Смяна на задни амортисьори на Г2

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Смяна на задни амортисьори на Г2

Мнениеот wili98 » Нед 10 фев 2008 19:46


Предисловие..
Старият ми голф, беше с тотално издухали амортисьори отзад.
Карането му беше много много трудно.. и неприятно тропкаше.. стабилност да не говорим..

Целта... "с пръдня боя"....
Новият собственик на колата, не му се заделяха стабилна сума за амортисьори, и не се навиваше, докато благодарение на Niksi го уредих с чифт втора употреба, но работещи задни амортисьори.

Остана да ги сменим ;)
Необходими инструменти:
Звездогаечни ключове 17.. поне 2.
Тресчотка 1/4 , с фложка 10. /препоръчително/
Тресчотка 1/2 с фложка 17 /силно препоръчително/
Клещи тип "гарги"
Ключ за джанти, крик
трупчета дървени ;)
секрета за секретният болт на джантите /в случая липсваше.. и загубихме 20 мин да предобрим болта ;)/

Старт.
1. Отвивате пластмасовите кори кори в багажника които са над амортисьорите.
отвивате оградените с червено болтове с 10 /има и един отзад който се вижда... ама не съм го снимал/
Изображение
Изображение

2. Вече виждате горната част на амортесьора.. и сваляте предпазната гума.
Изображение
Изображение

3. Развивате гайката.. държите си контра, с гаргите.. да не се върти амортесьора ;) /по-надолу е снимано как на свален амортисьор/
Изображение

4. След което развивате и гайката на тампона.
Изображение
Изображение

5. Развивате гумата от страната от която сменяте
Укрепвате я с трупчета.. отпред /със заключен волан/ .. за да не се катурне от крика
Вдигате колата на крик
сваляте гумата

6 . Лягате вкарвате ключа по този начин за да си държите контра, след което с силен и постепенен натиск НО НЕ РЯЗКО.. развивате болта...
Развива се трудно.
/на снимката не се вижда болта ;)/ но той е от външната страна и не е труден за достъп..
Да не хванете да развивате от тук с този ключ който съм снимал за контра... ;)
Изображение


7. След като развиете болта и го извадите, с натиск в/у моста .. с крак надолу, си вадите амртисьора и той ви е в ръцете...
Изображение
Изображение

8. Държите си контра с гаргите, и развивате пак със 17 и тази гайка.
Изображение

преди да сте отвили напълно гайката, натиснете пружината и вижте дали се освобождава лесно...
ако напъва сериозно, ще се наложи да използвате скоби...


При мен нямаше нужда...
Отвих си спокойно..

сменявате квото е необходимо..
и по обратният ред ;)

Време за изпълнение..
около и под 1 час за двата амортисьора.. с помощник ;)




Потребителски аватар
Голф2
Мнения: 72
Регистриран на: Съб 24 фев 2007 21:45
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот Голф2 » Съб 16 фев 2008 23:42


Батка тоя ключ дет си го рагнал вътре за контра няма смисал аз като слагахме спортни пружин с някои колеги от форума [rusiq24 i FreeSoul]
като сваляхме не ми се е налагало да държа контра иначе за другите работи си ги описал добре ще са полезни.


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Нед 17 фев 2008 0:40


Аз съм мързелив..
мислиш ли, че щях да го сложа, ако нямаше смисъл от него ;)
пробвай и без него.. и си превърташе гайката ;)


Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5086
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот °niksi° » Нед 17 фев 2008 1:05


На всички със барабани отзад 100% трябва да се държи контра.
На повечето от тези с дисковете /фабрично/ гайката има нещо като стопер и няма нужда да се държи контра.


Потребителски аватар
POLO PAVLETI
Мнения: 1675
Регистриран на: Съб 13 авг 2005 20:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Airport Sofia (SOF / LB SF)

Мнениеот POLO PAVLETI » Нед 17 фев 2008 9:22


Голф2 написа:Батка тоя ключ дет си го рагнал вътре за контра няма смисал аз като слагахме спортни пружин с някои колеги от форума [rusiq24 i FreeSoul]
като сваляхме не ми се е налагало да държа контра иначе за другите работи си ги описал добре ще са полезни.

Батка оригинално там има едни ламаринки които държат контра, но в повечето случаи ги няма.За това и контрата с ключ е задължителна :wink:


Потребителски аватар
parno
Мнения: 7285
Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот parno » Нед 13 апр 2008 19:20


преминах през това изпитание.но не за амортесьори а за тампони и прахови капачки...голямо блъскане..но да кажа само че не всички Г2 с задни дискови спирачки си имат контра.при мен се налагаше да се държи с ключ.първата ми смяна на тези консумативи благодарение на тази тема :D



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта