Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Техническа и сервизна информация за хибридни и електрически автомобили
thanis
Мнения: 1334
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот thanis » Чет 29 юли 2021 11:55


ID4.PNG


Geilo е курорт на приблизително 800-900м надморска височина. Осло е на около 25-45м. Разстоянието е 220км

От теста се вижда, че Киа Niro, ID.4 и Model 3 се справят приблизително еднакво при този тест за изкачване. Ioniq е изключително ефективен със среден резултат 139Wh/km

ID.4 тежи 2.2 тона и има 82 kWh батерия и въпреки това постига 174Wh/km, което е много добър баланс.




Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9873
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот group® » Чет 29 юли 2021 12:42


Що за тест е това, като има температурен диапазон от 35 градуса и различни условия, а и стил на шофиране може да е тотално различен?
Дай тая тесла да я опна аз нагоре с вратите по завоите и ще видиш как няма да стигне върха :icon_lol

777 написа:Не казвам, че няма бъдеще, но има твърде много ограничителни условия за да функционира.


Точно там е работата, че при електричките отпадат много ограничения, които правят ДВГ невъзможни за такова нещо.
Скоро ще станем свидетели и на спад в цените на тази услуга, поради намаляващата цена на самите коли.
Градската кола първа ще отпадне, което е супер.

Последна промяна от group® на Чет 29 юли 2021 13:05, променено общо 1 път.


thanis
Мнения: 1334
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот thanis » Чет 29 юли 2021 12:55


Стила на шофиране е спокоен. В Норвегия глобите са солени, за 5км/ч e 160лв. Иначе човека, не може да си поръчва времето :) Все пак е ориентир, защото се опитва да пресъздава реален разход на колите. Всички разходи са без багаж и без пътници, само шофьор и малко снимачно оборудване.


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6154
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот VWGT » Чет 29 юли 2021 22:46




Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9873
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот group® » Съб 31 юли 2021 11:10


Ето едно, поне за мен, интересно интервю с човек на Рено.
Нещата, които казва описват добре ситуацията с електричките и близкото им бъдеще.
https://automedia.investor.bg/a/2-novin ... 5-000-leva

Прави ми впечатление същата нагласа, както на VW, за пробег около 500км в С сегмент.
Явно технологията по бързо зареждане ще даде повече от увеличаване на пробега, за което се нарушава ценовото съотношение. Поне в краткосрочно бъдеще.


thanis
Мнения: 1334
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот thanis » Съб 31 юли 2021 15:26


Реалистично погледнато, ако има зарядни станции през 100-150км и имаш обхват от поне 300км, няма голям смисъл да се мъчиш да изцеждаш 600+км от батерията, защото след определен обем, почва много да ти вреди теглото.


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6154
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот VWGT » Пет 06 авг 2021 8:50


https://www.dnevnik.bg/evropa/na_edna_m ... ariadnite/

За всеки електрически автомобил с акумулаторна батерия, регистриран в дадена държава членка, се предлага да се инсталира капацитет за зареждане от 1 KW. Това ще наложи да се направят около 1 милион зарядни станции в ЕС до 2025 г. и около 3.5 милиона до 2030 г., като те ще обслужват около 30 млн. електромобила.

Предвижда се станциите да бъдат разположени по всички европейски магистрали и основни пътища, като на всеки 60 км ще трябва да се инсталира мощност от най-малко 300 kW, осигурявана от станции за бързо презареждане (с поне една станция с мощност 150 kW). До 2030 г. инсталираната мощност трябва да достигне 600 kW. При това последната от тези станции трябва да е факт до Коледа на 2035 г.

Освен станции за зареждането на електромобили се подготвя регламентирането и на места за зареждане с водород. Те трябва да са налични на всеки 150 км по магистралите и най-натоварените основни пътища, както и по една във всеки градски възел, обслужващ леки коли и камиони.

В рамките на магистралната мрежа в Европа трябва да бъде постигнато разстояние между станциите от 100 км до 2030 г. Зареждащи станции трябва да има и на паркингите в големите градове, за да се даде възможност по-специално за зареждане на камиони за доставки в градовете, се казва в предложението.


thanis
Мнения: 1334
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот thanis » Съб 07 авг 2021 15:34


https://www.youtube.com/watch?v=3Bab6CttkEY Тук има интересна информация за задвижващя агрегат на ID.4 както и обяснения за някой оптимизации, които са различни от другите производители, най-вече с охлаждането.


thanis
Мнения: 1334
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот thanis » Сря 01 сеп 2021 10:28


При Тесла model S от 2013 година за 270 хиляди километра деградацията на батерията е приблизително 11% При положение, че е със старите батерии, това е добър резултат.

Ако грубо казано се приеме, че средната деградация за 10г е 15% е напълно възможно да не ти се налага да сменяш батерия за живота на колата, което ако реално е така драстично намалява разходите от към поддръжка и total cost of ownership.

Ако няма драстични промени в условията за ползване (не съкратят драстично срока и километрите на гаранциите за електромобили) може да се приеме, че при закупуването на електричка бъдещите съпътстващи разходи са основно за гуми/спирачки/течност за чистачки.


Потребителски аватар
fur1ous
Мнения: 1345
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
Местоположение: София

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот fur1ous » Сря 01 сеп 2021 10:55


Добави към разходите обслужване на климатик, охладителни течности, окачване и още.


Потребителски аватар
777
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2789
Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот 777 » Сря 01 сеп 2021 10:56


Абе нещо ме съмняват тия вечни батерии. За 8 години 11%... Да не са минавали на обновяване от време на време. Или да са сложили скрит запас от 30% за да компенсира деградацията.


thanis
Мнения: 1334
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот thanis » Сря 01 сеп 2021 11:29


Понеже няма стандарт за упоменаването на капацитета все още. Производителите имат свободата да качват информацията както им скимне.

Някой качват пълния капацитет на батерията - например 80kWh от които никога не можеш да използваш 80 и е подвеждащо.
Някой слагат "използваемата" част на батерията, т.е. пак 80kWh, които можеш да използваш напълно, но не знаеш колко е горния и долния буфер. Т.е. цялата батерия може да е примерно между 85 и 100kWh.
Някой тотално нямат представа какво да правят и публикуват някакво число, което не се знае какво точно е.

Иначе към колегатa fur1ous говорим за драстичните неща спрямо ДВГ.
2те левчета за автомивка технически трябва да се слагат в total cost of ownership, но тъй като са под 1% от тази сума не е необходимо да се издребнява толкова.
Обслужване на климатик не се прави, охладителната течност не се сменя (функцията и е малко по-различна от тази на ДВГ), окачването е "консуматив"


Потребителски аватар
fur1ous
Мнения: 1345
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
Местоположение: София

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот fur1ous » Сря 01 сеп 2021 11:32


Да, да те и сега за колите с ДВГ казват,че климатик не се обслужва и течностите са доживотни ама не точно.


thanis
Мнения: 1334
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот thanis » Сря 01 сеп 2021 12:13


Колега, говорим за нови автомобили. Не говорим за автомобили като цяло. При електричките някой неща са малко по-различни. Също така при нови ДВГ автомобили, не знам някой в гаранцията си за първите 5 години да е правил нещо по климатик, което да е различно от смяна на филтър около 3 до 5 пъти.

При ДВГ имаш приблизително 2000 движещи се части по задвижването, при електричката са 20. Тази тема изобщо не е за това какво ще правим след 15 години, когато сегашните електрички дойдат на нашия пазар с минати по 1-2-3милиона км, просто защото на електричката не и се отразява дотолкова километража и защото там е много важна интеграцията.


nikmar
Мнения: 344
Регистриран на: Пон 22 ное 2010 11:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот nikmar » Чет 02 сеп 2021 10:38


На мен ми е интересно, има ли при тези батерии момент на самозареждане след известен престой, примерно 2-3 дена? Някой компетентен?



Върни се в “Е-мобилни VW”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 63 госта