Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Техническа и сервизна информация за хибридни и електрически автомобили
cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1838
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот cecoa1 » Вто 27 юли 2021 10:35


Карането на стотици километри наведнъж, си е утрепия. По белия свят е за ентусиасти, ама те и обществения транспорт им е на друго ниво, а и като цяло мисленето им е различно. У нас поради много причини човек гледа да разчита само на себе си, все едно е на експедиция в Африка. Затова и отношението към електрическите автомобили е негативно. Да си го кажем честно, за много неща сме изостанали от най-цивилизованите държави. Защо е така, дали ще се промени, и евентуално кога, са въпроси на друга обширна дискусия(и не твърдя, че знам със сигурност отговорите). Отделно и оценката доколко това положение у нас е "за добро" или не, е доста спорна и субективна. Но въпреки всичко това, както Владо написа, дори у нас има хора, на които електрическите коли ще паснат на нуждите, възможностите, и касо цяло на начина на живот.




thanis
Мнения: 1334
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот thanis » Вто 27 юли 2021 12:49


Сетих се да питам. Ако решиш да си купиш автомобил от Германия примерно и след 6м. го пререгистрираш в България. Реално погледнато не дължиш Umweltbonus-а обратно или се бъркам ?


Потребителски аватар
netizen
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1257
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 22:12
Автомобил: Skoda Kodiaq
Двигател: DFHA
Местоположение: Велико Търново
Контакти:

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот netizen » Вто 27 юли 2021 13:34


А ток от къде? По коя преносна мрежа ще се движи? Колите ясни - искаме/не искаме - ще ни се наложи да си купуваме тролеи.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6147
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот ktamen » Вто 27 юли 2021 13:48


thanis написа:
https://www.youtube.com/watch?v=ZxLxR_plC-k Май не е само едно чипче вътре в зарядното.

Копчето за 30 ст е без коментар. Електрическа кола не се зарежда както безжичните ти уреди и телефона.

Почвам да си мисля, че като стане време ти да си вземеш ел. кола. Ще искаш такава без батерия, защото за какво да им даваш толкова пари за батерия, като можеш да си я свържеш сам.

Все пак батерията е клъстер от много клетки. Кво толкова са измислили и направили инженерите, което да не можеш сам.

За какво са измислени международни стандарти, нормативи, регламенти и всякакви други тъпотии, само да хранят бюрократските гърла.

Много умишлено пропускаш един тънък момент и той е, че с електричка можеш да си мобилно независим, за разлика от ДВГ.
Много умишлено пропускаш, че електричката в задръстванията е в златната си среда и статистически над 70% от населението му е напълно достатъчна автономията на електричката.
Много умишлено пропускаш, че електричката можеш да си я зареждаш както и където ти скимне в зависимост от нуждите ти. Доколкото помня, за ДВГ си зависим от бензиностанциите. Където цените са горе-долу еднакви. При електричката е заредил човека за Гърция за 130 лева, ама 1 резервоар дизел за 5 лева можеш ли да намериш ???


Цитира се тесла, не защото са ултра-мега-великите мозъци. Просто има много шум около тях и провокират обмен на информация. Те правят грешки и то бая, ама си експериментират хората и другите гледат само от камбанарията на ICE производители, което е голям автогол.
Ясно е, че електричките да станат масови има куп проблеми. Както и ОПЕК няма да и е много забавно и ще се гледа до последно да се пропагандират и да ги предлагат като екзотика.

Ако нямаше развитие и нямаше балами дето да купуват новите неща, ти нямаше да имаш твоята кола/уред или каквото и да е.
Спри да намекваш, че тия дето искат новото са ултра прости, защото заради тях можеш да имаш добре изпитаното старо.

Почти съм сигурен, че ако си споделиш ежедневният маршрут, и нормалните електрички ще ти покриват нуждите. Това че ти лично може би няма да искаш си е твой избор. Но е факт, че обективно погледнато шанса да не ти задоволи нуждите е минимален.

Жив и здрав и отново темата залитна много бързо в грешна посока.

Не го изтраях цялото клипче, изгледах само обяснението как работи. Вътре освен чипче има и бушони, дето дублират бушоните в таблото на къщата и релета, дето дублират релетата в самата кола и захранваща част, дето да захранва ламбичките в тази чудесия. Цялата тази тъпня спокойно може да се замени с два метра як кабел с щепсел и контакт в двата края. Така че тезата ми за чипчето си важи. И никак не е уместно да говориш за международни стандарти и да даваш линк за нещо абсолютно несъвместимо с европейските стандарти. Единствената разлика в зареждането на телефона ми и колата е в мощността. Демек колата иска по-дебели жици и по-яки букси, ама на колата се подава директно мрежово напрежение и няма нужда да го понижаваме, както е при телефоните и винтовертите. Поне в повечето ел коли си влиза директно мрежовото напрежение, в някои може да се изисква промяна. Всичките останали чудесии в това зарядно са за впечатляване на впечатлителните.
Това червеното що ми го приписваш, къде съм отричал достойнствата на електричките :rolleyes
Наред с достойнствата обаче си имат и много недостатъци. Като човек карал кола на метан, вече писах, че през цялото време си обсебен от мисълта кога и къде ще заредиш, ако идеш еди къде си. Не е много приятно да се тормозиш за такива глупости. Ежедневните нужди са едно, ама те не изчерпват изискваният към една кола, понякога са налага да кривнеш от релсите и да се отбиеш в Крива Паланка. И кво праим тогава, дали ще можеш да заредиш в Крива Паланка :gruebel Ако някой наистина е толкова праволинеен и никога няма да ходи в Крива Паланка, да си купи малко трамвайче и да се вози по релсите, таман няма да му трябва ни батерия, ни зарядно. И ток за отопление и климатик ще си има в изобилие. И зимни гуми няма да му трябват, ама трябва да влезе в релсите и да не излиза от тях. Чак такива релсолюбители аз не познавам.
ПП И ДВГ може да се независим, може да караш на дърва примерно, ама няма да е много практично.


thanis
Мнения: 1334
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот thanis » Вто 27 юли 2021 14:51


1. Клипчето беше да видиш, че вътре не е просто чипче. Но явно за теб всичко в диапазона 2нм чип и SBC, SoC, и платка са едно и също
2. Би ли ми обяснил с тези 2 метра як кабел с щепсел в двата края от къде ще снабдява постоянен ток.
3. Дали зареждам 1 батерия или клъстер от 5000 за теб е еднакво.
4. Съгласен съм, че бях излишно остър по отношение на публикуваното ти мнение за електричките. Но ти винаги спориш за нерелевантни неща. Ще извадиш утре 70 бона за нова кола, ама в случая е проблем зарядното дето искаш да си го направиш сам и да има копче за 30ст, щото всички сме прости и ще дадем 1000лв за зарядно. Или сме супер будали да вярваме, че щом е подарък от дилъра и сме хванали Господ за ....
5. Когато си карал на метан, автономията ти е била по-малка от повечето електрички, ако си запазвал нормално багажно пространство. Също така ако си в Крива Паланка ще можеш да заредиш, а като абсолютен минимум има пътна помощ.
6. Разлика между ДВГ и парна машина също очевидно не правиш.


Потребителски аватар
fur1ous
Мнения: 1343
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
Местоположение: София

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот fur1ous » Вто 27 юли 2021 16:40


thanis написа:Много умишлено пропускаш, че електричката можеш да си я зареждаш както и където ти скимне в зависимост от нуждите ти.


По тъпо нещо не бях чел :mhihi

Много по зависим си с електричката най малкото щот трябва да я чакаш да се зареди. Особено щом казва,че навсякъде може да си я зареждаш. Да - срещу 12-16 часа от времето ти можеш - вярно. :icon_lol

Капацитета иначе зимата как е? Далеч е от тоя коги е лЕто :mhihi

Рано ни е още за електрички.

Ако искаш бързо зарядно си доооста вързан. Аз бих предпочел бензиностанция за сега. Че нямам толкова излишно време.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот muns61 » Вто 27 юли 2021 16:43


С подходящо бензиново генераторче в багажника може да си заредиш батерията навсякъде и по всяко време.


Потребителски аватар
777
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2789
Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот 777 » Вто 27 юли 2021 17:09


По всяко време, но за доста дълго време. Палиш и чакаш. И докато бръмчи си мислиш "Ех да имаше един ремък от тоя генератор до ходовата част."


thanis
Мнения: 1334
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот thanis » Вто 27 юли 2021 18:22


fur1ous написа:По тъпо нещо не бях чел :mhihi

Много по зависим си с електричката най малкото щот трябва да я чакаш да се зареди. Особено щом казва,че навсякъде може да си я зареждаш. Да - срещу 12-16 часа от времето ти можеш - вярно. :icon_lol

Капацитета иначе зимата как е? Далеч е от тоя коги е лЕто :mhihi
Че нямам толкова излишно време.


Колега, я сподели ти колко често ходиш да зареждаш колата си и колко я зареждаш ? Защото ако да кажем не зареждаш пълен резервоар всеки 3-5 дена, Да със сигурност електричката не е за теб и времето ти е ценно.

Тъй като съм почти сигурен, че случая не е такъв. Идеята на електричката е да я зареждаш в Idle time. Ако шофираш по 10ч всеки ден, не е за теб, защото ще чакаш.
Ако си нормален статистически ползвател на лек автомобил, твоите коментари са нелепи и нерелевантни, защото няма да ти се налага да чакаш и да висиш и да те е яд.

Капацитета на електричката спада по-малко от колкото се вдига твоя разход зимата.

Още повече, като се натресеш в задръстване и чакаш кат диво магаре и покрай теб мине електричката, защото има право да се движи в бус лентата, ще си стискаш зъбите и пак ще хейтиш.

Тук просто яко се обръща на хейт, както беше едно време бензин-дизел, после и газта като се появи и сега тока. Всеки си хейти и не признава никакви аргументи.
Това, че на теб лично може да не ти подхожда на нуждите, не означава генерално, че нямат смисъл. Никой тук не живее с илюзията, че до 5г масово ще сме на ток в България.
Обсъждаме предимства и недостатъци. Проблема е, че когато се обсъждат недостатъците, всеки си гледа своята камбанария и не мисли малко по-глобално и като кон с капаци. Всеки мисли как нещо НЕ може да стане, вместо как да стане.


Потребителски аватар
fur1ous
Мнения: 1343
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
Местоположение: София

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот fur1ous » Вто 27 юли 2021 18:36


Еми минуса е,че става само за града.
За извънграда е страшна мъка.
Капацитета пада много повече зимата. Може и до двойно да стигнеш зависи от температурите.


Потребителски аватар
hvp800
Мнения: 4613
Регистриран на: Вто 29 яну 2013 19:46
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот hvp800 » Вто 27 юли 2021 19:24


Интересно ми е при 5лв за литър , какво ще пропагандират религиозно обременените със свети Бензин , и света преподобна Нафта!


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9872
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот group® » Вто 27 юли 2021 21:15


hvp800 написа:Интересно ми е при 5лв за литър , какво ще пропагандират религиозно обременените със свети Бензин , и света преподобна Нафта!

:th_up :mhihi


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот muns61 » Вто 27 юли 2021 21:31


Сериозно ли мислите, че световната икономика ще допусне експлоатацията на електричките да е по-евтина за потребителите?


Потребителски аватар
777
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2789
Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот 777 » Вто 27 юли 2021 21:55


hvp800 написа:Интересно ми е при 5лв за литър , какво ще пропагандират религиозно обременените със свети Бензин , и света преподобна Нафта!

1лв/кВч не може ли.


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6154
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот VWGT » Вто 27 юли 2021 22:04


Точно за това загатнах в началото с ония 15% дял в икономиката. Те няма как да намалеят, а трябва да бъдат заместени някак от електричките. Не знам вече Германия и Франция имат ли план. От тях зависи.
Иначе цената на литъра няма как да стане току-така 5 лева. При тая цена още утре ще имаме работещ студен термоядрен синтез.



Върни се в “Е-мобилни VW”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост