Как си поправих подгряването на задния прозорец...

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
alex_g
Мнения: 51
Регистриран на: Вто 27 апр 2010 16:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Как си поправих подгряването на задния прозорец...

Мнениеот alex_g » Вто 27 юли 2010 12:10


Изображение



Колеги и аз имам същия проблем и не искам да го запоявам с поялник (за да не рискувам да счупя цялото стъкло), изчетох цялата тема с интерес
и само да попитам с тези лепила ще мога ли да го залепя ?




Потребителски аватар
alex_g
Мнения: 51
Регистриран на: Вто 27 апр 2010 16:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Как си поправих подгряването на задния прозорец...

Мнениеот alex_g » Нед 01 авг 2010 11:12


:arrow:


Потребителски аватар
crashman
Мнения: 321
Регистриран на: Вто 07 юли 2009 16:29
Автомобил: Bora
Двигател: AUS
Местоположение: морето
Контакти:

Re: Как си поправих подгряването на задния прозорец...

Мнениеот crashman » Пон 02 авг 2010 21:25


Аз лично се съмнявам с поялника да пукнеш стъклото, няма да го държиш с минути, само допираш, нагряваш, запояваш и дуАш :lol:
Както е казал колагата - електропроводимо лепило /днес го гледах в Практикер, но не помня цена/ и си ток.


Потребителски аватар
mucho
Палячо
Мнения: 1366
Регистриран на: Пон 05 апр 2004 12:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Как си поправих подгряването на задния прозорец...

Мнениеот mucho » Вто 28 дек 2010 10:02


Здравейте колеги,

Някой може ли да ми каже това проводящо лепило дали има и свойствата да подгрява или просто прави свръзка между прекъснатите "писти"?!


Потребителски аватар
gavas
Мнения: 79
Регистриран на: Съб 20 юни 2009 13:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Как си поправих подгряването на задния прозорец...

Мнениеот gavas » Вто 28 дек 2010 10:47


mucho написа:Здравейте колеги,

Някой може ли да ми каже това проводящо лепило дали има и свойствата да подгрява или просто прави свръзка между прекъснатите "писти"?!


Най-вероятно само прави връзка.
Не съм запознат с лепилото, но шанса да работи като реотан е нищожен. Нали се сещаш, че се ползва и за куп други места, където греенето е нежелателно. Примерно да си поправяш пистите на платката на арматурното табло.
Което ме подсеща, че ако възстановяваш цяла писта / от край до край на стъклото / ще имаш проблеми със тоците, щото на практика си направил късо съединение.
Нека някой, който е възстановявал по-дълга част от писта премери съпротивлението на реотана /на клемите/ на лепеното, и го сравни със съпротивлението на здрав, оригинален реотан, за да не патите по ел. инсталации и акомулатори.


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Как си поправих подгряването на задния прозорец...

Мнениеот fox_vt » Вто 28 дек 2010 12:09


То по дълга част от 5 санта не си струва да се прави а даже и 30-40 см да свържеш няма да се отрази много на общото съпротивление понеже всички писти са паралелно свързани а цялото съпротивление е няколко ома.Е сега ако наплескаш цяла писта открай до край може да има негативни последици ама това само по себе си е глупаво.


Потребителски аватар
gavas
Мнения: 79
Регистриран на: Съб 20 юни 2009 13:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Как си поправих подгряването на задния прозорец...

Мнениеот gavas » Чет 30 дек 2010 22:48


fox_vt написа:То по дълга част от 5 санта не си струва да се прави а даже и 30-40 см да свържеш няма да се отрази много на общото съпротивление понеже всички писти са паралелно свързани а цялото съпротивление е няколко ома.Е сега ако наплескаш цяла писта открай до край може да има негативни последици ама това само по себе си е глупаво.


Ами не си прав, щото почти целия ток ще мине по пистата с по-ниското съпротивление, и ако си "направил" половин писта /30-40 см/ най-вероятно ще изгори отново, щото ще прегрее.
Ако не вярваш откъде ще мине тока - провери в учебника по ел. техника.


Потребителски аватар
yarek
Мнения: 2312
Регистриран на: Пет 24 апр 2009 18:41
Автомобил: Passat B5
Двигател: AJM 2000
Местоположение: Габрово - Daugavpils

Re: Как си поправих подгряването на задния прозорец...

Мнениеот yarek » Нед 22 яну 2012 23:25


Набавих въпросното лепило Бизон, сега ще чакам да се затопли, защото на самото лепило пише че трябва да се работи при температура 20 градуса.


Потребителски аватар
Denzi
Мнения: 209
Регистриран на: Вто 16 окт 2007 21:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол

Re: Как си поправих подгряването на задния прозорец...

Мнениеот Denzi » Вто 24 яну 2012 0:52


Даа попитам за моя проблем който е (мисля) по-сериозен.Смених капака на багажника и на новия капак имаше някакво фолио(на места прозрачно на места тъмно) и го разлепих.Уж нагрявах мокрих за да не разлепя реотаните ама пак съм ги прецакал и не ми работи подгрева на стъклото.Не мисля че с тези лепила ще може да се поправи защото като гледам линиите на лампа има места по 40-50 см направо си липсват.Някакви идеи за ремонт?
Пазя стария капак със стъклото което си работеше безпроблемно, ноо "майсторите" не искат да свалят здрави стъкла,защото много ги чупят и не им се рискува.


Потребителски аватар
groznika
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 16 яну 2007 11:23
Автомобил: Bora 1.8T
Двигател: AUM
Местоположение: София

Re: Как си поправих подгряването на задния прозорец...

Мнениеот groznika » Сря 25 яну 2012 10:07


Според мен най-добре в твоя случай е да подмениш прозореца. Можеш и сам да опиташ внимателно да демонтираш здравото стъкло или да търсиш навит майстор за целта.

Успех :)


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13429
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Как си поправих подгряването на задния прозорец...

Мнениеот kris11 » Чет 26 яну 2012 11:38


Denzi написа: Пазя стария капак със стъклото което си работеше безпроблемно, ноо "майсторите" не искат да свалят здрави стъкла,защото много ги чупят и не им се рискува.

Стъклото е лепено.
На Пуловера на сина махах стъклото със струна , но имаше отвор наблизо до стъклото от ръжда. 2-3 струни ми свършиха работа, но е много бвна операцията. После го знаесох на стъклар да го залепи.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6150
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Как си поправих подгряването на задния прозорец...

Мнениеот ktamen » Чет 26 яну 2012 12:30


mucho написа:Здравейте колеги,

Някой може ли да ми каже това проводящо лепило дали има и свойствата да подгрява или просто прави свръзка между прекъснатите "писти"?!

Всички проводници имат свойството да подгряват когато през тях протича ток. Колкото по-голямо съпротивление имат - толкова повече се загряват от един и същ ток. Доколкото съм запознат нагревателите на стъклото са от най-обикновена мед и са отлични проводници, лепилото колкото и добър проводник да е, едва ли е по добър от непрекъснат меден проводник, така, че би трябвало да загрява повече от медта. Друг е въпроса, че медните писти са много тънки и едва ли от лепилото може да се направи също толкова тънка писта, а колкото е по-дебела - толкова по-малко съпротивление ще има.
Проводник в лепилото е сребърен прах. Медта отстъпва по проводимост единствено на среброто, но разликата е нищожна, а понеже сребърния проводник не е цял а има милион "снадки" съпротивлението на лепилото е доста голямо.


Потребителски аватар
dancing_niki
Скиора
Мнения: 2106
Регистриран на: Нед 24 сеп 2006 17:55
Автомобил: VW Touareg V6 TDI Individual
Двигател: CASA
Местоположение: София

Re: Как си поправих подгряването на задния прозорец...

Мнениеот dancing_niki » Чет 26 яну 2012 13:37


Някой в една тема не беше ли писал, че от меден проводник беше изжулил малко меден прашец и го е смесил с лепилото за по-добра проводимост, за да се избегне точно прегряването в точката на лепенето? Помислете и върху този вариант.


Jblaze
Мнения: 22
Регистриран на: Вто 13 мар 2012 10:46
Автомобил: Seat Leon
Двигател: 1.9 TDI ALH
Местоположение: София

Re: Как си поправих подгряването на задния прозорец...

Мнениеот Jblaze » Нед 19 яну 2014 22:07


Направих процедурата със сребърния лак от Конрад преди 2 месеца и всички ленти се оправиха. Преди 2 седмици обаче една спря да работи, оправих я. Снощи видях, че имам пак 2 неработещи. Споделете има ли някаква друга тънкост след като се мине с лака (по принцип нанасям 2 слоя и чакам 24ч) или съм Марко Тотев и не ми върви :)?

Благодаря!
ПС Предполагам е от значение, че оправих около 10 ленти, някои от тях са с по-големи участъци покрити с лак (7-8 см).


ivosla
Мнения: 1
Регистриран на: Пон 07 юни 2010 7:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Как си поправих подгряването на задния прозорец...

Мнениеот ivosla » Чет 06 окт 2016 22:48


Пиша, за да облекча всички с проблема отлепена клема на отоплението на задното стъкло. След като изчетох доста подобни теми в различни форуми, най-после и аз си реших проблема. Кратката версия: просто звъннете на сервиза в кв.Сухата река, тел. 0888/ 928 772 и обяснете какъв е случая. Оттам-нататък нямате грижи...

Мога да споделя какво се случи при мен:
След великата градушка през лятото на 2014, останах без задно стъкло. На счупеното стъкло клемите бяха вградени в дебелина, а на подмененото моят майстор ги бе запоил върху стъклото, отвътре. Отоплението си работеше, докато не минех през някоя дълбока дупка - тогава дясната клема се отпояваше и дотам с отоплението. Четири пъти пада (все дясната) и четири пъти след ново запояване изтрайваше за по няколко месеца, докато пак падне. През лятото си я оставях да виси така.

Последният, пети път, вече бях решил да намеря друго решение. Зачетох из форумите - някои бяха останали доволни от електропроводимото лепило BISON ELECTRO. Качествата му бяха изглеждаха убедителни и тръгнах да го диря. Явно темите за препоръките му са стари, тъй като се оказа, че вече никъде го няма - ни в магазини, ни като онлайн доставка. В Баухаус има огромен щанд на BISON, но и там го нямат вече - спрели да го предлагат, тъй като било скъпо (последно около 40 лв) и не се купувало. Направо се отчаях - запояването не помагаше, а електропроводимо лепило нямаше...

Докато търсех електропроводимо лепило, случайно бях попаднал и на препоръката на сервиза в кв.Сухата Река. Бях си я оставил като резервен вариант, но явно вече нямах друг избор. За щастие, телефонният номер беше актуален - 0888/ 928 772. Оказа се, че толкова години по-късно още се занимават. Човекът ме поразпита какъв е случая, предварително ми каза цена (20лв), отидох, а той дойде дори 5 мин. по-рано. Приключи за 20-30 мин., отоплението работеше. Беше свършил работата, взе ми колкото беше казал. Предложих да му оставя бакшиш няколко лева отгоре - отказа ми. На потегляне си обещах да напиша в тези овехтели стари теми по една добра дума, за да го похваля. Успех на всички!



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: anger и 151 госта