Отварям тази интерсна, за мен, тема с надежда да се изкажат хора с надеждна информация.
Все повече се вихрят спорове в мрежата как да се зарежда батерията на ЕА - прословутата формула 20-80%.
Въпреки този масово разпространен мит, в накои книжки към коли или не се споменава нищо за тази формула, или не представя с патоса - 'така трябва'.
Известно е, в същото време, че батериите на колите имат буфери горе и долу. На места за някои коли се твърди, че са само в едната посока.
Мъгляв е и въпроса дали тези буфери са част от обявения капацитет или не.
Интересно ще ми е да видя инфо за различните производители, как се отнасят към този въпрос?
Моите 2 стотинки са, че не вярвам автопроизводителите, особено конвенционалните, да оставят здравето на батерията в ръцете на потребителя. Особено, ако крайностите в разряд/заряд увеличават риска от възпламеняване, както си мисля, но без да го знам като факт? Допускам, че буферите може да не са с необходимата големина за абсолютно здравословно зареждане/разреждане, но все пак достатъчни?
Буфери на батерията на ЕА
Re: Буфери на батерията на ЕА
За да се отговори правилно на въпроса в темата трябва да се знае химията на батерията! Клетките в батерията също са от значение , но на този етап цилиндричните печелят състезанието .
Та LFP батерията дори е препоръчително да заредиш до 100% поне веднъж месечно !
При NMC батерия е добре да се спазва правилото 20-80 АКО колата няма да пътува надалеч. Но няма съществен проблем да се зареди вечерта на 100% , и да се тръгне сутринта.
Това е , което аз съм прочел , и видял , най-вече в Ютуб
Та LFP батерията дори е препоръчително да заредиш до 100% поне веднъж месечно !
При NMC батерия е добре да се спазва правилото 20-80 АКО колата няма да пътува надалеч. Но няма съществен проблем да се зареди вечерта на 100% , и да се тръгне сутринта.
Това е , което аз съм прочел , и видял , най-вече в Ютуб
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост