mukot написа:Не трябва да се пренебрегва и цената. Колкото е по-мощно зарядното за бързо зареждане, толкова е по-скъпо. И така по-евтината експлоатация на електрокара става всъщност по-скъпа! Плюс по-високата начална цена и неудобството става ясно, че пазарния избор няма да е на електрокар за повечето потребители.
A какъв е смисълът отново да имам бързо зареждане вкъщи ??? Буквално с нормално зарядно (до 10кВ) си покриваш нуждите. Още повече има дилъри, където ти го дават безплатно. Все пак не е чак толкова скъпо.
Също така да вметна, че първите собственици на модел S все още си ползват напълно безплатно всички зарядни станции на Tesla.
Какъв е проблема и другите производители да направят подобни превилегии. Буквално можеш хиляди неща да измислиш. Ауди Е-трон идва с карта за първите 1000км км да са безплатни, което е някакво начало. Ionity има преференциални цени за абонати.
Да не говорим какъв стимул ще бъде да се направи паркинг на няколко нива със зарядни станции в големите градове. Говорим за истински паркинг за ДВГ и електрички.
Големият аргумент, че трябва да пускаш разклонителя от терасата на блока е покъртително нелеп. Първо, докато стане време в България всички да сме на електрички, отдавна ще има други батерии и скорости на зареждане, че гледката която си представяте от всяка тераса, кабел да съществува. Но дори и някой днес който е прецакан да живее в блок и иска да си купи електрическа кола, може да се възползва от многото зарядни станции из града, ако няма гараж.
Все едно не пазарувате, не ходите на кино, не излизате. И общо взето тук говорим да имате неудобството веднъж на две седмици да измислите къде да я закачите тая електричка за 12ч. сумарно.
Аргумента, че не можеш да чакаш ако тръгнеш на път също е малко смешен. Колко от вас са в ситуация:
- Да пътуват редовно по над 300+ километра
- Да имат само един автомобил в семейството
- Да нямат никакво излишно време, когато тръгнат на път
Електричките са основно предназначени за градска и крайградска среда. Не че не могат да се справят с дълги пътувания, но е по-сложно и некомфортно.
Както не бихте тръгнали с 1,0 атмосферен бензин да правите преходи по 1 резервоар наведнъж, защото ще си вземете дизел с голяма автономия и комфорт. Така и с електричката можете да се съобразите.
Никой не твърди, че са панацея и че нямат негативи. Ама постоянно да се тръби, че са баси тъпотията и за нищо не стават е нелепо.
Географията на страната ни предразполага да се реши проблема с инфраструктурата доста лесно. Като минимум 3 бързи станции на АМ Тракия, 3 на АМ Хемус, по 1 в Русе, Плевен, Велико Търново, Варна и Бургас. и се покриват нуждите на 80% от потенциалните ползватели на електрички, така че, да не се чудят дали ще стигнат и да викат пътна помощ.
Ако включим финансовата страна, еквивалентен нов автомобил, трудно бие електричката по отношение на total cost of ownership.