Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Техническа и сервизна информация за хибридни и електрически автомобили
Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19706
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене...

Мнениеот radotom » Нед 21 мар 2021 17:36


Точно техническата страна на въпроса със сменяемите батерии според мен е най-малкия проблем.
Става по-бързо, отколкото ти сменяш батериите на светещия куклен замък на средната щерка :icon_lol
Единствения проблем (чисто технически!!!! ) е споменатото закрепване за купето, но това също е лесно решимо.
Казваш - колко са тия, дето минават 1000км на ден?
Ми много малко, прав си!
Ама аз живея на 16 етаж. На 17-етажен блок. И всеки етаж има по 5 апартамента.
Удължител е несериозно да обмислям, нали? :mrgreen
Прибера ли се от работа след 17.45, почвам да обикалям из квартала, за да намеря къде да спра.
1000км пробег.
Ми не, и 580 са ми достатъчни.
Работя в Съединение. На около 28км от нас.
Значи спокойно мога цяла седмица да ходя и да се връщам с колата.
Ама в събота трябва да намеря някоя станция, нейде из Пловдив, за да заредя за следващата седмица.
Изключваме от уравнението това, че оставам без кола за 1 ден и почвам да обмислям кога и на коя станция да отида, че комшиите ми вече са извили опашка пред тези в квартала :mhihi
(Всъщност, не знам пред хотел Санкт Петербург дали наистина няма една станция - не съм проверявал, а ми е наблизо :c020 )
При цялото обсъждане на материята не забравяйте, че не говорим за единични екземпляри на екзотични коли с ексцентрични собственици.
Тях вече ги има предостатъчно.
Става дума за целенасочена политика за масовост на този тип транспорт.
Ако не със сегашната си масовост, то поне на едни 75%.
И до момента въобще не засягаме глобалната инфраструктура и способността й да подържа подобни мощности.
А това ще струва много милиарди...

п.п. Да добавя - И години!




Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10072
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене...

Мнениеот group® » Нед 21 мар 2021 18:20


За сменяемите батерии.
Те започват да ги вграждат в неизползваната досега конструкцията на колата, ти за сменяне говориш. Разпределение на теглото, охлаждаща система, обезопасяване, размер и т.н., са сред основните причини да не може да стане. Разгледай конструкцията и техническите решения на няколко коли (тесла, ауди, ягуар). Сам ще се убедиш, че нямат полезен ход там.
Батериите са основното поле за битка. Тесла са намалили значително използвания литий. Макар да подаряват технологията, до скоро никой нямаше техните показатели (не съм следил скоро как е).
Ето виж Мерцедес каква греда удариха с батериите. Как да стане някакво унифициране? Да не говорим за онази мръсна дума - софтуер :icon_lol
Или всеки производител да създава своя система и места за подмяна? Това е невъзможно.

Факт е недостатъчната инфраструктора. И по горе го казах. Ама нещата ще се развият по-бързо отколкото си мислиш.
С появата на тази Дачия за 35 бона, играта загрубява (факт е, че не знам дали имат производствена мощ и дали ще може просто да се купи?).
Това вече е много УАУ, поне за мен. Каквато и кочина да е по високите стандарти на Ваг феновете :icon_lol
Много нишов изцяло градски автомобил, но все пак 'без пари'. На цената на нов мотор.

Без гараж или къща, за момента е немислимо да имаш ел. кола. Днес разглеждахме с един приятел зареждачките в бившия ми квартал Дианабад. Изненадах се колко са много, но не бих се оставил да завися от тях. А и се губи финансовия смисъл при цена от 0.50лв на минута. Дачията ще се зарежда за 30лв и ще минавам 150-180км някъде.
Далаверата е със собствен ток и 9лв за 150-180км.
(Груба и завишена сметка)


Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене...

Мнениеот i.e.i » Нед 21 мар 2021 18:46


Безжичния метод на пренос на електренергия е открит 19 век


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6362
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене...

Мнениеот ktamen » Нед 21 мар 2021 18:59


Те много работи са открити 19ти век, ама световната еврейско-масонска конспирация ги саботира :mhihi
Извън фейсбук, в реалния свят е важно дали нещо е годно за употреба, а не дали е изобретено през 9 или 19ти век.
group® написа: за 10мин на фаст чарч

И на тебе няма да ти давам да бараш моята батерия.
Колко кВтч е батерията на тази Дачия, 9 лв ми се виждат много. Моя стародревен гоуф ме возеше за 6ст на километър в софийските задръствания. На ток трябва да е няколко пъти по-евтино.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19706
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене...

Мнениеот radotom » Нед 21 мар 2021 19:52


Споко, уе!
Той на фаст чардж ша може само веднъж.
След това мръсния софтуер ша му кажа Ааааа, сори, батка, тоз дявол е мъжки и не става за :censored2
Ръгай на бавната зареждачка :mhihi


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10072
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене...

Мнениеот group® » Нед 21 мар 2021 20:11


ktamen написа:Колко кВтч е батерията на тази Дачия, 9 лв ми се виждат много.


Ева ли го. Кат гледам колко пробег дават, трябва да е макс 30.
Аз смятам на 30 стинки тока, оти не знам колко е :redface


Радо кат те слушам/чета, се едно няма масово производство от около 8 години и сефте нЕкой ще ръчне да се зарежда кола дева :deal
Ако верно го взема това за жената, демек приема да не е с 4х4 тя и да одя да я взимам зимата, 8г гаранция трябва да имат тея батерии. Дреме ми на ...


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене...

Мнениеот muns61 » Нед 21 мар 2021 20:14


i.e.i написа:Безжичния метод на пренос на електренергия е открит 19 век

Koлко му е КПД-то?


Потребителски аватар
Водния дух1
Мнения: 3481
Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
Автомобил: Golf 3 variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене...

Мнениеот Водния дух1 » Нед 21 мар 2021 20:15


Някои си мислят ,че на ток ще е по-евтино от бензин и дизел.А дано,ама надали... От контакта на бай Иван може,ама от зарядните станции-не.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене...

Мнениеот muns61 » Нед 21 мар 2021 20:16


И от контактите няма да е по-евтино.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10072
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене...

Мнениеот group® » Нед 21 мар 2021 20:27


Не знам колко ще 'арчи и струва, ама самия факт, че за 35 бинки го взимаш от магазина и следващо посещение в сервиза е след минимум 2 години за накладки, ми е достатъчно.
А жената ще се роди с паркирането - само синя зона.

Има си някакви плюсове. Не е за всеки.
И аз за мен си ще почакам.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6362
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене...

Мнениеот ktamen » Нед 21 мар 2021 22:19


muns61 написа:И от контактите няма да е по-евтино.

Що пък да не е евтино, аз току що разпитах гугъл. Тока струва 23ст дневна и 13ст нощна. Батерията на Дачията е 26,8кВтч, демек може да се напълни за около 4лв през нощта, падат се по 2ст на километър.
Като и добавя малък бензинов генератор на който пише 3кВт, който обаче ще е на газ или метан и ще си имам неограничен пробег и нормално отопление през зимата. През лятото и ако не пътувам далеч от моя си контакт, генератора и бутилката ще се свалят.
Остава само да намеря такава Дачия без гаранция, за да мога да си я човърам свободно.
Освен това соларните елементи вече са много евтини и с тяхна помощ дори мога да смъкна под тези 2ст, макар че не съм правил точни сметки и разбира се ако има къде да ги разположа.
Това разбира се в случай, че разполагам с къща с двор. А аз ги нямам. Така че в обозримо бъдеще ще се въздържа от подобни вложения и ще си остана писач по форумите.
Гугъл каза, че Дачиите щели да бъдат между 10 и 15 000 евро и с батерии 27 и 48кВтч. Ама Груп пише за 35 000, нещо може да съм недоразбрал :gruebel


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10072
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене...

Мнениеот group® » Нед 21 мар 2021 22:57


Има ценова листа и предварителни поръчки.
35 е топ нивото (то па един топ :mhihi ). Иначе с 2 и нещо надолу за базовата.
В ценовата листа няма избор на батерии. Явно само по-слабата, за сега (поне за Бг). Ама за тая градска колица не ти трябва повече, ако нямаш намерение да доставяш панди :icon_lol
Жената прави максимум 50км/ден. Тоест 2 дни и в контакта.

Всъщност ето я листата (36 били)

Едит: сега се загледах, че гаранцията е 5г и не пише нищо за батериите ... Мислех, че са задължени да дават 8г?
Прикачени файлове
0830fcbebc.pdf
(382.98 KиБ) Свален 204 пъти


thanis
Мнения: 1859
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене...

Мнениеот thanis » Нед 21 мар 2021 23:04


Цената на Дачията е 33 100лв за малката батерия. Един друг проспект пропускаме, Рено/Дачия има концепция да предлага тия Spring-ове на принципа на Spark, но за по-дълги периоди. Т.е. за Източна Европа, да не се ангажираш да си купуваш колата, а да си я вземеш само когато ти трябва. Щот при нас никой не си представя от терасите на блоквоете да висят 100 кабела, всеки да си зарежда електричката. Принципно цени за това все още няма, но ако да кажем ти стъпва по 200-300лв на месец, еми ... защо не. Буквално можеш така да плануваш, че да не се налага да зареждаш вкъщи. Също така тази цена от 33 хиляди лева е без никакви субсидии. Dacia Spring никога не е била предвиждана да си ходиш на море с нея. Изцяло е проектиран за градски автомобил. Клиентите искат: Сигурност, комфорт, практичност, удобство. Каквото и да говорим, тая Дачия за градска кола си е доста добре.

Също така, ако има чак толкова голям бум на електрическата мобилност, без абсолютно никакъв проблем може това да се компенсира с ядрени централи. Освен това има и V2G.

Ауди като цяло, при текущите планове за емисии и за преминаване към електрификация, не планува разработването на НОВИ двигатели. Което не изключва да си дондуркат TDI и TSI до безкрай под формата на mild-hybrid или пълен hybrid.
Евро 7, към момента се планува да бъде със стойности 0.1-0.3 CO и 0.03 NOx. За справка, Евро 6 към момента е със стойности съответно 1.0 CO и 0.06 NOx.

Волво имат работещ прототип на FE и FL камионите. Там пробега е доста нисък за такъв тип машина 200-300км, но щом са ги направили, значи има защо.
За градска среда, няма проблем да имаш електрически камиони да обслужват нуждите, а за междудържавните може да си имаш дизелите. Пък и камион с 1000км пробег на ток, е трудна работа, защото голяма част от капацитета на камиона ще е заета от батерии.

Също така ако някой е любопитен, нека си провери NIO ES8 автомобила на китайците. Там концепцията със смяната на батерията си работи и няма проблем със структурата на шасито. Смяната става, почти колкото да си напълните резервоара на колата.
За финал, обмисля се производителите да не "продават" батерията на клиентите, а просто да се отдава под форма на наем. Хората, които имат нужда да минават 1000км всеки ден, има пълни хибриди за тях. Дизела, за да може да влиза в еконормите трябва да бъде брутално задушен. Пък концепцията да слагаме катализатори, докато не стигнем нормите е ... някак си мислене в грешната посока.


thanis
Мнения: 1859
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене...

Мнениеот thanis » Нед 21 мар 2021 23:06


group® написа: Едит: сега се загледах, че гаранцията е 5г и не пише нищо за батериите ... Мислех, че са задължени да дават 8г?


Гаранцията на електрическите рена е 8г или 160 хиляди км, няма причина Дачията да е по-различна.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6362
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене...

Мнениеот ktamen » Пон 22 мар 2021 0:50


thanis написа:
Също така, ако има чак толкова голям бум на електрическата мобилност, без абсолютно никакъв проблем може това да се компенсира с ядрени централи. Освен това има и V2G.

......... да не "продават" батерията на клиентите, а просто да се отдава под форма на наем. .

Ти на коя планета живееш и верно ли там безпроблемно строят АЕЦ. Поне аз от 30 години слушам за АЕЦ Белене и нищо реално не се строи.
Освен рисковете, АЕЦ са и много скъп източник на ток, едно време атомния ток е бил евтин, щото централите са произвеждали плутоний за бомби, а тока е бил отпаден продукт. Ама търсенето на плутоний спада в последните години и затова тока поскъпна.

Какво е V2G?
Собственика на батериите ще определя наема, като предполага, че всички клиенти ще са като груп и ще съсипват бързо батериите и няма да е далеч от истината. И затова числото няма да се хареса на такива като мен.



Върни се в “Е-мобилни VW”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 19 госта