температурен датчик от климатроник на климатик?

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

температурен датчик от климатроник на климатик?

Мнениеот Winner25 » Пон 20 юни 2005 15:23


възможно ли е да се сложи температурен датчик за купето от климатроник, който да включва и изключва климатика?




Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Мнениеот Winner25 » Пон 20 юни 2005 15:29


май обърках раздела. Ако е така ако може модераторите да преместят темата


Потребителски аватар
popeye
Мнения: 1253
Регистриран на: Пет 30 юли 2004 22:59
Автомобил: VW Passat variant 4motion 2002
Двигател: AMX 193hp 2771cc
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот popeye » Пон 20 юни 2005 21:16


по принцип може


Потребителски аватар
evgenyh
Мнения: 1405
Регистриран на: Пет 25 мар 2005 19:47
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: BSE 2005
Местоположение: София

Мнениеот evgenyh » Вто 21 юни 2005 11:07


едва ли ше стане само с един датчик, то ако беше толкова просто...
а иначе в купето са 2 датчика - един с перка дето дърпа въздух и един на таблото дето е светлочуствителен


Потребителски аватар
FELIPE
Мнения: 1740
Регистриран на: Нед 24 апр 2005 19:51
Автомобил: VW Bora 2002
Двигател: ASZ
Местоположение: Асеновград

Мнениеот FELIPE » Вто 21 юни 2005 12:10


Това с перката дето бръмчи и тегли въздух го имам и на термотроника .
На него не му ли е функцията да го вкл. и изкл. или нещо бъркам :) .


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Мнениеот Winner25 » Вто 21 юни 2005 17:49


Имам в предвид датчика да отчита температурата и като се постигне желаната температура да спира климатика, а вентилатора нека си работи


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Вто 21 юни 2005 19:56


климатроника прави температурата чрез климатика и парното-до достигане на зададена стойност-миксва ги.
иначе климатика си има изключвалка-като вдигнеш оборотите и стане яко студено-обикновен термостат спира компресора за да се избегне обледяване на изпарителя.
прекалено е сложно да си правиш климатроник-трябва да имаш:
1 управление на клапите за въздуха (топло/студено/вътре/вънка и т.н.)
2 контролер който да обработва инфото от датчика и да управлява клапите и евентуално скороста на вентилатора...
става яко манджа...


Потребителски аватар
DragoGT
1/8 перничанин
1/8 перничанин
Мнения: 10772
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 18:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот DragoGT » Вто 21 юни 2005 20:09


абре човека иска просто като стане 20 градуса в колата да спира климатика :) поне аз така го разбрах :)


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Мнениеот Winner25 » Сря 22 юни 2005 8:10


DragoCL написа:абре човека иска просто като стане 20 градуса в колата да спира климатика :) поне аз така го разбрах :)


Точно това исках да кажа


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Сря 22 юни 2005 8:17


е добре де ама нали после ще трябва да се пуска пак. на колко градуса и кое ще го следи?
нали за това трябва нещо да го чете тоя датчик и да казва-оп 25 градуса стана (примерно) пускам! оп айде вече е 20-спирам...
чат ли сте?


Потребителски аватар
Ice___Cool
Мнения: 398
Регистриран на: Съб 12 мар 2005 17:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот Ice___Cool » Сря 22 юни 2005 8:29


Това нещо се прави с контролер, както каза Васко, трябва да има управление и нещо да следи датчиците. На кратко - сложно е за направа в къщи. Разбира се можеш винаги да си сложиш една биметална пластина - такава каквато има в готварските печки и с една врътка да си я регулираш, но това не е много прецизна техника и температурата ти ще варира, пък и кой ще ти смесва въздуха - примерно имаш 20С охладен въздух и си настроил датчика на 25С, почва да духа студено и става 20С, спира климата и след време става 30С и пак се включва климата и така след половин час имаш настинали пътници в колата :wink: С прос датчик това се постига, освен ако не си постояно с едната ръка на врътките


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Мнениеот Winner25 » Сря 22 юни 2005 9:10


Виждал съм терморегулатори които се слагат при отопление с парно и котел на нафта. Мисля че тяхната амплитуда е по- малка. Ако се сложи един такъв който да пуска и да спира при промяна на температурата с 2 градуса няма ли да стане? И ще помоля ако някой може по подробно да ми обясни разликата между климатик и климатроник защото аз единственото което знам е че компресора на климатика се приема движение от двигателя а компресора на климатроника работи с ток от допълнителен генератор.


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Сря 22 юни 2005 9:15


това за компресора е пълна глупост!
а разликата съм я обяснил по-горе.
е тва е...


Потребителски аватар
FELIPE
Мнения: 1740
Регистриран на: Нед 24 апр 2005 19:51
Автомобил: VW Bora 2002
Двигател: ASZ
Местоположение: Асеновград

Мнениеот FELIPE » Сря 22 юни 2005 12:03


Сигурно звучи много ламерски ,ама нали на термотроника има написани някакви градуси от 18 до 25 мисля.
Това не означава ли,че ще държи чрез вкл и изкл градусите които са посочени от врътката.
Изобщо понеже аз имам отскоро колата и да не пускам нова тема-какво означава термотроник,защото предполагам като се казва климатик се има впредвид точно това и каква е разликата му от климатроника.
Зимата при отопление топлината от колата ли се използва или за тази цел работи компресора.
Извинявам се на колегата Winner25 ,че в неговата тема не давам,а търся информация.


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Мнениеот Winner25 » Сря 22 юни 2005 15:32


FELIPE написа:Сигурно звучи много ламерски ,ама нали на термотроника има написани някакви градуси от 18 до 25 мисля.
Това не означава ли,че ще държи чрез вкл и изкл градусите които са посочени от врътката.
Изобщо понеже аз имам отскоро колата и да не пускам нова тема-какво означава термотроник,защото предполагам като се казва климатик се има впредвид точно това и каква е разликата му от климатроника.
Зимата при отопление топлината от колата ли се използва или за тази цел работи компресора.
Извинявам се на колегата Winner25 ,че в неговата тема не давам,а търся информация.

Аз също не съм запознат с различните видове затова който знай ако може да обясни. И понеже и на мене това ми е първото лято с тази кола ще помоля по- опитните да обяснят как се регулира температурата на обикновенния климатик



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта