Смяна на хидравлично масло + снимки!

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
kaiser666
Мнения: 4670
Регистриран на: Вто 31 юли 2007 13:03
Автомобил: Bmw E34
Двигател: M20B20
Местоположение: South Of Heaven

Re: Смяна на хидравлично масло + снимки!

Мнениеот kaiser666 » Чет 17 юли 2014 15:31


И аз сипах такова масло, купено от колета, от форума и нямах никакви проблеми, но си обезвъздуших системата внимателно, и не оставих помпата суха.




cekoman
Мнения: 402
Регистриран на: Чет 07 юли 2011 15:18
Автомобил: Opel Astra G
Двигател: DTI
Местоположение: Видин
Контакти:

Re: Смяна на хидравлично масло + снимки!

Мнениеот cekoman » Чет 17 юли 2014 20:25


Обезвъздуших системата и всичко е точно!Маслото на FEBI е хубаво!Волана стана по-лек!


IwanSeat
Мнения: 33
Регистриран на: Пет 25 юли 2014 12:48
Автомобил:
Двигател:

Re: Смяна на хидравлично масло + снимки!

Мнениеот IwanSeat » Пет 25 юли 2014 12:50


Здравейте! На Seat Leon 2003 година хидравличното масло по същия начин ли се сменя? Къде се намира този маркуч за ниското налягане?


Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1933
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Смяна на хидравлично масло + снимки!

Мнениеот Danny boy » Нед 27 юли 2014 16:24


Смятам че на колегите ще полезно да знаят за моите експерименти.
Колата ми е пасат Б3 със рейка от голф 3 TRW-XTR и хидравлична помпа от голф 4 delphi-saginaw.100bara.
Преди това бях с оригиналната помпа и после с помпа от голф3,пасатБ.5 и пасат Б4
Пробвал съм със следните масла:
Оригиналното зелено от шкода-синтетика G00200..
Феби 6162-минерално
феби 6161-синтетика
атф декстрон2-чевено -минерално
Наи-лоши резултати даде 6162-минерално на феби,воланът бе тежичък а като се постопли маслото още повече.
По-добре се държеше оригиналното на vw G00200..от еуратек,но след като загрееше при продължително шофиране
воланът особено ставаше тежичък за моите разбирания при продължително маневриране.
Ето за това аз отново бях неудовлетворен и реших да го сменя с феби 6161 което е негов аналог по принцип,но отново останах разочарован сега и при студено и при топло масло волана се въртеше почти както при оригиналното но в загряло състояние,тоест една идея по-зле.
Реших накрая да пробвам с ATX dextron-2,което е минерално,червно на цвят и неутрално към гумените уплътнения в рейката и помпата.
Интересното е че никъде не пише да покрива изискванията на vw,но покрива изискванията на GM или иначе казано на saginaw powersteering system./каквито са и повечето от нашите помпи и рейки,американски.,
И така маслото беше вкарано в системата и ......неможах да си позная хидравликата.
На место сутрин при студено масло както на съвременните автомобили,по-тежичка като загрее след продължително шофиране,но значително по-лека отколкото при другите флуиди които бях наливал преди това.
Доста отчетливо се усеща в движение разликата в положителна насока.
Аз лично използвах масло декстрон 2 от по-евтиното около10лв литъра,на кой производител ще бъде почти няма разлика,с малки разминавания във визкозните индекси-поскъпите държат малко повече при високи температури.
Със никое от маслата които съм изпробвал не съм имал виене на помпата или повишен/обезпокояващ/шум.
Нямал съм и течове,но държа да подчертая че вискозитета на маслата при 40гр. на декстрона и оригиналнато се различава почти двойно,тоест декстрона е по-гъст.
Всеки сам да си прави изводите за себе си аз взех решение и то съответства на най-добрия постигнат резултат.
Надявам се поне мъничко да съм бил полезен.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8375
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Смяна на хидравлично масло + снимки!

Мнениеот samo_pechka » Нед 27 юли 2014 21:48


Допълнителен фактор за "тежината" на волана са гумите ! Ако са нови , е по-лек , както и ако са по-тесни . Правило ми е впечатление ,че с нови зимни гуми се върти доста по-леко от нови летни ( с еднакви размери , на едно и също място тествано , при сходни външни температури , при току що запалена кола ) , а със стари , износени волана става тежък .


Потребителски аватар
hitman0013
Мнения: 1865
Регистриран на: Пон 11 май 2009 11:22
Автомобил: GOLF 4
Двигател:

Re: Смяна на хидравлично масло + снимки!

Мнениеот hitman0013 » Пон 28 юли 2014 11:01


samo_pechka написа:Допълнителен фактор за "тежината" на волана са гумите ! Ако са нови , е по-лек , както и ако са по-тесни . Правило ми е впечатление ,че с нови зимни гуми се върти доста по-леко от нови летни ( с еднакви размери , на едно и също място тествано , при сходни външни температури , при току що запалена кола ) , а със стари , износени волана става тежък .

Ти си открил Америка, да ти кажа! Освен аз да добавя, че с хидравлика се върти по-лесно отколкото без.


Потребителски аватар
jordan17772
Мнения: 668
Регистриран на: Пет 01 ное 2013 22:55
Автомобил: Golf IV 105ps + Passat B6 200ps
Двигател: BCB + CAWB

Re: Смяна на хидравлично масло + снимки!

Мнениеот jordan17772 » Съб 20 сеп 2014 12:04


Днеска сменях хидравлично масло. Закупих го от Авточойс ООД. Модел G 004 000 M2, цената беше 26.67лв без ддс. Взех и малко спирачна течност за всеки случай, да имам под ръка при нужда. Като, че ли не усещам волана да е по-лек. Но все пак, като четох доста коментари тук и се реших на смяна. Обезвъздуших, както е писано тук в темата.

Изображение


Потребителски аватар
Sashko_Trg
Мнения: 2756
Регистриран на: Вто 10 мар 2009 18:38
Автомобил: Audi A4 Avant
Двигател: 2 0 TDI
Местоположение: Търговище

Re: Смяна на хидравлично масло + снимки!

Мнениеот Sashko_Trg » Пон 22 сеп 2014 17:53


Напиши как се правят нещата, как се източва !??


Потребителски аватар
joro_kem
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3926
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
Двигател: AXR DFFA
Местоположение: Пловдив

Re: Смяна на хидравлично масло + снимки!

Мнениеот joro_kem » Вто 23 сеп 2014 13:39


Sashko_Trg написа:Напиши как се правят нещата, как се източва !??

моето го смениха по следния начин:
1. гравитачно източване от съда за маслото (през маркуча)
2. стартиране на двигателя - пълен ляв със задържане + пълен десен със задържане - гасене на двигателя. така излиза почти всичко (пак през маркуча).
3. монтаж на маркуча, наливане на ново масло до нивото, стартиране на двигателя, пълен ляв със задържане + пълен десен със задържане, гасене на двигателя, доливане до максимум. на следващия ден го проверих на студено и долях още 20-ина грама до максимума.


penko5578
Мнения: 2
Регистриран на: Пон 29 сеп 2014 11:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Смяна на хидравлично масло + снимки!

Мнениеот penko5578 » Пет 03 окт 2014 14:44


Колеги,много ви благодаря за темата-начина на смяна на маслото на хидравликата на пасат.Да сте живи идрави!


Потребителски аватар
Viktor Cankov
Мнения: 582
Регистриран на: Пон 07 фев 2011 15:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: БГ

Re: Смяна на хидравлично масло + снимки!

Мнениеот Viktor Cankov » Нед 19 окт 2014 17:48


Автомобил - VW Golf 4 TDI PD 116hp
Днес по време на движение започнаха да се усещат леки вибрации при завиване на волана, отворих казанчето и течността беше под минимума, маслото си е бистро като олио. Отскочих до най-близкия автомагазин и ми предложиха TITAN ZH 4300 B . Долях около 50-70мм и всичко си стана ОК, НО ме притеснява понеже е G 002 000, дали е проблем.
Дадох 32лв... :neutral
gsobild_132.jpg


golf4oto
Мнения: 177
Регистриран на: Пон 13 фев 2012 15:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: kazanlak

Re: Смяна на хидравлично масло + снимки!

Мнениеот golf4oto » Вто 06 яну 2015 20:57


Колеги имам леко странен проблем така да го нарека, днес запалих колата поработи малко. И като я изгасих ми направи впечетление, че нивото на хидравличното масло се е покачило беше на мамсимум, а сега е над максимум на какво се дължи това ?


Потребителски аватар
smash22
Мнения: 345
Регистриран на: Пет 01 яну 2010 16:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Re: Смяна на хидравлично масло + снимки!

Мнениеот smash22 » Пон 27 юли 2015 15:00


Днес си смених маслото и аз като извадих маркуча дето е със скоба на помпата и запалих колата и навъртях 3-4 пъти на волана от край до край избута старото масло , после монтаж на маркуча и я запалих без масло и на тънка струя налях новото масло докато работи и така се обезвъздуши много по-лесно от колкото ако го наливам на един път. Та в заключение спокойно колеги колата може да работи 2-3 минути и без масло (или поне моята може) ,че гледам се филмирате и не смеете да ги запалите , резултата е че източих старото до грам ,а като не я запалиш е наполовина свършена работата. Казвам го от опит понеже имах една "смяна" ей така без да я паля и източих около 400 грама.

П.п. Доволен съм от резултата излезе доста гняс и волана сега е по-лек . Налях немското масло I.G.A.T. Platin ZHM което отговаря на спецификацията на капачката .


Потребителски аватар
go4o.m
Мнения: 127
Регистриран на: Съб 21 юни 2008 16:08
Автомобил: VW POLO
Двигател: AMF 2001
Местоположение: София

Re: Смяна на хидравлично масло + снимки!

Мнениеот go4o.m » Чет 03 дек 2015 18:28


И аз минах процедурата на полото ми феислифт 2001 дизел -източих маслото от резервоарчето с помпичка от препарат за миене на прозорци,разкачих маркучето за ниското налягане направо от казанчето и издърпах въпросниият маркуч през процеп на долната кора,въртях волана като третокласник без родителски контрол около 10 пъти не изтече много масло затова припалих двигатела за малко нищо не изтече от ниското налягане обаче се напълни казанчето не бях разкачил маркучето за високо налягане източих каквото имаше и реших повече да не рискувам да паля,закачих всичко обратно и налях новото масло сложих MANNOL G 002 000/GOO4 000 щото не робувам на марки а и маслото е евтино и го внасят от Germany а не от майната си :mhihi .От начало не усетих никъкъв ефект защото по диплома съм "тракторист машинист 3 клас" докато не "накрачих" трамвайните релси преди ходеше като бобслей между тях а сега все едно съм трамвай :biggrin .И сега следва тъпият ми въпрос казанчето ми е черно и няма белези,щеката за нивото е прикрепена към самата капачка та въпроса ми е дали се мери на развинтена капачка или на завита :rolleyes


Потребителски аватар
bahyr
Мнения: 556
Регистриран на: Пет 11 юли 2008 17:07
Автомобил: LEON ST
Двигател: CXSA
Местоположение: Варна

Re: Смяна на хидравлично масло + снимки!

Мнениеот bahyr » Чет 03 дек 2015 19:51


На завита, просто развиваш и гледаш до къде е стигало нивото.



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 156 госта