ktamen написа:Собственика на батериите ще определя наема, като предполага, че всички клиенти ще са като груп и ще съсипват бързо батериите и няма да е далеч от истината.
Факт! Нищо не разбирам от ток, батерии, заряд ...
Затова и страня от изказвания по тези теми само на база нещо прочетено.
При тези NIO имаш 3 опции, което признавам, съм пропуснал:
купуваш колата с батерия и не те интересува нищо - 9000евро.
Купуваш колата с план за замяна на батерии и нямаш собствена - 130 евро на месец (и плащаш 9к евро по-малко за колата)
Купуваш колата без батерия и плащаш месечен наем за такава. Нямаш право да я сменяш в станциите, но не я мислиш, защото когато и падне мощността ти я сменят.Вид наем. Не е твоя. Забравих, колко беше точно, но към 20 евро, примерно, на месец. (Пак плащаш 9к по-малко)
Много интересна концепция. На борсата доста се вълнуват от нея.
Но има НО.
Колите се привикват заради проблеми точно с батериите.
Компанията е на загуба.
Има 60+ станции за смяна в Китай. Ако видите какви са, ще разберете, че са си някакъв роботизиран сервиз.
Дългосрочно се виждат само проблеми с тази система. Всъщност Тесла затова я изоставят.
За колите не може да се добереш до инфо как се представят в различни тестове. Това е Китай все пак. Знае се само, че се палят чат пат, ама ... Имали планове за щатите, но неясни. А в Китай могат да си тестват спокойно без кофти ПР. Все пак държавата е придобила част от компанията, защото са фалирали. И наливат ... И потулват... Реално никой не знае знае качеството на тези батерии и система. Малко ми е схема Понци...
Те и Мерцедес така наливаха в китайска компания, ама греда ... Ще видим!
Определено си ги слагам в листата за следене.
Благодаря thanis