Ами повтаряме сметките и теоретичният голф има с 20% по-ниски стойности на CO2, тоест увеличаваме най-песимистичният случай от 7 год и става ..... 8 години и половина. CNG и LPG имат по-ниски стойности, ама не са магически.
Volkswagen Golf TGI 1.4 BlueMotion
Natural Gas
81 kW (110 PS)
Cubic Capacity:1395 cm
Fuel capacity (CNG): 15 kg
Fuel capacity (petrol): 50 L
Range (CNG): 420 km
Range (combined): 1360 km
Number of Seats:5
Door Count:4/5 Doors
Fuel consumption combined: 3.5 kg/100 km
Fuel consumption (urban): 4.5 kg/100 km
Fuel consumption (extra-urban): 2.9 kg/100 km
CO2-Emissions combined: 92 g/km
Emission Class: Euro6
Нека използваме източници и аргументи, не просто да си говорим каквото ни скимне.
Ако ти е интересно, погледни тук https://pdf.sciencedirectassets.com/308 ... ype=client
По отношение на енергетиката, общо взето спор няма, че са взели недостатъчни мерки и са имали не добър план за бедствие. Обаче на функциониращи към момента 440 ядрени централи, постоянно да се дават за пример 2 бедствия от ниво 7 за 64 години е не чак толквоа лоша статистика. За справка първата ЯЕЦ е пусната 1957 година.
ЯЕЦ
Ето още един източник, пак ако ти е интересно за "екологията" на ЯЕЦ - https://www.giss.nasa.gov/research/briefs/kharecha_02/
Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...
- group®
- Темерут
- Мнения: 9873
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене...
ktamen написа:Айде да ги повториш, ама за примерен ДВГ вземи голф с разход от 4кг/100 метан.
А какво точно да сравняваме?
Че малко ми е като да сравняваме парен локомотив с влака стрела
- ktamen
- Мнения: 6150
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене...
thanis написа: и са имали не добър план за бедствие.
Къф е тоя недобър план, никакъв план не са имали
И което е по-страшно, разбирали са, че трябва да вземат големия чук и да решат проблема с негова помощ, ама са нямали смелост да поемат отговорност.
Иначе бързо смяташ, признавам ти го. Ама си решил само половината задача, Не виждам колко СО2 се отделя при производството на тока с който се зареждат батериите. Или се зареждат само в слънчево или ветровито време от чистички източници.
- ktamen
- Мнения: 6150
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене...
group® написа:ktamen написа:Айде да ги повториш, ама за примерен ДВГ вземи голф с разход от 4кг/100 метан.
А какво точно да сравняваме?
Че малко ми е като да сравняваме парен локомотив с влака стрела
Би било интересно да ги сравним наистина, кой от двта отделя повече СО2, огнедишащия динозавър бълващ отровни пушеци отвсякъде, или чистичкия, лъскав и изваян символ на съвременния прогрес.
Аз залагам 40ст на самовар, че парния локомотив отделя по-малко СО2.
Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене...
Фигура 3, страница 5 от първия линк....
- group®
- Темерут
- Мнения: 9873
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене...
А аз залагам 2лв, че е тъпо да гледаш само СО2, СО1 и СОО, защото нямаш друг довод.
Ама и този издиша.
В друга тема бях попитал, каква е разликата между прах от горски път и прах от градската среда? Нямаше отговор.
Е и тук е същото.
Трябва да ти изровя една статия за София от средата на миналия век. Когато са установили, че хора яко мрат (ако мога да взаимствам) от греенето с въглища. София е била поне 1/10 на сегашната. Какво щеше да стане днес, ако бяхме продължили?
Та да, има голяма разлика де ги гориш тея въглища. Важно е да имаш визия и за бъдещето, защото това, което не те убие днес, може да те убие утре.
А и ние скоро ще спрем съвсем с въглищата. А и те са % от всеки ток дет изкача от контакта (За Бг. В някои страни вече изобщо няма и бъдещето е такова).
Та да сравним и извън тези СОта:
- щях да почна вЕрно, ама се осъзнах, че е смешно и нелепо. Сериозно - с парен влак ли искаш да пътуваш?
Ама и този издиша.
В друга тема бях попитал, каква е разликата между прах от горски път и прах от градската среда? Нямаше отговор.
Е и тук е същото.
Трябва да ти изровя една статия за София от средата на миналия век. Когато са установили, че хора яко мрат (ако мога да взаимствам) от греенето с въглища. София е била поне 1/10 на сегашната. Какво щеше да стане днес, ако бяхме продължили?
Та да, има голяма разлика де ги гориш тея въглища. Важно е да имаш визия и за бъдещето, защото това, което не те убие днес, може да те убие утре.
А и ние скоро ще спрем съвсем с въглищата. А и те са % от всеки ток дет изкача от контакта (За Бг. В някои страни вече изобщо няма и бъдещето е такова).
Та да сравним и извън тези СОта:
- щях да почна вЕрно, ама се осъзнах, че е смешно и нелепо. Сериозно - с парен влак ли искаш да пътуваш?
- ktamen
- Мнения: 6150
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене...
Ако това е въпросната фигура, си признавам, че нямам толкоз акъл да схвана каква връзка има тази фигура с количеството отделен СО2
- Прикачени файлове
-
- Screenshot_2021-03-22 Methodolody for planning multi-functional transport corridors taking into consideration the special r[...].png (192.6 KиБ) Видяна 1257 пъти
- ktamen
- Мнения: 6150
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене...
group® написа:А аз залагам 2лв, че е тъпо да гледаш само СО2, СО1 и СОО,
Аз бих добавил още 1,50 към твоите 2лв, в случай, че някой приеме такъв бас. Напълно съм съгласен, че това за СО2 е тъпня, ама точно тази тъпня ни усложнява живота на всички и точно заради тази тъпня периодично се появяват такива теми.
Не можем да я спрем, трябва някакси да се приспособим към нея, поне аз се опитвам да се приспособя.
Ако е за едно пътуване, разбира се, че искам да се повозя на парен влак, още по-добре в самия локомотив. Ти не искаш ли?
- group®
- Темерут
- Мнения: 9873
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене...
ktamen написа:Напълно съм съгласен, че това за СО2 е тъпня...
Имаме допирни точки.
Само да уточним, че аз нямам мнение за СОтата.
Там е някакъв глобален въпрос. Цялата планета. Индия, която показа среден пръст и каза на хамериканците "Вие един век забогатявате с въглища, сега ние ще си правим каквото искаме". И подобни глобални въпроси.
Аз не се боря за каузата на Грета и нямам тази далновидност.
Мен ме интересува децата ми какво дишат. На някакво микро-локално ниво. За другото да се борят големите риби.
Аз се опитвам да поръчам дачия
- ktamen
- Мнения: 6150
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене...
group® написа: и каза на хамериканците "Вие един век забогатявате с въглища, сега ние ще си правим каквото искаме".
Аз се опитвам да поръчам дачия
На кои хамериканци, те половината са неверници, като теб и мен. Тръмп и той беше неверник.
Дано аз да не съм ти повлиял за Дачията, не можеш ли да пробваш под наем за месец и тогава да решаваш. И имай предвид, че студовете ще и съкратят километрите, даже и без да включваш парното.
- group®
- Темерут
- Мнения: 9873
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене...
На хамериканците, коите се включиха в парижкото споразумение (не Дъмп).
Знам, знам за е-Неудачия и изобщо... Имам наблюдения над 2 нисана.
На жената и трябват макс 50км/ден. Вечер в домашното шуко.
Няма как да се пробва и гледа, за сега.
Отдавна следя EV в BG. Спарк са хиени
Квотата на Дачия за 21г. за Бг са 60 коли.
40 отиват при спарк и ... Чао!
Ще дойдат есента. Поне такива са плановете.
В общи линии тук си лаламе, ама нещата са такива, че ако не е Тесла или Е-трон за мучо кеш, нямаш шанс/чакаш кат луд квота.
Защо мислиш няма субсидии?
Как да насърчаваш търсене на нещо, което го няма?
Или по-точно е толкова малко, че се изкупува за минути. А ние си говорим все едно се чудят как да ни продадат
Изчакай половин година и ще видиш 40 нови дачии към спарк. Купи си Ситигоу или друга 'евтина' ev?! Успех!
Видял ли си налични коли? Промоция?
А защо се появяват коли под себестойност е една друга интересна тема ...
(Е все пак ще има скоро субсидии и тук, ама ще си е една проформа. Защото няма да има какво да купиш с тях. Старата схема с купоните от едно време - 90та. Само гледай ...)
Знам, знам за е-Неудачия и изобщо... Имам наблюдения над 2 нисана.
На жената и трябват макс 50км/ден. Вечер в домашното шуко.
Няма как да се пробва и гледа, за сега.
Отдавна следя EV в BG. Спарк са хиени
Квотата на Дачия за 21г. за Бг са 60 коли.
40 отиват при спарк и ... Чао!
Ще дойдат есента. Поне такива са плановете.
В общи линии тук си лаламе, ама нещата са такива, че ако не е Тесла или Е-трон за мучо кеш, нямаш шанс/чакаш кат луд квота.
Защо мислиш няма субсидии?
Как да насърчаваш търсене на нещо, което го няма?
Или по-точно е толкова малко, че се изкупува за минути. А ние си говорим все едно се чудят как да ни продадат
Изчакай половин година и ще видиш 40 нови дачии към спарк. Купи си Ситигоу или друга 'евтина' ev?! Успех!
Видял ли си налични коли? Промоция?
А защо се появяват коли под себестойност е една друга интересна тема ...
(Е все пак ще има скоро субсидии и тук, ама ще си е една проформа. Защото няма да има какво да купиш с тях. Старата схема с купоните от едно време - 90та. Само гледай ...)
Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене...
Да сменим заглавието на "VAG спира разработката на двигатели с вътрешно горене..." ??? https://europe.autonews.com/automakers/ ... s-ceo-says Още не е в press release, ама сигурно и това ще стане.
- samo_pechka
- Мнения: 8377
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене...
Едно научно изследване на тема горива ток и коли + перспективни теории
https://www.isi.fraunhofer.de/content/d ... kw-lkw.pdf
А ако държи човек на реалните неща на тема екология , да следи или прегледа публикации на Джудит Къри ( Judith Curry ) . Щото и залитанията ( прекалените) на тема екология са със последствия.
https://www.isi.fraunhofer.de/content/d ... kw-lkw.pdf
А ако държи човек на реалните неща на тема екология , да следи или прегледа публикации на Джудит Къри ( Judith Curry ) . Щото и залитанията ( прекалените) на тема екология са със последствия.
Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене...
Браво колега печка за препоръката на Джудит Къри. Тук има едно много хубаво интервю https://judithcurry.com/2021/01/30/inte ... ith-curry/ Който иска да чете.
Иначе по нейни думи, цитирам:
JC:
Apart from the storage issue, wind and solar use so much land space. It’s the land use that is bad. A nuclear reactor uses tiny fraction of the land space. I mean, there’s environmental issues related to mining and storage for nuclear power, but those seem to me a lot easier to address than the issues related to wind and solar. So I think on balance, you know, nuclear is probably the best solution based on our current on the near horizon technologies that will be available.
Иначе по нейни думи, цитирам:
JC:
Apart from the storage issue, wind and solar use so much land space. It’s the land use that is bad. A nuclear reactor uses tiny fraction of the land space. I mean, there’s environmental issues related to mining and storage for nuclear power, but those seem to me a lot easier to address than the issues related to wind and solar. So I think on balance, you know, nuclear is probably the best solution based on our current on the near horizon technologies that will be available.
- group®
- Темерут
- Мнения: 9873
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене...
Този land space дет е голямата пречка си има измислени решения, ама още е скъпо. И това ще мине.
Офф:
Скоро четох за онази обречена идея за соларни пътища. Мъртвородена и мноооого скъпа тъпа идея.
Има по-добри и пазарът ще ги отсее.
Офф:
Скоро четох за онази обречена идея за соларни пътища. Мъртвородена и мноооого скъпа тъпа идея.
Има по-добри и пазарът ще ги отсее.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта