Регулиране на фарове

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
chefo_
Мнения: 711
Регистриран на: Пон 06 авг 2007 13:43
Автомобил: vw golf 97 ubi
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Регулиране на фарове

Мнениеот chefo_ » Чет 07 юли 2011 22:12


dancing_niki написа:Хора, спрете се с тия разработки по труд и техника от комунизма. Дайте някой и друг лев на правилното място и да ви регулират фаровете както си му е реда и по норми. Много се съмнявам, че някой от нас е по-добър от групата инженери измислили начина на насочване на фаровете. Абсолютни глупости се пишат в тази тема вече!

тъй като не на всеки му харесва нечий друг начин за регулаж хората предлагат,и тези които имат нужда си избират вариант! мене тоя вариант да давам пара за нещо което мога да си свърша сам за 5 минути на фар,къде къде по бързо и не някой господин разбирач да ми дава акъл какво да съм направил и да ми гледа под капака и да пипа къде му не е работа!
към господин разбирача дето предлага да се дават пари и да се ходи на правилното място да ми обясни къде е това място! щото като ти ги настроят както според сервиза е правилно и на теб не ти хареса какво правим.отиваш и пак даваш пари да ти ги регулират! НЕ СЪМ ПСИХОЛОГ АМА СПЕСТЯВАМ МНОГО НЕРВИ! ако някой се поинтересува може да открие всичко.
автомобилните инжинери са измислили една екстра която някои от по старите автомобили не притежават,регулиране на фаровете от купето. така 4е групата инжинери са измислили как да си регулираш фара от мястото за фофиране в завидимост от това колко искаш да ти е осветено жена ли кара притеснявва ли се нов шофиор ли е и мога да продължа да давам примери до утре.
в темата става дума за ръчно регулиране на фаровете на кой как му харесва.всеки е длъжен да ползва на4ина който му е най уда4ен! има избор




Потребителски аватар
dancing_niki
Скиора
Мнения: 2106
Регистриран на: Нед 24 сеп 2006 17:55
Автомобил: VW Touareg V6 TDI Individual
Двигател: CASA
Местоположение: София

Re: Регулиране на фарове

Мнениеот dancing_niki » Пет 08 юли 2011 20:55


Всеки е длъжен да се съобразява с условията за безопасност! Реглажа отвътре е измислен за корекция на ъгъла на осветяване на пътя при пренасяне на товар в автомобила. За Пловдив незнам къде може някой да си регулира фаровете по спецификация на производителя, но за София мога да дам поне 5 примера за такива места, които са проверени. И понеже виждам, че в темата стана пренаселено от псевдо инженери не пожелавам на никой специалист по труд и творчество да го нацепят челно понеже си е регулирал фаровете "както му харесва".


Потребителски аватар
chefo_
Мнения: 711
Регистриран на: Пон 06 авг 2007 13:43
Автомобил: vw golf 97 ubi
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Регулиране на фарове

Мнениеот chefo_ » Нед 10 юли 2011 23:10


много поздрави ще имаш от псевдо инжинерите! вземи си попрочети правилника на движение!
п.п. ти като видиш велосипедист през тъмната част на денонощието, се стремиш да го нацелиш ли?!


Потребителски аватар
kr1s0
Мнения: 919
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 10:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Регулиране на фарове

Мнениеот kr1s0 » Чет 11 авг 2011 23:20


абсолютно безсмислен спор за това дали фаровете са на едно ниво.. разбира се ,че са :screwy
регулирал съм фарове с уред,който се настройва единствено на височината на средната точка на фара ,и на разстояние от 60 до 100см.И когато регулирам двата фара не променям нищо и снопа и на двата фара се настройва спрямо една и съща диаграма.при еднакви параметри и условия в регулирането на двата фара с уреда,с който ще ви ги настроят и в СБА , и където и да е .. как аджеба ще има различие в снопа на двата фара ?
Мога да приема единствено,че ако фара не е с лупа ,и има оребрение на стъклата си,може пречуването да става по различен начин на двата фара,но и това даже ме съмнява много :да:


Потребителски аватар
arkov
Мнения: 27
Регистриран на: Сря 12 май 2010 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Регулиране на фарове

Мнениеот arkov » Чет 03 ное 2011 16:27


kr1s0 написа:Мога да приема единствено,че ако фара не е с лупа ,и има оребрение на стъклата си,може пречуването да става по различен начин на двата фара,но и това даже ме съмнява много :да:


Колега нещо не те разбрах. :banghead: До колкото аз съм запознат(може и да се бъркам) ако фара, независимо дали е с халоген или ксенон, е с лупи то тогава стъклата трябва да са без оребрение(шарки). В случая само лупата прави лъча.
Тези фарове които са само с крушка (без лупа) пък задълително трябва да са с оребрено стъкло отпред - насочването на светлината се прави от рефлектора и оребрението.

Което ме навежда на мисълта, че дори и да си с китайски "ксенон" и оребрени стъкла, ако си го регулирал като хората не би трябвало да има проблем за теб и движещите се пред теб. :)


Потребителски аватар
slimmer
Мнения: 1012
Регистриран на: Чет 24 апр 2008 7:36
Автомобил: VW Bora
Двигател: TDI-AJM 2002
Местоположение: София

Re: Регулиране на фарове

Мнениеот slimmer » Чет 03 ное 2011 16:49


arkov написа:Тези фарове които са само с крушка (без лупа) пък задълително трябва да са с оребрено стъкло отпред - насочването на светлината се прави от рефлектора и оребрението.

Не е задължително - тъй наречените кристални фарове са нагледен пример - а някои модели излизат така от завода (пример - Golf4/Bora). За лупите ти е правилно мисленето, че не трябва да има оребрение:)
arkov написа:Което ме навежда на мисълта, че дори и да си с китайски "ксенон" и оребрени стъкла, ако си го регулирал като хората не би трябвало да има проблем за теб и движещите се пред теб. :)

http://www.citroen-bg.net/forum/viewtop ... 29&t=44005 Прочети и пак ще говорим, ако нещо не е ясно :)


Потребителски аватар
Сашо Белята
Мнения: 1748
Регистриран на: Пет 26 яну 2007 12:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Лясковец

Re: Регулиране на фарове

Мнениеот Сашо Белята » Чет 03 ное 2011 17:53


arkov написа:
kr1s0 написа:

Което ме навежда на мисълта, че дори и да си с китайски "ксенон" и оребрени стъкла, ако си го регулирал като хората не би трябвало да има проблем за теб и движещите се пред теб. :)


Колега там е цялата работа не само в рефлектора а и в стъклото. Разпръскването на светлинния сноп идва най вече от оребряването на стъклото на фара. А лупата събира светлинния сноп в по компактен вид. Така че хубаво са решили да спират от движение хора с автърмаркет ксенони монтирани на фарове различни от лупа !!!


Потребителски аватар
JC
Мнения: 809
Регистриран на: Сря 02 яну 2008 22:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Регулиране на фарове

Мнениеот JC » Пет 04 ное 2011 2:18


Колеги, за какво са ни формули, всички коли си имат процент и по този начин малкото h на стената се определя много ясно и точно за всеки автомобил !
Разстоянието А трябва да е същото на стената, каквото е и междуцентровото разстояние на фаровете -нали така !

Но кажете ми как да регулирам фарове настрани, добре това разстояние ще го спазя същото на стената ___/ -А- ___/ каквото е и между фаровете , но как мога да съм сигурен че колата е перпендикулярна на стената, а и да е , как ще се ориентирам двата фара в комплект наляво или надясно да ги насоча ... иначе височината е елементарна :roll: Тоест тряба да има мислена линия надлъжна на колата, която да дава среда за база, а такава няма хах ...
В сервизите, за да е коректен реглажа, то стенда трябва да е строго фиксиран спрямо колата, .. Защото на времето един влачеше такъв стенд пред колата и на въпроса ми, - ти откъде си сигурен ,че този уред е нагласен точно наляво или надясно, той не можа да ми отговори и мижеше приклекнал с едно око пред колата и гласеше нещо ...е стана ми ясно, взе ми 15лв и фаровете светеха събрани в точка на 5м пред колата ...

Искам да отида да си платя и да ми ги регулират качествено, но не знам къде, Четох за D&L на Овча купел, дали са добри, впечатления нещо :beer пък и ми е близо относително .


Потребителски аватар
arkov
Мнения: 27
Регистриран на: Сря 12 май 2010 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Регулиране на фарове

Мнениеот arkov » Пет 04 ное 2011 9:28


slimmer написа:http://www.citroen-bg.net/forum/viewtop ... 29&t=44005 Прочети и пак ще говорим, ако нещо не е ясно :)


Като погледнах статията и за секунда се появи искрица надежда, че D2R ще свърши работа в моя случай, но до колкото разбирам и те си искат специални рефлектор и стъкло. :(
При мен главния проблем е, че не мога да немеря кристално стъкло което да не струва половината от колата ми(от аватара). :) Ако намеря кристално стъкло мисля да пробвам с нещо такова или такова, но ако мога да намеря малко по-сносно решение преди това... :)

А в същност това D2R в какъв рефлектор и стъкло влизат?

Сашо Белята написа:Колега там е цялата работа не само в рефлектора а и в стъклото. Разпръскването на светлинния сноп идва най вече от оребряването на стъклото на фара. А лупата събира светлинния сноп в по компактен вид. Така че хубаво са решили да спират от движение хора с автърмаркет ксенони монтирани на фарове различни от лупа !!!


Да ясно, че светлината е резултат от крушката, рефлектора и стъклото. Основното ми главоблъскане по въпроса е, че търся начин да обзаведа ретро автомобил, а пък на него лупи някак си не му седят добре. ;) Иначе май единствения вариант за мен е лупичка и кристално стъкло. И както се вижда всички в тази тема се опитваме да намерим решение което да не пречи на другите и не оспорваме правотата на закон или предложение. :)


Потребителски аватар
slimmer
Мнения: 1012
Регистриран на: Чет 24 апр 2008 7:36
Автомобил: VW Bora
Двигател: TDI-AJM 2002
Местоположение: София

Re: Регулиране на фарове

Мнениеот slimmer » Пет 04 ное 2011 10:31


arkov написа:А в същност това D2R в какъв рефлектор и стъкло влизат?

Доколкото разбирам влизат само във фарове с рефлектори, които са мислени за ксенон - стъклото не знам какво точно е - комбинацията просто трябва да е съвместима с крушката, явно. Такива фарове май са направени за много малко автомобили - някое друго рено и мерцедес, доколкото съм запознат.
Аз съм с тези първите лупи, които си показал, и съм доволен, само че стъклото ми е без оребрения. За съжаление в твоя случаи не знам как да постъпиш, понеже фар, проектиран за ксенон без лупа надали ще намериш.
А относно стъклото - мисля че по поръчка някой, който се занимава с това, може да ти изработи кристални стъкла. И наистина не знам дали ще стои добре на този автомобил, а доколкото знам това е важно за хора като теб :) Не знам дали въобще ксенон ще му стои добре, честно казано, освен ако не е 4300К. Някак не ми се връзва синкава светлина от Beetle :)

Успех с решението! :)


Потребителски аватар
arkov
Мнения: 27
Регистриран на: Сря 12 май 2010 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Регулиране на фарове

Мнениеот arkov » Пет 04 ное 2011 11:17


slimmer написа:
arkov написа:А в същност това D2R в какъв рефлектор и стъкло влизат?

Доколкото разбирам влизат само във фарове с рефлектори, които са мислени за ксенон - стъклото не знам какво точно е - комбинацията просто трябва да е съвместима с крушката, явно. Такива фарове май са направени за много малко автомобили - някое друго рено и мерцедес, доколкото съм запознат.
Аз съм с тези първите лупи, които си показал, и съм доволен, само че стъклото ми е без оребрения. За съжаление в твоя случаи не знам как да постъпиш, понеже фар, проектиран за ксенон без лупа надали ще намериш.
А относно стъклото - мисля че по поръчка някой, който се занимава с това, може да ти изработи кристални стъкла. И наистина не знам дали ще стои добре на този автомобил, а доколкото знам това е важно за хора като теб :) Не знам дали въобще ксенон ще му стои добре, честно казано, освен ако не е 4300К. Някак не ми се връзва синкава светлина от Beetle :)

Успех с решението! :)


Точно 4300К мислих да изпробвам, тъй като не искам да бягам много далеч от оригинала, а 3000К седи като едновремешните светлини за мъгла, които слагахме по жигулите(ладите)... :) Кристални стъкла някак си не ми пасват и май на първо време ще пробвам да подобря работата на светлините по пътя описан от колегите тук. Благодаря за материала и съветите slimmer спести ми малко търсене, а може би и главоболия защото почти се бях литнал в грешната посока.


Потребителски аватар
dancing_niki
Скиора
Мнения: 2106
Регистриран на: Нед 24 сеп 2006 17:55
Автомобил: VW Touareg V6 TDI Individual
Двигател: CASA
Местоположение: София

Re: Регулиране на фарове

Мнениеот dancing_niki » Пет 04 ное 2011 12:09


Замърсявания върху стъклата също спомагат за разсейване на светлината и заслепяване. Повечето стендове за реглаж имат една "наблюдателница" в горния край с която се фиксира уреда точно където трябва спрямо фара. Преди седмица ходих в Хеед в Надежда и за реглаж ми взеха 12 лева и мога да кажа, че досега не съм бил на по-добро място за такава процедура, но не съм и търсил понеже правят всичко както трябва и фаровете са в правилната посока.


draganeski
Мнения: 685
Регистриран на: Сря 03 фев 2010 16:30
Автомобил: Mk3 GTI
Двигател: ABF

Re: Регулиране на фарове

Мнениеот draganeski » Пон 07 ное 2011 21:45


Колеги, регулирах си късите светлини да са на една линия. Но дългите: левия - свети много нагоре, а десния - много надолу, и за да ги оправя да светят на едно положение дългите светлини трябва да вдигна десния фар доста нагоре. По принцип дългите не трябва ли и те да светят на едно положение или е така, както е при мен? Благодаря, предварително ;)


Потребителски аватар
npu3pak
Мнения: 1292
Регистриран на: Пет 16 фев 2007 15:20
Автомобил: VW Passat B6 4Motion
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Регулиране на фарове

Мнениеот npu3pak » Пон 07 ное 2011 22:02


Провери крушката ти да не е разместена, защото дългите не могат да се регулират.


Потребителски аватар
butsefal
Мнения: 814
Регистриран на: Вто 05 май 2009 19:20
Автомобил: Golf 2 syncro passat B5 4motion
Двигател: RP AFN
Местоположение: Велико Търново
Контакти:

Re: Регулиране на фарове

Мнениеот butsefal » Съб 19 ное 2011 23:14


колеги, моля да бъда извинен че не прочетох цялата тема но го направих защото не вярвам да сте обсъждали моя проблем а имено: Фаровете ми са с фабрично затъмнение рефлектори и с гладки стъкла, Наскоро сложих машинки за регулиране, но понеже на тези затъмнените фарове нямаше отвори на стойките на фаровете за машинките се наложи да сложа стойките от оригиналните ми фарове. Проблемът ми се чвява в това че на височина ги регулирах, но нещо ми куца регулирането наляво/надясно и докъто карам на къси съм добре обаче обърна ли на дълги - цялото тъмно - празно. има ли начин сам да се преборя или ще трябва да пребягам през работно време до СБА
Стасва въпрос за "гоуф" 2



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 122 госта