Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Техническа и сервизна информация за хибридни и електрически автомобили
Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9869
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот group® » Пон 14 фев 2022 1:24


mukot написа:..виждате как напредва еволюцията.


Да, виждаме.
Има ел. коли под наем.
Има в бизнеса.
Има и лични.
Дори и без субсидия.
А ако се направи някакъв извратен анализ със сравнение на БВП - доход - брой коли - инфраструктура, може да се окаже, че сме първенци.

Субсидии има и в много други отрасли.
Субсидии има в автомобилостроенето много преди EV революцията.
Нарича се развитие на отрасъл.
Е, нормално е ние тук да знаем какво е.




Потребителски аватар
hvp800
Мнения: 4611
Регистриран на: Вто 29 яну 2013 19:46
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот hvp800 » Пон 14 фев 2022 8:19


mukot написа:При естествените и нормални еволюции няма държавни помощи при покупка. В страните, в които няма такава субсидия /България/ виждате как напредва еволюцията.


Допреди короната и последвалите проблеми с доставки , чипове , и пр. Почти всички марки предлагаха да върнеш стар автомобил и да получиш отстъпка , между 3 и 4 хил. лв .
Това не е ли държавна помощ ?


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9869
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот group® » Пон 14 фев 2022 10:00


hvp800, поне в Бг не е било държавна помощ.
Но автопроизводителите във всички държави винаги са поемали значително количество държавна помощ при най-малкото сътресение и промяна в пазара.
Пример - финансовата криза.
Пример - 'новия' завод на VW, който трябваше да е в Турция, защото предлагаха най-много стимули.
Та дали ще се дават по някакви евра на кола или направо финансова инжекция, все тая.
Цялата история на автомобилостроенето е такава и е част от еволюцията.
И както казах - не само в тази индустрия.


thanis
Мнения: 1332
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот thanis » Пон 14 фев 2022 12:04


https://www.sciencedaily.com/releases/2 ... 140724.htm

Тук има информация за потенциала, малко от хейтърите да се поинтересуват. Li-air батерия, ако успеят да я стабилизират достатъчно добре ще предлага 2 до 5 пъти повече енергия за кг.

Практически пример е текущо EV да му намалее наполовина теглото на батерията и да се увеличи до 3 пъти пробега.

Живот и здраве, ако се случат нещата както трябва ми е любопитно да чуя аргументите когато на пазара се появят електрички с близък до 1000км пробег за "магистралните абонати".

Също така искам да вметна, че въпреки модернизацията на много системи и в ДВГ колите. Производителите пак могат да ви прецакат юзър експириънса по достатъчно много начини и в кола с ДВГ.


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6151
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот VWGT » Пон 14 фев 2022 12:13


Да не луупваме темата, ама ... нали всички сме съгласни, че този преход без инфраструктура не може да стане. Попринцип съм против субсидиите, но ако така или иначе ще се дават пари, по-добре да се наливат в разширяване на зарядната мрежа, откоклото за закупуването на нови коли както в момента.


Потребителски аватар
777
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2789
Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот 777 » Пон 14 фев 2022 12:32


hvp800 написа:Допреди короната и последвалите проблеми с доставки , чипове , и пр. Почти всички марки предлагаха да върнеш стар автомобил и да получиш отстъпка , между 3 и 4 хил. лв .
Това не е ли държавна помощ ?

Това по-скоро е търговски трик или реклама. Винаги може да има отстъпки от обявената цена. Надуват с още 2000лв, караш им стара кола и получаваш псевдоотстъпка от 4000лв, която се състои в надутите 2000 + 500лв от моргата като продадат старата ти кола + 1500лв, които биха ти направили като отстъпка и без да връщаш нищо. Нещо като намаленията по магазините или отстъпките в хранителните от ползване на карта (отстъпката е добавена към желаната крайна цена).


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9869
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот group® » Пон 14 фев 2022 12:33


Инфраструктурата е дългосрочно бизнес начинание, а не хоп и айде.
И нека не съдим за състоянието и от Бг?!

За да се разшири тя, трябва да се разшири и увеличи потреблението - нуждата. А това става с увеличението на броя коли.

Със сегашните темпове на закупуване на тези коли, много скоро ще забравим, че е имало такъв проблем.

И пак повтарям - нека не се водим от Бг. Отдавна в смислените държави се променят много аспекти на живота и хората се подготвят.
Тук уж има наченки, но се съмнявам не толкова в държавата, а в проницателността на хората.
Дали един току що построен затворен комплекс ще има нужната електрическа мрежа да осигури по 7 киловата контакти за по две коли от апартамент?
(7 киловата е идеално достатъчно за домашни нужди)
Колко хора, които строят сега къщите си го предвиждат това?


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6151
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот VWGT » Пон 14 фев 2022 13:38


Кокошката или яйцето ... Аз все още живея в БГ и няма как да не я гледам. Ако България ще субсидира нещо (поне за сега не го правят) предпочитам да е такова, че парите ни да останат у нас, а не да заминават в чужбина. У нас има доволно фирми, които действат по инфраструктурата. След 10 години, когато няма да има друго освен ЕВ-та, без инфраструктура какво правим? Освен да си карам 15 годишния дизел ... А инфраструктура не се прави за 10 години, и след 20 няма да е готова ... за това трябва да се подпомогне, и да не се бърза толкова и на всяка цена.

Иначе ако темата не е за България, млъквам :)


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9869
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот group® » Пон 14 фев 2022 14:32


България няма какво да субсидира по EV инфраструктурата. И в момента тя е напълно достатъчна към потреблението и/или се изгражда от бизнеса.
България има нужда от обща инфраструктура, подобряване на градската среда, регулиране на застрояването и всякакви такива неща.
Контакт пред панелката ще има, когато тези неща се оправят, ако под това разбираш EV инфраструктура?! Това е най-лесното, но и безполезно, ако местата за зареждане се заемат от всякакви коли, защото нямало къде да се паркира.
В стария ми квартал паркират коли в тревната площ пред инспектората, а за контакти говорим :rolleyes

VWGT написа: След 10 години, когато няма да има друго освен ЕВ-та

Недей да пренатягаш и без това апокалиптичните виждания на някои хора за ДВГ. След 10 години все още голяма част от колите ще са с ДВГ. Евентуално там някъде ще спре продажбата им, което не означава, че няма да ги има още доста време.

Вижданията за панелните комплекси с контакт за всеки апартамент са нереалистични. Решенията за подобряване на градската среда са пряко свързани с намаляване на колите изобщо, а не просто увеличаване на EV.
Затова аз бих 'насочил' тези въображаеми пари в тази посока, а не за кабели :icon_lol
Развиване/подпомагане на услуги от фирми като Спарк (конкуренция), градски транспорт, велотрасета (не алеи), свързаност на паркове, ограничения за коли в централна градска част ....
Е такива неща.
Ама не решаваме аз и ти.
И слава Богу!


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6151
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот VWGT » Пон 14 фев 2022 15:04


Е как, нали по план 2030та спират продажбите на ДВГ, т.е. ще се продават само ЕВ-та. И ако 2032 искам да си сменя колата с нещо пак така 2-3 годишно ... таратанци. Това имам предвид, не е пренатягане, а реалност.

Всичко разбирам под инфраструктура, колонки, паркоместа, манталитет ако искаш и тн. Единственият шанс да ни се получат нещата, както са планирани, е ако верно изкарат някаква батерия, дето се зарежда за 5 минути за 1000км. Тогава ще ми е все тая. Но с наличните батерии няма как да се мине без "контакт за всяка панелка". (може би точно това е идеята, знам ли ... принуждават производителите да подобрят технологията на батерията. Ако има читава батерия няма нужда от толкова гъста инфраструктура ... win-win).


thanis
Мнения: 1332
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот thanis » Пон 14 фев 2022 15:51


Така, нека първо стъпим на един фундамент, защото е прекалено тъпо да се заяждаме, когато нямаме нормална информация.

ПРЕДЛАГА се да се забранят (забранят=да не се продават нови автомобили с ДВГ) всички ДВГ през 2035 година. Това не е прието и трябва да се гласува от ВСИЧКИ 27 члена на съюза.

Всички изхождат буквално от някакви стари данни или изобщо нямат никаква представа от технологиите при батериите. За последните 10 години цената на Li-ion батерия е паднала с 8 пъти и енергийната и плътност се е увеличила с 300%

Батерия НЕ означава Li-ion само. Всеки язовир фундаментално е батерия....

Като се говори за електричка, се има предвид силовия компонент. Батерията е променлива. Както при ДВГ силовия компонент е дизел или бензин и горивото е променлива.

Тази тема НЕ Е за електрификацията в България, това не означава, че не можем да коментираме, но не е това фокуса.

Политизирането във всякакъв аспект води до конфликт, който няма как да се разреши цивилизовано.

Всякакъв вид критика е добре дошъл стига да е градивна, а не изсмукана от пръсти и е изключително препоръчително да е подхранена с някакъв аргумент/доказателство.

Критикуване, просто защото е лесно да се критикува е нелепо.

Ако някой от модераторите прецени, че фокуса е друг в темата или иска да премахне написаното от мен, нека действа.

Големи хора сме и е хубаво да се държим цивилизовано един с друг, дори и да имаме различия по каквато и да е тема.

Последна промяна от thanis на Пон 14 фев 2022 16:14, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
777
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2789
Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот 777 » Пон 14 фев 2022 16:08


А какво ще рече да се забранят всички ДВГ? Да не се произвеждат в ЕС, да не се внасят нови или да не се внасят никакви марки, нови и втора употреба? Защото ако е разрешен внос на кола с ДВГ втора ръка, веднага ще се намери схема да се регистрира в удобна държава извън ЕС и след няколко месеца да пристига като нов внос на 100км. Не мисля, че ще тръгнат да забраняват наличните в момента коли с ДВГ, които ще си вървят докато ги бракуват.


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6151
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот VWGT » Пон 14 фев 2022 16:14


нещо се бъркам сигурно, но до средата на 2021 се надпреварваха за 2030та ... https://www.edie.net/news/11/Government ... til%202035.

докато сега гледам, че май не се бързало толкова и се говори вече за 2040та и нататък... https://www.nytimes.com/2021/11/09/clim ... cop26.html

явно все пак нещата се нормализират и натиска отслабва, след 2040-50г си признавам, че ми е все тая вече :)


edit: това също ще го сложа тук и спирам, обещавам :)
Не съм проверявал новината.
https://carmarket.bg/elektromobili/5-ml ... a7kcX9I8fA

Последна промяна от VWGT на Вто 15 фев 2022 9:28, променено общо 3 пъти.


Потребителски аватар
777
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2789
Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот 777 » Пон 14 фев 2022 16:36


Накрая да не станем като Куба - там доскоро караха коли от 1950-те години, защото комунистите забранили вноса. И майсторите кърпят и ремонтират до безкрай. Нова бензинова кола е добра инвестиция, ще държи цена, ако не ръждясва.


Потребителски аватар
Piqndurnik
Мнения: 561
Регистриран на: Сря 04 сеп 2013 12:01
Автомобил: Passat Variant
Двигател: CBAB 2010
Местоположение: около Мюнхен

Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...

Мнениеот Piqndurnik » Вто 15 фев 2022 9:01


Стига бензина да не стигне цената на отлежало уиски.



Върни се в “Е-мобилни VW”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 7 госта