Ретро лаптоп - търси се техник за захранването му

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
didoriginal
Фотограф на VWClubFest
Мнения: 2271
Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Ретро лаптоп - търси се техник за захранването му

Мнениеот didoriginal » Чет 12 юли 2007 20:34


Възможен ли е този вариант и как евентуално би станал, тъй като не ми се дават цифра пари за лаптоп на 15 години, но имам желанието да го възродя (386 SX на 20MHz, 2MB RAM... ехх... :) ). Предварително благодаря! :D

EDIT: Четете 2-ра страница...

Последна промяна от didoriginal на Пон 16 юли 2007 22:15, променено общо 1 път.




Danailov
Мнения: 118
Регистриран на: Вто 07 сеп 2004 19:04
Автомобил: VW PASSAT B4
Двигател: ABF
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот Danailov » Чет 12 юли 2007 21:32


Не може.


Потребителски аватар
MamaMy
Мнения: 1038
Регистриран на: Вто 27 юни 2006 22:33
Автомобил: Galaxy
Двигател: AUY 2003г
Местоположение: Едно малко село край Плевен

Мнениеот MamaMy » Чет 12 юли 2007 21:32




Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Чет 12 юли 2007 21:46


над 15 волта трудно.


didoriginal
Фотограф на VWClubFest
Мнения: 2271
Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот didoriginal » Чет 12 юли 2007 21:57


А откъде да се вземе най-евтино такова захранване? :roll:


Потребителски аватар
spirof
Мнения: 420
Регистриран на: Сря 25 яну 2006 19:34
Автомобил: Audi A4 B5
Двигател: ADR 1998
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот spirof » Чет 12 юли 2007 22:12


най евтиния вариант - трансформатор- около 80-130вата може и да не е стабилизирано напрежението/супер ефтино/ ,малко по скъпо ще е със стабилизатор и пак ше мърка лапатопара,
не е нужно да е импулсно
щом питаш за компютърно захранване-големината не те интересува:)


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пет 13 юли 2007 10:00


По принцип при по-старите захранвания за ПЦ има един контролер който следи 5-те волта и 12-те и когато се скапе захранването спира да вади 5 а вади вместо 12 24 така че макс. зхранващо напржение от такова захранване е 24V (ако в АТХ изобщо ползват същия принцип за следене на иизходното напрежение).
А не виждам какво искаш да променяш като можеш да го ползваш направо :
между клемичката за +12V и тази за -5V имаш точно 17V 8) и то с ток около 0.8А колкото е максималния за -5V.
Както предполагам се досещаш за - към лаптопа връзваш жичката за -5V и за + тази на +12V.
Успех!
Обикновенно АТ захранване ти върши същата работа.
Иначе на АТХ-а окъсяващ две пинчета (черен и зелен доколкото помня) и пали като обикновенно.

Последна промяна от zfa159 на Пет 13 юли 2007 10:03, променено общо 1 път.


didoriginal
Фотограф на VWClubFest
Мнения: 2271
Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот didoriginal » Пет 13 юли 2007 10:00


Така, а откъде може да се закупи такъв? :roll:

@zfa159 - да, знам как се пали ATX-а, не е проблем това :) Само дето трябва да намеря по-старо захранване, тъй като новите нямат -5V линия (мисля, че бялата жичка беше за това). Та, значи между -5 и 12V имам 17V на 0.8A? Дали ще е достатъчен, при положение, че батерията на лаптопа е 2600mAh?


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Пет 13 юли 2007 10:06


0,8А за къде по напред то един хард от старите ще лапне толкова.


didoriginal
Фотограф на VWClubFest
Мнения: 2271
Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот didoriginal » Пет 13 юли 2007 10:09


Уфф... то лаптопа си има захранване към него, ама грам не светва. Нито лампичките, нито подава напрежение. Бушона го гледах - горял е, но после е оправен със жичка. :roll:


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Пет 13 юли 2007 10:20


didoriginal написа:Уфф... то лаптопа си има захранване към него, ама грам не светва. Нито лампичките, нито подава напрежение. Бушона го гледах - горял е, но после е оправен със жичка. :roll:


може да се оправи търси си сервизче


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пет 13 юли 2007 10:30


L&R написа:0,8А за къде по напред то един хард от старите ще лапне толкова.

Ами моя лаптоп Compaq 286 на 12МНz беше със захранване 0.6А и му стигаше и да си раобти и да зарежда батерията (която беше 2Аh) затова предположих че може да му стигне като ток.


didoriginal
Фотограф на VWClubFest
Мнения: 2271
Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот didoriginal » Пет 13 юли 2007 11:25


Ами нищо не ми пречи да пробвам, нали? :D


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пет 13 юли 2007 11:29


Принципно да...захранването си има защитка и ако смучнеш повече ток то просто ще изгасне.
За целта се прави друг номер - включваш товара и тогава палиш захранването (понеже от първоначалния пик при включването на товара ток-а е по-голям и сработва защитата).
Успех!


didoriginal
Фотограф на VWClubFest
Мнения: 2271
Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот didoriginal » Пет 13 юли 2007 14:29


Така.. не пожела да тръгне така - почна да пищи за батерия. Пуснахме го обаче на един ТЕС - там развъртя и диска, но дотам - явно лаптопа е умрял. Има киселина, текла от батерията и явно е попаднала на дънната платка. Оттам нататък работата е ясна. :roll:



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 45 госта