Здравейте. Хрумна ми тази идея, но не намерих нищо по този въпрос в търсачката. Това което на мен ми хрумна е пълноуправляем тиристор, като комутиращ елемент. В момента се опитвам да си спомня нещо от тиристорната техника, която съм учил преди време, но ми изневерява паметта (много спим по лекции, ама мързел... кво да се прави). Предполагам с ШИМ ще стане по лесно, но не съм сигурен. Не са ми ясни и проблемите и явленията при подобно управление на постоянно токовите двигатели. Моля ако има някой по запознат да сподели. Да даде идея, или направо готово решение.
Благодаря предварително.
Безстепенно регулиране оборотите вентилатора на парното
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- mafiota
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
- Автомобил: Audi A6 C5
- Двигател: APU
- Местоположение: Козлодуй
proxy написа:.......... Но той е активно - индуктивен, именно за това е нужен D3.
Д3 е за " гасене" на обратните пренапрежения (преходните процеси) възникнали в следствие на импулсното захранване на активно индуктивния товар!
Аз си мислех за нещо подобно, но за перката на охлаждането - смисъл да започва плавно да се върти някъде от към 90' и при 105' да е на максимални обороти!
Но трябва доста прецизно да се вкара кривата на исползвания термодатчик в паметта на процесора.
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
L&R написа:Ето ти една с 555:
Понеже съм го правил , мога да се хвана на бас , че няма да работи

Причини: Товарът е с много голяма индуктивност и при около 5 kHz ток почти не протича

решението : дросел и кондензатор на маса. Неудобство:Голям ток-дебела тел, голям дросел (дори и тороид). Компромисно решение: Висока честота на ШИМ -40-60 kHz -трябва да се направи компромис между транзистора и дросела. Трябва да се помисли и за стръмното му отпушване !
Другото неудобно на тази схема е невъзможността за управление на ШИМ с напрежение, каквато предполагам е целта .
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Ами вариант за биполярен транзистор (мощен) с прецизно управление през база-та.Разбира се трябва да е повечко ватове и да се охлажда (с радиатор) ама пък отпада нуждата да се сагат разни там дросели (колегата доста заплашително описва размерите на въпросния дросел
).Иначе едно потенциометърче,един як транзистор,някой и друг резистор за базов делител заедно с потенциометъра,един диод все пак з обратните напрежения от мотор-а и луната спи
.Вярно че се връщаме назад във времето с около 15-20 години ама е простичко 



- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
emo-gar написа:Значи , мощният транзистор работи в ключов режим , т.е. не се притеснявайте за разсеяна мощност.Колко перки на печки (отоплителни) се въртят така.Трябва да има ограничител за ниските обороти , да не се налага да го засилиш и след това да намаляваш до желаното, демек начален "офсет"
На мен мисълта ми беше леко в друга насока - да се използва просто схема,която отпушва в различна степен един биполярен транзистор а не схема,която е с ШИМ или в ключов режим (което реално е нещо подобно като краен резултат) за да няма никакви изменения в захранващото напрежение на мотора освен големината на напрежението (и при шим и при ключов режим има насложена честота в напрежението което накои колеги твърдят че пречи).
Ако се използва обикновен транзистор с добре подбрани резистори на база-та може да се получи въпросното минимално напрежение от което да започва регулирането (добре пресметнат резисторен делител).Не е най-модерното решение ама......става

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 35 госта