От както си смених антифриза на бората се влюбих в тази джаджа, чисто и лесно.
Предимства: можеш лесно да си събереш стария антифриз, не е необходимо са откачаш гумени съединения или гарнитури, които в последствие да ти изиграят лоша шега, операцията по смяната на антифриза става много бързо.
Та мисълта ми е може ли човек да си направи такова(лесно) на долния маркуч на радиатора(примерно) на голф2.
Сетих се за още едно предимство, ако точиш на загряла кола с отворен термостат, не рискуваш да се олееш с 90 градуса течност.
Кранче за източване на антифриза???
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- Winner25
- Мнения: 7339
- Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
- Автомобил: VW Passat B4 B6
- Двигател: ABS BKC
- Местоположение: Казанлък
Аз се сещам за един вариант със стоманени тръби но е доста грубо изпълнение. Сещам се и за вариант с алуминиев щуцер - Т образен. Прекъсва се маркуча и се слагаедно кранче като това

Последна промяна от Winner25 на Нед 01 апр 2007 20:27, променено общо 2 пъти.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13543
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Кранче за източване на антифриза???
L&R написа:От както си смених антифриза на бората се влюбих в тази джаджа, чисто и лесно.
Та мисълта ми е може ли човек да си направи такова(лесно) на долния маркуч на радиатора(примерно) на голф2.
.
Идея . при следващата смяна на вентилатора на Голфа ще си сложа такова кранче. /При мен вентилаторите са консуматив - на 1 год се сменят

Има кранче за източване от Фиат 125 . Това е месингова гилза за монтаж на радиатор и в отвора за източване се навива месингов винт звършващ на конус. На конус е и прилягащата повърхност на гилзата.
На Ладите е подобно кранчето.
-
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Може вероятно и кранче за парно за Москвич 2140 да се ползва. От едната страна е с резба (мъжка) от другата - за маркуч.
Обаче ако те надуши някой недоброжелател - ще ти източва антифриза през вечер.
Освен това дали ще изтича всичко? Май трябва 2 кранчета - по едно от всяка страна на термостата?
А нужно ли е? Все пак на 2 години се сменя антифриза, не е всяка седмица, и обикновено е препоръчително и термостата да се сменя едновременно с това, а като махнеш термостата се източва идеално всичко.
Обаче ако те надуши някой недоброжелател - ще ти източва антифриза през вечер.

Освен това дали ще изтича всичко? Май трябва 2 кранчета - по едно от всяка страна на термостата?

А нужно ли е? Все пак на 2 години се сменя антифриза, не е всяка седмица, и обикновено е препоръчително и термостата да се сменя едновременно с това, а като махнеш термостата се източва идеално всичко.
- тръба
- Мнения: 1656
- Регистриран на: Сря 13 юли 2005 23:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Според мен тази екстра не е необходима.Антифрийза се изпарява от топлината,която му създава двигателя.На няколко месеца доливам половин литър концентрат.По моя груба сметка,така си сменям течноста за 2-3години.Термостата работи десетина петнайсет години по мое наблюдение(ако не е турски естесвено!).
- wili98
- Щраусолог
- Мнения: 7566
- Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
тръба написа:Според мен тази екстра не е необходима.Антифрийза се изпарява от топлината,която му създава двигателя.
Не в заблуда си ..
за 2,5 години, съм долял 200 гр, дестилирана вода.
по принцип антифриза не се губи..или е значително по-малко от 10гр/месец..
т.е. не можеш да го усетиш за 2-3 месеца
- zdr_spasov
- Мнения: 140
- Регистриран на: Пет 09 юли 2004 18:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Swistow
- Контакти:
По принцип е полезно да има такова кранче. Сменях радиатора преди месец и понеже не бях загрял колата и термостата беше затворен се наложи освен долния маркуч на радиатора да разкача и един от маркучите над термостата ( този, който отива в пластмасовия тройник на главата ).
Колкото до доливането на антифриз. Когато го сменям винаги приготвям поне с 1л повече от необходимата ми смес. След това в случай на нужда доливам точно това, което преди това съм сложил в охладителната система. Разбира се това е много рядко - за година я има 100-тина грама я не ..
Колкото до доливането на антифриз. Когато го сменям винаги приготвям поне с 1л повече от необходимата ми смес. След това в случай на нужда доливам точно това, което преди това съм сложил в охладителната система. Разбира се това е много рядко - за година я има 100-тина грама я не ..
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 70 госта