Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Техническа и сервизна информация за хибридни и електрически автомобили
thanis
Мнения: 1334
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот thanis » Вто 28 сеп 2021 9:46


BMW не продължават да залагат на ДВГ, до 2030 имат таргет 50% от цялото им производство да е BEV. Още повече, който има пари да си плаща санкциите, може да си произвежда ДВГ. Buggati Veyron електричка скоро няма да видите, защо ли ?

Toyota е най-добрата компания, която има функционален работещ и надежден вид хибриди. За какво да се прострелват в крака и да трябва драстично да минат на BEV, когато преспокойно могат да си се облажат в преходния период с хибридите.

Колегите просто трябва да спрат да мислят от камбанарията на "аз си карам моята кола и ме боли фара за електричките и другите". Когато правите каквито и да било разсъждения, моля не забравяйте факта, че трябва да сравнявате нови автомобили, които идват или са в момента на пазара.

Старайте се да сте обективни. Ако сравняваме, подарената ми кола с такава купена, трябва ли да казвам, че всички са балъци, щото са си купили кола. Още повече всички, които караме автомобили втора употреба го правим защото е имало "балъци" първоначално.

Хубаво е да се избягва крайното генерализиране и да се води конструктивен спор, подкрепен с някакви аргументи или позиция. Всички коментари от типа: Да измисляме топлата вода, нямат бъдеще, баси тъпотията и т.н. и т.н. нека бъдат подкрепени с отговор на въпроса Защо мислите така.

Голяма драма са ви еколозите, ама не мрънкахте в периода от създаването на еко категориите до сега. С навлизането на електричките вече еколозите са смотаняци. Планирането и управление на градска среда е изключително сложен процес и въздуха, който дишаме има значение. Защото излиза, че за вас няма значение дали ще живеете до Кремиковци когато е работел или на Витоша на чист въздух.... Стига глупости.




Потребителски аватар
777
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2789
Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот 777 » Вто 28 сеп 2021 10:27


Водния дух1 написа:Щом БМВ продължават да залагат на ДВГ ,значи се ориентират в обстановката и пазаря. Мисля,че и другите немски производители ще дадат заден ход. При това и японците все още не залагат изцяло на електричките. То сега има недостиг на ток по ''измислените'' борси,а когато 80-90% от колите преминат на ток- ''ко прайм''

Как какво - всички площи се покриват със слънчеви батерии и готово. След това ще има инициативи за демонтаж на слънчевите паркове, че правят еди какво си. Но засега сме на етап разгръщане.


Потребителски аватар
hvp800
Мнения: 4613
Регистриран на: Вто 29 яну 2013 19:46
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот hvp800 » Вто 28 сеп 2021 12:21


Колко скъпа е една електричка ?
Или отричащите ел бъдещето си мрънкат за самото мрънкане :no


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9873
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот group® » Вто 28 сеп 2021 20:52


Интересно откъде идва това изказване за БМВ?
Защото единственото, което аз знам за БМВ е, че дръпнаха доста с PHEV производството тази година и/защото се справят добре с недостига на чипове..
Така си повишиха краткосрочните печалби, но са критикувани от инвеститорите си за бавната стратегия към EV.
И ако за Мерцедес вече стана ясно, че са пили скъпа студена вода за 2 милиарда с фейк китайска компания, то за БМВ още не съм чул да си признаят къде точно са се набълбуркали.
Та някакви приказки за лека нощ пред инвеститорите да взимаме сериозно е несериозно.
И Тойода казва, че EV не било бъдещето, но какво иначе да каже, с оглед залязващите хибриди на Тойота и водорода, който решиха, че е бъдещето. Макар да са напред при батериите, тепърва ще осъзнават, че планираното им разрастване на капацитета, няма да е достатъчен. Нещата се движат по-бързо от техните планове.
Заявките от повечето други, че преизпълняват плановете и по-рано ще махнат ДВГ, дава още по-голям тласък.
И за капак Китайците, които все повече се вижда, че в бъдеще ще мачкат на EV пазара.


Иначе добър въпрос за цената на EV! Все повече се виждат и обявяват много разумни такива.


thanis
Мнения: 1334
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот thanis » Сря 29 сеп 2021 9:04


Ами ако на някой му се занимава да сравнява да си погледне сам какво предлагат VW.

Голф 8 с дизел, автомат и 200кс, е по евтин от еквивалентен ID.3 електричкат с цели 6 хиляди лева.

Проблема при електричките е, че трудно могат да се конкурират с ДВГ при ниския и ултра нисък ценови клас.

Т.е. ако някой вземе и каже, ма ти може да имаш нов голф 8 за под 40к, а електричката почва от 71, ем.... прав ще е. Ама доколкото знам, почти никой не си купува базов модел на каквото и да било. Всеки иска екстри.

Просто при електричките, повечето неща идват с нормалните конфигурации.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9873
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот group® » Сря 29 сеп 2021 22:20


Аз не се наемам да правя директни сравнения, поради няколко причини:
1. При EV няма още ясно изразени сегменти. От една страна, повечето производители имат по един, два модела. От друга - основно в момента се делят на градски и не толкова градски. Такива с пробег до 300 и над 300 км. Оттам се делят и на два сегмента като че ли, малки и не толкова малки.
Тоест за градска кола може да се сместиш и в ъп, макар да искаш голф големината. За не толкова градска - ID3 или 4 може да те побере, макар да си свикнал с пасат.
Поради липсата на избор, хората се задоволяват и с по-малкото. Това не е нещо лошо, защото често хората взимат по-горен сегмент не от нужда, а защото могат да си го позволят, комфорт и други не значими причини.

2. Субсидии, емисии - самото ценообразуване на електричките все още е плод на извън нормалната формула - разходи + печалба.
От една страна субсидиите в повечето страни дават известен въздух на производителите с цената, но от друга е желанието за максимално бързи продажби и производство, заради емисиите. 1 EV = 2 ДВГ при общата сметка на емисиите. Тоест се намалява нуждата от пулове и изтичане на пари в тази посока за концерните. Нямам данни да го твърдя, но си мисля, че при EV не се гони директна печалба още.
При ДВГ е обратното - рестрикции за самото производство (евро7) и сметки за емисии. Плюс - изцеждане на обречена развита технология.
В съвсем средносрочен план ще наблюдаваме реално изравняване и поскъпване на ДВГ спрямо EV, но не е ясно точно кога ще е. Дали вече не сме на крачка.
Тази борба налага и блъскането на EV с повече технология/екстри. Тепърва трябва да се доказват.
Тук идва и една под точка:
2.1 Знаем похватите на концерните при пускане на нов модел и печелене на звезди в класации (безопасност и т.н.).
Пуска се модел с най-нужното за стандартите на важните за тях класации. После се появяват под нива на оборудване без тях, надуват се други елементарни екстри и след година, две няма връзка.
При EV борбата е още по-жестока. Има цял пазар (Норвегия), който е поле за битка на надмощие. Изсипват се безброй технологии/екстри за да се повиши рейтинга.
Това води до момента, че трябва да се сравняват с топ оборудвани ДВГ.
Но дали реално е нужно всичко и дали ще се задържи - едва ли.
Вероятно ще започне едно 'оголване', което ще изкара и по-евтини електрички.


3. Пандемията и кризата с доставки - още нищо не е свършило, не се знае колко още ще страда общото производство. Затова е трудно да се каже как точно се отразява в момента всичко това.
Като че ли има известно приоритизиране на EV производството, което е свързано с емисиите, но и с желанията на клиентите.
Със сигурност обаче, всичко това криви цените. Включително и на вторичния пазар, който конкретно за EV е все още доста неясен и хаотичен. Няма и ясна формула, обективни параметри.
Прост пример за изкривяване в момента е UK, където заради сегашната криза с петрол има 'задръстване' и пред магазините за EV.

Всичко това води до светкавични промени.
Не знаем Голф 8 колко точно ще струва след месец и изобщо каква модификация ще можем реално да вземем (в момента все повече се лансират ниски нива на оборудване, заради липсата на чипове).
Ако отворите сайта на VW в България или Шкода, ще видите, че налични коли няма или са много малко. Оказионите също са празни.
Далеч под нормалните наличности за периода е всичко. Така е и с всички производители, които следя.
Поръчките се бавят с месеци. Много месеци.

След всичко това, на мен ми е трудно да отворя два модела и да сравнявам цени.

Токът бил поскъпвал.
Ами петролът? Някой наема ли се да каже цена след 6 месеца, 1 година...
При двойно поскъпване на тока и цена от 30ст за киловат, 25 киловата от батерия за около 100км ще струва 7.5лв. (Домашно зареждане).
При двойно поскъпване на нафтата ... ? :horror

Градският комфорт на електричката спрямо малолитражка с изтънен ресурс и проблеми от зародиш, е несравним.
Колкото и да хейтим, EV е тихо, комфортно, евтино и изпълнено с предимства пред градското ДВГ.
Дори радиусите на завой са по-добри поради обективни причини.
Единствен недостатък, който съм забелязал от лично ползване и такова на собственици е по-бързото износване на гуми (задвижващ мост). Едно заради теглото, но най-вече заради голямото триене при тръгване заради въртящия момент от 0.
Естествено, това се компенсира от факта, че за 5г гаранция се плаща единствено една смяна на комплект дискове и накладки. Друго няма!


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19688
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот Vlad777 » Чет 30 сеп 2021 8:25


Само след шест месеца Норвегия казва сбогом на автомобилите с ДВГ

Прoдaжбитe нa нoви aвтoмoбили в Нoрвeгия зa 2021 гoдинa пoкaзвaт, чe нaй-пoпулярнaтa кoлa c бeнзинoв двигaтeл зaeмa... 38-тo мяcтo. Eкcпeртитe пррoгнoзирaт, чe cлeд шecт мeceцa нитo eдин нoрвeжeц нямa дa купувa aвтoмoбили c двигaтeли c вътрeшнo гoрeнe. Нoрвeгия щe cпрe дa прoдaвa aвтoмoбили c двигaтeли c вътрeшнo гoрeнe cлeд aприл 2022 г. Тoвa cъoбщaвa издaниeтo Drivе Tribе.

В cтрaнaтa oтдaвнa ce гoвoри зa възмoжнa зaбрaнa зa прoдaжбa нa aвтoмoбили c двигaтeли c вътрeшнo гoрeнe. Cтaтиcтикaтa пoкaзвa, чe и ceгa бeнзинoвитe aвтoмoбили пoчти нe ce купувaт. Прeз януaри 2017 г. пoлoвинaтa oт прoдaжбитe вeчe бяхa зa eлeктричecки aвтoмoбили и oттoгaвa цифритe нeпрeкъcнaтo рacтaт. Нaпримeр oт януaри дo aвгуcт 2021 г. в Нoрвeгия дeлът нa eлeктричecкитe aвтoмoбили и хибридитe вeчe e 91,34% oт oбщия им брoй.

Нaмaлявaщaтa тeндeнция в интeрeca нa купувaчитe към aвтoмoбили c ДВГ нe e чиcтo нoрвeжкa, a в cвeтoвeн мaщaб. Прaвитeлcтвaтa нa рaзлични държaви и aвтoмoбилнитe прoизвoдитeли cи пocтaвят рaзлични cрoкoвe зa изocтaвянe нa aвтoмoбили c бeнзин и дизeл.

Нaпримeр Fоrd дo 2030 г. възнaмeрявa дa ce oткaжe oт прoизвoдcтвoтo нa „врeдни“ aвтoмoбили в Eврoпa. Кaтo цялo прeз cлeдвaщитe 10 гoдини рeдицa aвтoпрoизвoдитeли плaнирaт нaпълнo дa изocтaвят aвтoмoбилитe c трaдициoнни бeнзинoви и дизeлoви двигaтeли.

Прeз 2025 г. Vоlvо нямa дa имa aвтoмoбили c клacичecки двигaтeли c вътрeшнo гoрeнe, кoитo щe бъдaт зaмeнeни c плъгин хибриди и eлeктричecки прeвoзни cрeдcтвa. Пo cъщoтo врeмe бритaнcкaтa мaркa Jаguаr щe прeхвърли вcичкитe cи нoви мoдeли нa eлeктричecкa тягa, a прeз cлeдвaщитe 10-15 гoдини гeрмaнcкoтo Аudi плaнирa нaпълнo дa прeминe към прoизвoдcтвoтo нa eлeктричecки aвтoмoбили.

Oт 15 -тe нaй-прoдaвaни мoдeлa тaзи гoдинa нямa нитo eдин aвтoмoбил caмo c ДВГ - в cпиcъкa имa 14 eлeктричecки aвтoмoбилa и eдин хибрид. Нaй-уcпeшният бeнзинoв мoдeл - Vоlkswаgеn Tiguаn зaeмa 38-тo мяcтo пo прoдaжби в Нoрвeгия oт нaчaлoтo нa гoдинaтa.

Eкcпeртитe cмятaт, чe тaзи тeндeнция щe прoдължи и в бъдeщe, тaкa чe aвтoмoбилитe, зaдвижвaни oт двигaтeли c вътрeшнo гoрeнe в cтрaнaтa, cкoрo прocтo нямa дa ca oт пoлзa зa никoгo. Cпoрeд тeхнитe прoгнoзи прeз aприл 2022 г. прoдaжбитe нa тaкивa мoдeли щe дocтигнaт нулa - тoвa e 3 гoдини пo-рaнo oт плaнирaнoтo oт нoрвeжкитe влacти.

https://fakti.bg/avto/616653-samo-sled-shest-meseca-norvegia-kazva-sbogom-na-avtomobilite-s-dvg


nikname
Мнения: 231
Регистриран на: Вто 04 окт 2016 13:00
Автомобил: vw golf mk5 2006
Двигател: 1_6i BSE
Местоположение: София

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот nikname » Чет 30 сеп 2021 10:04


Светът се променя за добро или зло.
Само че,докато развитите страни ще се возят на електрици ние ще гледаме обяви за ел.тротинетки и велосипеди.Виждате какво ни е дереджето,а и няма светлина в тунела.Както сме си свикнали на оксиморона-,,новите коли,, втора ръка,какво ли ще караме незнам :mrgreen
Е да,ще има хора/малцинство/ дето ще ползва такива EV коли нови,но болшинството сме скъсани,като стар чорап.
Аз сега не мога да отделя бюджет дори за нова Дачия,най-ниското оборудване 23000лв,та камо ли за ново EV от 50 000лв-60 000лв.Естествено,това едва ли интересува производителя на автомобили и тн,а и не трябва.....просто споделям мисли и разсъждавам ей така :biggrin


Потребителски аватар
777
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2789
Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот 777 » Чет 30 сеп 2021 10:56


Специално за Норвегия предполагам доста хора не знаят какво е положението. Това е нещо като Саудитска Арабия. Имат големи залежи на природен газ и население около 4 млн. Резултатът е, че спокойно може цялото население да спре да работи и ще живеят с добри доходи. Така че сравнения какви коли ще забраняват там и какви ще си купуват не е уместно за останалия свят.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9873
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот group® » Чет 30 сеп 2021 11:17


Изобщо не става дума коя държава, как се издържа, кой и какво може да си позволи.
Тук си говорим за коли.
А Норвегия стана пазар еталон за EV, който диктува тенденции и дава информация, какво се случва.
Пробивът на VW там беше сигнал за всички, че Тесла може да бъде изместена и конвенционалните автопроизводители не се дават.
Ясно проличава и неправилната сегментация на Тесла за Европа.
Норвежкия опит дава информация за бъдещето на по-бедните страни. Ако там се появи проблем с нещо свързано около EV, опитът им се ползва после наготово.
Е такива неща са интересни.
Затова всички очи са вперени натам.


Потребителски аватар
777
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2789
Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот 777 » Чет 30 сеп 2021 11:20


Как да не става дума изобщо като се дава пример за Норвегия? Ако ти кажат, че в Саудитска Арабия се продават повече нови мерцедеси отколкото всички други коли, включително и втора употреба какво ще кажеш? Ще кажеш - е, ама те имат нефт, всеки може. Затова поясних за Норвегия, защото преди 5-10г и аз знаех, че там уж били демокрация и много подредени и едва ли не с труд и пестеливост взели, че вдигнали стандарта.


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19688
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот Vlad777 » Чет 30 сеп 2021 11:32


Защо Норвегия е страната на електромобилите

Норвегия има рекордно висок дял електромобили. След 2025 там вече няма да регистрират нови коли с двигатели с вътрешно горене. Държавата отпуска редица привилегии на хората, които си купуват електромобил.

Норвегия е една от страните с най-много електромобили. През 2020 година повече от половината от новите коли са били електрически. Собствениците им се ползват с редица предимства. Още когато се появиха първите електрически автомобили през 1990-те години, те бяха освободени от вносно мито, което е доста високо, тъй като Норвегия не е членка на ЕС. Освен това те не плащат за регистрацията на превозното средство, която излиза около 10 000 евро, а и са освободени от ДДС, чиято ставка е цели 25 процента.

Всичко това прави електромобилите не по-скъпи от колите с двигатели с вътрешно горене. Други предимства за техните собственици са по-ниските магистрални такси, както и освобождаването им от такси за паркиране в някои градове на страната. Освен това на електрическите автомобили им е позволено да се движат на лентите, предвидени за градския транспорт.

Инфраструктурата е налична

От какво най-често се оплакват и с какви проблеми се сблъскват собствениците на електромобили? В Норвегия е изградена добра инфраструктура за електромобилите, казва за ДВ Андреас Радикс, автоексперт от мюнхенската консултантска фирма Berylls. Жителите на скандинавските страни, включително и на Норвегия, от години използват специални устройства за външно подгряване на автомобилите с вътрешно горене. Благодарение на тях не им се налага да размразяват стъклата на автомобила сутрин преди да потеглят на път. Сега тези устройства, с която разполага практически всеки норвежки дом, могат да се използват и за зареждането на електромобилите, казва Радикс.

По данни на Норвежката електромобилна асоциация, на всички междуградски пътища в страната са изградени поне по две зарядни станции на всеки 50 километра. „В Норвегия се отделят достатъчно бюджетни средства за съответната инфраструктура“, казва Михаел Мюлер-Гьорнерт от екологическия транспортен клуб VCD в Берлин. Това дава необходимата увереност на собствениците, че и по време на дълги пътувания ще могат по всяко време да заредят своя автомобил. За разлика от Германия, например, където има опасения, че с електромобил може и да не успееш да стигнеш до следващата зарядна станция, посочва той.

Андреас Радикс от Berylls не е съгласен, че популярността на електромобилите зависи само от броя на зарядните станции по пътищата. В Германия се падат средно по 9 автомобила на една такава станция, докато в Норвегия те са 23. „Мрежата от такива съоръжения в Норвегия е по-рядка, но пък много по-интензивно използвана от тази в Германия. И въпреки че често на шофьорите на електрически автомобили им се налага да чакат на опашка, за да презаредят батериите си, популярността на електромобилите в Норвегия продължава да расте“, казва Радикс.

В крайна сметка общите разходи за електрическа кола трябва да бъдат по-ниски, отколкото за конвенционален автомобил с двигател с вътрешно горене. Такъв е случаят в Норвегия. Но според Михаел Мюлер-Гьорнерт, за да нараства популярността на електрическите превозни средства са необходими и допълнителни стимули – например бонуси или премии от държавата за закупуване на електромобил. Освен това той е убеден, че е необходимо да се увеличи данъкът за конвенционалните автомобили с високи стойности на въглеродните емисии, а с тези средства да се насърчи преходът към електромобилност.

До 2025 да не се продават коли, отделящи въглероден двуокис

След 2025 година в Норвегия вече няма да е възможно да се регистрират автомобили, чиито двигатели са с вътрешно горене. През миналата година беше поставен нов рекорд в продажбите на електромобили – повече от половината от новорегистрираните коли са били електрически. Предвижданията са, че през тази година делът им ще достигне дори 65 процента. „Ако тенденцията се запази, смятаме, че ще постигнем поставената цел до 2025 година да не се продават коли, които отделят въглероден двуокис“, казва Кристиан Бу от Норвежката електромобилна асоциация.

За производството на електроенергия Норвегия използва основно водната сила. Това означава, че електромобилите в тази страна фактически са въглеродно неутрални, което ги прави още по-екологични и привлекателни. Но от друга страна популярността им в Норвегия се дължи и на това, че те се финансират от държавни фондове, в които се вливат парите от износа на норвежки нефт и газ. А това поражда много критики от страна на природозащитниците.
777 написа:Как да не става дума изобщо като се дава пример за Норвегия? Ако ти кажат, че в Саудитска Арабия се продават повече нови мерцедеси отколкото всички други коли, включително и втора употреба какво ще кажеш? Ще кажеш - е, ама те имат нефт, всеки може. Затова поясних за Норвегия, защото преди 5-10г и аз знаех, че там уж били демокрация и много подредени и едва ли не с труд и пестеливост взели, че вдигнали стандарта.
И като са толкова богати в Норвегия, защо не карат майбаси и ролсове, а ккарат електрически автомобили? Почти всяка нова технология е скъпа и след това навлиза масово и става евтина. Навремето единици имаха компютър вкъщи и беше привилегия само на свръх богатите. Същото е и с колите, а преди това с каруците.


Потребителски аватар
777
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2789
Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот 777 » Чет 30 сеп 2021 12:07


Защото искат всички МПС да са такива, а не могат да си купят 2 млн Ролс Ройса. Нито ще им стигнат парите, нито ще им ги произведат в близките 10 години и накрая разходът на гориво ще е стабилен (за всеки поотделно и общо за всички). Общо взето ще финансират развитието на EV с парите си от газ/нефт, които иначе се чудят какво да правят. Имаха 1 трилион резерви - при 4 млн. население. Няма лошо, нека някой финансира EV. Но да не се пише изкривена пропаганда в стил "А пък в СССР здравеопазването е безплатно."


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19688
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот Vlad777 » Чет 30 сеп 2021 12:18


777 написа:Защото искат всички МПС да са такива
Какви такива? Нещо се оплете? :mhihi

Норвежците се стремят към коли, които "не отделят въглероден двуокис" - нарича се държавна политика icon_idea . Техният пример показва, че ако има достатъчно инфраструктура и преференции за закупуването на подобни автомобили, то населението само решава да се насочи към тях.

В Норвегия все още можеш да си купиш какъвто си искаш автомобил, но въпреки че няма забрана, хората все пак не го правят, защото е по-изгодно да карат електрички. Това е пример, как чрез икономически инструменти се налага една мярка, без да се налага директна забрана. С много по-бавни темпове това ще се случва и в другите богати страни в Европа, а с още много по-бавни темпове и в страни като нашата.

Както Галин е написал - Норвегия е нещо като пилотен проект, който служи за пример за това как ще се развиват тенденциите в автомобилостроенето за Европа.


Потребителски аватар
777
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2789
Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот 777 » Чет 30 сеп 2021 12:20


Значи с пари от нефт искат коли, които не отделят CO2? А този нефт ще го яде ли някой или ще го гори. Отделна тема е, че доколкото знам всеки норвежец с EV има и втора кола с ДВГ. Ей така за всеки случай или за извънградско.



Върни се в “Е-мобилни VW”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 82 госта