Старият ми голф, беше с тотално издухали амортисьори отзад.
Карането му беше много много трудно.. и неприятно тропкаше.. стабилност да не говорим..
Целта... "с пръдня боя"....
Новият собственик на колата, не му се заделяха стабилна сума за амортисьори, и не се навиваше, докато благодарение на Niksi го уредих с чифт втора употреба, но работещи задни амортисьори.
Остана да ги сменим

Необходими инструменти:
Звездогаечни ключове 17.. поне 2.
Тресчотка 1/4 , с фложка 10. /препоръчително/
Тресчотка 1/2 с фложка 17 /силно препоръчително/
Клещи тип "гарги"
Ключ за джанти, крик
трупчета дървени

секрета за секретният болт на джантите /в случая липсваше.. и загубихме 20 мин да предобрим болта

Старт.
1. Отвивате пластмасовите кори кори в багажника които са над амортисьорите.
отвивате оградените с червено болтове с 10 /има и един отзад който се вижда... ама не съм го снимал/
2. Вече виждате горната част на амортесьора.. и сваляте предпазната гума.
3. Развивате гайката.. държите си контра, с гаргите.. да не се върти амортесьора

4. След което развивате и гайката на тампона.
5. Развивате гумата от страната от която сменяте
Укрепвате я с трупчета.. отпред /със заключен волан/ .. за да не се катурне от крика
Вдигате колата на крик
сваляте гумата
6 . Лягате вкарвате ключа по този начин за да си държите контра, след което с силен и постепенен натиск НО НЕ РЯЗКО.. развивате болта...
Развива се трудно.
/на снимката не се вижда болта

Да не хванете да развивате от тук с този ключ който съм снимал за контра...

7. След като развиете болта и го извадите, с натиск в/у моста .. с крак надолу, си вадите амртисьора и той ви е в ръцете...
8. Държите си контра с гаргите, и развивате пак със 17 и тази гайка.
преди да сте отвили напълно гайката, натиснете пружината и вижте дали се освобождава лесно...
ако напъва сериозно, ще се наложи да използвате скоби...
При мен нямаше нужда...
Отвих си спокойно..
сменявате квото е необходимо..
и по обратният ред

Време за изпълнение..
около и под 1 час за двата амортисьора.. с помощник
