Направи си сам: Темпомат (само за ТДИ)

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
pavlikianov
Мнения: 300
Регистриран на: Сря 24 окт 2007 17:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Мнениеот pavlikianov » Чет 06 дек 2007 12:20


:-(

Последна промяна от pavlikianov на Чет 13 дек 2007 14:14, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Мнениеот niks76 » Чет 06 дек 2007 20:42


във форума има моя тема за поставяне на пасат б5,а тия дни ще постна снимки и при Кордоба как е


Потребителски аватар
pavlikianov
Мнения: 300
Регистриран на: Сря 24 окт 2007 17:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Мнениеот pavlikianov » Пон 10 дек 2007 13:13


След яко ровене зад предпазителите единственната букса която намерих е тази, кабелите са както следва на снимката- Черен , Синьо/сиво , Червен , Черен/бял!

Ето я снимката на буксата
http://www.molia-polzvaite-drug-host-za-snimki/v.php?p=u/191/47615_877.JPG

Последна промяна от pavlikianov на Чет 13 дек 2007 14:15, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 10 дек 2007 15:04


И аз при мене не намерих въпросната букса.Явно за 1З я няма изкаран в купето и ще трябва да се дърпа жица от компа.Също имам и няква друга свободна букса за която не знам за кво служи :cry:


Потребителски аватар
pavlikianov
Мнения: 300
Регистриран на: Сря 24 окт 2007 17:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Мнениеот pavlikianov » Пон 10 дек 2007 17:24


Защо снимките на rusty не се виждат поне да знаем за какво става на въпрос?

Последна промяна от pavlikianov на Чет 13 дек 2007 14:12, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
pavlikianov
Мнения: 300
Регистриран на: Сря 24 окт 2007 17:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Мнениеот pavlikianov » Пон 10 дек 2007 18:17


Rabbit_TDI написа:И аз при мене не намерих въпросната букса.Явно за 1З я няма изкаран в купето и ще трябва да се дърпа жица от компа.Също имам и няква друга свободна букса за която не знам за кво служи :cry:


същата като тази дето съм пуснал снимка ли е?


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Вто 11 дек 2007 18:41


Някой мложе ли да даде схема с изводите на компа на 1З - за да може който няма букса да прекара директно от компа :?: :?
Отговорих си сам-ето схемите за вързване към компа:
Крачетата са
Изображение
Изображение
Изображение

Ето и схемата
Изображение

Понеже не съм хич на ТИ със жиците - ако може някой да сподели каво с какво не трябва да свързвам за да не стане късо ,или нещо от сорта :lol:
Смятам да сложа само бутона за пускане на темпомата/по предложение на Rusty :beer / за да не дупча много по лоста.


Потребителски аватар
Ventoman
Мнения: 980
Регистриран на: Чет 20 яну 2005 18:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Ventoman » Пон 24 дек 2007 2:02


Вече и кордобата е с темпомат 8)

Макр че заводско никаде не дават тия SDI'та да имат такъв или да подържат ! Благодаря на niks76 че ме бе улеснил максимално с поставеното лостче . На мен ми остана като задача да изкарам 3 кабела директно от платката на компа (Трябваше да са 4 но единя не даваше необходимия + 12в. ток . Мисля че трябва да се сложи една шина на празното място на релето и ще го има ) Процедурата отне около 10 часа :oops: ма кво да се прави , трябваше да се дири кое с кое да се свърже , а грешка не бе допусната :twisted:


Потребителски аватар
pavlikianov
Мнения: 300
Регистриран на: Сря 24 окт 2007 17:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Мнениеот pavlikianov » Вто 25 дек 2007 15:08


pavlikianov написа:След яко ровене зад предпазителите единственната букса която намерих е тази, кабелите са както следва на снимката- Черен , Синьо/сиво , Червен , Черен/бял!

Ето я снимката на буксата
http://www.molia-polzvaite-drug-host-za-snimki/v.php?p=u/191/47615_877.JPG



Вече и 1Z е с темпомат, противно на хората който смятат че няма букса се оказа че има! Връзвай народе!


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Чет 27 дек 2007 22:05


И аз я намерих прочутата букса-схемите дето пуснах са безмислени.Всички имат букса ама е завряна зад сичките кабели на бушониерата и то отгоре.Демек трябва да я отвориш да падне да я издърпаш напред ,да я вдигнеш,си навреш главата/при което се омазваш от стелките/ и да я видиш как стърчи отгоре на ено късо кабелче.Нямах фото ,нво утре ще я щракна.Утре ще ида да зема жици и евентуално някви "по-културни" накрайници за включване директнно към буксата ,а не с лязане.Някой има ли си на представа кое с кое да се свърже за да е постоянно включен темпомата и да бачка само с едното бутонче?


Потребителски аватар
pavlikianov
Мнения: 300
Регистриран на: Сря 24 окт 2007 17:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Мнениеот pavlikianov » Чет 27 дек 2007 22:38


Rabbit_TDI написа:И аз я намерих прочутата букса-схемите дето пуснах са безмислени.Всички имат букса ама е завряна зад сичките кабели на бушониерата и то отгоре.Демек трябва да я отвориш да падне да я издърпаш напред ,да я вдигнеш,си навреш главата/при което се омазваш от стелките/ и да я видиш как стърчи отгоре на ено късо кабелче.Нямах фото ,нво утре ще я щракна.Утре ще ида да зема жици и евентуално някви "по-културни" накрайници за включване директнно към буксата ,а не с лязане.Някой има ли си на представа кое с кое да се свърже за да е постоянно включен темпомата и да бачка само с едното бутонче?


аз съм пуснал снимка на буксата, няма смисъл да се мъчиш и отговора на връзването е в текста който ти дадох преди няколко дни!Успех


Потребителски аватар
rusty
Мнения: 437
Регистриран на: Чет 23 дек 2004 22:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Oldenburg

Мнениеот rusty » Пет 28 дек 2007 0:18


е са разбирате що не съм снимал буксата :)


Потребителски аватар
pavlikianov
Мнения: 300
Регистриран на: Сря 24 окт 2007 17:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Мнениеот pavlikianov » Пет 28 дек 2007 15:50


Значи след като намерите буксата :

http://www.molia-polzvaite-drug-host-za-snimki/v.php?p=u/191/47615_877.JPG

ще видите че кабелите и са както следва:

1. Черен -подава 12V+ и идва от предпазител 14 който е за задна скорост-светлини, ел. огледала и др.
2: Синьо-Сив, идващ от пин 34 на ECU, Дава +12V към ECU когато е натиснат бутон " RES".
3: Червен, идващ от пин 35 на ECU, Дава +12V към ECU когато е натиснат бутон " SET".
4: Черно-Бял, идващ от пин 66 на ECU ,Дава +12V към ECU когато CCS е включен ( ON ).

Поне при мен на 1Z е така, следователно ако ще ползвате само един бутон за включване то трябва да свържете черния(1) със черно-белия(4) и така имитирате включването на копчето от OFF на ON тоест включвате темпомата,щом няма да се ползва прекъсвач трябва да останат свързани за постоянно, ако ще ползвате и прекъсвач и бутон тези два кабела (1) и (4) се свързват на прекъсвача за да можете да включвате и изключвате темпомата. след това Червения(3) се свързва към бутончето и трябва да контактува с черният(1) когато го натискате и така активирате темпомата. кагато натискате и задържате се увеличава скороста. Синьо-сивият се свързва към бутончето RES и не знам точно каква му е ролята ако някой знае за какво е RES да каже но мисля че може и без него. Ако не са свързани (1) и (4) темпомата няма да може да се активира!
Мисля че това е всичко, лично аз при мен го свързах без преправяне ,отидох в една автоморга взех преходника от буксата зад тоблото с предпазители и една ръчка(тази за бордкомпютъра ама и тя става,само и размених кабелчетата за да съответстват) и свързах всичко активирах с VAG-COM и готово. Супер екстра си е това! Успех на всички и ако нещо не съм написал добре питайте!


Потребителски аватар
pavlikianov
Мнения: 300
Регистриран на: Сря 24 окт 2007 17:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Мнениеот pavlikianov » Пет 28 дек 2007 15:58


Специална благодарност към rusty и към niks76, браво момчета без вас нямаше да успея,получавате моята признателност!


Потребителски аватар
rusty
Мнения: 437
Регистриран на: Чет 23 дек 2004 22:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Oldenburg

Мнениеот rusty » Пет 28 дек 2007 21:49


Само да добавя: след около 30 000 км. след като сложих темпомата все повече се убеждавам, че разхода при вкл. темпомат се ВДИГА, на Голфа разликата не е много голяма, 3 л. на 1000 км., при Аудито (2,5 ТДИ, 5 цил.) е около 5-6 л. / 1000 км!



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 138 госта