
може ли да се кара без АВС
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- aisd
- Мнения: 36
- Регистриран на: Вто 07 фев 2006 19:25
- Автомобил: пасат
- Двигател: AVF 2005
- Местоположение: София
може ли да се кара без АВС
Днес ми светна лампата за АВС. Педала на спирачката стана по-твърд /не е ли опасно да карам така/. Ходих при един приятел, който мери нещо по буксите на АВС и каза, че явно е датчик. Явно ще се ходи на диагностика, за да се види дали е датчик или нещо по-страшно. Та въпросът ми е: Мога ли да карам така, без АВС, защото пътувам за морето и ще трябва ремонта му да го отложа за по-късно. Къде мога да направя диагностика на АВС и колко горе-долу ще струва. Колицата е Пасат, 1,8 МИ, 1989 г. Предварително благодаря 

-
- Мнения: 5389
- Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
АБС-ът при тебе играе ролята на усилвател на спирачното усилие (вместо сервоусилвател).Оправяй го,колкото се може по-скоро....
Или си направи някаква конверсия и си монтирай сервоапарат+друга помпа,ако цените ти са високи.
Датчиците са скъпи,над 100 кинта единия
.Но се ремонтират,radotom беше пуснал тема по въпроса (ако не се бъркам нещо).
Или си направи някаква конверсия и си монтирай сервоапарат+друга помпа,ако цените ти са високи.
Датчиците са скъпи,над 100 кинта единия

- aisd
- Мнения: 36
- Регистриран на: Вто 07 фев 2006 19:25
- Автомобил: пасат
- Двигател: AVF 2005
- Местоположение: София
да де, ама radotom беше писал....
Пуснато на: Вто Юни 20, 2006 8:58 am Заглавие:
--------------------------------------------------------------------------------
Абе доколкото ме светнаха, на Teves ABS-ите нямат серво фабрично. Може и да греша, но като гледам там... ми няма! Редовно ми исключва АБС-а, защото имам прецакан кабел на датчика на предно дясно! Няма проблем, спира си чудесно, просто АБС-а не работи като такъв и това е! Дори няма разлика в усилието над предала. Или поне аз не усещам такава
--------------------------------------------------------------------------------
Абе доколкото ме светнаха, на Teves ABS-ите нямат серво фабрично. Може и да греша, но като гледам там... ми няма! Редовно ми исключва АБС-а, защото имам прецакан кабел на датчика на предно дясно! Няма проблем, спира си чудесно, просто АБС-а не работи като такъв и това е! Дори няма разлика в усилието над предала. Или поне аз не усещам такава
- aisd
- Мнения: 36
- Регистриран на: Вто 07 фев 2006 19:25
- Автомобил: пасат
- Двигател: AVF 2005
- Местоположение: София
Да де, ама radotom беше писал:
Пуснато на: Вто Юни 20, 2006 8:58 am Заглавие:
--------------------------------------------------------------------------------
Абе доколкото ме светнаха, на Teves ABS-ите нямат серво фабрично. Може и да греша, но като гледам там... ми няма! Редовно ми исключва АБС-а, защото имам прецакан кабел на датчика на предно дясно! Няма проблем, спира си чудесно, просто АБС-а не работи като такъв и това е! Дори няма разлика в усилието над предала. Или поне аз не усещам така
Пуснато на: Вто Юни 20, 2006 8:58 am Заглавие:
--------------------------------------------------------------------------------
Абе доколкото ме светнаха, на Teves ABS-ите нямат серво фабрично. Може и да греша, но като гледам там... ми няма! Редовно ми исключва АБС-а, защото имам прецакан кабел на датчика на предно дясно! Няма проблем, спира си чудесно, просто АБС-а не работи като такъв и това е! Дори няма разлика в усилието над предала. Или поне аз не усещам така
- napster
- Мнения: 1158
- Регистриран на: Съб 23 дек 2006 18:29
- Автомобил: BMW E30
- Двигател: 1.6 LPG
- Местоположение: Стара Загора
И аз съм със същият проблем, но при мене дойде след като се завъртях на едно кръгово и оттогава свети лампата ABS и педала стана по- твърд, също както при тебе. Все още си търся проблема къде е, че така нещо не ми се нрави да карам. Гледах че има някакъв откачен кабел при двг, но незнам откъде се е откачил и не барам. В autodata успях да намеря това:
http://img385.imageshack.us/img385/2969 ... dr7dy3.jpg
http://img385.imageshack.us/img385/3179 ... el8vm6.jpg
http://img456.imageshack.us/img456/7127 ... tg4uz9.jpg
http://img385.imageshack.us/img385/2969 ... dr7dy3.jpg
http://img385.imageshack.us/img385/3179 ... el8vm6.jpg
http://img456.imageshack.us/img456/7127 ... tg4uz9.jpg
- aisd
- Мнения: 36
- Регистриран на: Вто 07 фев 2006 19:25
- Автомобил: пасат
- Двигател: AVF 2005
- Местоположение: София
Забравих да добавя, че преди около 2-3 дни ми се случи следната случка: Отидох и ми смениха изпаритела на АГУ. Дали момчето което извърши това е виновно, или просто му бе дошло времето, но след като си тръгнах от сервиза и изминах около 10 км., при маневра на заден ход започна да пуши от капака. Отворих и.....ужас....гори силовият кабел от акомулатара. Добре, че запазих самообладание и държа винаги ключе в шофьорската врата, та веднага махнах клемите на акумулатора. Да де, ама започна да пуши и отпред под таблото, та се наложи да използвам пожарогасителя. Оказа се, че силовият кабел е залепнал за изпарителя. Дали това е ставало поради това, че същият е допирал изпарителя и от температурата е разтопена изолацията му или просто отдавна се е трил там от вибрациите, не знам. Изтеглих я до сермиза. Майстора я погледна, изолира силовият кабел и колата запали без промлем. Отпред беше стопена само една букса която каза, че е за заземяване. Вече 3 дни карам и няма проблем. Надявам се, че ако имаше още нещо нередно по кабелите, щеше да си проличи /миризма, пешек и недай боже пак огън/.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19709
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Тъй като гледам, че въпросът все още е актуален, да си кажа премеждията:
Ако е прекъснат кабела на датчика - прави се!
Но ако се е скапал самия датчик... кво да ви кажа?! Само дивак кът мен, дет си няма работа в работно време може да седне да си го пренавива!
Относно работата на спирачната уредба без да работи ABS-a: НИКАКВИ ГРИЖИ!!!
Близо 3 седмици си карах без датчик, от там и с неработеща система и мога да твърдя, че педала наистина стана леееко по-твърд, но за сметка на това много по-интуитивен! Дори ми се струва, че с неработещия АBS спирах по-добре и по-прецизно от преди това и от сега.
Всъщност, нека не се лъжем: Сработва ли АБС-а, значи не работи добре с педалите шофьора
Виж, лошото е, че може веднъж само да потрябва на мокро или на заледено и тогава няма ли я... ма много ЛОШО!
В крайна сметка отговора е КАРАЙ СПОКОЙНО и ОТГОВОРНО!
И чудесно изкарване на моренцето
Ако е прекъснат кабела на датчика - прави се!
Но ако се е скапал самия датчик... кво да ви кажа?! Само дивак кът мен, дет си няма работа в работно време може да седне да си го пренавива!



Относно работата на спирачната уредба без да работи ABS-a: НИКАКВИ ГРИЖИ!!!
Близо 3 седмици си карах без датчик, от там и с неработеща система и мога да твърдя, че педала наистина стана леееко по-твърд, но за сметка на това много по-интуитивен! Дори ми се струва, че с неработещия АBS спирах по-добре и по-прецизно от преди това и от сега.
Всъщност, нека не се лъжем: Сработва ли АБС-а, значи не работи добре с педалите шофьора

Виж, лошото е, че може веднъж само да потрябва на мокро или на заледено и тогава няма ли я... ма много ЛОШО!
В крайна сметка отговора е КАРАЙ СПОКОЙНО и ОТГОВОРНО!
И чудесно изкарване на моренцето

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 41 госта