Диагностика на шибедах на Голф/Пасат

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
manikena1
Мнения: 27
Регистриран на: Пон 08 сеп 2008 21:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот manikena1 » Вто 09 сеп 2008 23:59


брато сичко мн добрем си го написал обаче аз имам малко друг проблем с шибидаха! когато си купих голфа има6е силикон от горната страна на шибидаха защото сигорно те4е! каде мога да намеря оплатнение , или каде даго закарам да ми го оправят зада си отварям люка а не да ми седи на паметник!




Потребителски аватар
hop
Мнения: 100
Регистриран на: Чет 25 май 2006 16:00
Автомобил: VW Touran 2005
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот hop » Сря 10 сеп 2008 16:25


Чудесна тема!
Може би само трябва да се добави и, че ел. механизмът (двигателя) на шибидаха има и термична защита. С две думи - ако ел.моторът при работата си прегрее, тази защита го изключва и люкът остава в това положение и трябва да се използва шестограма -"манивела" за да се придвижи ръчно или да се изчака да се охлади.
Причините за прегряването на моторчето могат да бъдат отново в липсата на смазване на водачите. Триенето при движение е голямо, ел.мотора се товари и грее повече от нормалното, сработва термичната защита и люка спира, като "ни приема, ни предава".
Термичната защита на шибидаха може да сработи и ако колата е оставена дълго време да я пече слънцето в някой горещ летен ден...


Потребителски аватар
jagler
Мнения: 1203
Регистриран на: Нед 15 юли 2007 14:08
Автомобил: PASSAT B-5.5
Двигател: ALZ 2002
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот jagler » Пет 12 сеп 2008 15:22


Наистина когато се напече много от слънцето и моторчето не вкл. има защита явно и аз се чудих известно време че почнах да чистя ел.ключа,а то било термозащитата. :wink:


Потребителски аватар
Speed_Am_All
Мнения: 256
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 18:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Speed_Am_All » Пет 12 сеп 2008 16:00


Аз имам същия проблем като на Divaka, самоче неговия се опитва да тръгне надоло а моя даже не се опитва. Може ли нещо по електрическата част да е прецакано? Също така моя като стигне до най-горно положение изщтраква доста силно.

ПП: Днес ще пробвам с шестограм.


Потребителски аватар
Speed_Am_All
Мнения: 256
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 18:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Speed_Am_All » Пет 12 сеп 2008 20:54


Срам срам :oops: Чак сега да забележа че копчето за шибидаха се движи не само нагоре и надоло, но и напред и назат. И това стана разбирасе чак като го разглобих.

Сега се движи и напред и назат но мърда по два сантиметра и спира. Явно ще трябва да се смаже.


Потребителски аватар
PostMortem
Мнения: 135
Регистриран на: Пон 07 юли 2008 18:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот PostMortem » Пон 15 сеп 2008 17:46


Господа, днес преживях несравнимия трепет наречен "счупен ляв водач" на шибедаха! След като усетих че идва дъждовния сезон и люка ми не може да се затвори и се препотих 3 пъти, веднага се допитах до форумАт :wink: Благодаря на колегата Icefire за изчерпателния туториал и на немския инженер, че е сложил ръчно затваряне :D
love.vwclub


Потребителски аватар
newmaster
Мнения: 4
Регистриран на: Съб 14 юни 2008 19:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот newmaster » Нед 28 сеп 2008 17:56


Супер си го написал icefire, обаче на мен не ми стана ясно едно, но предполагам че моя проблем е като т.5. Защото: отваря се нагоре и надолу, но като тръгна да го отварям изцяло, отваря се някъде до половината и от там на татъка не може а когато го върна (ръчно) боята в единя от задните ъгли е надрана (което ми създаде допълнително проблеми). Тогава някой ми каза че се оправя само като сваля тапицерията на тавана. Това + надраната боя бяха последните капки в чашата на търпението ми, откачих копчето на шибедаха (за да не може друг да го отваря, случайно или нарочно) и не съм го пипал. Ако някой може да каже как да го оправя благодаря предварително. Става дума за Passat B3, набор 88.


Потребителски аватар
jagler
Мнения: 1203
Регистриран на: Нед 15 юли 2007 14:08
Автомобил: PASSAT B-5.5
Двигател: ALZ 2002
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот jagler » Нед 28 сеп 2008 20:17


обаче интересното при всичките случаи е че все левия водач се чупи :roll:


Потребителски аватар
icefire
Мнения: 1777
Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Мünchen/София

Мнениеот icefire » Пет 10 окт 2008 18:11


newmaster написа:Супер си го написал icefire, обаче на мен не ми стана ясно едно, но предполагам че моя проблем е като т.5. Защото: отваря се нагоре и надолу, но като тръгна да го отварям изцяло, отваря се някъде до половината и от там на татъка не може а когато го върна (ръчно) боята в единя от задните ъгли е надрана (което ми създаде допълнително проблеми). Тогава някой ми каза че се оправя само като сваля тапицерията на тавана. Това + надраната боя бяха последните капки в чашата на търпението ми, откачих копчето на шибедаха (за да не може друг да го отваря, случайно или нарочно) и не съм го пипал. Ако някой може да каже как да го оправя благодаря предварително. Става дума за Passat B3, набор 88.


Не е проблемът като в точка 5, колега, тогава нямаше да може да се отваря назад дори и до някъде...ако не ще да се отвори докрай, пробвай да смажеш, а ако не - значи най-вероятно се е счупил гадният водач...


Потребителски аватар
burkov2
Мнения: 97
Регистриран на: Пон 27 авг 2007 10:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот burkov2 » Сря 15 окт 2008 4:31


На мен пък ми беше изгоряло нещо в машинката и вървеше само на едната страна (може да се добави в някоя от точките) и бая зор видях докато разбрах че не друго, а нова трябва. Един пич ми я шитна за 20 кинта (жив и здрав да е).
Но като така и така съм се разприказвал, искам да ви дам един съвет. Т.е. какво аз направих. Значи:

1. Почиствате си хубаво ръбовете на уплътнението.
2. Мажете с грес (е, малко де) ръбовете на тавана (сиреч там дето опира уплътнението).
3. Затваряте "шибиДУХ"-а
4. Стабилно със силиконче отвсякъде :) (вие преценете кой вид силикон, щот не разбирам)
5. На другия ден (а бе.. не е зле даже 2дни) хващате тъничко ножче и "отрязвате" прецизно силикона от тавана така че фактически той става част от уплътнението.
6. Пак взимате греста и мажете много стабилно релсите.

Аз направих по-горе описаното. Хем си ми е уплътнен шибидаха със силикон и въобще не тече (е, и да не е вечен, ако се пооткърти от тук от там, мога винаги да го сменя), хем си е гресиран и нямам притеснения че ще се счупи :) :) Успех, колеги!


Потребителски аватар
Denzi
Мнения: 209
Регистриран на: Вто 16 окт 2007 21:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол

Re: Диагностика на шибедах на Голф/Пасат

Мнениеот Denzi » Нед 05 апр 2009 17:40


Не знам дали е за тука ама може ли някой да ми обясни подробно как се сваля тавана (пасат б3 комби)


Потребителски аватар
icemenn
Мнения: 504
Регистриран на: Съб 12 яну 2008 22:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Диагностика на шибедах на Голф/Пасат

Мнениеот icemenn » Пон 15 юни 2009 15:10


имам нов проблем с шибандаха :lol: значи свалих всичко оправих си водача сложих ги закачих буксите всички и като тръгна да натискам да кажем на горе от машинката се чува един звук цък и спира като отпусна копчето и настисна пак и пак се чува...да не е някаква защита пак..


Потребителски аватар
icemenn
Мнения: 504
Регистриран на: Съб 12 яну 2008 22:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Диагностика на шибедах на Голф/Пасат

Мнениеот icemenn » Пон 15 юни 2009 20:05


нещо май трябва да се регулира.ама незнам как :roll:


Потребителски аватар
S_V
Мнения: 54
Регистриран на: Пон 05 фев 2007 2:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Диагностика на шибедах на Голф/Пасат

Мнениеот S_V » Пон 15 юни 2009 20:29


viewtopic.php?f=11&t=119641&hilit=%D1%88%D0%B8%D0%B1%D0%B8%D0%B4%D0%B0%D1%85&start=15

ако си мисли че е в крайно положение изключва - пробвай в другата посока


Потребителски аватар
icemenn
Мнения: 504
Регистриран на: Съб 12 яну 2008 22:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Диагностика на шибедах на Голф/Пасат

Мнениеот icemenn » Вто 16 юни 2009 15:08


искарах машинката понякога върти понякога се чува само звука от релето...ще разглобя машинката да видя кво става.много от релета не разбирам.. :(



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 157 госта