От София до морето и назад с ID.3 за 0лв.

Техническа и сервизна информация за хибридни и електрически автомобили
Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6119
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: От София до морето и назад с ID.3 за 0лв.

Мнениеот ktamen » Вто 12 яну 2021 19:30


thanis написа:Принципа на действие на всички станции е един и същ, .

И какъв е този принцип? Разбрах, че от колонката към колата се подава постоянен ток, но не разбрах колко волта е напрежението, някакви 1000 волтови импулси ли се подават или стабилни и филтрирани 350В или нещо друго? Кой ограничава тока в дебелите жици, вероятно компа на колата контролира заряда, но къде е силовият елемент - в колата или в колонката и какво прави този силов елемент, реже импулси или променя плавно тока и напрежението или нещо друго :rolleyes
И не обръщай толкова внимание на тези стотици и хиляди ампери, освен че скапват батериите, за 100% зареждане пак ще са нужни часове. Ако някой производител каже, че неговите батерии се зареждат за 30 минути, значи той просто не използва пълният им капацитет. Бавното зареждане, поне за мен е третостепенен проблем и лесно бих го преглътнал.




thanis
Мнения: 1332
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: От София до морето и назад с ID.3 за 0лв.

Мнениеот thanis » Вто 12 яну 2021 19:42


Колега, първо никой производител не използва пълния капацитет на батерията /основната причина е живота на батерията, защото по закон гаранцията е 8 години или почти 200.000км, като критериите са да няма по-голяма деградация от по-спомен 15%/, иначе не ми се обяснява за принципа на работа на станциите. Ако си любопитен, https://www.mdpi.com/1996-1073/12/10/1839 отваряш си PDF-a и се забавляваш. В техният сайт, като цяло има много любопитна информация. Поздрави


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19676
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: От София до морето и назад с ID.3 за 0лв.

Мнениеот Vlad777 » Вто 12 яну 2021 20:18


thanis написа:по закон гаранцията е 8 години или почти 200.000км, като критериите са да няма по-голяма деградация от по-спомен 15%
Това е интересно. Знаеш ли къде е регламентирано? И има ли VW официален документ на тази тема?


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6119
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: От София до морето и назад с ID.3 за 0лв.

Мнениеот ktamen » Вто 12 яну 2021 20:19


В ПДФа никъде не се споменава на какъв принцип работят зарядните станции.
Вярно е, че никой не използва 100% от капацитета, но не е все едно дали се използват 95%, което е нормално за бавно зареждане или 70% като ги бучнеш към многото ампери. Така или иначе повече ме интересува как работят зарядните станции, а не процентите на батериите.
Едит: Извинявам се, прегледах ПДФа по-внимателно. При левел3 зареждане, всичко е извън колата, кабелът би трябвало да влиза директно в батерията.

Последна промяна от ktamen на Вто 12 яну 2021 20:47, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9869
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: От София до морето и назад с ID.3 за 0лв.

Мнениеот group® » Вто 12 яну 2021 20:34


Vlad777 написа:Знаеш ли къде е регламентирано?

За щатите намирам, но вероятно и в ЕС има нещо. А и да няма, американския пазар налага стандарти на производителите.

https://www.myev.com/research/buyers-se ... warranties

Importantly, federal regulations mandate that an EV’s battery pack, arguably its most costly component, be covered for at least eight years or 100,000 miles. For its part, Hyundai extends this to lifetime coverage on the new-for-2019 Kona Electric


Едит: за Кона не намирам в Бг друго, освен 5г обща гаранция :rolleyes
На ID.3 си е 8г 160000км


thanis
Мнения: 1332
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: От София до морето и назад с ID.3 за 0лв.

Мнениеот thanis » Вто 12 яну 2021 21:11


Vlad777 написа:
thanis написа:по закон гаранцията е 8 години или почти 200.000км, като критериите са да няма по-голяма деградация от по-спомен 15%
Това е интересно. Знаеш ли къде е регламентирано? И има ли VW официален документ на тази тема?


Взето от сайта на VW България /най-лесно в ценовата листа на ID.3/, цитирам:

Гаранция на високоволтовата батерия на автомобила е 8 (осем) години или 160 000 (сто и шестдесет хиляди) км. пробег (което от двете събития настъпи първо) на всички материали или производствени дефекти – за автомобили с високоволтова
батерия. Високоволтова батерия е такава, чието основно предназначение е постоянно задвижване на целия автомобил чрез съответен електродвигател. Постепенното намаляване на капацитета на батерията с течение на времето е естествен
процес от характера на компонента и не представлява дефект съгласно условията на гаранцията, доколкото намаляването на капацитета на батерията не е по-голямо от предвиденото за това превозно средство в ръководството на потребителя.
Гаранцията на високоволтовата батерия се обезсилва, ако дефектът е бил причинен поради: неправилно използване, манипулация и/или поддръжка на батерията по начин, различен от описаното в ръководството на потребителя. С изключение на
гаранционния срок всички гаранционни условия посочени от вашия Volkswagen дилър при продажба на превозното средство (предварителни условия, критерии за липса на дефекти, изключения, уреждане на претенции, влизане в сила и начало на
срока за удължена гаранция, обхват на приложение и т.н.) се прилагат и за високоволтовата батерия.


Процента за деградация не мога да се сетя в кой регламент се определя. Т.е. не може примерно да купиш автомобил със 100кв батерия и примерно след 3 год тя да поддържа само 60кв. Километрите се определят явно от производителя.

Цитирам за Тесла за ЕС:

Model S and Model X – 8 years or 240,000 km, whichever comes first, with minimum 70% retention of Battery capacity over the warranty period.
Model 3 Standard or Standard Range Plus - 8 years or 160,000 km, whichever comes first, with minimum 70% retention of Battery capacity over the warranty period.
Model 3 Long Range or Performance - 8 years or 192,000 km, whichever comes first, with minimum 70% retention of Battery capacity over the warranty period.
These warranties cover the repair or replacement necessary to correct defects in the materials or workmanship of any parts manufactured or supplied by Tesla, which occur under normal use.


Потребителски аватар
Кайзен
Мнения: 1511
Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Германия

Re: От София до морето и назад с ID.3 за 0лв.

Мнениеот Кайзен » Вто 12 яну 2021 23:54


Vlad777 написа:
thanis написа:по закон гаранцията е 8 години или почти 200.000км, като критериите са да няма по-голяма деградация от по-спомен 15%
Това е интересно. Знаеш ли къде е регламентирано? И има ли VW официален документ на тази тема?

https://www.volkswagen.de/de/elektrofah ... flege.html
Obere Ladegrenze: 80 % (горна граница при ежедневна употреба)
Untere Ladegrenze: 20 % im Sommer (лято)/ 40 % im Winter (зима) (долна граница при ежедневна употреба)
Im Rahmen des Anwendungsbereiches der Garantie und zu den dort aufgeführten Bedingungen gewährt Volkswagen AG dem Käufer eines fabrikneuen elektrisch betriebenen BEV-Fahrzeuges deshalb bei korrektem Gebrauch für acht Jahre (oder bis zu 160.000 Kilometern Fahrleistung, je nachdem, welches Ereignis zuerst eintritt) eine Garantie, dass die nutzbare Kapazität Ihrer Batterie 70% nicht unterschreitet.

8г или до 160 000км и деградация от 30% (или до 70%).


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19676
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: От София до морето и назад с ID.3 за 0лв.

Мнениеот Vlad777 » Сря 13 яну 2021 12:58


Във връзка с предишното мнение - само пояснявам за тези, които не разбират швабския: VW препоръчват при ежедневна употреба да се зарежда и ползва батерията между 20 и 80 % през лятото и между 40 и 80 % зимата.

А гаранцията е за запазване на батерията до 70% от номиналния капацитет за тези 8 г.

Между другото батерията на моя iPhone деградира до около 80% за 2 години, така че явно батериите в автомобилите са доста по-стабилни.

Вероятно ще е най-добре батерията да деградира около 5-6 г. на гаранцията и да я сменят с нова гаранционно, за да кара още толкова без проблеми.

Всъщност не се знае и като изтече тази гаранция от 8 години колко би струвала подмяната на батерията и дали до тогава този консуматив няма да се окаже доста достъпен.


nikmar
Мнения: 344
Регистриран на: Пон 22 ное 2010 11:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: От София до морето и назад с ID.3 за 0лв.

Мнениеот nikmar » Сря 13 яну 2021 13:07


Със сигурност няма да ти дадат чисто нова, а такава, която евентуално да покрие следващите 2-3 години. А след гаранцията е малко вероятно цените да паднат много, освен ако няма ценови срив в световен мащаб, защото все пак това са нови технологии и призводителите ще гледат да си избият инвестициите...


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9869
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: От София до морето и назад с ID.3 за 0лв.

Мнениеот group® » Сря 13 яну 2021 13:08


Vlad777 написа:... колко би струвала подмяната на батерията и дали до тогава този консуматив няма да се окаже доста достъпен.


Скоро четох някаква статия за находища на Мъск за литий.
Както и да е, казваше се, че преди няколко години цената на КВч е била 1000++ $. Сега е към 100+$.
Което е огромен спад. Доколкото помня пак Мъск намаля количеството литий в батериите със значим процент.
Което също намалява цената.

По-голям проблем би било, ако се появи нова технология при батериите и спре поддръжката на тези или поскъпнат отново драстично.


Потребителски аватар
relaxxx
Мнения: 1279
Регистриран на: Съб 19 юни 2004 11:28
Автомобил: 4x4
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: От София до морето и назад с ID.3 за 0лв.

Мнениеот relaxxx » Сря 13 яну 2021 18:14


Колега, не разбрах, кое да спре да поддържа? А новата технология я чакаме с нетърпение, със по висока енергийна плътност, която ще осигури по сериозен пробег. В момента нещата се развиват плавно, но очаквам в скоро време бум в тази област, която ще направи батериите достъпни за всеки. Представете си с едно зареждане минаваш 5000 км, може да ги въртиш 5 дена, може да ги въртиш 1 година, както ти е кеф. В момента най добрите е-коли са с 1000 км батерия, и то на хартия само..

тези няма как да поскъпнат драстично, защото до колко знам морската вода е пълна с литий, но преди да стигнем до нея, трябва да се изчерпят находищата, а до тогава сигурно ще има нови видове....


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9869
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: От София до морето и назад с ID.3 за 0лв.

Мнениеот group® » Сря 13 яну 2021 19:00


relaxxx написа:Колега, не разбрах, кое да спре да поддържа?


Ето пример - https://automedia.investor.bg/a/2-novin ... elektrolit
От самата статия се усеща какъв ентусиазъм кипи.
В момента, в който се появи нещо годно, производителите ще преминат супер бързо на него.
А ако днес си вземеш ID.3, след 8 години с каква батерия ще смениш и за колко? Тогава вероятно ще им викаме 'старите батерии' и ще са с цена за ретро части. Почти никой няма да ги произвежда и ще има бройки само за покриване на изискванията за поддръжка.
Много слабо ми се вярва, че ще можеш да смениш стара с новата технология батерия.
Просто размисли.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6119
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: От София до морето и назад с ID.3 за 0лв.

Мнениеот ktamen » Сря 13 яну 2021 20:26


Разликата със сегашните батерии не е толкова голяма и кога и дали ще навлязат в серия още не се знае. Вестникарският ентусиазъм не трябва да се взема много сериозно.
Замяната на батерия в кола с друг тип едва ли ще е сложно.
А при гаранционен проблем с батерията, вероятно просто ще я ремонтират, като сменят повредените елементи, по подобен начин се ремонтират батериите на елетрокарите.
Ето едно клипче за ремонт на батерия от тесла и смяна на повредени части.


Потребителски аватар
relaxxx
Мнения: 1279
Регистриран на: Съб 19 юни 2004 11:28
Автомобил: 4x4
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: От София до морето и назад с ID.3 за 0лв.

Мнениеот relaxxx » Сря 13 яну 2021 23:16


Разбрах идеята. Според мен батерията по лесно ще я сменят с нов тип, от колкото да налееш на бензинка дизел. поздрави


Потребителски аватар
nii
Незабравим член
Мнения: 4204
Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
Автомобил: Golf 2 Automatic
Двигател: RP
Местоположение: кръчмата
Контакти:

Re: От София до морето и назад с ID.3 за 0лв.

Мнениеот nii » Чет 14 яну 2021 9:10


Vlad777 написа:Между другото батерията на моя iPhone деградира до около 80% за 2 години, така че явно батериите в автомобилите са доста по-стабилни.

Ел. колите ползват LiFePo4 батерии, които нямат много общо с батерията на айфона, освен че и двете имат литии в тях.



Върни се в “Е-мобилни VW”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта