Поставяне на клима или Климатроник на Голф 3. Въпросчета

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
Brezel
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Годеч / Берлин
Контакти:

Поставяне на клима или Климатроник на Голф 3. Въпросчета

Мнениеот Brezel » Чет 12 юли 2007 0:20


Здравейте,

Както някои от вас вече знаят взех едно фенско голфче каквото търся от много време (в оригинално състояние почти не се намират)
Тъпото е че е без клима.

Значи Мотора е АФН и на тройки има както модели с климатик така и с климатроник.
Интересува ме в какво се състои целия комплект (всички части) на климатична инсталация . Както нормален климатик така и климатроник.
Мисълта ми е дали ще успея втора ръка от тук оттам да набавя частите една по една и накрая да се качи всичко на колата.
Принципно незнам къде е ехническата разлика между клима и климатроник.

Не съм се и много интересувал но това което видях е че компресора е най скъп и май той се износва най много.

Едно списъче ще ми е от полза.
1. Компресор
2. Вентилаторите вътре в купето (то цялото е на едно)
3. Блока за управление (при климатроника е електронен)
4. Някъв радятор ще е нужен за отдаване на топлината
5. Маркучи или нещо подобно по които да циркулира фреона (или там топлообменния газ който ще се ползва)
6. Механизъм който да включва и изключва компресора от мотора.
7. Каква ще е точно връзката между климата и мотора и трява ли нещо да се преправя.

Много съм мераклия на климатроник но понеже не съм се занимавал в тази насока ме е страх да не почна да се изхвърлям с разни приказки както правят мнозина съфорумци решили да турбинират атмосферен мотор със 700 лева :lol:

Давайте съвети че лятото е кратко а идва зима и ще настане време да мислим и за печка (Standheizung) с разни таймери (ма това май по лесно се прави кат се има предвид че даже Webasto имат сравнително ефтини продукти вече)

Предварително ерси за отговорите и за спама (ако има такъв) :wink:




Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Мнениеот niks76 » Чет 12 юли 2007 1:53


по лесно е да си поставиш климатик отколкото климатроник
и към списъка ти трябват и вентилаторите на радиаторите;в купето е и другото радиатор4е ;вътре вентилатора си остава същия
ако там не си намериш каквото ти трябва звънкаи :wink:


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот Dobromirski » Чет 12 юли 2007 7:13


Здравей Brеzel,
Ще ти трябват :
1.Външен радиатор (кондензатор) този които седи пред радиатора на на охлаждането.
2.Втори вентилатор за охлаждането му (за Голф май седи пред кондензатора)
3.Филтър дехидрататор+пресостат за налягане(обикновенно са комплект)
4.ТРВ (термо-регулируемият вентил ) - седи на входа на изпарителя (вътрешното радиаторче)
5. Изпарител -За Г3 обаче май кутията на парното не е предвидена за климатик така, че ще е необходимо да смениш цялата кутия за да има каде да монтираш изпарителят или да пробваш да преправиш.
6.Компресор +лапа за закрепване и ремък . Тези с кклима на Г3 да кажат от каде се върти. В шайбата на компресора има електромагнитен съединител с който се "включва и изключва".
7.Инсталацията се състои от 2реленца - едното за компресора, другото за вентилаторите -управляват се от пресостатите и копчето вътре.
8.Маркучи , фреон и масло.
Що се отнася до климатроника,там няма да е проблем да си намериш управлаващ блок, но трябва да си набавиш и моторчетата за управление на клапите на парното и посоката на въздуха. За рециркулацията май се управлява електрически, но ако КОПЧЕТО е вакумно се слага едно електрическо клапанче на негово място.
Дано не съм пропуснал нещо, успех :wink:


Потребителски аватар
batmilko
Мнения: 8857
Регистриран на: Чет 22 юли 2004 10:19
Автомобил: Opel Zafira
Двигател: 1900 CDTI
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот batmilko » Чет 12 юли 2007 8:56


колегата varkulaka продаваше наскоро за пасат Б3 климатик, който си мислу, че и на Г3 щеше да стане....

прочетох че го е продал http://forum.vwclub.bg/viewtopi ... 2A&start=0

но пък беше пуснал една снимка, дето може да ти свърши малко работа, поне да добиеш представа, кое кво е :wink:

Изображение


Потребителски аватар
Brezel
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Годеч / Берлин
Контакти:

Мнениеот Brezel » Чет 12 юли 2007 13:45


Добре де а да попитам сега има ли разлика при климатиците поставяни при голф3 но с различни мотори.
Е тука апример изпада в ибея един комплект (без кондензатор)
от VW Венто 1,8 90 коня бензин.
Аз съм с Дизел АФН. Дали ще има разлика :roll: ао ли не направо да го взимам или да търся подобен и кат се прибера към БГ да го слагам някъде (тука много пара искат за работа)

http://cgi.ebay.de/Klimaanlage-VW-Golf-3-Vento_W0QQitemZ320135963207QQihZ011QQcategoryZ99370QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem


Потребителски аватар
DAXC
Мнения: 1219
Регистриран на: Съб 29 апр 2006 13:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Свищов

Мнениеот DAXC » Нед 15 юли 2007 16:46


Brezel написа:Добре де а да попитам сега има ли разлика при климатиците поставяни при голф3 но с различни мотори.
Е тука апример изпада в ибея един комплект (без кондензатор)
от VW Венто 1,8 90 коня бензин.
Аз съм с Дизел АФН. Дали ще има разлика :roll: ао ли не направо да го взимам или да търся подобен и кат се прибера към БГ да го слагам някъде (тука много пара искат за работа)

http://cgi.ebay.de/Klimaanlage-VW-Golf-3-Vento_W0QQitemZ320135963207QQihZ011QQcategoryZ99370QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Разликата е само в радяторите на климатика. Радятора на климатика се захваща пред радятора на охладителната система. Както знаеш, че при различните кубатури на двигателите, радяторите на охлаждащата система са различни, от там идва и разлика и в рядяторите на климатика. Не знам как е при дизелите но при 1.8 АБС освен показаните на снимките неща трябва, нова стойка на която трябва да се смени ролката, друг генератор, друга шайба на водната помпа и други ремъци и клапан(на вакуум и ток) който отваря клапата за циркулация на въздуха в купето.



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 51 госта