ЗУМЕР
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- tskostov
- Мнения: 494
- Регистриран на: Нед 11 фев 2007 0:39
- Автомобил: Seat Ibiza MK III 2002
- Двигател: 1.4 16V
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
ЗУМЕР
здравейте колеги...мисля че моята тема е за тоя раздел..... значи искам да питам как мога да си сложа зумер за фаровете.......(дето пищи като си отворя вратата ако са вклчени фаровете ) купих си самото зумерче,само ще незнам къде да го вържа!!! ако можете ми помогнете!!!!
- tskostov
- Мнения: 494
- Регистриран на: Нед 11 фев 2007 0:39
- Автомобил: Seat Ibiza MK III 2002
- Двигател: 1.4 16V
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
въпрос : казаха ми че под километража имало място където да го мушна тоя зумер (зумера който си купих е с 3 крачета-1+ и 2-).....та някой знае ли по лесен начин,щото разбирам от жички,ама до сега по жички на коли не съм пипал и не съм хич подготвен......а и одеве отворих копчето за фаровете и там има адски много жички......посмъртно няма да разбера къде точно да го вържа тоя зумер,та ако има и по лесен начин (там под километража) да ми го кажете,щото в търсачката намерих само една подходяща тема,но там е обяснено за зумери само с 1+ и 1-........ моля за помощ!!!!
- batmilko
- Мнения: 8857
- Регистриран на: Чет 22 юли 2004 10:19
- Автомобил: Opel Zafira
- Двигател: 1900 CDTI
- Местоположение: София
- Контакти:
tskostov написа:май ще е най добре да отида при някой който си разбира от жичкаджийска работа по коли....... или при vaskoto1,или при niksi (той ми е и по близичко)..................... търкайте темата!!!!
така е най-добре и лесно, но ако си мераклия - ето ти 3 страници четиво

http://forum.vwclub.bg/viewtopic.ph ... 3%EC%E5%F0
минута и нещо с търсачката


- tskostov
- Мнения: 494
- Регистриран на: Нед 11 фев 2007 0:39
- Автомобил: Seat Ibiza MK III 2002
- Двигател: 1.4 16V
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
batmilko написа:tskostov написа:май ще е най добре да отида при някой който си разбира от жичкаджийска работа по коли....... или при vaskoto1,или при niksi (той ми е и по близичко)..................... търкайте темата!!!!
така е най-добре и лесно, но ако си мераклия - ето ти 3 страници четиво![]()
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.ph ... 3%EC%E5%F0
минута и нещо с търсачката![]()
видях я тая тема,ама ми е много сложно....а ми казаха че някъде си има място зад километража,където спокойно си се слага зумера и това ме интересуваше....дали е вярно,но вече реших да си отида при некой дет му се занимава



- shotik
- Мнения: 349
- Регистриран на: Пон 09 юли 2007 21:07
- Автомобил: Seat Cordoba Vario 2000
- Двигател: ALM 1.6 MPI 2000
- Местоположение: София
- Контакти:
зумер
Щом имаш зумер,за всеки случай си намери и един диод/аз ползвам Д7Ж/запои ги последователно така ,че при свързване с + и - да свири.Намери кабел,който се захранва само при "контакт" /това може да е + който отива на бобина,електронно запалване,+ на вентил за газ,предпазител или др./,намери и кабел на къси светлини или предпазители на тези позизиции за които пиша и свържи зумера/като са удължени с кабели краищата/ така ,че - да е на веригата на "контакт" ,а + на веригата на къси светлини.Когато няма "контакт",зумера не свири,когато има "контакт",но не светят лампи не свири,когато има "контакт" и са включени лампи не свири,когато светят лампи,но няма "контакт" СВИРИ.
По този начин се избягва свиренето на зумера ,когато светят габарити и няма "контакт" ,което е неприятно ако слизат или се качват пътници,или ако се прави проверка по колата и мотора,ако се товари и др. ,каквито предложения за свързване има.
Ако се върже още един диод успоредно на този и неговия край се върже към кабел на дълги светлини ,ще има сигнал и при забравени да светят дълги светлини.
Ако все още не си разбрал ,пиши ми л.с.
По този начин се избягва свиренето на зумера ,когато светят габарити и няма "контакт" ,което е неприятно ако слизат или се качват пътници,или ако се прави проверка по колата и мотора,ако се товари и др. ,каквито предложения за свързване има.
Ако се върже още един диод успоредно на този и неговия край се върже към кабел на дълги светлини ,ще има сигнал и при забравени да светят дълги светлини.
Ако все още не си разбрал ,пиши ми л.с.
- shotik
- Мнения: 349
- Регистриран на: Пон 09 юли 2007 21:07
- Автомобил: Seat Cordoba Vario 2000
- Двигател: ALM 1.6 MPI 2000
- Местоположение: София
- Контакти:
диоди
Имам няколко транз.радиоприемници VEF от които ползвам каквото ми трябва,а и в много руски сайтове все още има схеми в които се ползват.Не съм много запознат с електрониката и незнам какво има в момента по магазините и ако може да напише някой заместител на този диод ,за да може който желае да си направи тази известителна система.
- jooorooo
- Мнения: 115
- Регистриран на: Съб 28 окт 2006 15:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Д7Ж Вов, това не беше ли 20А? един от 1 А стига.
По темата: Няма ли описание за този зумер? как да се върже че с тези 3 кабела, не ми се вярва да е 1 + и 2 -... по скоро да са 2 + и 1 -. 2-та плюса са за към габарити и клонтактния ключ за да не свири при отворена врата а третия който е - е за бутона на шофьорската врата за масата.
По темата: Няма ли описание за този зумер? как да се върже че с тези 3 кабела, не ми се вярва да е 1 + и 2 -... по скоро да са 2 + и 1 -. 2-та плюса са за към габарити и клонтактния ключ за да не свири при отворена врата а третия който е - е за бутона на шофьорската врата за масата.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 41 госта