Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Техническа и сервизна информация за хибридни и електрически автомобили
Потребителски аватар
hvp800
Мнения: 4657
Регистриран на: Вто 29 яну 2013 19:46
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот hvp800 » Пон 26 юли 2021 13:55


ktamen написа:Цената изглежда нелепа,


Производителите на ел коли ( пък и на тези с ДВГ ) нямат вина , че ти си скъсан , и нямаш пари. Несериозно е човек приготвил 70 бона за кола ( минимум ) да се интересува дали зареждането е 130лв , или не е баш толкова! Освен ако религиозните ти представи не казват нещо друго ! :a045




Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10072
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот group® » Пон 26 юли 2021 14:12


VWGT написа:Имах предвид като време за зареждане ... За 15 Мин мога ли да заредя за 400 км?

Зависи колата какво зареждане поддържа.
Чувал съм само, че Рено Зое поддържа едни от най-бързите заряди поне преди тази година.
Честно казано не съм се интересувал много от тази тема, защото не съм имал нужда да избирам ел. автомобил за извънградски нужди.
Но ако се наложи да избирам, личните ми нужди не надвишават повече от 500км път на един дъх. Тоест реално всеки не градски автомобил ще ми свърши работа, ако за 15-30мин дозареждане си завърша пътя.
За сравнение сега с пасата - ще ми коства приблизително същото време, но изместено от началото на пътуването (зареждане на бензиностанция), в някакъв етап от пътя.
Ел колата си я вадиш заредена още от къщата и нямаш нужда от 1ва спирка.
Сравнено с Ленд крузера ми, ще ми спести едно спиране за зареждане на газ (начално и в някакъв етап от пътя).
Та за моята математика не би имало разлика, стига да мога да разчитам, че има къде да дозаредя бързо и без да се отклонявам.


thanis
Мнения: 1860
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот thanis » Пон 26 юли 2021 14:43


Бърза справка, коя кола колко бързо зарежда.
Прикачени файлове
Screenshot_20210726-154223_YouTube.jpg


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10072
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот group® » Пон 26 юли 2021 14:55


Може би е ставало дума точно за съотношение мин/км, защото откривам, че поддържа реното 43Kw.
А сега Тесла с тези 250Kw колко са реални и каква е действителната картинка, е друг въпрос.

При всички случаи се вижда в таблицата, че 30мин на бързо зареждане са напълно достатъчни за моята си математика.


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6249
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот VWGT » Пон 26 юли 2021 15:56


Точно е въпрос на лична математика избора :) Седя и си мисля какви критерии трябва да покрие ел колата, за ми отговори на нуждите. За гаража с ток е ясно ... парко място не върши работа, защото няма нито едно с подходящата инфрастуктура (освен контакт си трябва и електромер с партида и тн). Доколкото съм чел тук-там една зарядна колонка не е 300 лева, а поне х10 (зависи от мощността).
Да поддържам две коли, една само за градско и една за извънградско ми е тотално ненужно. Последната година автомобил ползвам основно за крайградско и м/уградско. Така че бих търсил такава ел кола.
Относно прехода, да речем че 400км е приемливо. Карал съм коли с газ, които правят по толкова км с едно зареждане. Досадно е като тръгнеш някъде на дълго, но се търпи. За градско е ок.
Времето на зареждане 15 минути ми е някакъв абсолютен таван да чакам (като това го казвам без да имам опит с такова чакане. За опашките по газ станциите през соц-а само съм чувал). Ако успее батерията да дръпне за още 300+ км ... добре. Но доколкото разбирам това може да стане само ако при Тесла на някаква много мощна станция, каквато в БГ сигурно нямаме. Колко е реалистичното време на зареждане за 300км от средностатистическа колонка в БГ?

С други думи както и да го смятам, докато не се изнеса в къща със собствен гараж, градска кола на ток едва ли бих си взел. Вариант 2 е да измислят някаква нова батерия, която да няма гореописаните проблеми, на което залагам повече, защото 90+% от потребителите май са в моето положение ... и само с "тояга" трудно ще се електрифицираме. До 2050та не виждам как ще стане с тоя 20+ годишен автопарк.


Потребителски аватар
mukot
Мнения: 334
Регистриран на: Чет 26 дек 2013 22:28
Автомобил: VW T-roc FL + Honda Civic Sport
Двигател: DXDB - 2023 + eHEV - 2024
Местоположение: София

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот mukot » Пон 26 юли 2021 17:51


Не трябва да се пренебрегва и цената. Колкото е по-мощно зарядното за бързо зареждане, толкова е по-скъпо. И така по-евтината експлоатация на електрокара става всъщност по-скъпа! Плюс по-високата начална цена и неудобството става ясно, че пазарния избор няма да е на електрокар за повечето потребители.


thanis
Мнения: 1860
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот thanis » Пон 26 юли 2021 20:23


mukot написа:Не трябва да се пренебрегва и цената. Колкото е по-мощно зарядното за бързо зареждане, толкова е по-скъпо. И така по-евтината експлоатация на електрокара става всъщност по-скъпа! Плюс по-високата начална цена и неудобството става ясно, че пазарния избор няма да е на електрокар за повечето потребители.


A какъв е смисълът отново да имам бързо зареждане вкъщи ??? Буквално с нормално зарядно (до 10кВ) си покриваш нуждите. Още повече има дилъри, където ти го дават безплатно. Все пак не е чак толкова скъпо.

Също така да вметна, че първите собственици на модел S все още си ползват напълно безплатно всички зарядни станции на Tesla.

Какъв е проблема и другите производители да направят подобни превилегии. Буквално можеш хиляди неща да измислиш. Ауди Е-трон идва с карта за първите 1000км км да са безплатни, което е някакво начало. Ionity има преференциални цени за абонати.

Да не говорим какъв стимул ще бъде да се направи паркинг на няколко нива със зарядни станции в големите градове. Говорим за истински паркинг за ДВГ и електрички.

Големият аргумент, че трябва да пускаш разклонителя от терасата на блока е покъртително нелеп. Първо, докато стане време в България всички да сме на електрички, отдавна ще има други батерии и скорости на зареждане, че гледката която си представяте от всяка тераса, кабел да съществува. Но дори и някой днес който е прецакан да живее в блок и иска да си купи електрическа кола, може да се възползва от многото зарядни станции из града, ако няма гараж.

Все едно не пазарувате, не ходите на кино, не излизате. И общо взето тук говорим да имате неудобството веднъж на две седмици да измислите къде да я закачите тая електричка за 12ч. сумарно.

Аргумента, че не можеш да чакаш ако тръгнеш на път също е малко смешен. Колко от вас са в ситуация:
- Да пътуват редовно по над 300+ километра
- Да имат само един автомобил в семейството
- Да нямат никакво излишно време, когато тръгнат на път

Електричките са основно предназначени за градска и крайградска среда. Не че не могат да се справят с дълги пътувания, но е по-сложно и некомфортно.

Както не бихте тръгнали с 1,0 атмосферен бензин да правите преходи по 1 резервоар наведнъж, защото ще си вземете дизел с голяма автономия и комфорт. Така и с електричката можете да се съобразите.

Никой не твърди, че са панацея и че нямат негативи. Ама постоянно да се тръби, че са баси тъпотията и за нищо не стават е нелепо.

Географията на страната ни предразполага да се реши проблема с инфраструктурата доста лесно. Като минимум 3 бързи станции на АМ Тракия, 3 на АМ Хемус, по 1 в Русе, Плевен, Велико Търново, Варна и Бургас. и се покриват нуждите на 80% от потенциалните ползватели на електрички, така че, да не се чудят дали ще стигнат и да викат пътна помощ.

Ако включим финансовата страна, еквивалентен нов автомобил, трудно бие електричката по отношение на total cost of ownership.


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 20260
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот Vlad777 » Пон 26 юли 2021 23:12


Lupender написа:В Благоевград до Мосю Бриколаж има зарядна станция. Един ден там видях Тесла да се зарежда, собственика беше там и сподели, че му трябват три часа да се зареди за да стигне до Гърция. За това време на зареждане, трябваше да плати около 130 лева (по 72 стотинки на минута). Тогава разбрах, че "далаверата" всъщност въобще не е далавера - аз с дизел за 130 лева ще ида до морето и ще се върна...

1. В Благоевград до Бриколажа зарядната станция е на Eldrive. 50 kW за час. Цена за киловат е 0.50 лв, а таксата за старт е още 0.50 лв, което значи максимум около 25.50 лв за един час, че можеш да похарчиш там. Доста сериозно е сапунисал атмосферата човекът с теслата.

2. Ако си зареждаш Теслата вкъщи и си от София примерно няма как да изхарчиш 150 киловата, за да стигнеш до Благоевград и да имаш капацитет в батерията да зареждаш 3 часа по 50 киловата. Освен ако пътьом за Гърция не си се отбил на писта да повъртиш на макс - е така да ти тръгне весело почивката.

3. ID.3 например при магистрално каране (най-тежкото за електричките) и средна скорост 120 км/ч харчи 20 кВ на 100 км. Което означава, че след един час седене на зарядното 50 кв ще е заредило за 250 км пробег по магистрала срещу 25 лв.

4. При 90 км/ч разходът е 13 kW на 100 км, което означава, че за 1 час на бързото зарядно и 25 лв, ще минеш около 400 км.

5. Ако си зареждаш у вас/паркинга на офиса/вилата и т.н. разходите спадат наполовина и повече. Аз имам подземен гараж, в който мога да си включвам колата за поне 90 часа седмично (поне толкова седи в гаража по нощите), което прави възможно зареждането на 180 kW от обикновен контакт. Това е енергия за пробег около 1100 км градско на седмица. Да ама повечето хора правят 200-300 седмично, което значи че са им нужни около 25 часа зареждане седмично в обикновен контакт. Две нощи седмично по 12 часа. 300 км седмично градско за 12-15 лв. Или да отидеш в неделя да пиеш едно кафе, докато се напълнят 50 кВ на бързото зарядно в мола от скъпото.

Електричките все още не са за всеки, но има стотици хиляди хора и в България, които или имат гараж, или офисът им има гараж или поне плац, на който има или може да се сложи зарядно. Та рано или късно голяма част от тези хора ще проимат поне една кола на ток за градско. И една за дълги пътувания.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6362
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот ktamen » Пон 26 юли 2021 23:39


777 написа: Или няма нужда от бързи
..........

С един шофьор на такси говорих на тема метан. Предната му кола била такава и се оплака, че е усещал постоянно "товарене" на мозъка с мисли и сметки откъде ще мине, къде има станция, колко газ има в бутилката (не говорим за градско в София). Не става дума за нещо драматично, а за реално усещане в ежедневието. Дава си сметка за това, когато се връща на пропан-бутан и всичките му излишни мисли отпадат.

Написах, че всяко четвърто колче ще бъде с трифазни контакти по 63А, от такъв контакт може да се дърпат по 43кВт. Така че бързите зарядни не отпадат.
И аз бях на метан, таксиджията ти е казал самата истина, постоянно правих тънки сметки, къде ще зареждам следващия път.
hvp800 написа: ти си скъсан , и нямаш пари. Несериозно е човек приготвил 70 бона ( минимум ) да се интересува дали зареждането е 130лв

Аз мога още утре да ида в магазина и да ги платя тези 70 бона в брой, ти можеш ли :question
Каква връзка има това с темата господин по-по-най :mhihi
Нали уж основното им предимство е, че по-високата първоначална цена, ще се избие от по-ниските разходи след покупката. 130лв за 130км е нисък разход само за някой дето досега се возил с танк.
thanis написа: зарядно (до 10кВ) си покриваш нуждите. Още повече има дилъри, където ти го дават безплатно. Все пак не е чак толкова скъпо.

.

Знаеш ли кво има в това зарядно - има едно чипче, което казва на друга такова чипче в колата, че може да се дърпат 10кВт. Кому е нужна такава простотия, защо не я заменят с едно копче за 30ст, с което да превключвам колко бързо да зареждам 3 или 6 или 10кВт. А може и без копче, просто различен кабел, който да пасва само за бързата букса на колата. Ама тогава няма да има нужда да се изръся 2 бона за тъпо чипче или пък да се впечатля от щедростта на въпросните дилъри, дето ми подаряват чипче за лев и двайсе в кутия за два бона.
group® написа:Та 'далавера' и 'пропаганда' за станциите има не повече, а всъщност далеч по-малко, отколкото за нормалните бензиностанции.

Точно приликите с номерата на нормалните бензиностанции ме дразнят.
Владо, сигурен ли си, че цената на тази станция винаги е била такава и преди не се е плащало на минута? Доколкото си спомням друг колега потвърди това ценообразуване и даже писа, че за малките електрички било още по-кошмарно, щото нямат толкова бързо зареждане, и им се натрупват внушителен брой минути за скромно количество киловатчасове. Човекът с теслата едва ли е тръгнал от София и тогава сметките си излизат точно.


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 20260
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот Vlad777 » Вто 27 юли 2021 7:26


Сега проверих и наистина в началото е било такова ценообразуването на Eldrive за клиенти, които не са на договор. Нека обаче не забравяме и какво беше цеообразуването на минута разговор при мобилните оператори когато се изграждаха мрежите. И цените за роуминг, sms... Във фирмата, в която работех съм виждал 4-цифрени месечни сметки за определени номера и фактурите винаги бяха с 5 цифрени сметки за групата... Всяка технология преминава през един такъв стадий. А днес, с развитието на технологиите, конкуренцията и широкото навлизане на услугата ползвам корпоративен пакет от 11 лв на месец и освен за SMS с добавена стойност (паркиране), за друго не доплащам.

Първоначалната инвестиция за изграждане на инфраструктура е голяма, потребителите са малко. Затова е скъпо. Но като се развие и станат много потребителите, цените ще се урегулират. И това вече се случва.


Потребителски аватар
777
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2789
Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот 777 » Вто 27 юли 2021 7:33


Зависи. Чувал съм, че в началото на появата на АГУ, пропан-бутанът е бил 0.18лв при цени на бензина от 1-2лв. Т.е. нещо като зарибяващ период. И с метана имаше някакъв евтин период. С пелетите за горене също. Така че не се знае накъде ще тръгнат нещата като станат масови. Може да сложат нещо подобно на акциза на горивата за ток.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12115
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот К.Одаджийски » Вто 27 юли 2021 7:55


От енергото обявиха, че няма да вдигат тока, остава си 220 волта :mrgreen
С две думи по темата, всичко ще си дойде на място след 10-15 години може би. Все още има случаи в които електричките не могат да свършат работа, но се надяваме да покриват все повече нужди за в бъдеще.
Наложи ми се зимата от София до околностите на Мюнхен и обратно до София без почивка. Спирам като привърши бензинът, зареждам, пикая и пак газ. За 32 часа малко над 3 хил км. Признавам, че това ми се случи само веднъж в шофьорлъка да сега, но с електричка нямаше как да стане, а и нямаше да е много по евтино с тоя разход от 20 киловата дето го е дал Влад по напред. Сега все още съм в чуденка, но може би края на август ще яхна бензинката до Бирмингам и пак ще трябва да е бързо, щото едни искат тестове да 24 часа, други до 72 часа и в крайна сметка май пак ще се бърза, ако ми се наложи да пътувам с колата де


gadnyara
Мнения: 303
Регистриран на: Чет 15 фев 2018 18:35
Автомобил: Golf7 GTE 2017 + MB S205 2020
Двигател:

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот gadnyara » Вто 27 юли 2021 8:34


:wink Вече го вдигнаха - стандартът по мрежата е 230/400VAC.


thanis
Мнения: 1860
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот thanis » Вто 27 юли 2021 9:06


ktamen написа:Знаеш ли кво има в това зарядно - има едно чипче, което казва на друга такова чипче в колата, че може да се дърпат 10кВт. Кому е нужна такава простотия, защо не я заменят с едно копче за 30ст, с което да превключвам колко бързо да зареждам 3 или 6 или 10кВт. А може и без копче, просто различен кабел, който да пасва само за бързата букса на колата. Ама тогава няма да има нужда да се изръся 2 бона за тъпо чипче или пък да се впечатля от щедростта на въпросните дилъри, дето ми подаряват чипче за лев и двайсе в кутия за два бона.


https://www.youtube.com/watch?v=ZxLxR_plC-k Май не е само едно чипче вътре в зарядното.

Копчето за 30 ст е без коментар. Електрическа кола не се зарежда както безжичните ти уреди и телефона.

Почвам да си мисля, че като стане време ти да си вземеш ел. кола. Ще искаш такава без батерия, защото за какво да им даваш толкова пари за батерия, като можеш да си я свържеш сам.

Все пак батерията е клъстер от много клетки. Кво толкова са измислили и направили инженерите, което да не можеш сам.

За какво са измислени международни стандарти, нормативи, регламенти и всякакви други тъпотии, само да хранят бюрократските гърла.

Много умишлено пропускаш един тънък момент и той е, че с електричка можеш да си мобилно независим, за разлика от ДВГ.
Много умишлено пропускаш, че електричката в задръстванията е в златната си среда и статистически над 70% от населението му е напълно достатъчна автономията на електричката.
Много умишлено пропускаш, че електричката можеш да си я зареждаш както и където ти скимне в зависимост от нуждите ти. Доколкото помня, за ДВГ си зависим от бензиностанциите. Където цените са горе-долу еднакви. При електричката е заредил човека за Гърция за 130 лева, ама 1 резервоар дизел за 5 лева можеш ли да намериш ???

Цитира се тесла, не защото са ултра-мега-великите мозъци. Просто има много шум около тях и провокират обмен на информация. Те правят грешки и то бая, ама си експериментират хората и другите гледат само от камбанарията на ICE производители, което е голям автогол.
Ясно е, че електричките да станат масови има куп проблеми. Както и ОПЕК няма да и е много забавно и ще се гледа до последно да се пропагандират и да ги предлагат като екзотика.

Ако нямаше развитие и нямаше балами дето да купуват новите неща, ти нямаше да имаш твоята кола/уред или каквото и да е.
Спри да намекваш, че тия дето искат новото са ултра прости, защото заради тях можеш да имаш добре изпитаното старо.

Почти съм сигурен, че ако си споделиш ежедневният маршрут, и нормалните електрички ще ти покриват нуждите. Това че ти лично може би няма да искаш си е твой избор. Но е факт, че обективно погледнато шанса да не ти задоволи нуждите е минимален.

Жив и здрав и отново темата залитна много бързо в грешна посока.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10072
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот group® » Вто 27 юли 2021 9:39


Токът ще се вдига. Факт!
Но не виждам добри перспективи и за петрола...

Всъщност независимост може да се постигне само с тока, в бъдеще.
Затова е странно, когато някой каже, че електричките били балон, нямали бъдеще...

Ода, така е, все още не стават за всеки и всяка нужда. И на мен работата ми да е свързана с ежедневни пътувания по ХХХ км, и аз няма да се замислям.
Но масовата нужда за лична кола е градско + село + море + планина. Там си върши идеално работата.
И все пак идеята да имам ел кола без да имам достъп до личен контакт (гараж, къща), ми се струва доста смела. Да разчиташ на публични станции, които се градят по-бавно от разпространението на колите е авантюра.
В момента на станциите в Бургас е кошмар от коли.



Върни се в “Е-мобилни VW”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 23 госта