Чудех се, чудех къде... па я тука да е!
Да знаете - много е кофти да решиш да тръгнеш нанякъде и колата да не запали
Ама сигурно знаете, де! Иначе нямаше да сте регистрирани в тоя форум!
Та след еднодневно зареждане на акумулатор, при мен се оказа... стартер!
Номера му по BOSCH e 0 001 107 003 (004) a no VAG 02A 911 023 E

След като сме псували и мръзнали в студа и най-сетне сме го смъкнали - почваме с махането на машинката:
Развива се гайката към електромотора с ключ 13

... и махаме кабелната обувка

Развиват се 3-те болтчета, които държат машинката

Оригинално и трите са за кръстата отверка, ама познайте първия път, преди години, дали са се развили!
За по-лесно издърпваме магнита на машинката и после откачаме котвата

от лостчето за бендикса вътре

Развиваме двете дълги шпилки ключе 7

Ама наистина са дълги!

Развиваме и двете къси болтчета за кръстата отверка на предпазителя на задната втулка, защото те държат и четкодържача

С леко съветване с Генерален Оправител отделяме предната част на корпуса

И изкарваме един те такъв ротор!

Не, не е ръжда - графитен прах е!
Оказва се, че ако четките са свършили до кабел - стартера не върти... що ли?!?

Почиствате всичко идеално.
Проверявате (а най-добре направо сменяте) всички втулки (те са 3) + тази в камбаната на скоростната кутия = 4бр.
Слагате малко грес в редуктора, а друго всичко се смазва с масълце.
Дали съм забравил да опиша нещо - ще ви кажа утре, като купя четки и се опитам да сглобя и запаля.
Ако запали - значи всичко съм казал!

Намерих и една снимка на бендикса (не е моя)
