Здравейте!
Историята е следната:
Замених крушките с нажежаеми жички с диодни такива.
Но релето на мигачите не ги отчита, защото новите нямат съпротивление (или поне е толкова малко, че с мултиметъра не можах да го измеря).
На аварийни всичко си работи нормално.
Но когато се включи мигач - цъка на умрело. Ламбите си светкат.
Измерих една крушка с жичка и установих, че съпротивлението й е около 0.8 ома.
За да компенсирам това съпротивление на диодните, излиза, че трябва да закача резистор 1 ом и 144 вата мощност.
Правилно ли си мисля?
Може ли по някакъв начин да се изключи това реле, така че да не се влияе от съпротивлението?
Реле за мигачи?
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
-
- Мнения: 529
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 16:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Светодиодите са полупроводникови елементи и съпротивлението им се мери по малко по-различен начин, отколкото на обикновен резистор. Освен това вероятно ти се е сторило голямо, а не малко, щом не си го измерил.
Съпротивлението на крушката, което си измерил е при студена спирала. Когато крушката светне и тя загрее картинката се променя, защото в противен случай мощността и би била 13.2 х 13.2 / 0.8 = 217.8 Вт, а тя е 10 пъти по-малко - 21 Вт.
Моята препоръка е да изхождаш от тока, който е 21 / 13.2 = 1.59 А на всеки мигач и така да разчетеш нещата със светодиодите си. Със същия мултицет, с който си пробвал да мериш съпротивленията, но превключен в режим "Сила на тока" замери какъв ток тече през светодиодните ти мигачи при захранване от клемите на акумулатора например и след това пресмятай какви шунтиращи съпротивления са ти необходими, ако не искаш да променяш нещо из релето.
Съпротивлението на крушката, което си измерил е при студена спирала. Когато крушката светне и тя загрее картинката се променя, защото в противен случай мощността и би била 13.2 х 13.2 / 0.8 = 217.8 Вт, а тя е 10 пъти по-малко - 21 Вт.
Моята препоръка е да изхождаш от тока, който е 21 / 13.2 = 1.59 А на всеки мигач и така да разчетеш нещата със светодиодите си. Със същия мултицет, с който си пробвал да мериш съпротивленията, но превключен в режим "Сила на тока" замери какъв ток тече през светодиодните ти мигачи при захранване от клемите на акумулатора например и след това пресмятай какви шунтиращи съпротивления са ти необходими, ако не искаш да променяш нещо из релето.
- ChimeyJimmey
- Мнения: 3877
- Регистриран на: Съб 01 окт 2005 8:47
- Автомобил: торанага
- Двигател: AXQ
sashot написа:Светодиодите са полупроводникови елементи и съпротивлението им се мери по малко по-различен начин, отколкото на обикновен резистор. Освен това вероятно ти се е сторило голямо, а не малко, щом не си го измерил.
Съпротивлението на крушката, което си измерил е при студена спирала. Когато крушката светне и тя загрее картинката се променя, защото в противен случай мощността и би била 13.2 х 13.2 / 0.8 = 217.8 Вт, а тя е 10 пъти по-малко - 21 Вт.
Моята препоръка е да изхождаш от тока, който е 21 / 13.2 = 1.59 А на всеки мигач и така да разчетеш нещата със светодиодите си. Със същия мултицет, с който си пробвал да мериш съпротивленията, но превключен в режим "Сила на тока" замери какъв ток тече през светодиодните ти мигачи при захранване от клемите на акумулатора например и след това пресмятай какви шунтиращи съпротивления са ти необходими, ако не искаш да променяш нещо из релето.
Благодаря ти искрено за ценните насоки.
Наистина, мерих съпротивление на крушките без да са в инсталацията.
Сега ще преосмисля подхода си.

- valyo_v
- Мнения: 367
- Регистриран на: Нед 28 яну 2007 23:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Добрич
- Контакти:
pas1.8mi написа:Заповядай http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t= ... E%E4%ED%E8
благодаря ти много колега!
жив и здрав да си!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 26 госта