Купихме си гараж който е още в процес на строителство и ми се иска да му прекарат кабели за евентуална зарядна станция за в бъдеще за монофазно зарядно.
С какво сечение трябва да е кабела ?
Инсталация за зарядна станция
-
mrsch66
- Мнения: 310
- Регистриран на: Чет 22 мар 2012 18:38
- Автомобил: jetta 2
- Двигател: ez 1986
- Местоположение: praha
Re: Инсталация за зарядна станция
Кабела зависи от самата станция при възможност бих пуснал не по малко от 4 квадрата защото електромер и партида се сменят но вече положен кабел трудно.
-
humanic
- Мнения: 183
- Регистриран на: Чет 23 ное 2006 15:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Инсталация за зарядна станция
Те по днешнните строителни стандарти би следвало да са си прекарани такива кабели.
Макар, че чувам, че на някои места не било баш така.
Макар, че чувам, че на някои места не било баш така.
- tdi fen
- Мнения: 4762
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Инсталация за зарядна станция
За монофазна до 7.4 kh стандартно прекарват 3х6 кв проводник
- ktamen
- Мнения: 6401
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Инсталация за зарядна станция
vandu написа:С какво сечение трябва да е кабела ?
5x10mm2
- MamaMy
- Мнения: 1111
- Регистриран на: Вто 27 юни 2006 22:33
- Автомобил: Galaxy
- Двигател: AUY 2003г
- Местоположение: Едно малко село край Плевен
Re: Инсталация за зарядна станция
ktamen написа:vandu написа:С какво сечение трябва да е кабела ?
5x10mm2

- goppa
- VW експерт

- Мнения: 8022
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Seat Alhambra
- Двигател: CFFB
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Инсталация за зарядна станция
MamaMy написа:ktamen написа:vandu написа:С какво сечение трябва да е кабела ?
5x10mm2
Напълно подкрепям

- stefan4o
- Мнения: 19359
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Инсталация за зарядна станция
goppa написа:MamaMy написа:ktamen написа:vandu написа:С какво сечение трябва да е кабела ?
5x10mm2
Напълно подкрепям
И аз.
Направете го, както си трябва. Трифазна зарядна е в пъти по-добре от монофазна.
- Vlad777
- King of the Road

- Мнения: 20409
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Инсталация за зарядна станция
Аз си дръпнах кабел от електромера до гаража и си направих елтабло с трифазен предпазител. Предвидих да е трифазен, въпреки че имам монофазен електромер и в момента ползвам само 1 от трите фази. Така в бъдеще ще мога да си сменя партидата с трифазна и да имам трифазен ток в гаража.
- MamaMy
- Мнения: 1111
- Регистриран на: Вто 27 юни 2006 22:33
- Автомобил: Galaxy
- Двигател: AUY 2003г
- Местоположение: Едно малко село край Плевен
Re: Инсталация за зарядна станция
В момента гаражите са с много малки партиди и хората си мислят, че правят голяма икономия като икономисат от кабел. Номера е още при строежа да се пусне трифазен дебел кабел. Той хляб и вода не иска. Като пожелаете голяма партида само ще ви сменят предпазителя и готово. Другият номер е сега да се вземе и партидата защото като станат много електричките ще се окаже, че вече няма свободни мощности за присъединяване и на много хора ще им бъде отказано. Тогава ще паднат големи еквилибристики. Няма да пускаш бойлера защото зареждаш колата. Пък колата ти трябва всекидневно да ходиш на работа, да караш децата и т.н.
- sim_ex
- Мнения: 109
- Регистриран на: Сря 18 юни 2014 18:24
- Автомобил: Passat b5.5 1.9 TDI PD
- Двигател: AVF
Re: Инсталация за зарядна станция
Зарядните за коли са сериозна работа и има изисквания ако искате да са сигурни. Все повече хора ще ги бие тока от колите . Трябва дефектнотокова защита на станцията за зареждане . Авотматичните предпазители да защита на самите проводници , те осигуряват защита само ако всичко е изчислено по норматив за 0,4 секунди да се изключи дефекната верига тогава няма да има смътроносен токов удар в случай на дефект . При повреда на токоизправителен елемент самата зарясна станция може да пуска по фазите обратно постоянен ток или напрежение по корпуса в най лошия случай. Дефектнотоковата зашита с RCД тип А не реагира на постоянен ток , само тип B(ужасно скъп , по скоро за индустрията ) или EV (RDC-DD) са специално за зарядни за коли. EV реагира на постоянен ток от 3 до 6 милиампера за до 10 секунди и изключва. Има и станции с вградени. Обърнете внимание, че сечението на проводниците е важно по две причини - пада на напрежение съответно осен че може да направите пожар и да не стане ще греете стените или от там където минава кабела и ще харчи ток. При дълги линии и калпаво изчислени сечения 500 вата не са изключение. Няма общ отговор на яъпроса дали 6мм2 сечение е ок или 10мм2 . Може да ви трябва и 35мм2 ако ще е на 100 метра. Пътя на полагане има огромно значение за топлоотдаването. Дали е в мазилка , върху стена в канал , дали кабела е в сноп с други кабели и тн . Изчислява се! Отделно в случай на късо съединение или пробив към корпуса тока може да не е достатъчен да задейства защитата в предвидените рамки. Следствието е пожар или недай Боже ако някой е в контакт да получи токов удар. Трифазните автоматични предпазители трябва да прекъсват веригата едновременнио и на трите фази , а не да са три отделни еднофазни презпазителя
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 28 госта