Колектор

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
idkedikov
Мнения: 914
Регистриран на: Вто 27 сеп 2005 15:49
Автомобил: VW Passat 3bg
Двигател: AVF
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Колектор

Мнениеот idkedikov » Вто 07 авг 2007 15:45


Отдавна съм се замислил да махна гадния чугунен колектор на 2Е-то ама се чуда как точно да си го направя :roll: смисъл то че ще е 4-2-1 такова ще е ама от какъв материал и тия чупки много ме притесняват mhihi Един познат ми каза да ползвам направо готови колена и извивки и да не се занимавам с тръбоогъв .... ама то пък така ще стане заварка до заватка :lol: също така оригиналните фланци на колектора ли да ползвам или да ходя някаде да ми правят нови ( той фланеца май е един общ за всичките цилиндри ама де да знам ... :) ) и т.н.
Дали от някой друг модел VW колектора не е същия че да си взема такъв и ако трябва да му удължа тръбите малко :roll:

Към такова нещо се стремя по принцип ..... :roll:
Изображение




Потребителски аватар
vladtod®
Мнения: 2080
Регистриран на: Вто 28 мар 2006 15:39
Автомобил: Passat
Двигател:

Мнениеот vladtod® » Вто 07 авг 2007 18:42


трънак в гащите,по добре си го вземи готов!


Потребителски аватар
B_O_S_S_S
Мнения: 741
Регистриран на: Пет 24 фев 2006 0:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Мнениеот B_O_S_S_S » Вто 07 авг 2007 18:55


ела тука в мазето с клещите и чука ще направим нещо няя са плашиш ;) ако пък не стане направо ще ги махнем нали знаеш аз как лекувам нещата ... нещо като прави проблем се маха :) хаха


Потребителски аватар
idkedikov
Мнения: 914
Регистриран на: Вто 27 сеп 2005 15:49
Автомобил: VW Passat 3bg
Двигател: AVF
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Мнениеот idkedikov » Сря 08 авг 2007 1:27


:lol:
Свилка ти не си ли беше правил преди или се бъркам :roll:


Потребителски аватар
B_O_S_S_S
Мнения: 741
Регистриран на: Пет 24 фев 2006 0:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Мнениеот B_O_S_S_S » Сря 08 авг 2007 11:44


колектори ли бе? не бе никога ... ама имам едни оригиналдъ за 1,3 ако ти върши работа горе леглата мога да ти го дам (въпреки че не вярвам ама провери и кажи ). апък ако решиш да си правиш разпечатай това което искаш да си направиш и ще те заведа при един дивак дето много ги избарва и тъкно взима (горе долу тънко)


Потребителски аватар
idkedikov
Мнения: 914
Регистриран на: Вто 27 сеп 2005 15:49
Автомобил: VW Passat 3bg
Двигател: AVF
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Мнениеот idkedikov » Сря 08 авг 2007 13:34


Ами нинам къде да проверя :lol: Някой ако знае да каже иначе нинам :roll: Виж ако мойш му направи една-две снимки да го вида как е извит :P


Потребителски аватар
B_O_S_S_S
Мнения: 741
Регистриран на: Пет 24 фев 2006 0:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Мнениеот B_O_S_S_S » Сря 08 авг 2007 13:56


ми ... няма как моя отгоре има един кпак от където излиза мъркуча за топлия въздух за карба през зимата , на сваления колектор го няма този капак ама той е в 1 гараж долу до автоморга ДИДИ .. иначе като гледам като форма май са еднакви ама като размер незнам дали са еднакви апък ... ако искаш да идем да питаме този дивак какво може да напарави и в крайна сметка дори и моя да не стане може да си вземеш само 1 обикновен на който да се ползва гнездата към двг-то и си 6 :)


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19709
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Сря 08 авг 2007 17:24


Хора, не искам да ви развалям ентусиазма (пази боже!), ама по дебелите книги пише, че вследствие на непостоянния поток газове от и към двигателя се създва така наречената 'стояща вълна'.
Изразява се с зони на свръхналягане и зони на подналягане.
И разни умни чичковци така смятали колекторите, че на входа на изпускателния да има зона на подналягане (вакуум), а на всмукателните- свръхналягане. И съответно това подобрява изпразването и пълненето на цилиндрите... в определен диапазон на оборотите, разбира се!
Не съм убеден, че споменавания 'дивак' е достатъчно добре запознат с динамиката на флуидите, за да може да сметне колектора така, че да се получи добър ефект! (за себе си съм сигурен, че само ще оакам раб'тата! :lol: )
Ако за 2Е-то се получи както трябва, определено ще се подмазвам да искам чертежите! :lol: , ама да не се наложи да правите N- експеримента и накрая да си върнете старите колектори след немалка парична интервенция в банковите ви сметки.
Просто казвам какво съм чел! Не твърдя, че съм прав и в никакъв случай не искам да ви отказвам!


Потребителски аватар
idkedikov
Мнения: 914
Регистриран на: Вто 27 сеп 2005 15:49
Автомобил: VW Passat 3bg
Двигател: AVF
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Мнениеот idkedikov » Сря 08 авг 2007 19:03


Аз имам Ф-тата на тръбите необходими за направата на въпростният колектор ;) Размерите са от "купешки" спортен колектор бил притежание на rusiq_24 и притежание на FreeSoul , само че намалени с 1 мм заради липсата на толкова клапани като на неговия мотор :lol:
Не мисля че ще има отрицателен ефект ама .... :roll:


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19709
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Сря 08 авг 2007 20:51


:да:
Стискам палци да стане!
Ще ми е интересно и на мен


Потребителски аватар
idkedikov
Мнения: 914
Регистриран на: Вто 27 сеп 2005 15:49
Автомобил: VW Passat 3bg
Двигател: AVF
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Мнениеот idkedikov » Чет 09 авг 2007 1:05


Ами за сега съм в процес на събиране на информация :lol: Чудя се дали от някой опел нема да стане разбира се с голямо рязане и преправяне щото те нали опелите оригинално са 4-2-1 :roll: Гледах днес на една калибра колектора и се замислих :roll: :lol:


Потребителски аватар
Stenly
Мнения: 1967
Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
Контакти:

Мнениеот Stenly » Чет 09 авг 2007 8:10


Твоя оригиналния колектор и на ГТИ-тата също са 4-2-1 ако не си обърнал внимание;)


Потребителски аватар
DragoGT
1/8 перничанин
1/8 перничанин
Мнения: 10772
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 18:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот DragoGT » Чет 09 авг 2007 9:17


а дали може да се ползват колектори от 1.8ABS на 2.0ABF :?:


Потребителски аватар
idkedikov
Мнения: 914
Регистриран на: Вто 27 сеп 2005 15:49
Автомобил: VW Passat 3bg
Двигател: AVF
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Мнениеот idkedikov » Чет 09 авг 2007 10:40


Stenly написа:Твоя оригиналния колектор и на ГТИ-тата също са 4-2-1 ако не си обърнал внимание;)


Е моя как ще е 4-2-1 пък :roll: Не е :wink:

DragoGT написа:а дали може да се ползват колектори от 1.8ABS на 2.0ABF Question


на АБФ-а е 4-2-1 оригинално ама нинам дали ще съвпаднат дупките :?


Потребителски аватар
DragoGT
1/8 перничанин
1/8 перничанин
Мнения: 10772
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 18:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот DragoGT » Чет 09 авг 2007 10:50


дупките ме интересуват дали ще паснат



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 41 госта