Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Техническа и сервизна информация за хибридни и електрически автомобили
thanis
Мнения: 506
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене...

Мнениеот thanis » Сря 24 мар 2021 9:10


Явно не съм хванал добре цитата, имах предвид, че според една от най-уважаваните и истински експерт - Еколожка - начина за справяне е ядрената енергетика. Още повече има прекалено много събрана информация и постоянно се обновяват мерките за сигурност. А това, че Чернобил е гръмнал от комбинация от начина на работа на СССР и лош късмет, както и Централата във Фукушима, не е нужно да ги строим тези неща на брега, пък и там при земетресението са сиси свалили прътите, просто не са могли да се справят с остатъчната топлина и като са се наводнили генераторите и хлъц. Когато се отнася за ЯЕЦ място за политика и корупция няма. Говорим концептуално като начин за производство на енергия.

Груп, може ли да споделиш, каква е тази концепция за соларни пътища ?

VW Също са излязли неофициално все още, че от 2026 няма да се разработват нови двг.

Принципно концепцията mild-hybrid, май никаква файда няма и е като цяло да се влезе в еконорми.




Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9303
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене...

Мнениеот group® » Сря 24 мар 2021 14:08


Сравнение на EV и хибрид по емисии
https://automedia.investor.bg/a/2-novin ... va-poveche


п.с. ето нещо за отправна точка за соларните пътища (не съм я чел, просто да видиш)
https://www.google.com/amp/s/www.scienc ... ailure/amp

Навсякъде, където са тествани е провал.
Чупи се, не произвежда очакваните количества ток, шумно, не се вижда маркировката ....
Купища проблеми и се изоставят.


thanis
Мнения: 506
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене...

Мнениеот thanis » Сря 24 мар 2021 14:36


Тъжна история е, макар че, тия аутомедия са ми паднали ниско, а WSJ Искат абонамент да прочетеш директно сравнението. Детайлите куцат в тая статия. Но ако сляпо вярвамае на цифрите, буквално на 33 хиляди са на "нула" по емисии. Интересно е, че се взема total cost of ownership. Автомобилите са съпоставими по мощност и тегло, но не и динамика. Също така конкретно на американския пазар Тесла има изключително ниско обезценяване на фона на другите марки и как са стигнали до това, да са с еднакви стойности след 160хил км... Ако някой има абонамент да прочетем цялото сравнение в Wall Street Journal ще е супер.

Това за соларните пътища, като концепция е глупаво, още повече когато се превърне в политически въпрос. Цитирам от линка:Even at its peak, the road was only producing half of the expected energy, because engineers didn't take into consideration rotting leaves falling on the road. По-смислено може да бъде на големи пътни възли/магистрали да се инсталират вятърни-турбини както в Tурция. По-евтино, по-ниска поддръжка и не е необходимо да зависиш чак толкова от метеорогичните условия.

Според вас, Ауди E-tron може ли да бъде истински конкурент на Model X ?


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 5931
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене...

Мнениеот ktamen » Сря 24 мар 2021 20:47


thanis написа:- Еколожка - начина за справяне е ядрената енергетика. Още повече има прекалено много събрана информация и постоянно се обновяват мерките за сигурност. А това, че Чернобил е гръмнал от комбинация от начина на работа на СССР и лош късмет, както и Централата във Фукушима, не е нужно да ги строим тези неща на брега, пък и там при земетресението са сиси свалили прътите, просто не са могли да се справят с остатъчната топлина и като са се наводнили генераторите и хлъц. Когато се отнася за ЯЕЦ място за политика и корупция няма. Говорим концептуално като начин за производство на енергия.


Демек от тези аварии си си направил изводите, че комунистите трябва да се държат далеч от реакторите, а самите реактори трябва да са далеч от морето и всичко ще е ОК.
А от същите инциденти моя извод е, че никой не може да предвиди всичко.
И това синьото не е вярно, трябва да са на брега - Задължително, защото е нужна много вода.
А това червеното ако не си го написал на майтап, значи наистина живееш на друга планета.
И поне аз много трудно бих се впечатлил от мнението на Еколожка или Еколог.


thanis
Мнения: 506
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене...

Мнениеот thanis » Сря 24 мар 2021 20:57


Не може да се генерализира. Факт е, че инцидента с Чернобил е бил в значителна степен причинен от самия режим, не че каквото комунистите са направили трябва да се седи далеч от него. Япония е най-сеизмичната зона в света и да правиш ЯЕЦ на брега си е значим риск, който се е знаел от ден 1. Франция примерно имат 56 реактора и масово не се намират на брега, а в близост до реки. В САЩ е същата работа, от всичките ЯЕЦ, единици са на брегове на океан. Факт е, че трябва да има източник на вода и не можеш да изцепиш ЯЕЦ в Сахара... Червеното може да се сметне и за майтап.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 5931
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене...

Мнениеот ktamen » Сря 24 мар 2021 21:22


thanis написа:Не може да се генерализира.

Напълно съм съгласен. Ама ти още със следващото изречение се опитваш да генерализираш.
thanis написа: Факт е, че инцидента с Чернобил е бил в значителна степен причинен от самия режим,.

Ами поне за мен не е факт.
Правили са експеримент и са понагазили твърде надълбоко, ама подобни са причините и за най-голямата английска авария. Ингилизите и те ли са комунисти? Всъщност точно страхът от комунистите им е дал кураж да си попретоварят реактора и са нагазили и те в дълбокото и са си наквасили крачолите.
Подобни експерименти не са просто за спорта, благодарение на тях авариите стават много по-предсказуеми. И контролът става много по-стриктен.
Японците са направили милион грешки с Фукушима, това че е на брега не е грешка. Грешка е било да променят първоначалния проект и да я смъкнат на по-ниско и уязвимо ниво.


thanis
Мнения: 506
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене...

Мнениеот thanis » Сря 24 мар 2021 21:40


Пожарът Windscale от 1957 ли визираш, колега ?


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 5931
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене...

Мнениеот ktamen » Сря 24 мар 2021 23:08


Да.


Потребителски аватар
relaxxx
Мнения: 1278
Регистриран на: Съб 19 юни 2004 11:28
Автомобил: 4x4
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот relaxxx » Чет 25 мар 2021 21:23


Факт е че който притежава енергията притежава всичко... АЕЦ е супер източник на енергия, ама доста сложен за изпълнение и експлоатация, да не споменаваме че има потенциала да заличи поколения наоколо себе си и не само. Според мен бъдещете в производството на енергия още не е измислено, тепърва предстои.

До тогава обаче нищо не пречи да се наслаждаваме на новия е-трон.

Ами колеги, пробвайте електрически - тротинетки, велосипеди и всякви електрически измишльотини, за да придобиете реална представа за експлоатация и надеждност, това мога да споделя.

ЕВ са големи кучета и издържат доста злоупотреба, не безгранична, но все пак са корави.

Според мен ДВГ след 50 години на никой няма да му липсват.


thanis
Мнения: 506
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот thanis » Пет 26 мар 2021 9:51


Аз имам един такъв въпрос, какво пречи на Ауди и VW да използват двигател с вътрешно горене за техни модели от друг производител с колаборация ? Понеже няма да си заслужава собствено R&D да се избие двигателя, защо да не ползваш на конкурента, ако той влиза в норми и всичко му е точно. Със сигурност, ще ми е по-евтино да купя директно бройки и да си ги внедря от колкото да разработвам ДВГ. Това е за съвсем нов двигател, тук не визирам TDI/TSI разработките и евентуалната им хибридизация.

Принципно за EV деградацията на батерията при 300.000 км в най-лошия случай при Тесла е 15%. Т.е. за някой хора това не е фактор за смяна, но дори и така да е си е добър показател. Иначе винаги може да се "рециклира" батерията, като се подменят слабите клетки.
Някой ако има данни за деградация на батерията при Audi/VW да споделя


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 7771
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: yamaha drag star 1100
Двигател: V-twin 2002

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот samo_pechka » Пет 26 мар 2021 11:05


Те тепърва ще навлизат . Ако на Тесла наистина е 15% след 300к.км, шапка има свалям, това уникално за моите представи. За ауди надали ще са такива цифрите . Вероятно около 20% още след 150к.км , а на 300к.км... божа работа


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9303
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот group® » Пет 26 мар 2021 11:16


Не мисля, че са такива стойностите.
Не ми се рови, но по спомен след 5г някои стигат до 40% загуби от батерията. Май толкова беше и прага на гаранцията, за да сменят.
По спомен!


thanis
Мнения: 506
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот thanis » Пет 26 мар 2021 11:28


Преди го обсъждахме, прага е 70%. Т.е. под 70% ако не са минали 8 години или 192 хиляди километра Това е гаранцията на батерията. Иначе за масово снемане на данни. В диапазона от 150 до 200 хиляди мили, деградацията е в порядък на 10-15%

Тесла общо взето не казват колко са големи battery pack-овете в техните коли. Споменават само достъпният от потребителя капацитет. Не съм сигурен, но ауди вписват целия капацитет + безопасния буфер

Рекорда за най-много разстояние с Тесла е на Hansjörg Gemmingen и е минал 1.2 милион км с Тесла модел S 2014, но да се има предвид, че е сменил 3 батери пак-а. Това са първите разработки на батери пакове със стария размер, но все пак е коректно да се отбележи. Смяната на батери пак-а не е защото колата не може да се движи, а по преценка на потребителя. NIssan leaf от първите губи почти 50% от капацитета към днешна дата, но можеш да си я караш без проблем, освен ако range anxiety-то не те хваща, т.е. за градска кола си върши работата.

[img]
tsla.PNG
[/img]
Прикачени файлове
tsla.PNG
tsla.PNG (61.08 KиБ) Видяна 893 пъти


thanis
Мнения: 506
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот thanis » Вто 30 мар 2021 17:55


Хайде честито на новият Voltswagen.

https://twitter.com/VW/status/137686875 ... gr%5Etweet


Потребителски аватар
ssssl
Мнения: 837
Регистриран на: Вто 12 май 2009 17:47
Автомобил:
Двигател: CJXC
Местоположение: Sofia

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот ssssl » Сря 31 мар 2021 0:14


Volkswagen’s name change of U.S. operations to ‘Voltswagen’ was April Fool’s marketing prank, source says :mhihi
https://www.cnbc.com/2021/03/30/volkswa ... -says.html



Върни се в “Е-мобилни VW”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост