Инсталация за зарядна станция

Техническа и сервизна информация за хибридни и електрически автомобили
vandu
Мнения: 709
Регистриран на: Пон 30 юни 2014 10:26
Автомобил:
Двигател:

Инсталация за зарядна станция

Мнениеот vandu » Сря 10 дек 2025 8:25


Купихме си гараж който е още в процес на строителство и ми се иска да му прекарат кабели за евентуална зарядна станция за в бъдеще за монофазно зарядно.
С какво сечение трябва да е кабела ?




mrsch66
Мнения: 310
Регистриран на: Чет 22 мар 2012 18:38
Автомобил: jetta 2
Двигател: ez 1986
Местоположение: praha

Re: Инсталация за зарядна станция

Мнениеот mrsch66 » Сря 10 дек 2025 8:50


Кабела зависи от самата станция при възможност бих пуснал не по малко от 4 квадрата защото електромер и партида се сменят но вече положен кабел трудно.


humanic
Мнения: 183
Регистриран на: Чет 23 ное 2006 15:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Инсталация за зарядна станция

Мнениеот humanic » Сря 10 дек 2025 9:15


Те по днешнните строителни стандарти би следвало да са си прекарани такива кабели.
Макар, че чувам, че на някои места не било баш така.


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4762
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Инсталация за зарядна станция

Мнениеот tdi fen » Сря 10 дек 2025 9:25


За монофазна до 7.4 kh стандартно прекарват 3х6 кв проводник


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6401
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Инсталация за зарядна станция

Мнениеот ktamen » Чет 11 дек 2025 8:16


vandu написа:С какво сечение трябва да е кабела ?

5x10mm2


Потребителски аватар
MamaMy
Мнения: 1111
Регистриран на: Вто 27 юни 2006 22:33
Автомобил: Galaxy
Двигател: AUY 2003г
Местоположение: Едно малко село край Плевен

Re: Инсталация за зарядна станция

Мнениеот MamaMy » Чет 11 дек 2025 15:17


ktamen написа:
vandu написа:С какво сечение трябва да е кабела ?

5x10mm2


:th_up


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 8022
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Seat Alhambra
Двигател: CFFB
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Инсталация за зарядна станция

Мнениеот goppa » Чет 11 дек 2025 22:38


MamaMy написа:
ktamen написа:
vandu написа:С какво сечение трябва да е кабела ?

5x10mm2


:th_up

Напълно подкрепям :th_up


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19359
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Инсталация за зарядна станция

Мнениеот stefan4o » Пет 12 дек 2025 6:23


goppa написа:
MamaMy написа:
ktamen написа:
vandu написа:С какво сечение трябва да е кабела ?

5x10mm2


:th_up

Напълно подкрепям :th_up

И аз.
Направете го, както си трябва. Трифазна зарядна е в пъти по-добре от монофазна.


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 20409
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Инсталация за зарядна станция

Мнениеот Vlad777 » Пет 12 дек 2025 10:46


Аз си дръпнах кабел от електромера до гаража и си направих елтабло с трифазен предпазител. Предвидих да е трифазен, въпреки че имам монофазен електромер и в момента ползвам само 1 от трите фази. Така в бъдеще ще мога да си сменя партидата с трифазна и да имам трифазен ток в гаража.


Потребителски аватар
MamaMy
Мнения: 1111
Регистриран на: Вто 27 юни 2006 22:33
Автомобил: Galaxy
Двигател: AUY 2003г
Местоположение: Едно малко село край Плевен

Re: Инсталация за зарядна станция

Мнениеот MamaMy » Съб 13 дек 2025 14:19


В момента гаражите са с много малки партиди и хората си мислят, че правят голяма икономия като икономисат от кабел. Номера е още при строежа да се пусне трифазен дебел кабел. Той хляб и вода не иска. Като пожелаете голяма партида само ще ви сменят предпазителя и готово. Другият номер е сега да се вземе и партидата защото като станат много електричките ще се окаже, че вече няма свободни мощности за присъединяване и на много хора ще им бъде отказано. Тогава ще паднат големи еквилибристики. Няма да пускаш бойлера защото зареждаш колата. Пък колата ти трябва всекидневно да ходиш на работа, да караш децата и т.н.


Потребителски аватар
sim_ex
Мнения: 109
Регистриран на: Сря 18 юни 2014 18:24
Автомобил: Passat b5.5 1.9 TDI PD
Двигател: AVF

Re: Инсталация за зарядна станция

Мнениеот sim_ex » Съб 13 дек 2025 19:02


Зарядните за коли са сериозна работа и има изисквания ако искате да са сигурни. Все повече хора ще ги бие тока от колите . Трябва дефектнотокова защита на станцията за зареждане . Авотматичните предпазители да защита на самите проводници , те осигуряват защита само ако всичко е изчислено по норматив за 0,4 секунди да се изключи дефекната верига тогава няма да има смътроносен токов удар в случай на дефект . При повреда на токоизправителен елемент самата зарясна станция може да пуска по фазите обратно постоянен ток или напрежение по корпуса в най лошия случай. Дефектнотоковата зашита с RCД тип А не реагира на постоянен ток , само тип B(ужасно скъп , по скоро за индустрията ) или EV (RDC-DD) са специално за зарядни за коли. EV реагира на постоянен ток от 3 до 6 милиампера за до 10 секунди и изключва. Има и станции с вградени. Обърнете внимание, че сечението на проводниците е важно по две причини - пада на напрежение съответно осен че може да направите пожар и да не стане ще греете стените или от там където минава кабела и ще харчи ток. При дълги линии и калпаво изчислени сечения 500 вата не са изключение. Няма общ отговор на яъпроса дали 6мм2 сечение е ок или 10мм2 . Може да ви трябва и 35мм2 ако ще е на 100 метра. Пътя на полагане има огромно значение за топлоотдаването. Дали е в мазилка , върху стена в канал , дали кабела е в сноп с други кабели и тн . Изчислява се! Отделно в случай на късо съединение или пробив към корпуса тока може да не е достатъчен да задейства защитата в предвидените рамки. Следствието е пожар или недай Боже ако някой е в контакт да получи токов удар. Трифазните автоматични предпазители трябва да прекъсват веригата едновременнио и на трите фази , а не да са три отделни еднофазни презпазителя



Върни се в “Е-мобилни VW”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 28 госта