Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Техническа и сервизна информация за хибридни и електрически автомобили
Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9873
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот group® » Вто 15 фев 2022 16:19


Скоро попадах на статия, според която няма достатъчно ресурси (литий, графит и т.н.) за да направят батерии за всички коли, които трябва да се произведат и заменят съществуващите с ДВГ.
А предвид че са и консуматив...
А тези ресурси се ползват и за други продукти.

Това още повече налага идеята да се върви в посока драстична промяна на транспортните навици - споделени коли, градски транспорт и т.н.
Много маймуни сме. Сега има близо 2млрд. коли по света, а само допреди някакви години не е имало толкова хора на земята.
Все повече придобива смисъл идеята на Танос :twisted




Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6154
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот VWGT » Сря 16 фев 2022 9:59


Революцията на електромобилите е немислима без достатъчно зарядни станции
https://www.investor.bg/analizi/91/a/re ... ii-344173/

Автомобилният сектор: Нужно е ускорено разширяване на зарядната мрежа в ЕС
https://www.investor.bg/novini/444/a/av ... gn=tag_box

и тук говорим за Германия, Франция, Великобритания ... за нас изобщо няма да повдигам темата.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот muns61 » Сря 16 фев 2022 13:28


И увеличено електропроизводство, преносна мрежа...


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот Iezekil » Пет 18 фев 2022 11:07




thanis
Мнения: 1334
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот thanis » Пет 18 фев 2022 12:12


Съветвам всички да спрем да използваме automedia.investor за каквито и да било автомобилни статии, особено от автора Петър Захариев.

https://www.volkswagen-newsroom.com/en/ ... rials-7691

Тук е достоверен източник на информация, а не всички медии да copy-paste ват един от друг и накрая да става развален телефон.

https://www.volkswagen-newsroom.com/en/ ... ility-7081

Ето тук има към момента публичния план какъв е. Иначе както са казали хората, да доживеем и ще видим.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9873
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот group® » Пет 18 фев 2022 13:36


Като изключим 'шок' заглавието, с което се борят за фейсбук внимание, не виждам проблем с превода :icon_lol

Но явно точно шок заглавието е причината да се пусне статията в тази тема.
Затова аз предлагам да не се четат заглавията в бг медиите :mhihi

Иначе си мирише на поредния ход на VW за покриване на евро(7) норми със съмнителни приоми при тестове.


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6154
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот VWGT » Чет 24 фев 2022 22:23




thanis
Мнения: 1334
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот thanis » Пет 25 фев 2022 10:26


Колега, това за масовия потребител по-скоро няма да има значение. Премиум марките искат да си останат премиум и да могат да работят с ICE задвижване. Като в това направление Порше са най-напред и вече имат работеща формула. Но при максимално производство от порядъка на 130 хиляди литра гориво, не знам до къде ще се стигне. Плана е да се достигне до 550 милиона литра до 2026 (За справка, това е по-малко от потреблението на България на петрол за година)

Още повече, основен проблем на синтетичните горива е, че изключително голяма обработваема площ трябва да се отдели за тези нужди, което не е много разумно при нарастване на населението с презумция за изхранване, като основен приоритет. Ако пък не се набляга на аграрни горива, то тогава трябва процеса по призводство на синтетично гориво да не е обратен. Т.е. да изхабим 3-4 или повече пъти енергия за достигане на синтетичното гориво, заради загуби от фазови трансформации, където накрая ще получиш нещо, но смисъла му няма да е много голям в глобален аспект.


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6154
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот VWGT » Пет 25 фев 2022 13:20


Гледам тренда, колега, първо беше 2030та, тоя спирал, оня спирал, сега 35та, утре 50та ...

Електричките да не би да са за бедните? Ние още дълго време ще разчитаме на старите технологии като ДВГ, пък дали ще ги караме на олио, метан или нафта ... все тая, стига да има алтернатива. Не бива да работим с такива ултиматуми, защото си правим сметката без кръчмаря. Всички виждаме докъде се докарахме... спирам, щото Добрин и тази тема ще заключи, но истината е че всичко опира до тока.

Хайде и Италия... https://automedia.investor.bg/a/2-novin ... n=RSS_2019


thanis
Мнения: 1334
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот thanis » Вто 01 мар 2022 14:27


Може ли да спрем да постваме неща от automedia investor. Или поне от автора Петър Захариев, човека не го бива дори в copy-paste.

Асоциацията на автомобилните производители в Италия не е Аnifa, a e ANFIA

Това е нейният сайт и там няма такова обръщение

https://www.anfia.it/en/communication-a ... d-articles

Не случайно не се цитират нито дати, нито имена, нито публикации.


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6154
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот VWGT » Вто 01 мар 2022 17:19


https://motori.ilmessaggero.it/economia ... 27419.html
https://www.arover.net/2022/02/27/auto- ... s-in-2035/
https://www.hdmotori.it/auto/articoli/n ... -germania/


.. или и това не е ок? Най-добре опиши медиите, които отговарят на стандарта ти за достоверност.



Извинявам се, че подцених лингвистичните способности на форума и пуснах бг версията на новината,


thanis
Мнения: 1334
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот thanis » Чет 10 мар 2022 9:09


https://www.volkswagen-newsroom.com/en/ ... -buzz-7800

Новият VW ID Buzz с вдъхновение от класическия Type 2.

Вече има и възможност за V2G зареждане. Т.е. колата да ти връща енергия към мрежата. Интересно дали карго версията няма да превземе европейските столици за доставки.

Планира се и California модел, да си къмпингарче с електричката и като можеш да си зареждаш всичко от нормалната батерия. С един соларен панел и ще стане доста приятна комбинация за приключенците.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот muns61 » Чет 10 мар 2022 9:12


Един соларен панел знаеш ли колко ток ще ти даде?


thanis
Мнения: 1334
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот thanis » Чет 10 мар 2022 9:29


Да Ники, знам. Соларния панел не е да ти зарежда колата, а да може да прибавиш още някой и друг ден да не ходиш до цивилизация. Защото ще можеш да ползваш директно батерията за енергоизточник за каквито консумативи искаш да имаш в лагера си.

Ако си вземеш един прост мобилен 200W панел , който работи на 80% ефективност и при грубо казано 8 часа слънце на ден. Като седиш 7 дена, са си 9 киловата, което не е малко ако си в дивото и не ти заема кой знае какво място.

С караваната, като искаш да отидеш да си почиваш някъде тока от къде ти идва ? :)

Отбелязвам, че California модела си е уникална комбинация, не че е единствената, не че това е правилното решение. Но до сега не е имало такава възможност, сега има. Особено примамлива е за хора, които "не ходят" на работа. А са мобилни.

Ако имаш ресурсите и тази възможност, можеш да си приключенстваш и пътуваш доста по-приятно.

Даже като нищо да ги предлагат под наем, точно за тази целева група, защото California моделите на Т вановете са доста по-скъпи от класически пасажерски.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот muns61 » Чет 10 мар 2022 10:25


Точно защото имам 180 вата панел и зная колко прави. Ефективност ще имаш, ако се върти към слънцето. Ако са монтирани панелите върху кемпра, трябва да го паркираш на слънце и лятос ще ти се сцепи главата от жегата вътре. Климатик от това - йок. Едно е мерак, друго е реалност. Стационарно и мобилно е съвсем различно.
И накрая едно генераторче за всеки случай. :)



Върни се в “Е-мобилни VW”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 106 госта