Нормално озвучение отзад на Пасат В3 Комби (незавършено още)

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Нормално озвучение отзад на Пасат В3 Комби (незавършено още)

Мнениеот zfa159 » Пет 07 сеп 2007 23:24


Реших че в крайна сметка след като си смених предните колони (оригинално във вратите и пищялки в таблото) е време да помисля за задните.
Оказа се че отзад освен говорител със същия размер,какъвто вече има друг не може да се сложи (оглеждах корите по багажника и т.н.).След консултация със форума ми препоръчаха говорители Бошмен (или Бошман ).Обаче реших да експериментирам с поставянето на други по един по-различен метод.
За целта използвам следното :
Задната кора е на релси от двете страни и има няколко на брой (не се сещам колко точно) пръчки,които се движат в релсите.От последната пръчка до седалките остава някакво разстояние.Реших да сложа плоскост.
Говорителите се монтират на плоскостта и се монтират на нея и двете последни пръчки на щората (според мястото така,че кората да застане почти плътно до зания ред седалки и първата пръчка да е плътно до края на релсите).След това щората се скъсява с определената дължина и накрая и се слага лепка,каквато има в естествения си край,където се залепва за седалките.Обратната част на лепката се слага на подходящо място на кората (отгоре или отдолу още се чудя ама вероятно ще е отдолу) и така се получава частично твърда щора отзад.
Хубавотои в случая е че замисъла запазва функционалността на комбито - твърдата част с музиката остава подвижна на релси както е и самата кора и ако пречи в даден момент може да се махне.
Материалите са следните :
-плоскост с размери 109.5см х 36см х 18мм (последното е според вкуса ви и големината на говорителите).Размерите са подбрани според следното : разстояние между двете релси на колата е 110см а разстоянието от задната седалка до втората пръчка (броено от задната седалка) е 36см (с около 1см разстояние от седалката).
-мокет или фолио с размери,подходящи за да има да се загъне по ръбовете на плоскостта.
-лепило (Хелмевект) кутия около 300-400mL
-пирончета стъкларски според дебелината на плоскостта (аз използвах 1х16мм).
-говорители -тук вече по ваш вкус според предпочитанията.Аз си взех стандартни елипси 6х9 инча.
-куплунг - аз използвах два тип щика като на уредбите.
-кабели - при мен си вървяха с колоните.
-известно количество винтове за дърво пак според дебелината на плоскостта (аз използвам 3.5х16мм).
-лепка (незнам как се казва точно) - още не съм търсил и незнам каква ще използвам.
Тук е снимковия материал докъдето съм стигнал :) :
http://www.snimka.bg/album.php?album_id=170784

Процедурата по сглобяването е следната :
Според размера на говорителите се оразмерява и разрязва плоскостта.(в моя случай са два елипсовидни отвора).После се налага плоскостта върху парчето мокет и се очертават габаритите (външните размери) и отворите на плоскостта със сапун.Плоскостта се маха и очертаното се намазва с лепилото.Налага се плоскостта и се притиска да съхне.След 10-тина минути се намазват с лепило ръбовете отстрани (останалата извън плоскостта част от мокета) и се загъват плътно по ръбовете на плоскостта.За да не се разлепи следва заковаване на мокета към плоскостта с пирончетата (от задната страна,където е подгъва).Същото се повтаря и за 4-те ръба на плоскостта.Аз лично пирончетата ги заковавам през 4-5см за да е здраво.
После преди да се изрежат още в мокета дупките за говорителите ръба на плоскостта се намазва с леипло (за да не се ронят боклуци).След като изсъхне ръба се изрязват с макетно ножче отворите в мокета за говорителите.В близост до самия отвор се зачукват 4 пирончета (при мен ги зачуках в 4-те най-отдалечени точки на елипсовидния отвор) за да не се разлепи мокета докато се монтира говорителя.
Плоскостта се обръща наобратно и се монтират двата куплунга и се прекарват от тях проводници до говорителите.Аз използвам куплунг тип щипка,който има възможност да се завинти с два винт-а.Оригиналния кабел на колоните го наковах с пирончета по плоскостта и стана доста хубаво.
След това се срязва щората на багажника и се изнизват двете пръчки които ще се ползват за плоскостта.Монтират се подходящо (едната на 2-3см преди края на плоскостта откъм щората а другата където се падне според края на релсите).Може да се наложи едната пръчка да се среже (ако минава през говорителите) и ако се ползват по-големи говорители това се налага на 100%.Ако трябва се срязва според говорителите и се закрепя за плоскостта (на предварително отбелязаното място).Аз още не съм стигнал дотам ама закрепването мисля да осуществя с едни скобички от Бриколаж (представляват кръгло ухо с две плоски крайчета с по две дупки за завиване.Продват се в различни размери ама още незнам какъв точно ще ми е нужен защото не съм мерил пръчките).
След това се лепи лепката (аз лично ще си я и закова за плоскостта) и другата и част се зашива на кората (предварително отрязана по новата си дължина).
Когато кората е готова се прибягва до по-сложния момент.Разглобява се колата за да се стигне до кабелите за говорителите отзад и се извеждат през пластмасата на подходящ куплунг (аз ще използвам същия като на кората понеже е удобно и красиво разглобяемо съединение).
Засега толкова,пък като напредна още ще давам още инфо за тънките моменти в процедурата :)

Последна промяна от zfa159 на Нед 22 мар 2009 11:42, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
dandan
Мнения: 768
Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
Автомобил: Passat B5-5
Двигател: AHA 2003
Местоположение: Montreal

Мнениеот dandan » Сря 12 сеп 2007 7:34


Колега , завърши ли го , че искам да знам как е звученето ?


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Сря 12 сеп 2007 8:25


безсмислено упражнение.
защото:
1. ако искаш звук-обема на комбата е голям, ерго трябва бас с голяма площ на шпулата.
2. ако искаш функционалност това води до 2 проблема: а. трябва да махаш музиката (ОК това си го направил) и б. с напълването на комбата изчезва обема=изчезва баса.

през повечето време по презумпция колата е празна-возиш се ти.
затова ако искаш звук-сложи малки качествени елипси на оригиналните места и сложи един басбокс в ъгъла на багажника с усилвател който да дава кефа.
бокса естествено е римувабъл така че фунцията на комбата се запазва изцяло. ако искаш ела да видиш аз как съм го решил тоя проблем-доволен съм.

аа и проблем 3 на твоя дизайн са откритите отдолу говорители на тая наставка-ако караш нещо без да я махаш има риск да си повредиш говорителите или кабелите и оттам самата свирка ако окъси отзад.
има и проблем 4 които е свърсан с товароносимостта на пластмасовите релсички-не е голяма...
:wink:


Потребителски аватар
icotanev
Мнения: 46
Регистриран на: Чет 01 мар 2007 20:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

s

Мнениеот icotanev » Сря 12 сеп 2007 21:05


ееееее дай едно кадри да видиме че трябва да измисля нещо с баса


Потребителски аватар
DimitarBT
Мнения: 744
Регистриран на: Съб 23 фев 2008 8:38
Автомобил: VW Passat B3
Двигател: 2E
Местоположение: Ловеч
Контакти:

Мнениеот DimitarBT » Пон 10 мар 2008 13:24


Значи колеги,и аз имам пасат комби.Оригиналните говорители се бяха издухали и реших да ги сменя.Останах изненадан като видях че са с марка nokia :shock Както и да е.Отидох в магазина и си купих 2 комплекта на бошмен-за предните врати кръгли а за отзат елипси.Налжи се малко да ги преправя защото не пасваха както трябва на корите но ги куртолисах някак си :).Чесно казано не свирят зле.Саунда си остава добър.Сложих и един усилвател с 2 12" туби и стана работата.Та ако питате мен слагайте си говорителите там кадето им е мястото.Инжинерите на Wv са си изчислили че там трябва да седят.


Потребителски аватар
DJ_TOLYO
Мнения: 1245
Регистриран на: Пет 23 мар 2007 0:05
Автомобил: Passat Variant
Двигател: 2E 1991
Местоположение: Търговище

Мнениеот DJ_TOLYO » Пон 10 мар 2008 13:39


DimitarBT написа:Инжинерите на Wv са си изчислили че там трябва да седят.


Ама не са изчислили, че тези коли могат да се карат в нечовешките условия в България и всякакви видове пластмаси отзад да се разхлопат яко и... А за иситнските фенове на якия звук инжинерните решения на Ханс са меко казано смешни... :roll:


Потребителски аватар
picar4eto
Мнения: 49
Регистриран на: Пон 25 фев 2008 23:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот picar4eto » Пон 17 мар 2008 1:25


аз малко не съм съгласен с инженерите от vw за положението на музиката,нито с vaskoto1 за някакви проблеми!!!
http://www.snimka.bg/album.php?album_id=228471
няма никакви проблеми :) volume-то на max и газ!!!


myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот myrshavija » Пон 17 мар 2008 7:03


Не вярвам точно в тази тема да получиш похвала за тъпотията, която си направил. А и да залепиш надпис на стъклото, който е с правописна грешка ... сори, пиУе.


Потребителски аватар
picar4eto
Мнения: 49
Регистриран на: Пон 25 фев 2008 23:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот picar4eto » Пон 17 мар 2008 18:19


[quote="myrshavija"]Не вярвам точно в тази тема да получиш похвала за тъпотията, която си направил. А и да залепиш надпис на стъклото, който е с правописна грешка ... сори, пиУе.[/quote]
аз не мисля че искам "похвала" за тая "тъпотия" която съм направил!!!или може би ти си от тея хейтърчета дето квото нямат е "тъпотия"!!!не искам да се заяждам с когото и да било.а правописната грешка я видях когато залепихме вече надписа.и понеже е от вътрешната страна на стъклото ме беше страх да го махна за да не накъсам реотаните за подгряване пиУенце:)достатъчно ли бях изчерпателен?ако можеш повече евала!като не можеш мълчиш!!!Аз съм picar4eto,БЛАГОДАРЯ!



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 25 госта