Диагностика на шибедах на Голф/Пасат
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- hop
- Мнения: 100
- Регистриран на: Чет 25 май 2006 16:00
- Автомобил: VW Touran 2005
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Чудесна тема!
Може би само трябва да се добави и, че ел. механизмът (двигателя) на шибидаха има и термична защита. С две думи - ако ел.моторът при работата си прегрее, тази защита го изключва и люкът остава в това положение и трябва да се използва шестограма -"манивела" за да се придвижи ръчно или да се изчака да се охлади.
Причините за прегряването на моторчето могат да бъдат отново в липсата на смазване на водачите. Триенето при движение е голямо, ел.мотора се товари и грее повече от нормалното, сработва термичната защита и люка спира, като "ни приема, ни предава".
Термичната защита на шибидаха може да сработи и ако колата е оставена дълго време да я пече слънцето в някой горещ летен ден...
Може би само трябва да се добави и, че ел. механизмът (двигателя) на шибидаха има и термична защита. С две думи - ако ел.моторът при работата си прегрее, тази защита го изключва и люкът остава в това положение и трябва да се използва шестограма -"манивела" за да се придвижи ръчно или да се изчака да се охлади.
Причините за прегряването на моторчето могат да бъдат отново в липсата на смазване на водачите. Триенето при движение е голямо, ел.мотора се товари и грее повече от нормалното, сработва термичната защита и люка спира, като "ни приема, ни предава".
Термичната защита на шибидаха може да сработи и ако колата е оставена дълго време да я пече слънцето в някой горещ летен ден...
- Speed_Am_All
- Мнения: 256
- Регистриран на: Вто 06 мар 2007 18:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Speed_Am_All
- Мнения: 256
- Регистриран на: Вто 06 мар 2007 18:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- PostMortem
- Мнения: 135
- Регистриран на: Пон 07 юли 2008 18:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Господа, днес преживях несравнимия трепет наречен "счупен ляв водач" на шибедаха! След като усетих че идва дъждовния сезон и люка ми не може да се затвори и се препотих 3 пъти, веднага се допитах до форумАт Благодаря на колегата Icefire за изчерпателния туториал и на немския инженер, че е сложил ръчно затваряне
- newmaster
- Мнения: 4
- Регистриран на: Съб 14 юни 2008 19:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Супер си го написал icefire, обаче на мен не ми стана ясно едно, но предполагам че моя проблем е като т.5. Защото: отваря се нагоре и надолу, но като тръгна да го отварям изцяло, отваря се някъде до половината и от там на татъка не може а когато го върна (ръчно) боята в единя от задните ъгли е надрана (което ми създаде допълнително проблеми). Тогава някой ми каза че се оправя само като сваля тапицерията на тавана. Това + надраната боя бяха последните капки в чашата на търпението ми, откачих копчето на шибедаха (за да не може друг да го отваря, случайно или нарочно) и не съм го пипал. Ако някой може да каже как да го оправя благодаря предварително. Става дума за Passat B3, набор 88.
- icefire
- Мнения: 1777
- Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Мünchen/София
newmaster написа:Супер си го написал icefire, обаче на мен не ми стана ясно едно, но предполагам че моя проблем е като т.5. Защото: отваря се нагоре и надолу, но като тръгна да го отварям изцяло, отваря се някъде до половината и от там на татъка не може а когато го върна (ръчно) боята в единя от задните ъгли е надрана (което ми създаде допълнително проблеми). Тогава някой ми каза че се оправя само като сваля тапицерията на тавана. Това + надраната боя бяха последните капки в чашата на търпението ми, откачих копчето на шибедаха (за да не може друг да го отваря, случайно или нарочно) и не съм го пипал. Ако някой може да каже как да го оправя благодаря предварително. Става дума за Passat B3, набор 88.
Не е проблемът като в точка 5, колега, тогава нямаше да може да се отваря назад дори и до някъде...ако не ще да се отвори докрай, пробвай да смажеш, а ако не - значи най-вероятно се е счупил гадният водач...
- burkov2
- Мнения: 97
- Регистриран на: Пон 27 авг 2007 10:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
На мен пък ми беше изгоряло нещо в машинката и вървеше само на едната страна (може да се добави в някоя от точките) и бая зор видях докато разбрах че не друго, а нова трябва. Един пич ми я шитна за 20 кинта (жив и здрав да е).
Но като така и така съм се разприказвал, искам да ви дам един съвет. Т.е. какво аз направих. Значи:
1. Почиствате си хубаво ръбовете на уплътнението.
2. Мажете с грес (е, малко де) ръбовете на тавана (сиреч там дето опира уплътнението).
3. Затваряте "шибиДУХ"-а
4. Стабилно със силиконче отвсякъде (вие преценете кой вид силикон, щот не разбирам)
5. На другия ден (а бе.. не е зле даже 2дни) хващате тъничко ножче и "отрязвате" прецизно силикона от тавана така че фактически той става част от уплътнението.
6. Пак взимате греста и мажете много стабилно релсите.
Аз направих по-горе описаното. Хем си ми е уплътнен шибидаха със силикон и въобще не тече (е, и да не е вечен, ако се пооткърти от тук от там, мога винаги да го сменя), хем си е гресиран и нямам притеснения че ще се счупи Успех, колеги!
Но като така и така съм се разприказвал, искам да ви дам един съвет. Т.е. какво аз направих. Значи:
1. Почиствате си хубаво ръбовете на уплътнението.
2. Мажете с грес (е, малко де) ръбовете на тавана (сиреч там дето опира уплътнението).
3. Затваряте "шибиДУХ"-а
4. Стабилно със силиконче отвсякъде (вие преценете кой вид силикон, щот не разбирам)
5. На другия ден (а бе.. не е зле даже 2дни) хващате тъничко ножче и "отрязвате" прецизно силикона от тавана така че фактически той става част от уплътнението.
6. Пак взимате греста и мажете много стабилно релсите.
Аз направих по-горе описаното. Хем си ми е уплътнен шибидаха със силикон и въобще не тече (е, и да не е вечен, ако се пооткърти от тук от там, мога винаги да го сменя), хем си е гресиран и нямам притеснения че ще се счупи Успех, колеги!
Re: Диагностика на шибедах на Голф/Пасат
Не знам дали е за тука ама може ли някой да ми обясни подробно как се сваля тавана (пасат б3 комби)
- icemenn
- Мнения: 504
- Регистриран на: Съб 12 яну 2008 22:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Диагностика на шибедах на Голф/Пасат
имам нов проблем с шибандаха значи свалих всичко оправих си водача сложих ги закачих буксите всички и като тръгна да натискам да кажем на горе от машинката се чува един звук цък и спира като отпусна копчето и настисна пак и пак се чува...да не е някаква защита пак..
- icemenn
- Мнения: 504
- Регистриран на: Съб 12 яну 2008 22:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Диагностика на шибедах на Голф/Пасат
нещо май трябва да се регулира.ама незнам как
- S_V
- Мнения: 54
- Регистриран на: Пон 05 фев 2007 2:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Re: Диагностика на шибедах на Голф/Пасат
viewtopic.php?f=11&t=119641&hilit=%D1%88%D0%B8%D0%B1%D0%B8%D0%B4%D0%B0%D1%85&start=15
ако си мисли че е в крайно положение изключва - пробвай в другата посока
ако си мисли че е в крайно положение изключва - пробвай в другата посока
- icemenn
- Мнения: 504
- Регистриран на: Съб 12 яну 2008 22:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Диагностика на шибедах на Голф/Пасат
искарах машинката понякога върти понякога се чува само звука от релето...ще разглобя машинката да видя кво става.много от релета не разбирам..
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 70 госта