Кранче за източване на антифриза???

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Кранче за източване на антифриза???

Мнениеот L&R » Нед 01 апр 2007 11:24


От както си смених антифриза на бората се влюбих в тази джаджа, чисто и лесно.

Предимства: можеш лесно да си събереш стария антифриз, не е необходимо са откачаш гумени съединения или гарнитури, които в последствие да ти изиграят лоша шега, операцията по смяната на антифриза става много бързо.
Та мисълта ми е може ли човек да си направи такова(лесно) на долния маркуч на радиатора(примерно) на голф2.

Сетих се за още едно предимство, ако точиш на загряла кола с отворен термостат, не рискуваш да се олееш с 90 градуса течност.




Потребителски аватар
Asen_D
Мнения: 2239
Регистриран на: Чет 19 яну 2006 0:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Asen_D » Нед 01 апр 2007 20:14


Хм,МНОГО добра идея ми се струва,
но не ми е ясно как може да се реализира....засега... :roll:
Пък и налягане има...то и по водопровода има,но....
пък и модели кранчета бол....така че.....
а бе ще следя темата с интерес....


Потребителски аватар
golfer
The Мaster of PERNIK TUNING performancе
Мнения: 7369
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 9:55
Автомобил: Gandalf the Grey
Двигател: 368kw LPG
Местоположение: oberbayern
Контакти:

Мнениеот golfer » Нед 01 апр 2007 20:22


неръждаема тръба 50мм. в диаметър/или колкото е сечението на гуменото съединение на радиатора долу/
перпендикулярно заварена тръба 20мм. с резба за кран 1/2 цол.
режеш гуменото съединение и слагаш този тройник там дето си рязал.слагаш две скоби, пълниш антифриза и следиш за евентуални течове.


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Мнениеот Winner25 » Нед 01 апр 2007 20:24


Аз се сещам за един вариант със стоманени тръби но е доста грубо изпълнение. Сещам се и за вариант с алуминиев щуцер - Т образен. Прекъсва се маркуча и се слагаедно кранче като товаИзображение

Последна промяна от Winner25 на Нед 01 апр 2007 20:27, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
B_O_S_S_S
Мнения: 741
Регистриран на: Пет 24 фев 2006 0:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Мнениеот B_O_S_S_S » Нед 01 апр 2007 20:24


:yeaha:


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Нед 01 апр 2007 20:28


Тия ВиК кранове ще траят ли на 100грд. :lol: сега се сетих по-скоро от парно кранче:roll: и все пак нещо компактно трбва да е , че колата ще стане като казан за ракия под капака :twisted:


Потребителски аватар
golfer
The Мaster of PERNIK TUNING performancе
Мнения: 7369
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 9:55
Автомобил: Gandalf the Grey
Двигател: 368kw LPG
Местоположение: oberbayern
Контакти:

Мнениеот golfer » Нед 01 апр 2007 20:31


L&R написа: и все пак нещо компактно трбва да е , че колата ще стане като казан за ракия под капака :twisted:

долу няма и да се вижда, еле пък с твойта кора дето имаш.
медната серпентина за ракия под капака е моя запазена марка ама това е друга история mhihi


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Нед 01 апр 2007 21:47


golfer написа:медната серпентина за ракия под капака е моя запазена марка ама това е друга история mhihi

:офф откога я имаш ? Защото и аз имам на моята една серпентинка ... а се сещам за един съветски филм от средата на 80-те дето правеха такова нещо ...


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13543
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Кранче за източване на антифриза???

Мнениеот kris11 » Съб 02 юни 2007 11:00


L&R написа:От както си смених антифриза на бората се влюбих в тази джаджа, чисто и лесно.
Та мисълта ми е може ли човек да си направи такова(лесно) на долния маркуч на радиатора(примерно) на голф2.

.


Идея . при следващата смяна на вентилатора на Голфа ще си сложа такова кранче. /При мен вентилаторите са консуматив - на 1 год се сменят :roll: /

Има кранче за източване от Фиат 125 . Това е месингова гилза за монтаж на радиатор и в отвора за източване се навива месингов винт звършващ на конус. На конус е и прилягащата повърхност на гилзата.
На Ладите е подобно кранчето.


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Пон 04 юни 2007 23:40


Може вероятно и кранче за парно за Москвич 2140 да се ползва. От едната страна е с резба (мъжка) от другата - за маркуч.

Обаче ако те надуши някой недоброжелател - ще ти източва антифриза през вечер. :-)

Освен това дали ще изтича всичко? Май трябва 2 кранчета - по едно от всяка страна на термостата? :-)

А нужно ли е? Все пак на 2 години се сменя антифриза, не е всяка седмица, и обикновено е препоръчително и термостата да се сменя едновременно с това, а като махнеш термостата се източва идеално всичко.


Потребителски аватар
тръба
Мнения: 1656
Регистриран на: Сря 13 юли 2005 23:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот тръба » Вто 05 юни 2007 2:07


Според мен тази екстра не е необходима.Антифрийза се изпарява от топлината,която му създава двигателя.На няколко месеца доливам половин литър концентрат.По моя груба сметка,така си сменям течноста за 2-3години.Термостата работи десетина петнайсет години по мое наблюдение(ако не е турски естесвено!).


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Вто 05 юни 2007 7:30


Не трябват 2 кранчета точи се на топло(отворил термостат), щом на голф4 има не е толкова безмислено.


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Вто 05 юни 2007 13:31


тръба написа:Според мен тази екстра не е необходима.Антифрийза се изпарява от топлината,която му създава двигателя.

Не в заблуда си ..
за 2,5 години, съм долял 200 гр, дестилирана вода.
по принцип антифриза не се губи..или е значително по-малко от 10гр/месец..
т.е. не можеш да го усетиш за 2-3 месеца


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Вто 05 юни 2007 15:18


Отделно ако се долива само концентрат ще се получи в крайна сметка твърде концентриран антифриз, който охлажда лошо, а също и замръзва по-лесно.


Потребителски аватар
zdr_spasov
Мнения: 140
Регистриран на: Пет 09 юли 2004 18:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Swistow
Контакти:

Мнениеот zdr_spasov » Сря 06 юни 2007 7:58


По принцип е полезно да има такова кранче. Сменях радиатора преди месец и понеже не бях загрял колата и термостата беше затворен се наложи освен долния маркуч на радиатора да разкача и един от маркучите над термостата ( този, който отива в пластмасовия тройник на главата ).
Колкото до доливането на антифриз. Когато го сменям винаги приготвям поне с 1л повече от необходимата ми смес. След това в случай на нужда доливам точно това, което преди това съм сложил в охладителната система. Разбира се това е много рядко - за година я има 100-тина грама я не ..



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 70 госта