Ъпгрейд към две бобини

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
lyubobg
Мнения: 2514
Регистриран на: Пон 21 юни 2004 8:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Ъпгрейд към две бобини

Мнениеот lyubobg » Сря 02 апр 2008 18:25


... някой да е правил подобна дивотия :wink: ?

Идеята е за високо оборотни животни като голф 3 АЕК/АФТ, които се отвинтват във високите обороти и точно там е критично да имат добра искра.
При голф 4 (AKL) този момент са го решили с добавяне на втора бобина.
Обаче като гледам характеристики - разход, въртящ момент и такива
пък не виждам разлика спрямо мотора на голф 3.. :roll:

А пък ако има по-добро изгаряне, това неминуемо ще се отрази на разход и ускорение...

С 2 думи - чудя се дали има смисъл да си мисля изобщо по темата. :roll:




Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13541
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот kris11 » Сря 02 апр 2008 20:27


Има и то много отдавна от около 1912г . Решението TS .
Но се иска преработка на главата за отвори за "резервни" свещи. :wink:


Потребителски аватар
lyubobg
Мнения: 2514
Регистриран на: Пон 21 юни 2004 8:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот lyubobg » Сря 02 апр 2008 20:53


Въпроса ми беше за ползване на 2 бобини при 1 свещ на цилиндър,
но сега като се замислих, и twin spark на голф не звучи зле като идея :lol:


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Чет 03 апр 2008 0:20


а гъзо баница..
че пипаш главата да тургаш втора свещ..
и кой ще я пали? щото се предполага че основното предимство на втората свещ, е че можеш да я палиш и по малко по-различно време от първата...

абе ладата не беше ли с две бобини..

Това поред мен би трябвало да стане относително лесно с нов комутатор и т.нар. електронно делко... ама как.. требе направи си сам много..


Потребителски аватар
lyubobg
Мнения: 2514
Регистриран на: Пон 21 юни 2004 8:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот lyubobg » Пет 04 апр 2008 19:42


http://www.kia.bg/model.php?id=1
http://www.alfaromeo.bg/?go=tech&p=engi ... twin_spark
http://catalog.auto.ru/catalog/cars/card/62.html

Сравних двигателите на Алфа Ромео и на КИА - като разход и въртящ момент са да не кажа еднакви, 99.99% еднакви,
само с тази разлика че КИА няма TWIN SPARK технология
Много странно ми звучи
:roll:


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Пет 04 апр 2008 21:00


Оф ми то...аз почти нищо не разбирам...ама ако искаме повече от една бобина май-май трябва и друго ЕКУ,щото АФТ/АЕК са секвенционални и таковата ЕКУ определя предварението на всеки цилиндър...,а и сигналът към комутатора е само по едно кабелче...
Ако имаше начин да се добави нещо към ЕКУ-то,така,че да се разделят сигналите към теоритични 2 комутатора и всеки да отговаря за 2 цилиндъра - ОК,ама трябва съвсем друго ЕКУ,с оригиналното не става.

Те тия Фордаджиите имат една система с две бобини още отдавна - FORD EDIS,ама аз от тая система,палеща 2 свещи едновременно (ама едната в цилиндър без смес,пълен само с игорели газове) нямам хубави спомени.

Извод:карайте бавно.


Потребителски аватар
grizzly
Мнения: 38
Регистриран на: Сря 08 мар 2006 19:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот grizzly » Пон 07 апр 2008 0:13


lyubobg написа:Въпроса ми беше за ползване на 2 бобини при 1 свещ на цилиндър,

Ами има логика с двете бобини на една свещ. Идеята е че при високи обороти бобината не се зарежда до края и енергията пада. Така времето за зареждане се удвоява при високи обороти. Обаче.
Това може да се компенсира с повишаване на напрежението върху бобината (едната, единствена). Така ще се зарежда достатъчно бързо.

Трябват си тестове дали е нужно обаче. И електроника която да компенсира повишени / намалени обороти. С подходящо напрежение.
Съвременните бобини са нискоомни и би трябвало да се зареждат на 12В достатъчно бързо.


Потребителски аватар
DAXC
Мнения: 1219
Регистриран на: Съб 29 апр 2006 13:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Свищов

Мнениеот DAXC » Пон 07 апр 2008 10:19


Защо смятате, че вие сте по-умни от инженерите?
Те са преценили, че за това купе, за този двигател трябва да има една бубина.
Вие сравнявате двигателите, ами някой сравнява ли електрониката?


Потребителски аватар
lyubobg
Мнения: 2514
Регистриран на: Пон 21 юни 2004 8:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот lyubobg » Пон 07 апр 2008 13:43


DAXC написа:Защо смятате, че вие сте по-умни от инженерите?
Те са преценили, че за това купе, за този двигател трябва да има една бубина.
Вие сравнявате двигателите, ами някой сравнява ли електрониката?


Инженерите са сами по умни от самите си тях mhihi
Видели са, че може да се оптимизира искрата и в голф 4 на почти същия двигател 100 коня има 2 бобини
Ето за това говоря ....


Потребителски аватар
DAXC
Мнения: 1219
Регистриран на: Съб 29 апр 2006 13:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Свищов

Мнениеот DAXC » Пон 07 апр 2008 14:18


lyubobg написа:
DAXC написа:Защо смятате, че вие сте по-умни от инженерите?
Те са преценили, че за това купе, за този двигател трябва да има една бубина.
Вие сравнявате двигателите, ами някой сравнява ли електрониката?


Инженерите са сами по умни от самите си тях mhihi
Видели са, че може да се оптимизира искрата и в голф 4 на почти същия двигател 100 коня има 2 бобини
Ето за това говоря ....


Ти обаче не разбра аз какво написах. Двигателите може да са еднакви, но електрониката е различна ( ЕКУ ).


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Пон 07 апр 2008 14:50


ето едно добо решение вместо да забучвате допълнителни свещи:

http://forum.vwclub.bg/viewtopic.ph ... erformance



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: FEN_NA_TDI и 39 госта