Електро съвет моля !

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
deluX
Мнения: 1297
Регистриран на: Пон 04 сеп 2006 19:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник
Контакти:

Електро съвет моля !

Мнениеот deluX » Нед 15 юли 2007 22:16


Как да свържа тези диоди за да светнат всичките заедно ?
Изображение
Изображение
Изображение




Потребителски аватар
petko5
Мнения: 2926
Регистриран на: Сря 11 апр 2007 18:16
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: ААМ
Местоположение: София-Белоградчик-Стара Загора

Мнениеот petko5 » Нед 15 юли 2007 22:23


+- +- +- +- , той свети, ако му подадеш ток в едната посока :wink: , ако не светне или си обърнал диода или е изгорял( да изгори на практика е невъзможно)
:!: Трябва да изчислиш коклко волта ти е напрежението, за да сложиш толково диоди, диода свети с около 1.5V напрежение :!:
Пример, ако си на 12V, делиш 12V на 1,5V и получаваш колко диода да сложиш, ако сложиш по-малко след много кратко време ще изгорят, ако сложиш малко повече(+ - 2-3-4бр) ще им си радваш дълго време :wink:


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Нед 15 юли 2007 22:53


и си прав и не си... :D
първо-диода свети по ток а не по напрежение-средно към 10мА ток е за 5мм червен диод.
какви са диодите?
колкото по ярки-толкова повече ток им трябва (цвета им също играе!)-респективно по къс им е живота ако не мигат (за разлика от крушките на тях им е най добре да мигат-издържат най дълго)
другия проблем с колите е флуктуиращото напрежение-ако искаш да са вечни-трябва стабилизатор.

http://led.linear1.org/led.wiz
тука има калкулатор на тия неща... :wink:


Потребителски аватар
jagler
Мнения: 1215
Регистриран на: Нед 15 юли 2007 14:08
Автомобил: PASSAT B-7 2 TDI
Двигател: CFFB-2014
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот jagler » Пон 16 юли 2007 7:15


Изводите на диода са анод и катод тока тече и отпушва диода от анода към катода,ако е прозрачен като погледнеш по-малкия вътрешен извод е анода.Към него запояваш едно съпротивление 560 ом.за ограничаване на тока и така към всеки от тях според броя анодите са към + а катодите към - всичките се свързват паралелно а не последователно...


Потребителски аватар
marianchev
Мнения: 2296
Регистриран на: Вто 27 мар 2007 14:03
Автомобил: Passat B5 + B6
Двигател: AFN + BKP
Местоположение: Вкъщи

Мнениеот marianchev » Пон 16 юли 2007 8:34


ако диодите са от тези във запалките, те са на 4,5 волта и 3 диода свързани последователно светят съвсем прилично на 12 волта в колата и не изгарят, а "+" е късата жичка, ако вържеш диоди които са за по-малко напрежение успоредно ще изгорят


hbnv

Ето така:

Мнениеот hbnv » Пон 16 юли 2007 14:28


Свързваш диодите последователно :

катод на първия към анод на втория, катод на втория към анод на третия и т.н.

Крачетата на анода и катода се различават - на едното има допълнително оставено правоъгълниче , или проверяваш с омметър.

Пресмяташ напрежението върху диодите - за всеки диод приеми 1 V. - примерно за 8 диода

8x1=8 V

Изваждаш от максималното напрежение върху акумулатора 14 V напрежението на диодите.

14-8 =6


Приемаш ток през диодите 10 мА = 0,01 A

Пресмяташ допѝлнителното съпротивление 6 :0,01 = 600 ома

Пресмяташ мощността на съпротивлението - произведениет о тока на квадрат по съпротивлението:

0,01^2 *600 = 0,06 W

Отиваш в магазина, купуваш си 560 ома половин ват, да не го загуби по джобовете, докато се върнеш , запояваш го последователно и свързваш.


Потребителски аватар
deluX
Мнения: 1297
Регистриран на: Пон 04 сеп 2006 19:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник
Контакти:

Мнениеот deluX » Пон 16 юли 2007 18:38


Ето как вързах 2 диода и само заграява без да свети :cry: :cry: :cry: батерията е 3.5 V :cry: :cry: :cry: защо така:


Изображение


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19709
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Пон 16 юли 2007 20:49


Колега, да не си взел инфрачервени светодиоди? :gruebel
Смятах да питам какво смяташ да осветяваш, но на снимката видях ;)
Препоръчвам ти да си вземеш светодиодна лента. Това са групи от по 3 светодиода на хартиена, самозалепваща лента. Има най различни цветове- сини, червени, зелени, жълти, бели...
Аз съм си го направи с точно такива ленти, сини. На тях освен светодиодите има и стабилизаторче на напрежение. Могат да се режат отделни тройки, а може и, ако щеш, 1 км лента да пуснеш на 12V, все ще си работят. Светят много ярко.
Ако искаш, в 'Гараж" съм сложил 2-3 снимки, но са с отврат качество! На живо е много по-яко.
Другото, което е минус на твоя вариант е, че компаунда (пластмасата на светодиодите) лесно се топи и може да се прецака още при запояването, ако не, да се изпочупи от вибрациите и спира да свети. (личен опит! Преди и аз така, с отделни светодиоди го бях направил километража)


Потребителски аватар
Gigabyte
Мнения: 2857
Регистриран на: Нед 29 окт 2006 9:08
Автомобил: neko drugo
Двигател: vaprosche
Местоположение: Оряхово / Велико Търнуу

Мнениеот Gigabyte » Пон 16 юли 2007 21:42


radotom написа:Колега, да не си взел инфрачервени светодиоди? :gruebel
Смятах да питам какво смяташ да осветяваш, но на снимката видях ;)
Препоръчвам ти да си вземеш светодиодна лента. Това са групи от по 3 светодиода на хартиена, самозалепваща лента. Има най различни цветове- сини, червени, зелени, жълти, бели...
Аз съм си го направи с точно такива ленти, сини. На тях освен светодиодите има и стабилизаторче на напрежение. Могат да се режат отделни тройки, а може и, ако щеш, 1 км лента да пуснеш на 12V, все ще си работят. Светят много ярко.
Ако искаш, в 'Гараж" съм сложил 2-3 снимки, но са с отврат качество! На живо е много по-яко.
Другото, което е минус на твоя вариант е, че компаунда (пластмасата на светодиодите) лесно се топи и може да се прецака още при запояването, ако не, да се изпочупи от вибрациите и спира да свети. (личен опит! Преди и аз така, с отделни светодиоди го бях направил километража)


Колега заинтересоваме с тези ленти.Тук в нашето градче не съм виждал.Я дай снимки ,че в гаража не виждам.Аз мисля да сложа на компютъра ,но незнам дали работата стои като в колата


Потребителски аватар
Glove
Мнения: 2045
Регистриран на: Сря 03 май 2006 23:35
Автомобил: VW Golf MK2 GTI
Двигател: AUM
Местоположение: Варна

Мнениеот Glove » Пон 16 юли 2007 23:14


Ами колега това е начина, съпротивленията са по 1,2килоома:
Изображение


Потребителски аватар
jagler
Мнения: 1215
Регистриран на: Нед 15 юли 2007 14:08
Автомобил: PASSAT B-7 2 TDI
Двигател: CFFB-2014
Местоположение: Стара Загора

Re: Ето така:

Мнениеот jagler » Вто 17 юли 2007 0:01


hbnv написа:Свързваш диодите последователно :

катод на първия към анод на втория, катод на втория към анод на третия и т.н.

Крачетата на анода и катода се различават - на едното има допълнително оставено правоъгълниче , или проверяваш с омметър.

Пресмяташ напрежението върху диодите - за всеки диод приеми 1 V. - примерно за 8 диода

8x1=8 V

Изваждаш от максималното напрежение върху акумулатора 14 V напрежението на диодите.

14-8 =6


Приемаш ток през диодите 10 мА = 0,01 A

Пресмяташ допѝлнителното съпротивление 6 :0,01 = 600 ома

Пресмяташ мощността на съпротивлението - произведениет о тока на квадрат по съпротивлението:

0,01^2 *600 = 0,06 W

Отиваш в магазина, купуваш си 560 ома половин ват, да не го загуби по джобовете, докато се върнеш , запояваш го последователно и свързваш.
и така става ама като ти изгори един по веригата и всичките изгасват ,за това се вкл.паралелно с по едно 560 ом. съпр. към всеки диод на анода...чрез супр. се получава пад на напрежение и диода си работи нормално с около 4волта според закона на ОМ.. :wink:


Потребителски аватар
lozan67
Мнения: 734
Регистриран на: Чет 03 авг 2006 20:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

diodi

Мнениеот lozan67 » Чет 19 юли 2007 6:07


След доста експерименти оптималното между сила на светене и дълг живот на диода/за две год. нямам изгорял/ 470 ома 0.25 вата. Иначе все ми мъждеят.


Потребителски аватар
skysecurity
Мнения: 44
Регистриран на: Пон 14 май 2007 21:25
Автомобил: WV PASSAT B6
Двигател: 1 4 TSI
Местоположение: София
Контакти:

Re: diodi

Мнениеот skysecurity » Чет 19 юли 2007 13:19


lozan67 написа:След доста експерименти оптималното между сила на светене и дълг живот на диода/за две год. нямам изгорял/ 470 ома 0.25 вата. Иначе все ми мъждеят.


Едно вярно нещо до тук по темата, браво но слагай те по 1 Ом 0.25вата, за по дълик живот 8)


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Пет 20 юли 2007 15:48


Има различни светодиоди, отдавна вече не е 100% валидно простото правило "1Kom за 12V"! Има светодиоди позволяващи по-малки съпротивления но има и такива изискващи по-големи.

Ако знаеш типа на светодиода, гледаш в datasheeta му какъв е оптималния ток, съответно смяташ какво съпротивление е нужно, отчитайки и как ще е свързан с другите.
Ако не знаеш типа, пробваш с различни резистори от по-голям към по-малък (почваш от 10-20Koma, че например разни сини светодиоди искат доста малък ток) и намаляваш докато видиш че силата на светене вече не се влияе съществено, и гледаш да не се загрява осезаемо.

Когато са повече, обикновено се връзват на групи последователно по няколко с отделен резистор за всяка група.

Хубаво е да се стабилизира тока през тях, но това е вече екстра.


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Мнениеот pas1.8mi » Вто 24 юли 2007 16:49


Ако използваш бели светодиоди,трябва да имаш впредвид,че падът на напрежение в/у такъв светодиод е от порядъка на 3.3 волта(не 1 волт!).Удобно е в този случай да направиш три клона.Първите два да са с по три последователно свързани диода през резистор 270 Ома(2 бр).Третият клон да е от един светодиод през резистор 1 кОм(за да свети еднакво силно с останалите!).В крайна сметка ти трябват 2 бр 270 Ом и един бр 1 кОм. :wink:



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 44 госта