От София до морето и назад с ID.3 за 0лв.
- relaxxx
- Мнения: 1278
- Регистриран на: Съб 19 юни 2004 11:28
- Автомобил: 4x4
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: От София до морето и назад с ID.3 за 0лв.
Не знам за всички, но теслата си ползва точно литиево йонни като телефона. 18650 размер, стандартно за индустирята, сега преминаха към 21700... май беше...

Re: От София до морето и назад с ID.3 за 0лв.
relaxxx написа:Не знам за всички, но теслата си ползва точно литиево йонни като телефона. 18650 размер, стандартно за индустирята, сега преминаха към 21700... май беше...
Колега, първо батериите в теслата не са "точно литиево йонна като телефона" и второ, ако под "сега преминаха към 21700" имаш предвид 2017 година - Да, това е така.
- ktamen
- Мнения: 6073
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: От София до морето и назад с ID.3 за 0лв.
Доколкото знам тесла използват Lithium Nickel Cobalt Aluminum Oxide: LiNiCoAlO2 .
Май само те използват такива, имат си своите предимства и недостатъци.
Lithium Iron Phosphate: LiFePO4 също се използва от някои производители.
И те си имат своите предимства и недостатъци. На мен те ми харесват най-много. Колегата, дето си прави ел голф2, май също използва такива.
Автопроизводителите май използват поне 5 различни видове литиеви батерии.
Поне според моя опит със литиеви батерии, взети от боклука не трябва да се притесняваме особено, че след 5 години ще трябва да се платят още 20 000 за нова батерия. Направил съм аутопсия на 10 - 20 стари батерии от ел инструменти - демек 100 - 150 елемента. Много от които разредени до 0,000В и съхранявани в това състояние с години вън на дъжд сняг и жега, демек би трябвало да са тотално умрели с подписан и подпечатан смъртен акт. само десетина елемента не показаха никакви признаци на живот, всички останали възкръснаха. Чест проблем е бързия саморазряд, за 24 часа напрежението на заредена батерия спада до 0 без никакъв външен консуматор, дори такива след няколко цикъла заряд разряд се самооправят. На един чисто нов елемент 14500 със същия проблем, му трябваха около 20 цикъла, но и той се самооправи. Един такъв прецакан елемент, без да искам го заредих до 4,57В и бая зор видях да го разредя до безопасните 4 волта - и той възкръсна, въпреки че в дебелите книги пише, че трябваше да се взриви. Грубиянското запояване също би трябвало да е смъртоносно, ама аз още не съм видял умряла от запояване батерия. Средно подобни елементи са запазили около 60 - 70% от капацитета и са напълно използваеми.
Разбира се тези мои писания не отменят факта, че тези батерии са много опасно и деликатно нещо и свободното експерментиране никак не е препоръчително
Все пак, ако аз трябва да плащам за ремонта на теслата от клипчето от предния ми пост, едва ли щях да поръчам нови батерийни модули, вместо да оправя старите.
И в крайна сметка, основната причина да се наложи ремонт е лошата механична конструкция на батерията, много от другите производители се справят по-добре от тесла в това отношение и подобни проблеми са по-малко вероятни.
Ето още едно клипче за батерия на преклонна възраст, която вместо спокойни старини е напълно способна да мери сили с разни пубертети.
Май само те използват такива, имат си своите предимства и недостатъци.
Lithium Iron Phosphate: LiFePO4 също се използва от някои производители.
И те си имат своите предимства и недостатъци. На мен те ми харесват най-много. Колегата, дето си прави ел голф2, май също използва такива.
Автопроизводителите май използват поне 5 различни видове литиеви батерии.
Поне според моя опит със литиеви батерии, взети от боклука не трябва да се притесняваме особено, че след 5 години ще трябва да се платят още 20 000 за нова батерия. Направил съм аутопсия на 10 - 20 стари батерии от ел инструменти - демек 100 - 150 елемента. Много от които разредени до 0,000В и съхранявани в това състояние с години вън на дъжд сняг и жега, демек би трябвало да са тотално умрели с подписан и подпечатан смъртен акт. само десетина елемента не показаха никакви признаци на живот, всички останали възкръснаха. Чест проблем е бързия саморазряд, за 24 часа напрежението на заредена батерия спада до 0 без никакъв външен консуматор, дори такива след няколко цикъла заряд разряд се самооправят. На един чисто нов елемент 14500 със същия проблем, му трябваха около 20 цикъла, но и той се самооправи. Един такъв прецакан елемент, без да искам го заредих до 4,57В и бая зор видях да го разредя до безопасните 4 волта - и той възкръсна, въпреки че в дебелите книги пише, че трябваше да се взриви. Грубиянското запояване също би трябвало да е смъртоносно, ама аз още не съм видял умряла от запояване батерия. Средно подобни елементи са запазили около 60 - 70% от капацитета и са напълно използваеми.
Разбира се тези мои писания не отменят факта, че тези батерии са много опасно и деликатно нещо и свободното експерментиране никак не е препоръчително

Все пак, ако аз трябва да плащам за ремонта на теслата от клипчето от предния ми пост, едва ли щях да поръчам нови батерийни модули, вместо да оправя старите.
И в крайна сметка, основната причина да се наложи ремонт е лошата механична конструкция на батерията, много от другите производители се справят по-добре от тесла в това отношение и подобни проблеми са по-малко вероятни.
Ето още едно клипче за батерия на преклонна възраст, която вместо спокойни старини е напълно способна да мери сили с разни пубертети.
Re: От София до морето и назад с ID.3 за 0лв.
само при мен ли всички линкове на ktamen са Видеа намайстор чани, който прави стопове за Супра на 3D printer ?
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19352
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 R-line 4m DFCA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: От София до морето и назад с ID.3 за 0лв.
Оправих последното видео в мнението му
Re: От София до морето и назад с ID.3 за 0лв.
Да се върнем на темата за ID3. Ta тук на когото е интересно има реален тест на колата със симулиране на извънградско (93км/ч) с колата и успява да мине 413км с 1 зареждане, докато при 123км/ч само 271км /Тук става дума за базовото с 63kWh батерия/. VW общо взето добре са се справили със задвижването, но имат още какво да наваксват от към HVAC. Иначе за различни тестове на EV-та го препоръчвам канала:
https://www.youtube.com/watch?v=dy87f5sjvjw
https://www.youtube.com/watch?v=dy87f5sjvjw
-
- Мнения: 33
- Регистриран на: Чет 11 ное 2010 21:14
- Автомобил: Passat 1.8T
- Двигател: APU 1999
- Местоположение: Burgas
Re: От София до морето и назад с ID.3 за 0лв.
Има ли някой, който им id.3 за да сподели впечатления от личен опит.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост