Монтаж на Темпомат на Golf 4, Bora TDI 1998г. !

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
MAPTO7007
Мнения: 52
Регистриран на: Вто 22 сеп 2009 15:00
Автомобил: Golf 4 4MOTION - Audi A4[quattro]
Двигател: AZJ 2002 - BFB 2007
Местоположение: България (BG)

Re: Монтаж на Темпомат на Golf 4, Bora TDI 1998г. !

Мнениеот MAPTO7007 » Сря 29 юли 2020 14:41


Привет и от мен.
Възникна проблем при добавянето на темпомата на Голф-а.

Закупих лостче от новия тип марка ERA и кабели от Алиекспрес.
Цветовете на кабелите не бяха като на оригинален сноп ами с плътни цветове.

Колата е Голф 4 2.0i (AZJ) 2002 година.
От файла в pdf и след разглабяне на всичко установих,че немския инженер наистина ми е спестил кабелите от буксата на ЕКУ до черната букса.
Следователно трябваше да следвам схемата от файла,която гласеше,че трябва да закача директно кабелите от буксата на лостчето към буксата на ЕКУ.

Така и направих,използвайки схемата от Аутодата,която до сега не ме е подвеждала.
ПИН 2 към ПИН 75
ПИН 3 към ПИН 57
ПИН 4 + ПИН 7 към ПИН 38
ПИН 5 към ПИН 76
ПИН 6 кабелчето.с кабелна обувка на +12в през бушон.

Всичко добре,влизам с ВагКом в Engine и виждам в второто поле,че вече имам буква "G" там където е кода на мотора.
Влизам в Login 11,пиша 11463,натискам Do It,обаче не ми изписва Code Acepted,нищо,така ли трябва да е?

На Measuring Block в 066 група,спирачката и съединителя реагират,но копчетата и лостчето НЕ.

Незнам как да диагностицирам проблема.
Имам едно леко съмнение,защото черната буска влизаща в лостчето,не иска да щракне да заклини щипката в него,но и не искача,може ли от това да е проблема?
Изобщо всякакви съвети за адекватна диагностика и отстраняване на проблема,биха ми били от полза.

Мерси предварително.




Stefann3
Мнения: 1
Регистриран на: Съб 12 сеп 2020 13:03
Автомобил:
Двигател:

Re: Монтаж на Темпомат на Golf 4, Bora TDI 1998г. !

Мнениеот Stefann3 » Съб 12 сеп 2020 13:31


Здравейте, прочетох доста по темата, но нямам категоричен отговор, дали мога да сложа темпомат на Seat vario 2002г 1.9AGR. Може ли някой да съдейства? :redface
Прикачени файлове
DC725DBE-CE7A-4402-BB1A-B5527BEC5354.jpeg


Потребителски аватар
mitkovbg
Мнения: 35
Регистриран на: Нед 14 юли 2013 15:27
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: TDI ASZ 2002
Местоположение: Бургас

Re: Монтаж на Темпомат на Golf 4, Bora TDI 1998г. !

Мнениеот mitkovbg » Чет 12 ное 2020 0:08


И ето, че при мен се появи проблем. Темпомата го закупих преди 5г, китайски, новия модел. Пристигна от чужбина, взех го тогава за 100лв с кабела. Кабела беше от модела, на който синия кабел към бушона е без допълнителна букса - просто резнат и толкова. След малко ще пиша за него подробност. Та преди 1 седмица ми изчезна десния мигач. Свалих лостчето, разглобих го и се оказа, че вътре пластинката, която трябва да прави контакт, просто не може да осъществи тази процедура. Става въпрос за някакви милиметри. Не беше нагоряла, но и не може да се коригира позицията и. Оказа се, че самата пластмаса на лоста вътре се е изметнала/изкривила и няма оправяне. И понеже не си бях вкъщи, а бях разхвърлил колата, напъхах една хартия в него, за уплътнение и след като успешно се прибрах с работещ мигач, свалих лоста и го изхвърлих от колата. Разглобих оригиналния лост и мислих да ползвам основата от оригиналното ми лостче /без темпомат/, като прехвърля това с темпомата... Обаче се оказа, че двете сглобки са крайно различни и това е просто невъзможно. На оригиналния лост, пластинките са толкова просто и кадърно направени, че дори и да се изкриви/нагори нещо - всичко може да се пипне и коригира. Тези на китайския лост, просто са под всякаква критика. Отделно, че и самите лостчета са различно изработени /относно механизъм/, затова се отказах.
Да, китайския лост е по - тих, по - стегнато се движи и т.н., но просто не издържа. Оригиналния лост е по - раздрънкан, по - шумен, но това го отдавам на факта, че на лепенката му пише 07/02/02.. Не знам каква е причината да се случи това нещо с китайския лост, но определено аз не съм го тормозил изобщо. Или явно не съм пропускал да си използвам мигачите винаги, когато се налага.
............А ето и малко редове, относно снопа с кабели. Моделите са два - оригиналния, който на синия кабел към бушона има букса и от буксата излиза още един син кабел. Целта е следната - вади се кабела от бушона и на негово място се пъха синия, от кабелния сноп на темпомата. Получава се така, че кабела от черната букса на кабелния сноп е вързан към бушона, а вече извадения е свободен. Точно на свободния кабел, който преди това е бил изваден от бушона, се слага другата част от буксата на снопа, идващ от темпомата и двете части на буксата се свързват. Целта е всичко да е направено културно - без изолиране, рязане, заголване и запояване на кабели. Другия модел си е просто резнат кабел, като този, с който дойде темпомата. С него по принцип трябва да има една червена бърза връзка, в която се слагат тези два кабела и чрез една пластина, която се набива в бързата връзка, се осъществява свързването - на мен този начин не ми харесва. Други, продават тези кабели без тази бърза връзка и единствения вариант е заголване на кабели, запояване, рязане и т.н.
П.с. Та така, засега си карам с оригиналния лост и си търся някой качествен, па може и оригинален темпомат, ама от новия модел..


Потребителски аватар
batkotivalio
Мнения: 597
Регистриран на: Съб 12 май 2007 20:56
Автомобил: VW Golf TDI
Двигател: AJM
Местоположение: София
Контакти:

Re: Монтаж на Темпомат на Golf 4, Bora TDI 1998г. !

Мнениеот batkotivalio » Чет 03 дек 2020 18:22


Чета и ме избива на яд, защото го играх подобно със същия китайски боклук. Само едно мога да кажа: НЕ купувайте китайски боклуци!!! Не стават за нищо и ти излиза през носа! На мен например от китайския боклук не ми работеше функцията за автоматично изключване на мигача след завой - страхотно нали...
Намерих си оргинален, втора употерба за 40лв и всичко просто си заспа!!! Всеки сам да си прави изводите.


Потребителски аватар
MAPTO7007
Мнения: 52
Регистриран на: Вто 22 сеп 2009 15:00
Автомобил: Golf 4 4MOTION - Audi A4[quattro]
Двигател: AZJ 2002 - BFB 2007
Местоположение: България (BG)

Re: Монтаж на Темпомат на Golf 4, Bora TDI 1998г. !

Мнениеот MAPTO7007 » Пет 04 дек 2020 17:23


Аз уж закупих европейски на марката ERA (Italy) ама нещо за пръв път от 3 монтирани коли,само този на Голф-а не тръгна.


zarin_86
Мнения: 1
Регистриран на: Пон 01 фев 2016 19:33
Автомобил:
Двигател:

Re: Монтаж на Темпомат на Golf 4, Bora TDI 1998г. !

Мнениеот zarin_86 » Пет 30 апр 2021 21:34


Здравейте ,
Ще съм благодарен , ако някой успее да ми каже дали може да се сложи темпомат на бора с двигател 2.0 APK.
Дроселовата клапа е с номер 06А 133 064 H



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 27 госта