед 02 фев 2025 21:53


Аз си ценя времето, и усилията. Не виждам защо да си причинявам това? Преди 20+ години управлявах ВАЗ. Бях му изчел книгата. Баща ми ме тупна по рамото и каза, Ти ако спазваш всичко каквото пише, трябва всеки уикенд да лежиш под нея. Карай и се не бой, тя шси каже какво ѝ има.



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 46 госта